کد خبر: ۱۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
تعداد بازدید: ۵۵۹۹۶
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
زن و شوهرهايي كه روي كاغذ زوج هستند، درواقعيت جدا
طلاق عاطفي معمولا از شكايت و گله‌گذاري زوج‌ها نسبت به هم شروع مي‌شود. انتظاراتي كه گفته مي‌شود ولي برآورده نمي‌شود درواقع نيازهاي 2طرف از يكديگر تامين نمي‌شود.
برترین مجله اینترنتی ایران



 برترین ها:  طلاق عاطفي به سردي رابطه ميان زن و شوهر گفته مي‌شود درواقع در اين رابطه ضعف ارتباط عاطفي زن و شوهر منجر مي‌شود به سردي تمامي روابطي كه يك زوج مي‌توانند با هم داشته باشند مانند رابطه روحي، جسمي، عاطفي و حتي گفتاري. وجود اين مشكل در يك رابطه باعث بي‌مهري و كم شدن انرژي مثبت در خانواده مي‌شود زوج‌ها در بيگانگي دنياي يكديگر گم شده‌اند و فقط براي هم حكم يك هم‌خانه يا يك مصاحب كه به او عادت كرده‌اند را دارند. اين افراد با فاصله‌اي كه از لحاظ روحي و جسمي با يكديگر دارند خط قرمزهايي را براي همديگر مشخص كرده‌اند و هركدام در خلوت خود ديگري را متهم مي‌كند. درك نكردن صحيح از رفتار و گفتار يكديگر، نداشتن شناخت كافي از روحيات طرف مقابل و عاقبت بي‌علاقگي و سردي نسبت به شريك زندگي خود همه و همه ‌دست به دست هم مي‌دهد تا يك طلاق عاطفي را در زندگي زوج‌ها به‌وجود بياورد.هيچ آمار دقيقي از ميزان وجود طلاق عاطفي در دست نيست ولي مي‌توان به جرات گفت آمار طلاق عاطفي در كشورما از طلاق قانوني بيشتر است در اين مطلب شما را با علل و عوامل به وجود آمدن طلاق عاطفي، نشانه‌هاي آن و راهكارهايي براي رهايي از آن آشنا مي‌كنيم.



خانه‌اي كه همه را فراري مي‌دهد

در اين خانواده‌ها افراد نسبت به خانه خود حسي كه بايد داشته باشند را ندارند. همه افراد خانواده به هر نحوي مي‌خواهند زمان كمتري را در خانه سپري كنند. جو سرد، بي‌روح و سكوت خالي از شور و نشاط در خانه حاكم است و اين جو همه را فراري مي‌دهد. بچه‌ها در اين خانه هيچ حس امنيت و آرامشي دريافت نمي‌كنند و بيشتر تمايل دارند وقت خود را بيرون از خانه و با دوستان خود بگذرانند؛ جامعه ناامن آماده پذيرش اين افراد است و متاسفانه اين بچه‌ها تمايل به استفاده از موادمخدر، ارتباط‌هاي ناسالم و نامشروع و انجام كارهاي خلاف و غيرعرف نشان مي‌دهند و هم به خود و هم به جامعه آسيب وارد مي‌كنند و برخي نيز دچار افسردگي و در خود فرورفتن مي‌شوند و مسلما چنين بچه‌هايي براي آينده خود و تشكيل يك زندگي جديد هيچ الگوي مناسبي پيش‌رو نداشته‌ و شايد آن‌ها نيز در آينده دچار مشكل پدرومادرهاي خود شوند.



از گله تا توهين

طلاق عاطفي معمولا از شكايت و گله‌گذاري زوج‌ها نسبت به هم شروع مي‌شود. انتظاراتي كه گفته مي‌شود ولي برآورده نمي‌شود درواقع نيازهاي 2طرف از يكديگر تامين نمي‌شود. به نيازها و خواسته‌هاي ديگري اهميت داده نمي‌شود طوري كه انگار زن و شوهر يكديگر را مي‌بينند ولي صداي هم را نمي‌شنوند و اين مرحله آغازين شروع طلاق عاطفي است.در مرحله بعد نزاع زناشويي رخ مي‌دهد انتظاراتي كه قبلا به آرامي مطرح مي‌شد حالا با صداي بلند و داد و بيداد بيان مي‌شود و آرامش نسبي جاي خود را به خشم مي‌دهد؛ خشمي كه خود را به شكل‌هاي گوناگون نشان مي‌دهد. خشم دروني تبديل مي‌شود به صداي بلند، پرتاب كردن وسايل و برخورد فيزيكي‌ با توهين و تحقير. پس از اين مرحله اختلاف‌ها بيشتر شده و ديوار سكوت مابين زن و شوهر قرار مي‌گيرد و اين به معناي نشنيده شدن و نديده گرفتن است يعني هر 2 در مقابل يكديگر ناتوان شده‌اند و هركس به دنياي دروني خود فرو مي‌رود و ديگر اهميتي به طرف مقابل نمي‌دهد كه  كار به جايي مي‌رسد كه براي يكديگر تنها و تنها حكم يك هم‌خانه را بازي مي‌كنند و حتي جاي خواب خود را از يكديگر جدا مي‌كنند.



يا اول ازدواج يا سال‌ها بعد

در هرسني و با هرشرايطي مي‌توان انتظار به وجود آمدن طلاق عاطفي را داشت؛ نمي‌توان گفت كه علت به وجود آمدن طلاق عاطفي خانواده‌ها به هم شباهت دارد؛ اين مشكل مي‌تواند در رابطه يك زوج جوان كه سن ازدواج آن‌ها 2تا 3 سال است رخ دهد يا مي‌تواند در يك خانواده‌اي كه چند بچه كوچك و بزرگ دارند باشد يا حتي در خانواده‌اي كه بچه‌هاي‌شان به حدي رسيده‌اند كه هركدام به دنبال زندگي خود رفته‌اند رخ دهد كه به اصطلاح به اين مرحله سندرم آشيانه خالي نيز گفته مي‌شود.

اما بيشترين ميزان طلاق عاطفي در سال‌هاي اول ازدواج رخ مي‌دهد، وقتي كم‌كم بچه‌ها به جمع خانواده‌ اضافه مي‌شوند و زوج سرگرمي بيشتري نسبت به قبل دارند اين مسئله كمتر احتمال دارد ولي با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها باز هم احتمال طلاق عاطفي پررنگ مي‌شود. در يك زندگي زناشويي زوج‌ها در طول مسير هدف‌هايي دارند و وقتي اين هدف‌ها به حداقل مي‌رسد مي‌توان انتظار طلاق عاطفي را داشت.



بيماري جسم و روح

فردي كه دچار طلاق عاطفي شده است به خود و سلامت فردي خود بي‌توجه مي‌شود و حتي به سلامت ديگر افراد خانواده نيز اهميت كمتري مي‌دهد؛ وظايف خود را به درستي انجام نمي‌دهد و مسئوليت‌هاي خود را در مقابل ديگر افراد خانواده به‌سردي و بي‌هيچ ميل و رغبتي انجام مي‌دهد.

اگر اين فرد يك خانم باشد نسبت به نظافت منزل و ديگر امور مربوط كندتر از قبل عمل مي‌كند و اكثرا هميشه كارهاي عقب‌مانده يا نيمه‌كاره دارد ولي حوصله و رغبتي براي انجام دادن آن‌ها ندارد اگر يك مرد باشد نسبت به كار كردن و وظايف خود سردتر از قبل مي‌شود و اين مشكل موجود را 2برابر مي‌كند، آشفتگي روحي و ذهني به آشفتگي ظاهري گره مي‌خورد و وضع را بدتر از قبل مي‌كند. شخص از لحاظ روحي در شرايطي قرار دارد كه هيچ رغبتي براي شاد بودن يا حضور در جمع‌هاي شاد ندارد و عموما تنهايي را ترجيح مي‌دهد تا كم‌كم به افسردگي دچار مي‌شود و به جز سلامت روحي كه بيمار شده است سلامت جسم نيز به خطر مي‌افتد.



سن هم مهم است

براي ازدواج در اكثر موارد بايد سن مرد از زن بيشتر باشد ولي اين اختلاف سن نبايد از 7 تا 10 سال بيشتر  باشد زيرا در اين شرايط 2 انسان با 2 دنياي مختلف و در 2 مرحله زندگي از هم قرار دارند و مسلما درك صحيحي از دنياي هم ندارند به‌طور مثال به احتمال زياد مردي كه 35 سال دارد با خانمي كه 22 سال دارد ازدواج ‌كند، اين 2 بعد از چندسال كه از زندگي بگذرد تازه متوجه مي‌شوند هركدام نيازها و خواسته‌هاي متفاوتي با يكديگر دارند، زن تازه مي‌خواهد شوروهيجان جواني را تجربه كند ولي مرد اين دوره را سپري كرده و مي‌خواهد در آرامش بيشتري زندگي كند و اينجاست كه از هم فاصله مي‌گيرند و هركدام غرق در دنياي خود مي‌شوند. اگر سن زن از مرد بيشتر باشد هم در اكثر موارد مشكل ديگري را به وجود مي‌آورد زيرا زن‌ها زودتر از مردها به سن بلوغ مي‌رسند، زودتر مي‌فهمند و زودتر از لحاظ بدني آماده مي‌شوند در اين شرايط يك زن كه از شوهر خود بزرگ‌تر است دائم در فكر خود شوهرش را از دست مي‌دهد و هميشه به زن‌هايي كه از او كوچك‌تر و زيباتر هستند حسادت مي‌كند و هميشه آن‌ها را جلوي خود در كنار شوهرش قرار مي‌دهد و بعد مقايسه مي‌كند و به اين ترتيب هم روحيه خود را از دست مي‌دهد و هم به خاطر شك و سوء‌ظن خود ساخته نسبت به همسرش بدگمان مي‌شود و مرد هم بعد از چندسال تازه متوجه مي‌شود كه نبايد با زني كه از خودش بزرگ‌تر بوده ازدواج مي‌كرده و اين موضوع را دائم به همسرش گوشزد مي‌كند در اين‌جا از يكديگر فاصله مي‌گيرند و هركدام در روياهاي خويش نيمه گمشده خود را مي‌يابد و از انتخابي كه داشته احساس ندامت و پشيماني مي‌كند، در اين مورد زوج‌ها به سرعت از لحاظ روحي از يكديگر فاصله مي‌گيرند و طلاق عاطفي شكل مي‌گيرد.

بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بانک اطلاعات تجاری برترین ها
 
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۳
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
پاسخ
7
2
بسیار آموزنده بود
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
پاسخ
3
0
ارسال
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
من وشوهرم تمام شرایط بالا رو داریم!راه حلی داره؟!
نظر سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
کتاب بازگشت به عشق هارویل هندریکس را حتما بخوانید
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
پاسخ
0
1
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
پاسخ
0
2
چگونه شوهرمو به خودم برگردونم؟
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
علت مشکلاتتون را پیدا کن دنبال راه حل از طریق کتابهای روانشناسی احادیث و وبسایتها و مشاوران خوب بگرد هر مشکل را گام به گام باید حل کنی
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
همهی برگ هایت را یک جا رو نکن چیزهای خاص برای افراد خاص در زمان خاص است
به خودت همیشه برس و مرتب باش اما فقط برای شوهرت ارایش کن با همه مودب صحبت کن اما عشوه را برای همسرت بگذار
تا خودت را دوست نداشته باشی احساس زیبایی و با ارزش بودن نکنی نمی توانی عشقت را نثار کسی دیگری کنی افرادی که احساس حقارت می کنند همیشه دنبال دریافت عشق و تعریف شنیدن هستند فخر فروشی می کنند تحقیر می کنند و رفتار زننده دارند و نمی توانند دهنده ی عشق به هیچ کسی باشند خودت را بشناس و ضعف های درونیت را بر طرف کن
خانه ات همیشه تمیز و مرتب باشد اما روزهای خاص مثل تولد و سالگرد های مهم ان را عاشقانه تزئین کن شمع روشن کن و اگر قراره یک شب دونفره داشته باشید بچه ها را خانه ی مامان و بابات بفرست و اگر قراره خانواده گی برگزارش کنی سعی کن شاد ترین شب را برای خانواده خلق کنی این به مدیریت تو بر می گردد
تو این شرایط اقتصادی مدیریت خرج کردن و پس انداز کردن را بیاموز و وسواس در خرج کردن را برطرف نما و خودت را اسیر مارک و پز دادن نکن
اگر اهل غر زدن مدامی کتاب چرا زنان گریه می کنند مردان دورغ می گویند را بخوان
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
پاسخ
0
3
سلام من مدت هاست با این که ازدواج کردم تنهام حس سردی دارمکنار همسرم آرامش ندارم بهش اطمینان ندارم .روزهاست که تنهام چه کنم هر صحبتی با هم به مشاجره تبدیل می شه باهم جایی نمی ریم هر کدوم حرفش برای خانواده خودش می زنه کمکم کنید
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
باید ببینی کاری کرده که بهش اطمینان نداری؟ هر دو کتاب بازگش به عشق هارویل هندریکس را چند بار بخوانید به جای پنهان کاری و یا این که انتظار داشته باشید او خودش بفهمد مشکل شما با او چیست باید بیاموزید که حرف دلاتان را به او با شیوه ی درستی بیان کنید رازدار باشید و دیگه مسائلتون را به خانواده نگویید و خودتان مشکلاتتون را حل کنید
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
پاسخ
0
0
سلام من تما

م مشکلات بالا رودارم حتی چند بار خاستم ازشوهرم جداشم ولی به خاطر پسر چهارساله ام طلاق نگرفتهایم تمام تلاشم را برای شاد بودن خانه میکنم اما شوهرم گوشه گیر وارام است واز شاد بودن بدش میا ید ،شمارا به خدا کمکم کنید زندگیم را دوست دارم همین جاجوابم بدید ۱۹ساله هستم
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
شاید درون گرا است یا شاید افسردگی دارد باید بفهمید کدامش است و از یک مشاور می تونید کمک بگیرید
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
پاسخ
3
0
سلام من 2سالو 5 ماهه که ازدواج کردم ولی شوهرمو دوس ندارم یعنی از اولم دوس نداشتم نمیدونم چطوری قبول کردم البته مرد ایده آلیه ولی من دوسش ندارم نمیدونم باید چیکار کنم چند بار توی نامزدی اومدم به هم بزنم اما نشد چون پسر خالم بود ترسیدم حالا موندم چیکار کنم
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
کتاب هارویل هندریکس را بخوانید و بدانید افراد عاشق چه کسانی می شوند و در ضمن می توانید از روش تلقین استفاده کنید دائم به ذهنتان بگویید او را دوست دارید و حتی گاهی به خودش بگویید مغز دروغ را باور می کند و کم کم سروتونین ترشح می کند گاهی سجده شکر بروید و هم برای داشته های خود هم به خاطر همسرتان خدا را شکر کنید این طوری ذهن زود تر باور می کند با او بیرون بروید دائم به او و رفتا هایش فکر کنید و سعی کنید این کار را زیاد انجام دهید با هم شوخی کنید فیلم ببینید و هر کاری را انجام دهید که ذهنتان او را بپذیرد ادم ها کسانی که زیاد بهش فکر می کنند شکر گذار داشتنش هستند و با او وقت می گزرانند دوست می دارد اما کتابی که گفتم می گه ادمها معمولا عاشق کسانی می شوند
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
پاسخ
0
0
من مهدی هستم 34 ساله منم دچار طلاق عاطفی هستم دلیلش اینه که ما از نسلی هستیم که سوختیم وباید همچنان بسوزیم تا یه روزی تمام شیم
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
این تفکر منفی را کنار بگذار از خاکستر هر اتشی یک قنوس جدید متولد می شه راه را برای تغییرات بگرد و پیدا کن زندگی پویا است اتش مدتهاست که خاموش شده و شما هنوز زنده اید و ولی اتش در ذهن شما روشن است
United States
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
پاسخ
0
3
من مرتضی هستم 30 ساله ما 3 سال نامزد بودیم و حدود 2 ساله که ازدواج کردیم الان همسرم میگه من تو رو دوست ندارم میگم چرا دلیلشو رو هم نمیگه حدود 2 ماهه هم رفته خونه پدرش . هرچقدر اسرار کردم که برگرده برنگشت منم هم خیلی دوسش دارم . باید چیکار کنم که برگرده . حتی بهش گفتم پیش مشاور هم بریم نیامد
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
باید یک علتی باشد که شما اونو پیدا کنید بعد راهنمایی
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
پاسخ
0
0
با سلام، ما زندگی خوبی داشتیم، مادر زنم با دخالت تو زندگی ام آرامش مرا از میان برده است! باعث سردی رابطه ام با زنم شده! چه باید کرد؟
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
پاسخ
0
1
عالی بود ممنون
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
پاسخ
0
0
سلام منم تقریبا یه سال و نیمه ازدواج کردم شوهرم منو دوس نداره و فقط با هم همخونه هستیم شاید تا یه ماه دیکه کلا جدا شد
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
پاسخ
0
0
منم احساس میکنم دچار طلاق علطفی شدم چون خیلی ناامیدم کرده ولی ما با دوست داشتن ازدواج کردیم الان این شدیم خیلی یه به خانوادش وابسته است همه با هم تو یه آپارتمان هستیمخیلی تحمل کردمچه کنم؟
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
روابط اجتماعی ات را بالا ببر و از فنون ارتباط استفاده کن تا بتوانی با خانواده ی همسرت ارتباط برقرار کنی سعی کن در مواردی که می توانی و همچنین رفتار خوبی هم هست شبیه انها شوی بهشان احترام بگذار و گاهی با انها و گاهی با همسرت دوتایی بیرون بروید
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
کتاب زبان بدن را بخوان و حفظ کن و ارتباطات موثر را بیاموز یکم خودشیرین باش گاهی شیرینی ای چیزی بپز و برایشان ببر گاهی عصرانه دعوتشان کن سعی کن تو بحث هاشان شرکت کنی اما به هیچ عنوان دخالت نکن
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
پاسخ
0
1
سلام.ممنونم از کار عالی تون جهت روشن تر شدن زوجها.میخواستم به همه بگم بازم خوش بحالتون .من بااینکه ایمان دارم به پاک و...بودن زنم دارم اما متاسفانه دچار طلاق توافقی شدیم هرروز بهم هفت پشتم
توهین .تهمت.نفرین های عجیبوغریب میکنه در جدی که از خدا طلب مرگ میکنم تو هر ثانیه زندگیم .راه برگشتم ابدا ندارم چون نه زنم حاضره وهم سه تا ازما باخانوادشون ازدواج کردیم.نجاتم بدیدوکمکم کنید.
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
پاسخ
0
0
سلام مجدد.این بدترازاون کاراشه.بجه چهار ساله داریم که متاسفانه برعلیه من بزرگش میکنه وبا الفاظ زشت میگه منو صدا کنه.شما قضاوت کنید این زندگی واقعا.باور کنیددلم ابدا نمیخواد بیام خونه چون سرسفره ناهاروشام اونم اگر درست کرده باشه بحث میکنه .دوروبرش اونقدبهم ریخته وکثیف که خستگیم تووجودم هزاربرابر میشه تاحرفیم بزنم شروع بدادوفریاد واح نفرین و..میکنه که طبق معمول ازخونه خارج میشم تاحدودادو ساعت که متاسفانه دوباره شروع میکنه.
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
برای خانه کار گر بگیرید اگر وسعتان می رسد اگر نه بخشی از ان را خودتان جمع کنید و حتی از او بخواهید به شما کمک کند اگر نکرد خودتان این کار را بکنید گاهی با او قهر کنید رو بگیرید و حرف نزنید و جوابش را اصلا ندهید از لحاظ روانشناسی اکثر خانوم ها تحمل نمی کنند کسی با انها قهر کند اما جواب دادن و دعوا او را جریح تر می کند یک سفر دونفره برید تو احادیث تو کتاب ها در مورد طریقه ارتباط با افراد بد دهان را یاد بگیرید یک هدیه برایش بگیرید و بهش بگویید که دوست دارید با کمک هم زندگی بهتری را بسازید دائم نگویید خسته شدم احتمالا خشمی سر کوب شده در درون این فرد هست من کلا کتاب باز گشت به عشق را به تمام افرادی که طلاق عاطفی دارند پیشنهاد می کنم با سر چشمه خشم او شناخته شود تا بتوانید او را ارام کنید احتمالا چیزی در خاطراتش او را عذاب می دهد در ضمن باید بدانید که ادم ها در شرایط استرس زا و دعوا بدنشان هورمونهایی ترشح می کند که به مرور به این هورمون ها اعتیاد پیدا می کند و فرد تلاش می کند شرایط استرس زا را حفظ کند ورزش و دوش گرفتن ماساژ دادن و حرف زدن کمک می کن این حالت در همسرتان از بین برود
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
در طب سنتی روشی برای درمان افراد بد اخلاق وجود داره و ان هم غذا خوردن بر اساس مزاج است شاید با تغییر غذا برای خانومتون بتوان اخلاقش را هم اسلاح کرد به سایت طب اسلامی و سنتی حکیم عقیلی سر بزن
United Kingdom
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
پاسخ
0
0
من هم چند سالی هست که دچار طلاق عاطفی شدیم جدا از هم میخوابیم هیچ حسی نسبت به هم نداریم تنها چیزی که باعث شده هم ديگه رو تحمل کنیم وجود بچه هاست ومن دارم هرروز افسرده ترمیشم روح وروانم بهم خورده
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
قبل از طلاق سخنرای های استاد فرهنگ را گوش دهید کتاب بازگشت به عشق هارویل هندیکس را و کتابهایی درمورد افسرگی بخوانید 6 ماه به خاطر فرزندانتان بجنگید که شرایط را تغییر دهید
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
بد ترین کار ممکن این بود که جدا از هم بخوابید از زنانگیتان و نعمتی که خدا در وجودتان قرار داده استفاده کنید سعی کنید لباس ها لبند بپوشید و هم خودتان و هم همسرتان از روابط جنسی لذت ببرید و اگر نیاز او برطرف شود ان گاه می توانید بهتر با او کنار بیایید البته شما هم نیاز های جنسی دارید که نباید منکرش شویدو می دانم نیاز های عاطفیتان برطرف نشده ولی هیچ کس به اندازه ی خودتان نمی تواند به خودتان کمک کند باید اول خودتان به خود احترام بگذارید و برای خود وقت صرف کنید ورزش کنید ارایش کنید به خودتان برسید با بچه هایتان بازی کنید و با همسرتان درد و دل کنید البته نباید دائم در حال غر زدن باشید درد و دل کردنتان باید به شیوه ای باشد که هم مشکلتان را به او بگویید و هم نوعی ناز کردن محسوب بشود البته یک شبه نمی توانید این تغییرات را ایجاد کنید از ورزش و بازی با کودکانتان شروع کنید سپس ارایش کردن و خریدن لباس های خواب زیبا و کم کم دلبری کردن را بیا موزید شما یک زن هستید و پتانسیل های زیادی در خودتان برای کنترل زندگی گرما بخشیدن به منزلتان و مادر بودن دارید به خدا توکل کنید کتاب چرا زنان دروغ می گویند مردان گریه می کنند نیمه دیگرم و بازگشت به عشق هارویل هاندیکس و راهنمای روابط جنسی رابخوانید و را ه حل ها را بیابید درر ضمن نیمی از طلاق ها در ایران به دلیل برطرف نشدن نیاز های جنسی و عاطفی است اما هر کس خودش می تواند زندگی خود را نجات دهد
نظر مژگان صائبی
| درباره طــــلاق عاطفي چگونه شكل مي‌گيرد؟
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
پاسخ
0
0
باسلام من چندساله نسبت به همسرم احساسی ندارم از طلاق گرفتن هم می ترسم چون افسردگی دارم .بچه 5ساله دارم بیش فعاله.پدر ومادرم بشدت مخالف طلاق ما هستند.ولی ادامه دادن به این زندگی برام خیلی سخته.
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
ورزش کنید طریقه ارتباط با بچه های پیش فعال را بیا موزید و در مورد ان کتاب بخوانید نقاشی کنید حتی خط خطی کنید تمام خاطرات بدتان را بنویسید و سعی کنید برای تغییر مشکلات راه حل بیابید احادیث پیامبر را بخوانید سخنرانی استاد فرهنگ انوشه و حسن عباسی را گوش دهید کتاب چرا مردان دروغ می گویند زنان گریه می کنند و راز هایی در مورد مردان و زنان و بازگشت به عشق هارویل هندریکس را بخوانید
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
پاسخ
0
0
خیلی عالی بود ... منم دقیقا همین وضعیت رو با شوهرم دارم
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
پاسخ
1
0
فکر کنم ما هم به زودی به همین روزا برسیم
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
پاسخ
0
0
سلام به دوستان همدرد
منم مث همه شما همین مشکلو دارم طلاق عاطفی!
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
پاسخ
0
0
سلام به همه دوستان همدرد منم مث همه شما همین مشکلو دارم طلاق عاطفی! به نظر من سوختن تدریجی در زندگیه یه آدمه، منو شوهرمم هم هیچ رابطه ی عاطفیی باهم نداریم تو دوتا اتاق میخوابیم وخیلی بی احساس داریم ادامه میدیم و تنها دلیل ادامه این زندگی وجود پسر هفت سالمه اما من این تنهایی رو خیلی بیشتر از یه رابطه ی حرمت زیر پا گذاشته شده دوس دارم آخه داشتن ی رابطه ی جنسی به چه قیمت؟ باید با وجود زن بودن مردانه زندگی کنم اینو به خدای خودم قول دادم و زندگی و جوانیمو برا جگر گوشه م میذارم به امید خدای مهربونمون برای همه ی همدردای خودم آرزوی خوشبختی حتی در تنهاییشون میکنم.
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
کتاب هارویل هندریکس را هر دویتان بخوانید و به خاطر او ارامش فرزندتان یک بار دیگر برای زندگی بجنگید شما احساس ایجاد کنید ادمها منتظر کسی هستند که با او ازدواج کنند تا در کنار او ارامش بیابند و ان فرد تمام مشکلات انها را حل کند ولی غافل از این که فرد مقابل هم همین انتظار را از انها دارد و هیچ کدام قدم پیش نمی گذارند شما عاطفه ایجاد کنید زنی را می شناسم که از یک خانوادهی پولدار به صورت سنتی با مردی فقیر بد دهان م حوصله کاری و زحمت کش و سیگاری و تریاکی ازدواج کرد تمام زندگی اش را برای بچه هایش و شوهرش جنگید و العان بعد از این هم سال همه حسرت زندگی ان زن را می خورند اما نمی داند او برای این زندگی چقدر تلاش کرد
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
پاسخ
0
0
سلام منم 2ساله ازدواج کردم و همین مشکلو دارم اما چاره ای جز زندگی با این شرایطو ندارم،هر روز هم که میگذره افسرده و بی حوصله میشم اما شوهرم اصلا این موضوع براش مهم نیست،چیزی به اسم عاطفه و دوست داشتن براش معنا نداره.
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
همه ی ادمها نمی تونند ابراز کنند خودتان باید برای خودتان کاری کنید برای سلامت روانتان ورزش کنید به خاطر خودتان لباس های شاد بپوشید در خانه ارایش کنید عطر های خوش بو بزنید روش های عشوه گری را بیاموزید و او را رام خود کنید او را شیفه ی خودتان نمایید کتاب راز هایی درباره ی مردان و راز هایی در مورد زنان را بخوانید باز گشت به عشق چرا مردان دروغ می گویند و زنان گریه می کنند
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
پاسخ
0
0
سلام من متاسفانه دچارطلاق عاطفی شدم باهمسرم وهیچ علاقه ای بهش ندارم چون ازدوره نامزدی کتکم میزد ومن بدلیل اوضاع نابسامان خانوادم مجبوربودم تحمل کنم متاسفانه بجای عشق وعلاقه من از همسرم میترسم چون حربش کتکه چون یه بچه 5 ساله دارم فعلا دارم ادامه میدم چون نه کارمیکنه نه وضع مالیش خوبه نه اخلاق خوبی داره نه مسعولیت پذیره ومن فقط بی هدف وبدون انگیزه وعشق دارم ادامه میدم از رابطه باهاش بجای لذت زجرمیکشم ودارم قربانی خودخواهیش میشم وارزوی مرگ دارم
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
۴۴۴ مرتبه این دعا را بر قطعه ای نبات خوانده و به همسرتان بخورانید مطمئن باشید تا اخر عمر دوستتان خواهد داشت و از شما اطاعت خواهد کرد

یا مُقَلِّبَ القلوب قَلِّب قَلبَها و روحَها و جَسدَها علیٰ مَحبَّتی و عشقی و اُنْسی و اُلفَتی و مَوَدَّتی و قبولِ قَوْلی بِحَقِّ یا بَدوح و یا وَدود اَجِب دَعوتی یا وَصْلائیل
راه حل دوم :الف :
۱۰۰۱ مرتبه ذکر یا وَدود را بر دو عدد شیرینی یا قند یا آب نبات یا زولبیا بامیه یا مقداری شربت شیرین بخواند وو خودتان و همسرتان بخورید
نظر دنیا رنجبر
| درباره طــــلاق عاطفي چگونه شكل مي‌گيرد؟
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پاسخ
0
0
سلام، من4 ساله ازدواج کردم، با همسرم دیگه نمیتونم حتی با هم حرف بزنیم ، بزرگترین مشکل اینه که ما با هم شریک کاری هستیم که اگه بخوام جدا شم کاری که سالها براش زحمت کشیدم و هم از دست ميدم، ولی دیگه این جوری نمیخوام زندگی کنم ، چیکار باید کرد؟
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
باید مشکلاتتون را ریشه یابی کنید تا بتوانید راه حل پیدا کنید
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
شاید به خاطر همین کسائل کاریه که به این جا رسیدید گاهی برای هم وقت بگذارید و با هم بیرون برید اولش سخت خواهد بود حرف زدن اما چند بار حرفهایی که باید به او بزنید و سرکوبش کردید را در یک کاغذ بنویسید و ان را اصلاح کنید و روی لحنتان کارکنید که عاری از بی احترامی و خشونت باشد و بعد ارام ارام به او حرف دلتان را بزنید حرفهای او را هم خوب بشنوید و جبهه نگیرید در ضمن می توانید تمام مشکلاتتان را روی کاغذ برای خود بنویسید و ببنید در هر مشکل چقدر خودتان مقصر بودید و اعمال خودتان را هم اصلاح کنید به هر حال توی هر مشکلی احتمالا هر دوی شما سهم داشته اید و با هم زندگیتان را به این بن بست رسانده اید
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
پاسخ
0
0
من ۲۷ سالمه و ازدواج نکردم تو این سالها همیشه شاهد دعوای پدرو مادرم بودم، حالم از این زندگی بهم میخوره ،درون گرا و سرخورده ام و هیچ تلاشی نمیتونم برای آینده ام بکنم فقط باید این وضع رو تحمل کنم،تنها خوشحالیم اینه که ازدواج نمیکنم و دوتابچه ندارم که بیان رو دنیا
همونطور که پدر مادرم منو بدبخت کردن ،اونارو بدبخت کنم.
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
کتاب بازگشت به عشق هارویل هاندریکس را بخوان تمام عقده ها و درد هایی که کشیده ای را برای خود با تمام جزئییات توی دفتری بنویس و حتی گاهی خط خطی کن نوشتن ارامت می کند کتاب بی شعوری و کتاب صحیفه سجادیه رو هم حتما بخوان ارامت می کند گاهی ورزش کن خصوصا دویدن و پیاده روی و شنا برای خود دوستانی پیدا کن اگر می توانی سفر برو از ان محیط دور شو برای کار و اینده ات برنامه بریز اگر محصلی درست را سعی کن بخوانی باید همهی تلاشت را بکنی تا در زندگی موفقیت کسب کنی این موفقیت کمکت می کند خودت را دوست بداری نمازت را بخوان و با خدا حرف بزن و تمام مشکلات و گلایه هایت را بگو بهت قل می دهم او تمام گره های زندگی ات را خودش باز می کند حتی گاهی به خدا نامه بنویس سعی کن اخلاقت را اصلاح کنی و عیب های اخلاقیت را بررسی کن و را ه حل هایی برای تغییر ان بیاب با خواندن کتاب یا تو اینترنت همین طور می توانی خودت مشاور خودت باشی دفتری جلوی خودت بگذار و تمام مشکلاتت را بنویس و تصور کن به یک مشاور داری این مشکلات را می گویی و بعد با خود کار دیگری به عنوان یک مشاور به خودت راه حل بده
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
پاسخ
0
0
سلام امروز برای اولین بار سایت شمارو دیدم از خوندن نظرات کاربرین به شدت ناراحت شدمو اندوه خوردم.با خودم میگم چرا؟علت این همه سردی و بی تفاوتی در خانواده های ما چیه؟ چرا خونه ای که باید برای بودن دراون در طول روز لحظه شماری کرد اینطور بود و نبودش واسه آدم یکسان میشه؟
من به عنوان کسیکه 5 ساله ازدواج کردم و یه بچه 3ساله دارم و امروز حتی بیشتر از روز اول همسرم و زندگیمو دوست دارم و از نگاه کردن به همسرم هنوز لذت میبرم به دوستان عزیزم میگم که به عقیده ی من علت تمام این مشکلات در زندگیامون نبود معنویت و فاصله گرفتن از خدای مهربونه.کاش قبل از هر چیز بخودمون و خدای بزرگ برگردیم و از گناهانمون توبه کنیم.
مطمئن باشید عزیزان دل من
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
پاسخ
0
0
از فرط بی کسی تو اینترنت چرخ میزدم که به این سایت رسیدم.من 5ساله ازدواج کردم و مشکلات بی شماری رو پشت سر گذاشتم.همسرم واقعا بیمار روحیه بدبینه به همه، پرخاشگرو عصبیه... من له شدم تو این 5سال.ارتباطشو با خونوادم قطع کرده و من باید خونواده منزجر کننده اونو ولی ببینم... هیچ علاقه ای بهش ندارم و اونم بارها گفته تو که نباشی من برم پیش مامانم اینا حالم خیلی بهتره... حالا با وجود اینکه یه زندگی تباه شده داریم اصرار به بچه اوردن میکنه تا الان مقاومت کردم اما تا کی میتونم؟نه زندگیمون بهتر میشه نه جدا میشیم مثل یک مرگ تدریجی... گاهی دعا میکنم یا من یا اون بمیریم تا دیگه این زندگی تموم بشه.همش میترسم نکنه از تنهایی به گناه بیفتم و با یک مرد ارتباطی هرچند تلفنی برقرار کنم... پر از نیاز عاطفی هستم و فقط هر روزم شده حسرت اشتباهی که 5سال پیش کردمو این ازدواجو انجام دادم...
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
پاسخ
0
0
من و همسرم چندین سال دوست بودیم و بعد ازدواج کردیم الان اون بشدت کار میکنه و به کارش علاقمنده و درآمد خوبی هم داره اما وقتی برای من نداره و اکثرا تنهام و با درس و مطالعه مشغولم اما قلبم هزار تکه شده، و حفظ ظاهر می کنم. گاهی اوقات فکر می کنم کاش همیشه دوست باقی می ماندیم و بقول معروف عشق دست نیافتنی می بود، اما
الان افسرده شده ام
پاسخ ها
نظر user
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
مهارت ارتباطی موثر را بیاموز و تمام حرف دلت را با شیوه درست به خودش بگو بهش بگو که دوست داری گاهی با هم وقت بگذرانید حتی گاهی خودت این شرایط را فراهم کن برایش لباس های زیبا بپوش و گاهی شرایط بیرون رفتن را اماده کن گاهی با هم برقصید یا قدم بزنید هیچ چیز را تو خودت نریز به شیوه ی موثر به خودش بگو
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
پاسخ
0
0
من پر از نیاز عاطفی هستم.............
........
.............
.....
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
پاسخ