۱۷۹۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رابطه شما با مادرتان روي وزن‌تان تاثيرگذار است

بيشترين دروغي كه خانم‌ها مي‌گويند!

تقریبا هربار كه از خانم‌ها علت افزایش وزن‌شان را سوال می‌كنیم، آن‌ها در جواب می‌گویند، غذای زیادی نخورده‌اند و بدن‌شان با نوشیدن آب هم چاق می‌شود اما تحقیقات نشان می‌دهد زنان تقریبا ۹ بار در طول هفته در مورد میزان غذایی كه خوردند دروغ می‌گویند.

بيشترين دروغي كه خانم‌ها مي‌گويند!

بيشترين دروغي كه خانم‌ها مي‌گويند!

«بخورید و لاغر شوید»، یك دروغ بزرگ است

برترین ها: حتما شما هم نام رژیم‌هایی را شنیده‌اید كه در آن‌ها ادعا شده با خوردن لاغر شوید یا بدون تغییر در مقدار كالری دریافتی وزن بدن‌تان را كم كنید اما اگر قصد كاهش وزن دارید، قبل از آن‌كه سراغ رژیم‌های مختلف با اسم‌های عجیب و غریب بروید بهتر است به یافته جدید دانشمندان توجه كنید.

محققان مطالعات گسترده‌ای را روی انواع مختلف رژیم‌های مشهور كه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند انجام دادند و متوجه شدند راز لاغر شدن فقط و فقط در یك حقیقت ساده نهفته است: هر چقدر شما كمتر غذا بخورید به همان اندازه وزن بدن‌تان كمتر می‌شود و در این بین میزان مصرف پروتئین و كربوهیدارت و درصد آن‌ها در رژیم غذایی چندان مهم نیست. در این مطالعات دانشمندان متوجه شدند، مهم‌ترین عامل تعیین‌كننده وزن یك فرد میزان كالری‌هایی است كه او مصرف می‌كند و رژیم‌های غذايي مختلف با اسم‌های عجیب و غریب هیچ مزیت بیشتری نسبت به رژیم‌های ساده ندارند.این در حالی است كه در بعضی از رژیم‌های غذایی به اشتباه به افراد چاق اعلام می‌شود، می‌توانند بدون كم‌كردن میزان پروتئین دریافتی وزن خود را كاهش دهند. عموما این رژیم‌ها با عنوان بخورید و لاغر شوید به دیگران معرفی می‌شوند كه تقریبا در اكثر موارد كاملا غیر علمی به حساب می‌آیند.دانشمندان از تعدادی از افراد خواستند رژیم‌های مختلف غذایی را امتحان كنند و در پایان مدت تحقیقات با استفاده از تجهیزات مدرن از بدن آن‌ها عكسبرداری كردند. این كار نشان داد، در بعضی از رژیم‌های بسیار معروف به جای چربی، قسمتی از ماهیچه‌های انسان را آب می‌كند كه این موضوع می‌تواند برای سلامت ضررهای زیادی داشته و زمینه را برای چاق شدن دوباره فراهم كند. به این ترتیب اثبات می‌شود رژیم‌هایی كه در آن میزان پروتئین دریافتی به‌شدت كاهش پیدا می‌كند موثرتر از رژیم‌های دیگر نیستند. راز یك كاهش وزن موفق این است كه هر فرد سعی كند به یك نسبت همه گروه‌های غذایی را كاهش داده و در مجموع كالری كمتری وارد بدنش كند.


بيشترين دروغي كه خانم‌ها مي‌گويند!

با مادرتان خوش رفتار باشید تا لاغر شوید

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، افرادی كه در دوره كودكی رابطه خوبی با مادر خود نداشته‌اند با احتمال بیشتری در آینده ممكن است، دچار چاقی شوند.

محققان تحقیقاتی را روی هزار كودك انجام دادند و متوجه شدند، افرادی كه در دوره كودكی رابطه احساسی خوبی با مادرشان نداشته‌اند با احتمال ۲ برابر بیشتر ممكن است تا رسیدن به ۱۵ سالگی دچار چاقی شوند. هر چقدر كیفیت رابطه با مادر بهتر و صمیمی‌تر باشد به همان اندازه احتمال چاقی آن‌ها كاهش پیدا می‌كند. دانشمندان معتقدند، رابطه بین چگونگی برخورد با مادر و چاقی ریشه در مغز انسان دارد و می‌تواند میزان ترشح هورمون‌های تنظیم‌كننده احساسات و استرس را در انسان تنظیم كند. علاوه بر آن، كیفیت این رابطه تاثیر زیادی هم در تنظیم چرخه خواب و بیداری، اشتها و دیگر فاكتورهای تاثیر‌گذار روی سوخت و ساز بدن دارد.هر چقدر یك مادر در ارتباط با فرزند خود بهتر عمل كند، به همان اندازه استرس در كودك حالت كنترل شده‌تری به‌خود می‌گیرد و این عامل هم به نوبه‌خود خواب و غذا خوردن كودكان را تنظیم می‌كند.


مردها بيشتر در مورد بيماري خود اغراق مي‌كنند

همیشه مردان همسران خود را متهم می‌كنند كه بیهوده به پزشك مراجعه و در مورد بیماری‌شان اغراق می‌كنند. این در حالی است كه اكثر مردان سعی می‌كنند تا آخرین مرحله از رفتن به دكتر طفره بروند اما آخرین مطالعات نشان می‌دهد، این باور چندان هم غلط نیست و زنان به این دلیل بیشتر از مردان به پزشك مراجعه می‌كنند كه بیشتر از آن‌ها بیمار می‌شوند. به این ترتیب اثبات می‌شود زنان بیهوده به پزشك مراجعه نمی‌كنند و حساسیت‌های بی‌مورد نسبت به سلامت خود ندارند بلكه واقعا بیشتر از مردان بیماری‌های مختلف را تجربه می‌كنند.

تقریبا 38درصد از زنان معتقدند وضعیت سلامت‌شان خیلی خوب نیست و 25درصد نیز به بیماری‌های مزمن دچار هستند. این در حالی است كه فقط 27درصد از مردان وضع سلامت‌شان را نامناسب توصیف كرده‌اند و كمتر از 19درصد دچار بیماری مزمن هستند. این مطالعات هم‌چنین نشان داد برخلاف تصور بسیاری از مردم، زنان نه تنها در مورد بیماری‌های خود اغراق نمی‌كنند بلكه در بیشتر موارد سعی می‌كنند وضعیت سلامت خود را بهتر از آن چیزی كه هست نشان بدهند. به عبارت دیگر اگر یك مرد و یك زن هر 2 به یك بیماری دچار باشند، این مردان هستند كه وضعیت سلامت خود را بدتر توصیف می‌كنند.زنان بیشتر به بیماری‌هایی مانند آرتروز، بیماری‌های روانی و مشكلات عضلانی و اسكلتی دچار می‌شوند. هنوز علت اصلی این موضوع مشخص نشده است اما می‌توان وجود اختلافاتی بین زنان و مردان، از جمله نقش‌های مختلف اجتماعی، سطح درآمد و فشار زندگی را در این بین موثر دانست. از سوی دیگر زنان بیشتر از لحاظ ظاهری و متناسب بودن اندام خود تحت فشار هستند و علاوه بر آن وظیفه نگهداری از خانواده و فرزندان خود را هم به‌عهده دارند.


بيشترين دروغي كه خانم‌ها مي‌گويند!

بيشترين دروغي كه خانم‌ها مي‌گويند

هر زن تقریبا نزدیك به ۵۰۰ بار در طول سال در مورد رژیم غذایی خود دروغ می‌گوید.

تقریبا هربار كه از خانم‌ها علت افزایش وزن‌شان را سوال می‌كنیم، آن‌ها در جواب می‌گویند، غذای زیادی نخورده‌اند و بدن‌شان با نوشیدن آب هم چاق می‌شود اما تحقیقات نشان می‌دهد زنان تقریبا ۹ بار در طول هفته در مورد میزان غذایی كه خوردند دروغ می‌گویند. بعضی از دروغ‌های آن‌ها شامل جملاتي مانند این است: من فقط یك تكه كوچك شكلات خوردم، من هر روز میوه می‌خورم، من اصلا بیسكویت و تنقلات نمی‌خورم، من فقط یك سالاد كوچك خوردم و من امشب شام نمی‌خورم و... بیشترین دروغ‌هایی كه زنان در مورد غذا خوردن خود گفته‌اند مربوط به شكلات، چیپس، كیك و شیرینی‌ها بوده است.یكی دیگر از دروغ‌های آن‌ها هم بیزار بودن‌شان از غذاهای آماده و فست‌فودهاست، اين در حالي است كه در اكثر موارد چند ساعت بعد می‌توانید آن‌ها را با اشتها در حال خوردن این غذاها ببینید.به این ترتیب باید گفت یك زن در هر سال به‌طور متوسط ۴۷۴ بار در مورد عادات غذایی خود و میزان غذایی كه می‌خورد دروغ می‌گوید. جالب این جاست كه زنان حتی می‌توانند به‌خودشان هم در این مورد دروغ بگویند و به همین دلیل تعداد زیادی از آن‌ها دچار افزایش وزن می‌شوند.این در حالی است كه یكی از فاكتورهای مهم در رژیم گرفتن، صادق بودن یك فرد با خودش است. معمولا بعضی از افرادی كه رژیم می‌گیرند به راحتی خود را قانع می‌كنند كه در طول روز غذای زیادی نخوردند و با این كار تمام زحمات خود را به هدر می‌دهند.


بيشترين دروغي كه خانم‌ها مي‌گويند!

اكثر مردان از ظاهر خود راضي نيستند

نارضایتی از ظاهر و شكل بدن فقط مختص به زنان نیست بلكه طی سال‌های اخیر مردان هم به این دسته اضافه شده‌اند.

امروزه تعداد مردانی كه در مورد ظاهر خود از جمله اندازه شكم، اندازه بازوها، تناسب بین قد و وزن و از دست دادن موهای خود نگران هستند رشد چشم‌گیری داشته است.تقریبا ۸۷درصد از مردان معتقدند از لحاظ ظاهری وضعیت خوبی ندارند، در حالی كه این آمار در بین زنان ۷۵درصد است. جالب این‌جاست كه نزدیك به ۳۸درصد از مردان حاضرند یك سال از عمر خود را فدا كنند تا به شكل ظاهری ایده‌آل خود برسند.این بررسی‌ها نشان می‌دهد مردان هم به اندازه زنان در مورد زیبایی ظاهر خود نگران هستند به همین دلیل تعداد مردانی كه برای بهتر شدن ظاهر خود ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، رژیم‌های سخت می‌گیرند و حتی خود را به تیغ جراحان می‌سپارند، به سرعت در حال افزایش است. نزدیك به ۳۰ درصد از مردان شكم خود را بزرگ می‌دانند، ۱۹درصد خود را چاق خطاب می‌كنند و ۲۳درصد هم تصمیم دارند برای كاهش وزن خود در یك باشگاه بدنسازی ثبت‌نام كنند. ۶۳‌درصد از مردان معتقدند بازوها و بدن‌شان به اندازه كافی عضلانی نیست و ۲۹درصد نیز حداقل ۵ بار در طول روز در مورد ظاهر خود فكر می‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج