۱۷۹۵۳۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

تلاش ۳ ایرانی برای سفر بی بازگشت به مریخ

با محدودتر شدن فهرست داوطلبان سفر بی بازگشت به سیاره سرخ، سه ایرانی در جمع ۱۰۰ نفر برگزیده نهایی پروژه «مارس وان» آماده می شوند تا بخت خود را برای قرار گرفتن در جمع چهار فضانورد فاتح مریخ امتحان کنند.

خبرگزاری ایسنا: با محدودتر شدن فهرست داوطلبان سفر بی بازگشت به سیاره سرخ، سه ایرانی در جمع ۱۰۰ نفر برگزیده نهایی پروژه «مارس وان» آماده می شوند تا بخت خود را برای قرار گرفتن در جمع چهار فضانورد فاتح مریخ امتحان کنند.

حضور سه ایرانی در این جمع ۱۰۰ نفره که از بین بیش از ۲۰۲ هزار داوطلب اولیه انتخاب شده اند احتمال این که کهن ترین تمدن بشری در بنا کردن نخستین اقامتگاه دائمی زمینی ها در ماورای جو نیز نماینده ای داشته باشد را بسیار بالا برده است.

در این مرحله از ارزیابی داوطلبان برای انتخاب نفرات نهایی با آنها مصاحبه آنلاین شده است. در این گفت‌وگوها، داوطلبان فرصت داشتند تا درک خود را از ریسکی که در آن شرکت می‌کنند، روحیه کار گروهی و انگیزه خود از اینکه قسمتی از یک سفر متفاوت در زندگی می‌شوند، نشان دهند.

دکتر کرفت (Dr. Norbert Kraft)، از مسئولان پروژه مارس وان، می‌گوید: «ما تحت تاثیر روحیه قوی داوطلبان این سفر قرار گرفته‌ایم، به طوری که انتخاب از میان آن‌ها واقعا کار دشواری بوده است.»

الهه نوری و صادق مدرسی از ایران و سعید قندهاری، دیگر ایرانی ساکن نیوزلند در کنار ۴۹ زن و ۴۸ مرد دیگر آماده می شوند تا در مرحله اولیه این انتخاب بزرگ، شایستگی خود را در انجام پروژه‌های گروهی نشان دهند.

آنها و رقبایشان در مصاحبه‌های انفرادی بهترین شناخته شده‌اند، اما این برای این سفر کافی نیست و باید شرایط داوطلبان در گروه و در مواجه با چالش‌های کار گروهی سنجیده شود. به نوشته تارنمای مجله نجوم، آن‌ها باید روی توافق دائمی برای همکاری با همسفران خود تمرکز کنند. ۱۰۰ نفر منتخب که شامل ۳۹ نفر آمریکایی، ۳۱ اروپایی، ۱۶ آسیایی، هفت آفریقایی و هفت نفر از اقیانوسیه هستند در این مرحله در یک پایگاه شبیه‌سازی شده با شرایط پایگاهی در مریخ اقامت خواهند یافت و آزمون‌های مختلف را پشت سر می‌گذارند تا چهار نفر نهایی انتخاب شوند.

پروژه مارس وان با هدف ارسال نخستین انسان به سطح مریخ تعریف می‌شود اما این سفر بی‌بازگشت خواهد بود و به نوعی برای مسافران همیشگی آن، مهاجرت از زمین به حساب می‌آید. مارس وان برای انتخاب مسافران این سفر فراخوان عمومی منتشر کرد تا هر کس از هر کجای دنیا و با هر شرایطی امکان شرکت داشته باشد. مسئولان این پروژه ادعا می‌کنند تا چند سال آینده چهار نفر را به مریخ می‌فرستند.

هنوز سوال‌ها و شک و تردیدهای زیادی برای امکان‌پذیر بودن این سفر چه از نظر فنی و چه از نظر انسانی و اخلاقی وجود دارد. با این حال این پروژه تاکنون مرحله به مرحله جلو رفته است و به کار خود ادامه می‌دهد.

هنگامی که ثبت‌نام برای شرکت در این پروژه شروع شد در خوش‌بینانه‌ترین حالت تصور نمی‌شد که بیش از یک ایرانی از ۱۴ ایرانی ثبت نام کننده در جمع ۲۰۲ هزار اول اولیه برای مرحله بعد انتخاب شود، اما

با انتشار اسامی ۶۶۳ داوطلب برگزیده در مرحله قبل، شش ایرانی و با انجام مصاحبه های آنلاین، اینک سه ایرانی در فهرست نامزدهای نهایی سفر بی‌بازگشت به مریخ قرار گرفته‌اند که شاید سال‌ها بعد، یکی از آن‌ها از مریخ به زمین سلام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روح الله بهرامیان

      ای کاش می شد منم برم

    • بدون نام

      والله اگربشه منم می رم ازدست آدمهای روی زمین راحت بشه همش وردغ وریاو کلک آخه تاکی چراهرچقدر جلو میرم زندگی سخت ترمیشه

    • زیبا

      ای وای از اون روزی که پای ایرانی ها به مریخ هم باز بشه ....فقط اونجا مونده بود ...بگید افتابه هم ببرند

    • بدون نام

      ولي من اصلا وابدا دلم نميخادبرم،زندگي سخته ولي مريخ هم ديگه خودكشي محسوب ميشه ومن اونقدرها اززندگي سيرنيستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج