۱۷۷۹۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

پتينه ۱

كاشي‌هاي دكوراتيو

امروزه كاشي‌هاي دكوراتيو در شكل و سايزهاي متنوعي موجود است، اما قيمت آنها بالاست؛ بنابراين مي‌توانيم با كمك هنر پتينه و با توجه به سليقه خود، كاشي‌هاي دكوراتيو زيبا و ارزان خلق كنيم

كاشي‌هاي دكوراتيو

كاشي‌هاي دكوراتيو

برترین ها: امروزه كاشي‌هاي دكوراتيو در شكل و سايزهاي متنوعي موجود است، اما قيمت آنها بالاست؛ بنابراين مي‌توانيم با كمك هنر پتينه و با توجه به سليقه خود، كاشي‌هاي دكوراتيو زيبا و ارزان خلق كنيم و كار دستمان را به رخ بكشيم. رنگ‌هاي اكروليك مينايي به دليل نماي براقي كه دارند از جمله رنگ‌هاي مناسب براي اين پروژه هستند. رنگ‌هاي اكروليك بر پايه آب بوده‌ و دوست‌دار محيط زيست هستند.

ابزار مورد نياز:

  • كاشي‌هاي ساده آف وايت (كرم روشن)
  • ماده پاك‌كننده و دستمال تميز
  • رنگ اكروليك مينايي سبز و آبي
  • بشقاب
  • غلتك فومي
  • مهر با طرح كوچك، بزرگ و مشبك

مراحل:

كاشي‌هاي دكوراتيو

ابتدا كاشي‌ها را با آب گرم و ماده شوينده بشوييد و آن را با دستمالي تميز كاملا خشك كنيد. كاشي‌ها قبل از رنگ‌آميزي بايد تميز و فاقد چربي باشند.

كاشي‌هاي دكوراتيو

مقداري رنگ آبي را داخل بشقاب بريزيد و سپس غلتك را روي آن بغلتانيد تا كاملا به رنگ آغشته شود. با كمك غلتك ، مهر قلب را به رنگ آبي آغشته كنيد و دو قلب را كنار هم در بالاي كاشي، به صورتي كه فضايي مساوي از دو طرف آن باقي بماند، مهر كنيد .

كاشي‌هاي دكوراتيو

سپس دو قلب ديگر را درست در قسمت پايين دو قلب بالايي مهر كنيد. مراقب باشيد كه لبه قلب‌ها با هم تداخل پيدا نكند و رنگ‌ها با هم ادغام نشود. اين نوع رنگ خيلي زود خشك مي‌شود، بنابراين براي خشك شدن رنگ و پيشگيري از شره كردن رنگ‌ها، كافيست چند دقيقه صبر كنيد.

كاشي‌هاي دكوراتيو

براي ايجاد طرح ديگري روي كاشي، مهر قلب تو خالي را با كمك غلتك به رنگ آغشته كنيد و در مركز بالاي كاشي بفشاريد و سريع آن را از سطح كاشي جدا كنيد تا بافتي جذاب ايجاد شود.

كاشي‌هاي دكوراتيو

به وسيله همين مهر مي‌توانيد طرح‌هاي مختلفي روي كاشي ايجاد كنيد. براي مثال مهر را طوري قرار دهيد كه با لبه كاشي هم‌پوشاني داشته باشد.

كاشي‌هاي دكوراتيو

مي‌توانيد مهر قلب توخالي را ابتدا به صورت مورب كنار كاشي مهر كنيد و صبر كنيد تا خشك شود. سپس قلب ديگر را به صورتي كه با قلب قبلي هم‌پوشاني داشته باشد، در سمت ديگر كاشي مهر كنيد.

كاشي‌هاي دكوراتيو

اين بار مقداري رنگ سبز را روي بشقاب قرار دهيد و غلتك تميزي را به آن آغشته كنيد و روي مهر قلب مشبك بغلتانيد تا مهر به رنگ آغشته شود، سپس مهر را در مركز كاشي بفشاريد.

كاشي‌هاي دكوراتيو

اين كار را روي كاشي‌هاي ديگر نيز انجام دهيد. به دليل فشار متفاوت دست، هر بار بافتي متفاوت از قلب روي كاشي به‌وجود مي‌آيد و هيچ قلبی روي دو كاشي، بافت يكسان ندارند. اين خاصيت كارهاي دستي است كه آنها را با ارزش مي‌كند.

نكته: بعد از اينكه كاشي‌ها را با رنگ طرح‌دار كرديد، آنها را در فر خانگي قرار دهيد تا حرارت ببينند و رنگ و طرح آنها ثابت و پايدار شود. كاشي‌هاي حرارت ديده ضد آب هستند و تميز كردن آنها راحت‌تر است. به‌دليل اينكه نمي‌توانيد كاشي‌هاي نصب شده روي يك ديوار را حرارت دهيد، توصيه مي‌كنيم قسمتي از ديوار را كه نياز به شست‌وشو و نظافت ندارد براي اين كار انتخاب كنيد.

شما مي‌توانيد كاشي‌هاي طرح‌دار و ساده را به صورت تلفيقي روي يك ديوار به كار ببريد تا جلوه‌اي زيبا و منحصر به فرد ايجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساره

      ارسال کار های جدید و خلاق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج