۱۷۷۷۶۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فیلم‌های دیده نشده از انقلاب ایران (۶)

شاه ایران در مصر تحت عمل جراحی قرار گرفت و بیماری وی سرطانی بدخیم تشخیص داده شد که به سرعت در حال پیشرفت بود.

مجله مهر - ندا فراهانی: آرشیو ملی صوتی-تصویری فرانسه(اینا) بخشی از ویدیوهای مربوط به انقلاب اسلامی و سرنوشت محمد رضا پهلوی را جمع‌آوری کرده است که بسیاری از آنان را کمتر کسی تاکنون دیده است.

آرشیو ملی صوتی - تصویری فرانسه از سال ۲۰۰۶ وب‌سایتی را راه انداخته است که در آن بخش قابل توجهی از برنامه‌های رادیو و تلویزیون فرانسه (نزدیک ۲۰۰هزار ویدیو و ۲۰ هزار ساعت برنامه) را آرشیو کرده است.

این وب‌سایت گنجینه‌ جالب توجهی از گزارش‌های خبری درباره‌ ایران نیز طبیعتا دارد. (بیش از ۸۶۰ ویدیو). بخصوص از دوران انقلاب اسلامی که فرانسه بخاطر نزدیکی‌اش به ایران در زمان پهلوی و بعد هم اقامت رهبر انقلاب در این کشور، آن را از نزدیک دنبال می‌کرد. اما درباره‌ دوران جنگ و اتفاقات تاریخی دیگر نیز گزارش‌های زیادی وجود دارد.

آرشیو ملی صوتی-تصویری فرانسه (اینا) بخشی از ویدیوهای مربوط به انقلاب اسلامی و سرنوشت محمد رضا پهلوی را جمع‌آوری کرده است که بسیاری از آنان را کمتر کسی تا کنون دیده است، بخصوص ویدیوهایی که از داخل ایران ضبط شده است و توسط گزارشگران تلویزیون اصلی فرانسه به پاریس فرستاده شده است.

روایت این فیلم

روایت گوینده خبر را در این فیلم کوتاه می شنوید: «شاه ایران بین کشورهای مختلف سرگردان است، با وجود اینکه امریکا خود را یکی از هواداران اصلی دولت ایران معرفی می کند اما از پذیرفتن شاه و خانواده اش امتناع ورزیده تا در نهایت شاه ایران به پاناما سفر کرده و چند ماهی را در آنجا گذراند اما رئیس جمهور مصر به دلایل انسان دوستانه و همچنین بخاطر فشردن دست دوستی ایران در زمان بحران مصر و روابط دوستانه ای که پیش از این بین مصر و ایران برقرار بود، نه تنها پذیرای شاه ایران شد بلکه به استقبال از او و همچنین مهیا کردن مکان مناسبی برای استراحت شاه بیمار پرداخت. اما پذیرش شاه ایران توسط رئیس جمهور مصر در حالی است که این اقامت تنها با موافقت جیمی کارتر صورت گرفته بود.

شاه ایران در مصر تحت عمل جراحی قرار گرفت و بیماری وی سرطانی بدخیم تشخیص داده شد که به سرعت در حال پیشرفت بود. با اعلام اینکه شاه پس از گذراندن عمل جراحیش بازهم در مصر اقامت خواهد داشت، اعتراضات گسترده ای توسط گروه های اسلامی مصر و همینطور مردم ایران ترتیب داده شد که به خیابان ها نیز کشیده شدند زیرا مقامات ایرانی به دنبال راه حلی بودند تا بتوانند شاه را به ایران بازگردانند.»



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم‌های دیده نشده از انقلاب ایران (6)

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج