adexo3
۱۷۶۶۴۴
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

طراحی قابل قبول فاو بستورن B۵۰

سدان‌های بستورن از سال ۲۰۰۶ بنا بر پلت‌فرم خودروهای پیشین مزدا و در کلاس اندازه متوسط در گروه فاو موتور چین ساخته می‌شوند. مدل B۵۰ که حالا دیگر بهتر است آسا صدایش کنیم.

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50
مجله تخت گاز: سدان‌های بستورن از سال ۲۰۰۶ بنا بر پلت‌فرم خودروهای پیشین مزدا و در کلاس اندازه متوسط در گروه فاو موتور چین ساخته می‌شوند. مدل B۵۰ که حالا دیگر بهتر است آسا صدایش کنیم، نیز بر اساس نسل گذشته مزدا ۶ و در سال ۲۰۰۹ به بازارهای بین‌المللی معرفی شد. اما بخش‌های فنی آن از فولکس واگن جتا، به عاریت گرفته شده‌اند. تا آنجا که حتی در چین این خودرو با نام فولکس واگن بستورن هم شناخته می‌شود، چیزی شبیه به بنز چیرمن خودمان!

B۵۰ در سال ۲۰۱۱ با تغییرات در چراغ‌ها، جلوپنجره و لوگوی خودرو، نخستین فیس لیفت را به خود دید، و نشان بستورن دوباره جای خود را به لوگوی فاو داد.

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50

این خودرو در نمای جلو و جانبی طرح پخته‌تری در مقایسه با بخش انتهایی ارائه می‌دهد. و زمانی‌که از روبه‌رو به آن می‌نگرید، نخستین بخشی که جلب توجه خواهد کرد، جلو پنجره افقی با نمایی کروم بر اساس نشان این شرکت است که لوگو را نیز درون خود جای داده‌ و پس از آن سپر خودروست که به نظر می‌رسد طراحان سعی داشته‌اند نمایی عضلانی به آن ببخشند، گر چه آن‌گونه که به چشم می‌آید، چندان موفق نبوده‌اند. اما در مجموع نمای جلو هماهنگ و گیراست.

اما گویا در بخش انتهایی طراحان دقت سایر بخش‌ها را نداشته‌اند و سادگی را باید مهم‌ترین مشخصه این قسمت دانست. طرح چراغ‌های عقب خودرو خودروهای آمریکایی چون سدان‌های میان‌سایز چند سال اخیر شورلت، بیوایک و لینکلن را به یاد می‌آورد، اما به هیج عنوان یک تقلید صِرف نیست هرچند که با خطوطی صاف و اتوکشیده، چنگی هم به دل نمی‌زند.

با توجه به ظاهر امر فضای داخلی این خودرو پیش از نمایی لوکس، با ادواتی دایره شکل، داشبوردی حجیم و بهره‌گیری از قطعات پلاستیکی به‌رنگ نقره‌ای، کابینی اسپرت را تداعی می‌کند. و در این میان، تنها محل قرارگیری دکمه‌های بلوتوث هندزفری بر روی قاب آینه همانند برخی خودروها آمریکایی، آن‌گونه که از عکس‌های این خودرو برمی‌آید، کمی عجیب است؛ چرا که بخش مرکزی داشبورد این خودرو آنچنان شلوغ نیست که نتواند پذیرای این ادوات نیز باشد. در مجموع و با وجود تمام هماهنگی‌ها در کابین آسا، طرح آن قدیمی به نظر می‌رسد.

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50

موتور چهار سیلندر ۶/۱ لیتری SOHC این چینی خوش‌سیما، با ۸ سوپاپ قادر خواهد بود، ۱۰۲ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در کنار وزن ۱۲۹۰ تا ۱۳۹۰ کیلوگرمی (بسته به نوع جعبه دنده) و نسبت قدرت به وزن ۵/۱۲ ، از تکنولوژی قدیمی این پیشرانه خبر می‌دهند. مطمئنا اگر بستورن از پیشرانه DOHC (دو میل سوپاپ روی هر سیلندر) بهره می‌گرفت، تناسب بیشتری با طرح نسبتا اسپرت آن داشت. گرچه مقامات گروه بهمن پس از رونمایی از این خودرو تلویحا از مذاکراتی برای به کارگیری پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی مزدا ۳ برروی این خودرو خبر داده‌اند.

رقبای داخلی و خارجی

Geely EC۷

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50

Jac J۵

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50

Hyundai Accent

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50

پیشنهاد نهایی

این روزها باید حضور پررنگ خودروهای چینی در کشور را جدی گرفت. د رهر گروهی از خودروها یک محصول برای عرضه دارند. این محصول از گروه خودروسازی بهمن هرچند که تیراژ بالایی ندارد اما از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار است و برای مصارف خانوادگی می‌تواند یکی از انتخاب‌ها باشد.

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50

طراحی قابل قبول فاو بستورن B50
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهیل

      این ماشین خیلی خوب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج