جاباما
۱۷۷۶۵۳
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

در آشپزخانه شیرپاک‌کن بسازید

استفاده از فوم‏هاي پاك كننده و شيرپاك‏كن‌ها در كنار مزايايي كه دارد، معايبي هم دارد كه از جمله آنها خشكي، ايجاد حساسيت و از بين رفتن لايه اسيدي مفيد در پوست است كه عملكرد طبيعي پوست را با مشكل مواجه مي‌كند.

در آشپزخانه شیرپاک‌کن بسازید
مجله سیب سبز- محيا شاه محمدي: استفاده از فوم‏هاي پاك كننده و شيرپاك‏كن‌ها در كنار مزايايي كه دارد، معايبي هم دارد كه از جمله آنها خشكي، ايجاد حساسيت و از بين رفتن لايه اسيدي مفيد در پوست است كه عملكرد طبيعي پوست را با مشكل مواجه مي‌كند.

در اين صورت پيدا كردن يك لوسيون پاك كننده مناسب، ضروري به نظر مي‌رسد. آيا مي‌دانستيد خيلي از مواد طبيعي اطراف ما قابليت تبديل شدن به يك پاك كننده سالم و بدون ضرر را دارند؟ سركه سيب، آب، ليموترش و عسل نمونه‌هاي قابل دسترسي هستند كه احتمالا همين حالا در آشپزخانه شما منتظر تبديل شدن به يك پاك‌كننده طبيعي هستند.

در مورد استفاده از پاك كننده‌هاي طبيعي پوست با دكتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي و دكتر فاطمه حسين‌زاده، متخصص پوست و مو صحبت كرديم تا نظر آنها را در مورد هريك از آنها بدانيم. پس اگر به پوست خود و طراوت و زيبايي آن اهميت مي‌دهيد، مطلب زير را در مورد پاك‌كننده‌هاي طبيعي از دست ندهيد.

در آشپزخانه شیرپاک‌کن بسازید
گلاب، خوشبوي پرخاصيت

گلاب به تنهايي يك پاك كننده خوب به حساب مي‌آيد. گلاب مي‌تواند باعث نرمي و صافي پوست تحريك شده شود. اين مايع شگفت‌انگيز چربي پوست را پاكسازي مي‌كند و باعث جواني و زيبايي پوست‏تان مي‌شود. همچنين گلاب به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان‌ها و ويتامين‌هاي گوناگون، مي‌تواند از بروز علايم پيري پيشگيري و پوست را تغذيه كند.

از طرفي داراي خواص ضدعفوني كننده طبيعي، ضد التهابي و ضد باكتري نيز هست. گلاب براي پوست‌هاي خشك خاصيت نرم كنندگي دارد. بنابراين، افراد با پوست‌هاي خشك بهتر است براي نرم و ملايم كردن پوست خود، از گلاب استفاده كنند. يك پد پنبه‌اي را به گلاب آغشته كنيد و روي پوست خود ماساژ دهيد، به اين ترتيب هم مواد آرايشي را از پوست خود پاك مي‌كنيد و هم طراوت و شادابي طبيعي را به صورت‌تان هديه مي‌دهيد.

براي داشتن پاك كننده آرايش بهتر و موثرتر، مي‌توانيد يك پد پنبه‌اي را با گلاب مرطوب كرده و سپس در كمي روغن نارگيل قرار دهيد تا با هم مخلوط شوند. اين يك محصول طبيعي مراقبت از پوست و پاك‌كننده آرايش عالي محسوب مي‌شود. از اين تركيب مي‌توانيد براي پاك كردن آرايش چشم هم استفاده كنيد، به شرطي كه اين كار را به آرامي انجام دهيد. گلاب به پوست آبرساني مي‌كند و درخشندگي فوق‌العاده‌اي به آن مي‌بخشد. براي درخشش پوست خود و زيبايي هرچه بيشتر آرايش، گلاب را روي آرايش خود، اسپري کنند.

متخصصان چه مي‌گويند؟

دكتر عباسيان از گلاب به عنوان يك پاك‌كننده خوب و خوشبو نام مي‌برد و مي‌گويد استفاده از گلاب به خصوص براي افرادي كه پوست چرب دارند يا تعريق پوست‌شان زياد است، بسيار مفيد است. گلاب خاصيت ضد ميكروب هم دارد و در واقع از عفوني شدن جوش‌ها جلوگيري مي‌كند. نكته خوب ديگر در مورد گلاب اين است كه از آنجايي كه قوام گلاب همانند آب است، روي پوست حساسيت ايجاد نمي‌كند و فرد مي‌تواند پس از پاكسازي، صورت خود را با آب شست‌وشو ندهد.

سفيدآب، لايه‌بردار طبيعي

اگر تاكنون از سفيدآب هم استفاده نكرده باشيد، حتما اسم آن به گوش‌تان رسيده است. سفيدآب يا روشور، نوعي لايه‌بردار طبيعي پوست بدن بر پايه چربي حيواني است كه به‌طور سنتي در ايران، معمولا به شكل قرص‌هاي سفيد رنگ گرد توليد و در عطاري‏ها عرضه مي‌شود. اين ماده معمولا هنگام استحمام به كار گرفته مي‌شود. اين فرآورده با ماليده شدن بر سطح پوست به جمع آوري و از بين رفتن سلول‌هاي مرده كمك مي‌كند و باعث پاكيزگي و روشن ديده شدن رنگ پوست مي‌شود. استفاده از سفيدآب يا چيزي مشابه آن، مختص به ايران نيست و در فرهنگ ساير ملل نيز سابقه استفاده از اين پاك كننده غير شيميايي ديده مي‌شود.

سفيدآب محصول پيچيده‌اي نيست. در واقع تركيب گل سفيد و نخاع برخي جانوران است و اين عامل يعني داشتن روغن آن هم از نوع حيواني، گاه نقطه قوت آن و گاه نقطه ضعف و موجب مردود دانستن استفاده اين فرآورده شمارده مي‌شود.

متخصصان چه مي‌گويند؟

سفيدآب قلع از بقيه انواع سفيدآب مشهورتر است. سفيدآب پاك‌كننده‌اي است كه مي‌تواند اجرام سخت را هم از روي پوست پاك كند. نكته مثبت سفيدآب اين است كه مي‌تواند در مقابل سوختگي‌ها اثر محافظتي داشته باشد. به عبارت ديگر افرادي كه پوست سوخته يا ملتهب دارند، با كمك سفيدآب مي‌توانند به ترميم پوست‌شان كمك كنند. كساني كه مدت طولاني در آفتاب بودند، مي‌توانند با سفيدآب پوست خود را التيام ببخشند اما به‌طور كلي سفيدآب در افرادي كه مزاج خشك دارند اثر بهتري دارد.

لوسيون پاك‌كننده عسل و ليمو

لوسيون عسل و ليمو مخصوص پوست‌هاي جوش‌دار و داراي لك است. براي درست كردن آن، آب يك عدد ليموترش تازه، يك قاشق عسل و يك فنجان آب مقطر را با هم مخلوط كنيد و در يك ظرف تيره رنگ شيشه‌اي در بسته نگهداري كنيد. يك تكه پنبه را به اين تركيب آغشته كنيد و روي صورت خود بماليد. شما مي‌توانيد جهت طراوت، شفافيت و روشني پوست صورت و از بين رفتن جوش‌ها از اين لوسيون استفاده كنيد. به توصيه پزشكان، بهتر است بعد از پاك كردن پوست خود براي طراوت بيشتر و تقويت پوست، از يك تونيك مناسب با نوع پوست استفاده كنيد.

متخصصان چه مي‌گويند؟

تركيب عسل و ليمو يك تركيب بسيار ايده‌آل براي انواع پوست است. دكتر عباسيان مي‏گويد هم عسل و هم ليمو خاصيت جلا‏دهندگي و صيقل بخشيدن به پوست را دارند و كساني كه صورت‌هاي جوش‌دار دارند با اين تركيب مي‌توانند پوست‌شان را پاكسازي كنند. در كل ميوه‌هاي ترش مثل ليمو، نارنج و سركه خاصيت لايه‌برداري دارند. ويژگي مثبت اين تركيب اين است كه پوست‌هايي كه مستعد جوش هستند و نمي‌توانند از مواد چرب استفاده كنند، به راحتي مي‌توانند از اين تركيب معتدل بهره ببرند. توجه داشته باشيد اگر مزاج‌تان گرم است، ميزان آبليمو را بيشتر كنيد و اگر طبع سردي داريد مقدار عسل بيشتر باشد.

سركه سيب و عرق رازيانه

تركيب سركه سيب و عرق رازيانه يك تركيب فوق‌العاده براي پاكسازي پوست است.سركه سيب چربي‌هاي مفيد در پوست را حفظ مي‌كند و «PH» آن را متعادل مي‌سازد؛ علاوه بر اين به كاهش لكه‌ها و دانه‌هاي قرمز روي پوست كمك مي‌كند. رازيانه نيز سرشار از هورمون‌هاي زنانه (استروژن) است و طبيعتي گرم دارد. رازيانه روي پوست اثر پاك كنندگي، ضد عفوني‌كننده و روشن كنندگي دارد و باعث از بين رفتن كبودي دور چشم مي‌شود. كافي است مقدار مساوي از سركه سيب و عرق رازيانه را با هم مخلوط و در يك ظرف شيشه‌اي در بسته نگهداري كنيد. اگر پوست شما حساس است، مقدار سركه را كمتر كنيد. فراموش نكنيد از اين تركيب به دليل وجود سركه در اطراف چشم استفاده نكنيد و پنبه آغشته به ترکیب را چند بار روی صورت بمالید.

متخصصان چه مي‌گويند؟

تركيب سركه سيب و عرق رازيانه به دليل جلابخش بودن سركه و اسانس خوب عرق رازيانه تركيب مناسبي است. عرق رازيانه به ترشح هورمون زنانه كمك مي‌كند و مي‌تواند باعث شادابي پوست شود. اين تركيب پتانسيل خشك كردن پوست را دارد، پس فراموش نكنيد كه حتما بعد از استفاده، از مرطوب‌كننده‌هايي مثل روغن بادام شيرين، روغن كنجد يا روغن زيتون تازه استفاده كنيد.

در آشپزخانه شیرپاک‌کن بسازید

فراموش نكنيد كه:

- در انتخاب پاك‌كننده دقت كنيد تا با نوع پوست و طبع شما سازگاري داشته باشد و به آن حساسيت ندهيد.

- پاك‌كننده بايد حداقل ۳۰ ثانيه روي پوست بماند تا ناخالصي و چربي‌ها را پاك كند.

- توجه داشته باشيد كه پوست آرايش شده را با آب و صابون نشوييد چون پوست حالت اسيدي دارد و صابون قليايي است، قليا رشته‌هاي اسيدي روي پوست را مي‌شكند و به پوست آسيب مي‌رساند.

- بهترين نوع پاك كننده، حاوي روغن است كه بتواند ناخالصي را از روي پوست پاك كند.

استفاده از تونيك بعد از پاك‌كننده

بعد از استفاده از پاك‌كننده، از تونيك‌هاي گياهي استفاده كنيد. تونيك هاگردش خون را در ناحيه‌اي كه به كار مي‌رود، تحريك مي‌كنند و باعث تازگي و طراوت پوست مي‌شود.

تونيك سيب:

يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با ۵/۱ فنجان آب مخلوط كنيد و با پنبه روي صورت خود بماليد و بعد از چند دقيقه با آب بشوييد.

تونيك گوجه:

يك تكه گوجه فرنگي خام را روي پوست خود بماليد و بعد از چند دقيقه بشوييد. توجه داشته باشيد كه طبع شما به گوجه فرنگي حساس نباشد.

تونيك خيار:

آب دو عدد خيار را بگيريد و بجوشانيد. كف حاصله را‌برداريد و پس از سرد شدن آن را روي صورت خود ماساژ دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      مطالب بسيار عاليست
      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج