۱۷۹۰۸۸
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

اگر حمام زیبا و همانند اسپا طراحی شده باشد، خیلی بیشتر خستگیتان در می رود. رنگ هایی که برای دیوار و وسایل داخل حمام و دستشویی انتخاب می کنید، در تداعی آرامش نقش بسیار مهمی دارند.

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی
برترین ها: فرض کنید پس از یک روز کاری سخت دلتان می خواهد یک دوش آب گرم بگیرید و استراحت کنید. اگر حمام زیبا و همانند اسپا طراحی شده باشد، خیلی بیشتر خستگیتان در می رود. رنگ هایی که برای دیوار و وسایل داخل حمام و دستشویی انتخاب می کنید، در تداعی آرامش نقش بسیار مهمی دارند. برای اینکه ترفندهای مناسب برای زیباسازی سرویس بهداشتی را بیاموزید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نقشه و طرح کاربردی

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

سیستم فاضلاب، لوله کشی و راه آب در طراحی سرویس های بهداشتی یکی از مهم ترین مسایلی است که یک طراح باید آن را در نظر بگیرد. نقشه های سرویس های بهداشتی عموما طرح یک، دو یا سه دیواری دارند. در طرح یک دیواره، سینک، دستشویی و دوش حمام در یک دیوار تعبیه می شوند. این طراحی در کاهش هزینه بسیار موثر است اما در ایجاد تنوع و طراحی فضا، محدودیت ایجاد می کند.

طرح های قابل اجرا

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

طرح دو دیواره برای راه آب، انعطاف پذیری بیشتری در طراحی دارد. به طور مثال می توان سینک و دستشویی را در یک دیوار کار کرد و دوش حمام را در دیوار دیگری. یا طرح سه دیواره، از همه بهتر است زیرا طراح هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام دهد. البته این طرح برای فضاهای بزرگ مناسب و اجرای آن کمی پیچیده است. در ضمن، هزینه بیشتری هم دارد. این که بدانید کدام طرح با سلیقه و بودجه شما همخوانی دارد، یکی از اصلی ترین مسایلی است که پیش از طراحی باید در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

انتخاب سینک مناسب

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

سینک یکپارچه با سنگ اطراف و کابینت زیر آن این خوبی را دارند که خیلی راحت می توانید کثیفی، به هم ریختگی و .. را پاک و جمع و جور کنید. از آن طرف، سینک های لبه‌‌دار از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند و نصب راحتی هم دارند اما لبه‌های سینک ممکن است محل تجمع میکروب و آلودگی باشد.

انتخاب نور مناسب

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

مهم ترین و حیاتی ترین بخش دستشویی و حمام، آینه آن است. بهترین طرح این است که اطراف آینه، نور و چراغ کار شود. دو چراغ در دو طرف و یکی هم در بالا. این چیدمان نوری، باعث از بین رفتن سایه ها و تاریکی ها می شود.

نور عمومی اتاق

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

در دستشویی و حمام، خوب است از لوستر یا آویزهایی که چند لامپ دارند برای روشنایی استفاده کنید. برای اینکه لوستر با فضای این اتاق همخوانی داشته باشد، از طرح های ویژه استفاده و ترجیحا آن را با رنگ سنگ و کابینت ها یکی انتخاب کنید.

تزئینات ویژه با وان

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

وان حمام در بسیاری از آپارتمان ها وجود دارد و یکی از گزینه هایی است که در زیبایی حمام تاثیر بسیاری دارد. وان هایی که به دیوار نصب نمی شوند و در وسط حمام قرار دارند، بهترین گزینه برای زیباسازی فضا است. البته برای این مورد باید اتاق بزرگ باشد و بودجه کافی هم باید داشته باشید. این تیپ وان ها همانند مجسمه های تزئینی در گوشه پذیرایی هستند.

ترفند انتخاب وان مناسب

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

وان سکویی، دیواره بدون رنگ دارد و طرح آن شبیه جعبه است. سطح رویی وان همیشه از مواد و متریال ضدآب همانند کاشی، سنگ مرمر یا سنگ سنگ آهک ساخته شده است. کناره های آن نیز یا با سنگ و کاشی یا با چوب تزئین شده است. همه مواد و متریالی که استفاده می کنید به خودتان بستگی دارد. بهتر است انواعی که موجب آسایش بیشتر است را انتخاب کنید. در ضمن، به دوام و عمر آنها نیز توجه داشته باشید.

دوش به سبک اسپا

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

برای یک حمام رویایی، خوب است از دوشی استفاده کنید که بزرگ است و همانند اسپا آرامش را به شما منتقل می کند. دوش هایی که هم از بالا و هم از اطراف آب را به بدن می پاشند، گزینه های خوبی برای یک حمام رویایی به شمار می روند. دوشی که قابل جابه جایی است برای شستن موها یا حتی فضای حمام و وان گزینه خوبی است. برای پوشاندن فضای دوش از متریال ضدآب استفاده کنید. به طور مثال، می توانید از دیواره های شیشه ای استفاده کنید تا هم باعث زیبایی بیشتر بشود و هم فضا تمیز و مرتب دیده شود.

نمایش سلیقه با کابینت

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

برای دستشویی هم کابینت هایی با سینک های ساده یا دوقلو وجود دارند. انتخاب کابینت به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. اینکه طرح مدرن، معاصر یا کلاسیک انتخاب کنید یا سینک ساده یا مدل‌دار، همه نشان دهنده سلیقه شخصی شما هستند. پس تا حد امکان بهترین جنس و زیباترین مدل را انتخاب کنید. به این هم توجه داشته باشید طرحی را انتخاب نکنید که پس از مدتی دلتان را بزند یا از آن خسته شوید.

نکات لازم برای خرید کابینت

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

کابینت دستشویی را نیز به همراه کابینت های آشپزخانه خریداری کنید. تا از هزینه های خود کم کنید. از همان جنس و طرح، یک کابینت هم برای دستشویی در نظر بگیرید.

انتخاب کفپوش مناسب (۱)

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

کفپوشی که برای دستشویی و حمام انتخاب می کنید باید دوام و مقاومت زیادی داشته باشد. اما در این میان زیبایی را قربانی نکنید. طرحی را برگزینید که در عین مقاومت، ضدآب بودن و دوام زیاد، زیبا و شیک هم باشد. بهترین گزینه ها برای کف دستشویی و حمام، کاشی و سرامیک است. اما سنگ هایی که پولیش شده اند وقتی خیس می شوند لیز می شوند و احتمال سر خوردن روی آنها زیاد است.

انتخاب کفپوش مناسب (۲)

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

کفپوش های سرامیکی، «نفوذناپذیر» و ضدآب هستند و بهترین گزینه برای حمام و دستشویی به شمار می روند که دایما خیس و مرطوب هستند. این کاشی ها، شست‌وشوی بسیار آسانی هم دارند. کاشی هایی را انتخاب کنید که پوشش ضدلغزش دارند و در میان آنها از دوغاب کمتری استفاده می شود زیرا تمیز کردن آن دشوار است.

امکانات خوب برای سرویس انتخاب کنید

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

برای درست کردن حمام رویایی خود، آن را با انواع وسایل دکوری موردعلاقه تان، تزئین کنید. به طور مثال می توانید در حمام طرحی همانند شومینه کار کنید. کف زمین فرش پهن کنید. کفپوش را چوبی انتخاب کنید. یا حتی در حمام سیستم صوتی بگذارید تا زمانی که می خواهید در وان ریلکس کنید، موسیقی آرامش‌بخش نیز پخش شود.

نقش رنگ در حمام

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

رنگ در آرامش حمام تاثیر بسیاری دارد. وقتی از رنگ های آرامش‌بخش استفاده می کنید، در واقع برای خودتان یک فضای بسیار عالی درست کرده اید. رنگی که انتخاب می کنید را در همه جا و وسایل حمام به کار بگیرید، از دیوارها گرفته تا متریال و وسایل داخل حمام. حتی در صورت امکان، سینک و وان را نیز از همان رنگی انتخاب کنید که در بقیه بخش های حمام به کار رفته است.

تزئین پنجره حمام

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

شاید کمتر کسی از پرده پارچه ای برای تزئین پنجره حمام استفاده کند. اما این پرده ها طرح و نقش زیبایی به اتاق می دهند. البته باید از پارچه ای استفاده کنید که در مقابل آب و رطوبت مقاومت دارند.

پرده های مناسب حمام

ترفندهایی برای داشتن سرویس بهداشتی رویایی

پرده های والان‌دار، پف‌دار، رومی و چین‌دار از جمله نمونه های مناسب برای حمام هستند. پارچه های آکریلیک برای سرویس بهداشتی گزینه های خوبی هستند. آنها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشته

      چه حمام های زشتی بودند . کجای اینا اسپا بود مثلا ؟! حمام باید با اتاق خواب و آرایشگاه و آزمایشگاه پزشکی و سالن پذیرایی یه فرقی داشته باشه ! مگه نه؟

    • بدون نام

      این فضا برای خونه های 60 متری فکرنمیکنید کوچیکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج