۱۷۹۴۳۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تکذیب واریز دلار به کارت‌ های مرزنشینی

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان به شایعه واریز دلار به حساب دارندگان کارت‌های مرزنشینی واکنش نشان داد و اخبار پیرامون این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان به شایعه واریز دلار به حساب دارندگان کارت‌های مرزنشینی واکنش نشان داد و اخبار پیرامون این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

«جمیل شوهانی» اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۸ تعاونی مرزنشین در استان ایلام فعال است.

وی افزود: کل جمعیت مرزنشین استان ایلام ۱۶۱ هزار و ۵۲۴ نفر است که در شهرستان‌های دهلران، مهران، ملکشاهی و بخشی از شهرستان ایلام ساکن هستند که مشمول بهره‌مندی از امتیازات کارت مرزنشینی می‌شوند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت استان با اشاره به مزایای کارت‌های مرزنشینی عنوان کرد: در راستای حمایت از ساکنان مناطق مرزی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق کسب و کار، دارندگان کارت‌های مرزنشینی اجازه دارند سالیانه به ازای هر نفر تا سقف ۱۶۰ دلار کالای مجاز وارد کنند.

شوهانی بیان کرد: تعداد ۷۱ نوع قلم کالا مشخص شده که اقلام خوراکی به صورت ۱۰۰ درصدی و غیر خوراکی‌ها تا سقف ۵۰ درصد از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند.

وی یادآور شد: از آنجایی که رقم ارزی اختصاص یافته برای واردات کالا به هر نفر بسیار ناچیز است لذا استفاده از آن به صورت فردی به صرفه اقتصادی نیست، بنابراین بهتر است که دارندگان این کارت‌ها با تحویل به تعاونی‌های مرزنشین و عضویت در آنها از امتیاز معافیت‌های مشمول واردات کالا بهره‌مند شوند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت استان ادامه داد: تاکنون تعداد ۵۰ هزار و ۲۳ سرپرست خانوار جهت دریافت کارت مرزنشینی از طریق دفاتر پیشخوان ثبت نام کرده‌اند که بر این اساس تعداد ۴۴ هزار ۶۸۹ کارت صادر و بالغ بر ۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد موفق به اخذ کارت الکترونیکی خود شده‌اند.

شوهانی تصریح کرد: از این تعداد کارت صادره ۲۸ هزار ۶۴۴ سرپرست خانوار با هدف استفاده از امتیازات لازم کارت‌های خود را به تعاونی‌های مرزنشین تحویل داده‌اند که بدون شک بهترین و مناسب‌ترین شیوه برخورداری از مزایای این کارت‌ها، عضویت در تعاونی‌ها است که بر این اساس کل افرادی که تاکنون عضو تعاونی‌های مرزنشین شده‌اند به رقم ۹۴ هزار و ۹۷۳ نفر رسیده است.

وی به زمان ثبت‌نام دریافت کارت‌های مرزنشینی نیز اشاره و اضافه کرد: هر سال در ماه‌های بهمن و اسفند ثبت‌نام از افراد واجد شرایط آغاز می‌شود و ساکن مناطق مرزی با ارائه گواهی محل سکونت مورد تایید بخشداری یا فرمانداری منطقه و سایر اسناد و مدارک سجلی، تقاضای خود را از طریق دفاتر پیشخوان اعلام و با پرداخت مبلغ ۸۵ هزار ریال پس از طی فرایند اداری و اخذ استعلام‌های لازم توسط مراجع ذیربط، صاحب کارت الکترونیکی مرزنشینی می‌شوند.

شوهانی به برخی اخبار و شایعات واریز دلار به حساب دارندگان این کارت‌ها واکنش نشان داد و گفت: تمامی نقل و قول‌ها مطرح شده در سطح جامعه حول این موضوع کذب محض بوده و هیچ گونه وجهی چه به صورت ریالی و چه به صورت ارزی به صاحبان این کارت‌ها پرداخت نخواهد شد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت استان تأکید کرد: تنها امتیاز کارت مرزنشینی، معافیت پرداخت حقوق گمرکی خرید کالا تا سقف ۱۶۰ دلار در سال به ازای هر نفر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج