۱۷۵۰۸۶
۶۵ نظر
۱۲۶۵۶
۶۵ نظر
۱۲۶۵۶
پ

دارو‌های چاق‌کننده را بشناسید!

پزشک برای‌تان دارو‌های خاصی تجویز کرده و چند ماهی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید، علائم بیماری‌تان بهبود پیدا کرده، اما نمی‌دانید چرا روزبه‌روز وزن‌تان بیشتر می‌شود.

مجله سیب سبز - ستاره محمد: پزشک برایتان داروهای خاصی تجویز کرده و چند ماهی است که از آنها استفاده میکنید، علائم بیماریتان بهبود پیدا کرده اما نمیدانید چرا روزبه‌روز وزن‌تان بیشتر میشود، به این فکر میکنید که سبک زندگی خود را نسبت به قبل تغییری نداده‌اید پس علت این اضافه‌وزن چه میتواند باشد، چشم‌تان به جعبه قرص‌ها میافتد و با خود میگویید شاید داروها مقصر باشند!

بله؛ درست فکر کرده‌اید. اضافه‌وزن یکی از عوارض جانبی بعضی داروها به‌حساب میآید. البته این موضوع دلیل نمیشود مصرف داروها را قطع کنید و سلامت‌تان را به خطر بیندازید بلکه میتوانید با کمی تغییر در سبک زندگی یا جایگزین کردن داروهای خود با داروهای دیگر، تحت‌نظر پزشک معالج از این عارضه جلوگیری کنید. دکتر سروش شمشیری، داروساز، شما را در این زمینه راهنمایی میکند.

دارو‌های چاق‌کننده را بشناسید!

شاید آب آورده‌اید!

داروها اغلب به خودی خود باعث چاقی نمیشوند بلکه عوارض جانبیشان با اضافه‌وزن همراه هستند. برای مثال بعضی داروها اشتها را افزایش میدهند و باعث میشوند در مصرف غذا زیاده‌روی کنید. بعضی دیگر نیز بر روند جذب و ذخیره‌سازی گلوکز توسط بدن تاثیر میگذارند و از این طریق باعث تجمع چربی در بخش میانی بدن میشوند.

بعضیها نیز با ایجاد تغییر در متابولیسم بدن، سرعت سوخت‌وساز کالریها را کاهش میدهند. گروهی دیگر نیز باعث افزایش تنگی نفس و خواب‌آلودگی میشوند و به این ترتیب ورزش کردن را دشوار میکنند. بعضی داروها هم باعث احتباس آب در بدن میشوند که البته این نوع اضافه‌وزن به‌دلیل افزایش بافت چربی اتفاق نمیافتد و فقط حاصل از تجمع آب است، بنابراین چنین اضافه وزنی دائمی نیست و هر زمان که دوره مصرف دارو به اتمام برسد و بیماری زمینه‌ای برطرف شود، وزن‌تان هم به میزان قبل بازمیگردد.

خود را با بقیه مقایسه نکنید

میزان اضافه‌وزن به‌دنبال مصرف دارو در افراد مختلف، متفاوت است. البته این موضوع به نوع دارو هم بستگی دارد. بعضیها ممکن است طی یک سال فقط یک یا دو کیلو وزن اضافه کنند درحالی که بعضی دیگر 5 تا 10 کیلوگرم یا حتی بیشتر چاق میشوند. درواقع از آنجایی که بیشتر این داروها در دوره‌های طولانیمدت و برای بیماری‌‌‌های مزمن مصرف میشوند، اضافه‌وزن‌شان بیشتر به چشم میآید. در هر صورت نباید خود را با افرادی که از داروهای مشابه استفاده میکنند، مقایسه کنید. عوارض داروها در همه افراد یکسان نیست. یک داروی خاص ممکن است در فردی باعث اضافه‌وزن و در فردی دیگر باعث کاهش وزن شود، بنابراین حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

کدام داروها چاق‌تان میکند؟

داروهای مختلفی میتوانند با عارضه جانبی چاقی و اضافه‌وزن همراه باشند که در اینجا به 10گروه از آنها اشاره خواهیم کرد:

انسولین

خوش‌اشتهایتان میکند!

انسولین‌هایی همچون لیسپرو، آسپارت و گلولیزین میتوانند باعث افزایش وزن شوند اما انسولین‌های طولانی اثر، تاثیر کمتری بر چاقی دارند. متاسفانه بسیاری از بیماران فکر میکنند که با تزریق انسولین میتوانند هرقدر که میخواهند غذا بخورند؛ بنابراین بعضی آنها در مدت 6 ماه تا 15کیلوگرم هم وزن اضافه میکنند! بعضی پزشکان هم برای کنترل قند خون بالای بیمار در ابتدای درمان، دوز بالایی از انسولین را تجویز میکنند و به‌همین دلیل فرد دچار علائم افت قندخون میشود، درنتیجه بیشتر از حد معمول مواد غذایی مصرف میکند و چاق میشود، درحالی که انسولین باید تدریجی تجویز شود.

قرص‌های دیابت

هم چاق میکنند هم لاغر!

تعدادی از داروهای دیابت نوع دو باعث کاهش وزن و بعضی دیگر باعث افزایش وزن میشوند. داروهای حاوی سولفونیل اوره ازجمله دیابینیز، اینسولاز، گلیپیزاید، گلیبوراید، گلیمیپراید، کلرپروپامید و تولبوتامید باعث تحریک تولید و فعالیت انسولین میشوند. انسولین نیز کاهنده قندخون و افزایش‌دهنده اشتها است. این داروها معمولا طی 3 تا 12 ماه اول درمان بیشتر از 5کیلوگرم اضافه‌وزن ایجاد میکنند. تیازولیدین دیون (پیوگلیتازون) نیز از دیگر داروهای دیابت است که میتواند باعث افزایش وزن شود. اما در مقابل، داروهایی همچون متفورمین، اگزناتاید، سیتاگلیپتین، پراملینتاید و آکاربوز به کاهش وزن کمک میکنند یا اینکه بر وزن بیاثر هستند.

داروهای کاهنده فشارخون

کالری سوزی را کند میکنند

بتابلوکرها مثل آتنولول، متوپرولول و پروپرانولول که برای درمان فشارخون بالا به‌کار میروند هم میتوانند باعث افزایش وزن شوند. برای مثال افرادی که از آتنولول استفاده میکنند در ماه‌های اول مصرف به‌طور متوسط 5/2کیلوگرم به وزن‌شان اضافه میشود. درواقع این داروها سرعت سوزاندن کالری را کاهش داده و باعث خستگی و حس رخوت میشوند. افزایش مصرف موادغذایی فیبردار و کم‌کالری میتواند در تعدیل اثرات جانبی این داروها موثر باشد.

دارو‌های چاق‌کننده را بشناسید!

کورتون‌ها

آب را در بدن حبس میکنند!

کورتیکواستروئیدها ازجمله بتامتازون، دگزامتازون،هیدروکورتیزون، تریامسینولون، کلوبتازول، فلوسینولون و... معمولا برای درمان آرتریت روماتوئید، آسم، حساسیت یا دیگر بیماریهای خود ایمنی به کار میروند و التهابات دردناک را تسکین میدهند. اما در عین حال اگر طولانیمدت و در دوزهای مکرر مصرف شوند میزان جذب آب توسط بدن را افزایش میدهند. علاوه براین، چون فرد مبتلا به این بیماریها تحرک کمتری دارد، کالری کمتری میسوزاند و دچار اضافه‌وزن میشود.

پردنیزولون و کورتیزون نیز که برای درمان روماتیسم ماهیچه‌ای به‌کار میروند در بیش از 50درصد از بیماران طی یک سال اول مصرف باعث 2 تا 13کیلوگرم اضافه‌وزن میشوند.کورتیکواستروئیدهای استنشاقی برای درمان آسم مثل بودزوناید، سیکلزوناید و فلوتیکازون هم دارای عارضه افزایش وزن هستند. ورزش، رژیم غذایی و گاهی مصرف همزمان متفورمین میتواند اضافه‌وزن حاصل از این داروها را کاهش دهد.

داروهای ضد روان پریشی

هم آرام میشوید هم گرسنه!

داروهای ضد روان پریشی ازجمله هالوپریدول، لوکساپین، کلوزاپین، کلرپرومازین، فلوفنازین، ریسپریدون، الانزاپین و کوئتیاپین که معمولا برای درمان اسکیزوفرنی و افسردگی دوقطبی کاربرد دارند هم میتوانند باعث افزایش اشتها و وزن شوند. اما نگران نباشید، برای جلوگیری از این عارضه میتوان تحت نظر پزشک آنها را با داروهایی جایگزین یا همزمان از داروی متفورمین استفاده کرد.

داروهای ضدتشنج و میگرن

۱۵کیلوگرم افزایش وزن در ۳ماه!

مصرف داروهای ضدتشنج مثل والپروئیک اسید ممکن است با 15 تا 20کیلوگرم اضافه‌وزن همراه باشد. والپروئیک اسید دارویی است که برای درمان اختلال دو قطبی، صرع، تشنج و پیشگیری از میگرن استفاده میشود. البته این دارو در بعضی افراد ممکن است باعث کاهش وزن ‌شود. داروهای کاربامازپین و گاباپنتین نیز طی 3 ماه اول درمان میتوانند تا 15کیلوگرم اضافه‌وزن ایجاد کنند.

داروهای ضدآلرژی

خواب آلودگی و فرار از ورزش!

«آنتی هیستامین» یکی از ترکیبات مهم در داروهای ضدحساسیت به‌شمار میآید و نمیتوان آن را از فرمول دارو حذف کرد. این ماده فعالیت آنزیم تنظیم کننده اشتها را در بدن مختل میکند. داروهایی که حاوی «دیفن هیدرامین» هستند نیز با افزایش خواب آلودگی باعث کاهش فعالیت بدنی میشوند، بنابراین مصرف طولانیمدت آنها میتواند با افزایش وزن همراه باشد.

داروهای ضدبارداری

ذخیره‌سازی چربی را افزایش میدهند

اغلب قرص‌های پیشگیریکننده از بارداری از دو هورمون پروژسترون و استروژن تشکیل شده‌اند و از تخمک گذاری جلوگیری میکنند. این قرص‌ها تاحدودی میتوانند باعث اضافه‌وزن شوند زیرا استروژن باعث افزایش ذخیره‌سازی چربی توسط ارگان‌های بدن میشود که البته این موضوع حین بارداری یک ضرورت محسوب میشود. در صورتی که از این داروها استفاده میکنید، بهتر است هر چند وقت یک بار روش خود را با مشاوره پزشک تغییر دهید و از دیگر راه‌های ضد بارداری کمک بگیرید.

داروهای هورمونی و استروژن

از سرعت متابولیسم میکاهند

در دوران یائسگی میزان ترشح هورمون استروژن در بدن خانم‌ها کاهش پیدا میکند، به همین دلیل فرد دچار علائمی چون گرگرفتگی و عرق کردن‌های شبانه میشود. برای رفع این وضعیت پزشک معمولا هورمون درمانی با استروژن را تجویز میکند اما این روش خود باعث احتباس آب و افزایش وزن میشود، با افزایش وزن، متابولیسم هم کند‌تر میشود، بنابراین کسانی که تحت هورمون درمانی هستند باید برنامه غذایی خود را تغییر دهند و به‌طور منظم ورزش کنند.

داروهای روان درمانی و ضد افسردگی

فریب کاهش وزن اولیه را نخورید!

داروهای روان درمانی و اعصاب ازجمله ضدافسردگیهای 3 حلقه‌ای اغلب حدود 4کیلوگرم در ماه اضافه‌وزن ایجاد میکنند. تعداد کمی از افراد نیز با مصرف آنها طی 2تا 6 ماه بین 15 تا 20کیلوگرم وزن اضافه میکنند. ازجمله این داروها میتوان به آمی تریپتیلین، دوکسپین، ایمی پرامین، نورتریپتیلین، تریمیپرامین و میرتازاپین اشاره کرد. مهارکننده‌های بازجذب سروتونین مانند سرترالین، فلوکستین، پاروکستین و فلووکسامین نیز در تعداد کمی از افراد ابتدا باعث کاهش وزن شده و بعد از 6 ماه باعث افزایش وزن میشوند. لیتیوم هم در 11 تا 65درصد از افراد طی 6 تا 10سال مصرف، حدود 10کیلوگرم اضافه‌وزن ایجاد میکند.

دارو‌های چاق‌کننده را بشناسید!

۴ نکته مهم برای جلوگیری از چاقی دارویی!

اگر در چند ماه اخیر رژیم غذایی و فعالیت بدنیتان را تغییر نداده و در عین حال دچار اضافه‌وزن شده‌اید و فکر میکنید داروهایتان مقصر هستند، به این 4 نکته توجه کنید:

1. اولین و مهم‌ترین نکته اینکه هیچ‌وقت بدون مشورت پزشک داروهایتان را قطع نکنید یا دوز آنها را کاهش ندهید. شاید مصرف این دارو برای شما بسیار مهم‌تر از اضافه‌وزنی باشد که پیدا کرده‌اید.

2. همیشه قبل از اینکه پزشک دارویی برایتان تجویز کند حتما در مورد چاق‌کننده بودن آن سوال کنید. گاهی اوقات پزشک میتواند داروها‌یتان را با داروهای دیگری جایگزین کند تا دچار اضافه‌وزن نشوید و در عین حال تاثیر درمانی هم از آن بگیرید.

3. اضافه‌وزن حاصل از مصرف دارو معمولا طی 6 ماهه اول درمان نشان داده میشود. اگر میزان اضافه‌وزن‌تان خیلی زیاد است حتما موضوع را با پزشک خود درمیان بگذارید زیرا چاقی میتواند بیماریتان را تشدید کند و خطر ابتلا به سندروم متابولیک، دیابت، فشارخون بالا، چربی خون بالا و آرتروز را افزایش دهد.

4. اگر مجبورید از داروهایی با عارضه اضافه‌وزن استفاده کنید، برای جلوگیری از چاقی یا کمک به کاهش وزن خود یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و هرچه میخورید را همراه با زمان آن یادداشت کنید. به این ترتیب کنترل خیلی بهتری روی کالریهای مصرفی خواهید داشت. همچنین باید سعی کنید فعال‌تر باشید؛ به جای اینکه تلویزیون ببینید یا قهوه بنوشید همراه با خانواده یا دوستان‌ به پیاده‌روی بروید. فعالیت باعث سوختن کالری میشود که خود تاثیر افزایش وزن حاصل از هر دارویی را خنثی میکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پردیس

      با سلام ممنون از مطالب سودمند و کاملتان من داروهایی ضد افسردگی و میگرن استفاده میکنم و اضافه وزن پیدا کردم آیا سیتالوپرام40 هم چاق کننده هست؟دکتر ونوستات تجویز کرد اثر داروهایی اعصاب از بین میرفت سر درد میگرفتم

    • sasa

      خواهش میکنم خواهش میکنم
      توجه توجه توجه توجه
      توروخدا با دقت به مطالبم توجه کنین. هییییییییچ داروی گیاهی و شیمیایی برای چاقی وجود نداره که بیضرر باشه چون حتما حتما حتما حتما توشون کورتون یا دگزا متازول با دوز مختلف میریزن. دارو برای چاقی و لاغری حتما بادستور پزشک و از داروخونه بخرین. خواهر من پزشکه حرفاشو گوش ندادم و همه جور پودر ماستو چیزای دیگه سرخود خوردم. بلایی به سرم اومد که خودمم نفهمیده بودم .بیحال بودم کم اشتها شدم .اهی سریجه داشتم . یه خطوطی روی بدنم افتاد ( از لحالظ پزشکی بافت اسکار ) که مثل همه مصررف کننده ها فک میکردم داره پوستم کش میاد.!!
      خلاصه اجیم گفت یه ازمایش بده.نتیجه نشون داد کورتیزول غده فوق کلیوی که باید 15 باشه برا من شده 4 دهم..دکترم گفت موندم چطو میتونی راه بریو حرف بززنی..میدونین کورتون و دگزا متازول چین ؟؟؟؟؟؟؟ وقتی یکی پیوند عضو میکنه این داروهارو بهش میدن تا سیستم ایمنیش ضعیف و خیلی ضعیف بشه تا عضو جدید رو پس نزنه. حالا من با پودر ماستو تیامو چیزای دیگه اینو خورده بودم. خلاصه یه 8 ماهی تحت درمان بودم تا دوباره کورتیزولم بالااومد.ولی تو مدت درمانم دکتر کلی تاکید کرد چون سیستم ایمنیم فوق اعاده ضعیف و تقریبا از کار افتاده حتی یه سرماخوردی میتونه تا دم مرگ ببرتم..خوب شدم الحمدلله ولی خطوط موند رو بدنم.ممکمنه خیلیا بخورن و مشکل من براشون ایجادنشه ولی مطمینا در ززمان ططولانیتر اثرراتشو به نحو دیگه مثل بچه دارنشدن . تنبلی تخمدان و… نشون میده ….واقعا امیدوارم حرفام حتی رو یک نفر تاثیر بزاره و از رفتن به راهی که من رفتم خودداری کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همسر من بر اثر مصرف پودرهای بدن سازی دچار مشکل شده.هورمون هاش به هم ریخته.استرس شدید گرفته.تپش قلب و بی قراری شدید داره.حتا خودبخود اشک می ریزه.دکتر گفت اگه ادامه بدی غدد فوق کلیوی ت را از دست میدی.حالا هم درگیر دکتر غدد هست.

    • کاشف

      من ششی سال است افسردگی بعداززایماندارم وزوزی. ده قرص می‌خوره م میترسم. تا مردارم قرص بخورم

    • مهدی

      چگونه وزن خود رازیادبکنم حدودا10ساله که وزنم از57 بیشترنشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو متخصص تغذیه.مقدار توده چربی و عضله را اندازه گیری میکنه.به من گفت عضله ت کمه.م
        برام پدر گین آپ ایرانی تجویز کرد. .

    • اعلا

      من ده ساله داروی اعصاب میخورم ایندفعه خیییییلی چاق شدم داروهامم..سرترالین.هالوپریدول.پرپرانول.الپرازولام..گاباپنتین هست.به نظرتون داروی جایگزین هست براش

      پاسخ ها

      • شیما

        من چند وقت پیش خیلی چاق بودم ولی مدتیه لاغر شدم چی استفاده کنم که بتونم ب حالت اولم برگردم ممنونم نظر بدین

      • مالک

        سلام لاعرض مغذرت این داروهایی که شما مصرف میکنید منم
        مصرف میکنم. تورم غدد لنفاوی دارم شماهم همینجوری هستین.ممنون میشم

    • آرام

      سلام من میخوام وزن اضافه کنم ممکنه از داروهای جلوگیری استفاده کنم اگه پبشنهادی دارید لطفا بگید .خیلی لاغرم وطنم کنه اصلا آب زیر پوستم نیست

      پاسخ ها

      • مریم

        نظرتان بگ‌و

    • بدون نام

      سلام من خیلی دوست دارم وزن اضافه کنم قبلا بدون دارو چاق میشدم اما حالا چند تا معجون امتحان کردم اما جواب نداد حالا چند روزی هست دکتر اعصاب رفتم دو تا قرص بهم داده پرفنازين با گاباتين لطفا اگه کسی تجربه داره راهنمایی کنه آیا این دارو جواب میده

      پاسخ ها

      • سارا

        من با پرفنازین چاق شدم ولی یبوست هم میاورد

    • زهره

      سلام دوستان قرص های مولتی ویتامین برای افزایش اشتها عالی هستن من خودم میخورم روزی یدونه قبل از غذا اشتهام خیلی زیاد شده ن ضرر داره ن چیزی

      پاسخ ها

      • اهورا

        زهره خانوم لطفا اسم مولتی ویتامینتون رو ب من میگید ..ممنون ازت

    • اهورا

      زهره خانوم میشه لطفا اسم مولتی ویتامینتو بگی منم خیلی لاغرم

      پاسخ ها

      • Ahmadreza

        سلام
        بهترین مولتی ویتامین,مولتی ویتامین ژریاک فارماتون هست

    • پریماه

      سلام . منم دارو اعصاب برام تجویز کرده دکتر از نظر روحی واعصاب واقعا نیاز دارم به دارو ولی میترسم استفاده کنم به خاطر چاقیش

    • نفیسه

      سلام منم خیلی لاغرم و به شدت ناراحتم آیا کسی دارویی برای چاقی سراغ داره خواهش میکنم راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارو نداره ولی با خوردن چاق میشی.پاستیل صورت را چاق میکنه.سیب زمینی پخته با سس سفید بخور.ولی بهتره دلیل لاغری تون را بدونید.با متخصص تغذیه مشورت کنید

    • نفیسه

      سلام منم خیلی لاغرم و به شدت ناراحتم آیا کسی دارویی برای چاقی سراغ داره خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • ساناز

      سلام یه پزشک فوق تخصص برای چاق شدن سیپروهپتادین رو برام تجویز کرده کسی سابقه مصرف این قرص داشته منو راهنمایی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره به منم داده بود این قرص رو چند روز اول نصف یا حتی 1/4 بخور اولاش یه کم کسلی و بی خوابی میاره بعد اشتها

      • بدون نام

        سلام ببخشیدجواب اینهاکی میاد

    • بدون نام

      سلام دوستان منم لاغرم نمیتونم وزنم زیادکنم چیکارکنم

    • پریسا

      منم خیلی لاغرم نمی دونم چه داروی بخورم از لاغریم‌خیلی خسته شدم من ۲۴سالمه وزنم از۴۳زیادتر نمی شه بلند قد هم هستم اگه راهنمایم کنید چه دوای قرصی استفاده کنم ممنون می شم

      پاسخ ها

      • رها

        سلام دوستان اگه میخوایدچاق بشید دوتاعرق یکی کاسنی یک شاهتره روهرکدوم نصف استکان بریزید بشه یک استکان .ایناروهروزقبل ازصبحانه روزی یک عددقرص چاق کننده هیمالیایاقبل ناهاریانیم ساعت قبل شام بخوریدواقعآمعجزه میکنه

      • بدون نام

        قرص مخمر آبجو هم اشتها را زیاد میکنه.توی داروخانه ها هست

    • مجتبی

      سلام دوستان شب قبل خواب از همین قرص فارماتون شبی یه دونه تاکید میکنم بخورید در مدت زمان یک ماه و در روز آب بیشتر بنوشید اگه حوصله غذا خوردن ندارید هم همیشه نون در کنارتون باشه و بخورید

    • هادی

      من چند سال پشت سر هم از عطاریاااانواع کپسول هایه چاق کننده و پودر گرفتم استفاده کردم چاق شدم موقعی که گذاشتم کنار باز لاغر شدم. الان بیشتر از پنج شش ماهه استفاده نمیکنم اما به یه مریضی گرفتار شدم که رسما دارم میمیرم. چون داخل همشون کورتون هست استفاده که نمیکنی بدن به کورتون عادت کرده و نیاز داره. من الان حالت تحوع شدید. کم اشتها. شکم درد. نمیتونم اصلا راه برم. تپش قلب گرفتم. چندتاااا دکتر داخلی رفتم همشون گفتن عوارض همون قرص و مکملا هست مونده بدنت تا دفع بشه یه مدت طول میکشه الانم قرص و... استفاده میکنم ببینم چی میشه. خواهشا اصلا استفاده نکنید همه عطاریا دروغ میگن که ماده شیمیایی نداره.

    • زیزی

      من دوس دارم 5کیلو وزنم بره بالا اما هرکار میکنم نمیشه استرس زیاد دارم جوری استرس دارم ک از اشتها میوفتم بضی وقتا احساس گشنگی میکنم ولی میل ب غذا ندارم نمیدونم چیکار کنم چه دارویی مصرف کنم ک استرسم کم بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود درمانی نکن.برو دکتر اعصاب و روان.استرس شما باید درمان بشه تا اشتهات برگرده.منم بی اشتهایی ناشی از استرس را تجربه کردم.

      • علی

        پروپرانول بخورواسه تپش قلبو استرس عالیه

    • زیزی

      من دوس دارم 5کیلو وزنم بره بالا اما هرکار میکنم نمیشه استرس زیاد دارم جوری استرس دارم ک از اشتها میوفتم بضی وقتا احساس گشنگی میکنم ولی میل ب غذا ندارم نمیدونم چیکار کنم چه دارویی مصرف کنم ک استرسم کم بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نورتریپتیلین ۲۵ بخورهم برا استرست عالیه و هم وزنتو بالامیبره

    • رنم

      منم داروی اعصاب مصرف میکنم خیلی بزنم داره بالا می ره همین اضافه و زنم اعصابم و بیشترخورد میکنه لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم که لاغر بشم درضمن اصلا نمی تونم داروهامم ترک کنم حتما باید مصرف کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از داروهای گیاهی مثل زنجبیل بابونه شیرین بیان خار مریم استفاده بکنین اینام چاق کننده هستن

    • ایمان

      سلام من بیماری روانپریش دارم نمی دونم چه قرصی بخورم دکترم رفتم یک دکتر قرصی داد که خوب نشدم و یک دکتر دیگه قرص داد مثل مسکن عمل می کرد می خوردم خوب بودم ولی اگه نمی خوردم باز روانپریشی به جون من میومد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم ۲۸سالمه وزنم۴۸کیلوبود روم نشد جایی برمبه مدت دوماه ا دگزامتازون مصرف کردم شدم ۶۰کیلو

    • بدون نام

      سلام زهراهستم قرص سینااستفاده کنید

    • بدون نام

      دوستان اگه میخایدچاق بشید قرص دگزامتازون مصرف کنیدمن خودم استفاده کردم عالی تودوماه ۱۲کیلواضاف کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای توروخدا خوددرمانی نکنید.این داروها عوارض داره.

      • بدون نام

        دگزا کلی عارضه داره. هیچم عالی نیست!!! نه خودت مصرف کن و نه به کسی پیشنهادش کن

    • بدون نام

      دوستان اگه میخایدچاق بشید قرص دگزامتازون مصرف کنیدمن خودم استفاده کردم عالی تودوماه ۱۲کیلواضاف کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوش نمیاره عزیزم

      • مقدم

        دگزامتازون بدن رو نابود میکنه .وزن رو اضافه میکنی اما موقتی همینکه قرص رک بزاری کنار وزنت برمیگرده من استفاده کردم بدنم داغون شده تورو خدا مصرف نکنید من عوارضشو نمیدونستم

    • محمد

      سپاس دوستان ازنظرات شما

    • ایرج

      سلام دوستان من به مدت سه سال مواد مخدر مصرف میکردم (شیشه)الان حدود دو ماه هست کنار گذاشتم چه دارو یی برای چاق شدن مناسب هستش یک ماه فارماتون مصرف کردم تاثیری نداشت چند تا از دوستام کپسول سوپر فت فیس رو پیشنهاد کردن ،اکه کسی راهنماییم کنه ممنون میشم

    • مینا

      قرص دگزامتازون جوش نمیاره

      پاسخ ها

      • مقدم

        کاش فقط جوش بیاره هزار درد میاره .چاقیش موقتیه با امراض همیشگی

    • بدون نام

      دگزا خطرناک نیس مگه

    • ربابه

      سلام دوستان تورا به خدا دگزامتازون مصرف نکنید زندگی منو نابود کرده ده سال دگزا مصرف کردم چشمام ضعیف شده اعصابم داغون عفونت شدید معده گرفتم دربه درم کرده به جان عزیزتان نخورید

    • بدون نام

      سلام دوستان منم قرص چاق کننده مصرف کردم و بخاطر همین باید برم زیر تیغ جراهی چون عفونت روده دارم بخاطر عوارض همین دارو خواهشن هر کی پیام منو خوند نخورید بخدا هیچی بدن خود آدم نمیشه لاغر بودن خوبه بدن سالمه سرحاله من تجربه کردم شما نکنید بخدا پشیمون میشید

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      کپسول تو چنگاله

    • بدون نام

      خیلی خوب بود پسرم سه تا از این داروها رو مصرف می کنه

    • سما

      دگزا پوکی استخوان میاره خیلی خوبه بخورید

    • بدون نام

      سلام
      دلم سوخت گفتم اینو بنویسم
      دگزا پوکی استخان شدید میاره
      داروهای عطار و بدننسازی ( فت فست فت فیس فرشته و... همه و همه بدون استثناء ) کورتون داره آب زیر پوست جمع میکنه باقطع مصرف تو یک ماه به حالت اول حتی کمتر برمیگردید عوارض وحشتناک کورتون تو اینترنت سرچ کنید

      تغذیه رو درست کنید
      نشد
      نهایتا قرص های ویتامین مثل مولتی دیلی مولتی پرناتال و ...
      اگر استرسی هستید داروهای اعصاب اونم زیر نظر دکتر مصرف کنید چند صباحی قاطی میکنید ولی چاقتون میکنه

    • امیر

      سلام من قرصای مسکن مثل الفن دیکلوفناک میخورم برای دردام غذامم از یه ادم معمولیم کمتره ولی چاق میشم لاقر نمیشم هر چی غذامو کم میکنم باید چیکار کنم خواهشن یکی یه راهی بهم بگه ۰۹۳۹۰۱۷۰۰۳۸

    • حامد

      سلام قرص های اس سیتالوپرام.دوکسپین پروپرانول باعث افزایش وزن وچاقی هم میشه؟

    • محمد

      من الان 8 سال هم قرص اعصاب میخورم هم روماتیسم 65 کیلو بودم الان با این قرصها 85 کیلو شدم نمی دانم قرص ها ترک کنم یا نه ما ندم

    • مهسا

      ببخشیدگاباپنتین چاق میکنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله

    • مریم

      من بدلیل استرس شدید وترس وعصبانیت دکترقرص نورتریپتیلین برام تجویز کرده لطفا راهنمایی کنید ایا تاثیر داره ایاچاق کننده هست لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • بدون نام

      سلام اگر میخواهید چاق بشید از ناشسته پودر جوانه گندم استفاده کنید نیازی به قرص و دارد نیست هرروز سه لیوان شیر با عسل بخورید چاق می شید عوارضی نداره

    • سعید

      سلام دوستان من همه پیشنهادهای شماروخوندم واقعاممنون هستم که اگرقرصی خطرداره روداریداطلاع میدیدمن راستش دگزاخریده بودم که مصرف کنم ولی الان که میبینم عزیزانی مصرف کردن ومتصفانه مشکلاتی بدی به وجودامده براشون اول ارزوی سلامتی دارم وبعدممنونم که صادقانه میادوقت میذاریدمیگیدکه چه عوارض بدی داره دگزاممنون ازهمتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج