۱۷۴۹۲
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

خوراكي‌هايي كه هم سيرتان مي‌كند هم لاغر

صداي قار و قور شكم معمولا نشانه چيزي نيست جز گرسنگي و متاسفانه اين احساس ضعف شما را مجبور مي‌كند كه به سراغ كابينت‌هاي آشپزخانه برويد و خوراكي نوش‌جان كنيد

خوراكي‌هايي كه هم سيرتان مي‌كند هم لاغر
صداي قار و قور شكم معمولا نشانه چيزي نيست جز گرسنگي و متاسفانه اين احساس ضعف شما را مجبور مي‌كند كه به سراغ كابينت‌هاي آشپزخانه برويد و خوراكي نوش‌جان كنيد، خب اين‌كار نتيجه‌اي جز اضافه‌وزن براي‌تان ندارد اما خوب است بدانيم كدام دسته از خوراكي‌ها جلوي ضعف و گرسنگي را مي‌گيرند و در عين حال سالم، كم‌كالري و مفيد هستند. خبر خوب اين‌كه مي‌خواهيم ۵ خوراكي سالم را معرفي كنيم كه احساس گرسنگي را رفع مي‌كنند. برخلاف غذاهاي پركالري و آماده براي تندرستي بدن‌تان مفيد هستند و به كنترل اشتهاي‌تان كمك مي‌كنند.


خوراكي‌هايي كه هم سيرتان مي‌كند هم لاغر


ميوه بهشتي

يكي از خوراكي‌هايي كه هم اشتها‌آور است و هم گرسنگي را به‌خوبي رفع مي‌كند سيب است. طبق آزمايشاتي كه روي ۵۸ فرد بالغ انجام شد، مشخص شدكساني كه ۱۵ دقيقه قبل از ناهار خود يك سيب مي‌خورند نسبت به وقتي كه قبل از ناهار خود ماده غذايي مشابه آن مي‌خورند، بعد از صرف غذا احساس سيري بيشتري مي‌كنند. به علاوه اين افراد ۱۵درصد‌ كالري كمتري حين غذا‌خوردن مصرف مي‌كنند چون بخشي از احساس گرسنگي‌شان قبل غذا برطرف شده است. سيب يكي از مفيدترين ميوه‌ها محسوب مي‌شود و منبع غني از ويتامين‌ها و مواد مغذي است. بنابراين خواص معجزه‌آساي آن را دست‌كم نگيريد. بد نيست بدانيد يك عدد سيب متوسط تنها ۹۰ كالري دارد. ورقه‌هاي سيب خشك شده با اين‌كه تمامي خواص اين ميوه تازه آن را ندارند ولي مي‌توان براي ايجاد تنوع در طعم سيب آن‌ها را هم امتحان كرد.


خوراكي‌هايي كه هم سيرتان مي‌كند هم لاغر

بفرماييد شير برشتوك

اگر دنبال خوراكي هستيد كه تا وقت ناهار شما را سير نگه دارد غلات كامل غذاي مناسبي است كه معمولا با شير به‌عنوان صبحانه مصرف مي‌شود و بسيار خوشمزه و نيروبخش است. بعضي از تحقيقات نشان مي‌دهد، خوردن غذاهايي كه حاوي غلات كامل مثل گندم و جو هستند احساس گرسنگي را رفع مي‌كنند، پس اگر از طعم اين گروه غذايي خوش‌تان مي‌آيد حتما آن‌هايي كه در آن‌ها از غلات استفاده مي‌شود را به‌عنوان ميان وعده‌اي مناسب انتخاب كنيد، اين گروه غذايي علاوه بر اين‌كه ميزان كالري مناسبي دارند سرشار از ويتامين و فيبر هستند.


عصرها ۱۰ آلو خشك بخوريد

سعي كنيد تا براي عصرانه خوراكي را انتخاب كنيد كه صرفا شيرين نباشد بلكه جلوي اشتهاي‌تان را بگيرد تا با خوردن آن كمي احساس گرسنگي‌تان رفع شود. در تحقيقاتي كه روي 49 داوطلب انجام شد مشخص شد، كساني كه براي ميان وعده‌ها آلو خشك مي‌خورند نسبت به آن‌هايي كه كلوچه يا شيريني‌هاي كم كالري را انتخاب مي‌كنند، احساس سيري بيشتري دارند. نمونه خوني كه از اين داوطلب‌ها گرفته شد نشان مي‌دهد كه خوردن آلو‌خشك ميزان هورموني به نام گرلين كه در شدت سيري افراد موثر است را افزايش مي‌دهد. اين افراد به‌طور متوسط‌10‌عدد آلو به‌عنوان ميان وعده در روز مي‌خوردند، پس اگر طرفدار آلو و طعم‌هاي ملس هستيد براي ميان‌وعده آلو‌خشك را از دست ندهيد. اين خاصيت آلو‌خشك از فيبرهاي موجود در آن ناشي مي‌شود و بايد بدانيد كه در تغذيه وجود فيبرها براي از بين‌بردن اشتها ضروري است.


خوراكي‌هايي كه هم سيرتان مي‌كند هم لاغر

يك كاسه سوپ لاغرتان مي‌كند

اگر از اشتهاي‌تان براي غذا خوردن مي‌ترسيد مي‌توانيد يك ترفند جالب بزنيد، با اين‌كه سوپ اصولا به‌عنوان پيش غذا محسوب مي‌شود اما اگر قبل غذا يك كاسه از اين غذاي پر انرژي و پرويتامين بخوريد به‌طور حتم بخشي از اشتهاي‌تان گرفته مي‌شود. بنابراين مقدار غذاي اصلي كه بعد آن ميل مي‌كنيد، كمتر است. براساس تحقيقاتي كه روي ۷۳ نفر انجام شد، افرادي كه ۱۵‌دقيقه قبل از غذا انواع سوپ‌ها مانند سوپ سبزي‌ها را صرف مي‌كنند مقدار زيادي از اشتهاي‌شان كاسته مي‌شود و ۲۰درصد‌كالري كمتري نسبت به كساني كه قبل از غذا سوپ نخورده‌اند جذب مي‌كنند. زناني كه در اين آزمايش يك كاسه و نصفي سوپ خوردند حدود ۱۲۹‌كالري و مردان با‌خوردن ۲‌كاسه سوپ حدود ۱۷۲كالري جذب كردند. شما با خوردن سوپ هم مقدار كافي كالري دريافت مي‌كنيد و هم از منبع غني از مواد مقوي بهره‌مند مي‌شويد. محققان هنوز در مورد سوپ‌هاي پر‌كالري اين آزمايشات را انجام نداده‌اند اما آن‌ها وقتي با سوپ‌هاي كم كالري مقايسه مي‌شوند حدود ۴۷۰ كالري به بدن مي‌رسانند، بنابراين سوپ را تنها در مواقعي كه سرما خورده‌ايد درست نكنيد، به خصوص در زمستان از فرصت استفاده كنيد و غذايي مثل سوپ را به‌عنوان خوراكي كه اشتهاي‌تان را كنترل مي‌كند در برنامه غذايي هفتگي‌تان قرار دهيد.


خوراكي‌هايي كه هم سيرتان مي‌كند هم لاغر

آجيل را آهسته بخوريد و سود كنيد

اگر دقت كنيد وقتي آجيل مي‌خوريد يك يا ۲‌ساعت احساس گرسنگي نخواهيد كرد. خب به اين دليل است كه آجيل هم جزو ميان‌وعده‌هاي مفيد به شمار مي‌آيد و شما را تا مدتي سير نگه مي‌دارد، پس به‌جاي خوردن هله هوله كمي آجيل ميل كنيد. اخيرا در تحقيقاتي از ۳۳ نفر خواسته شد تا ۴۵ بادام را در تعداد مختلف يعني ۱۰، ۲۵‌و۴۰ بار بجوند. نتيجه اين آزمايش اين بود كه هر چقدر كه تعداد دفعات جويدن بادام بيشتر مي‌شود افراد احساس سيري بيشتري مي‌كنند. دانشمندان معتقدند روغني كه از جويدن آجيل توليد مي‌شود حس رغبت به غذا را سركوب مي‌كند و عملكرد هورموني در مغز كه باعث بروز اشتها مي‌شود را كاهش مي‌دهد. ۴۵ بادام حاوي ۳۱۰ كالري‌ و ۲۶‌گرم چربي است اما شما مي‌توانيد به‌جاي هله هوله‌هايي مثل چيپس يا شيريني، آجيل را جايگزين كنيد و مصرف مواد‌خوراكي مانند كره‌هاي گياهي و سس مايونز كه مقدار زيادي چربي دارند را كاهش دهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خوراكي‌هايي كه هم سيرتان مي‌كند هم لاغر


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساینا

      ممنون از مطلبتون

      پاسخ ها

      • samire

        مرسی خیلی خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج