۱۷۹۸۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

موضع دولت درباره فضای امنیتی در دانشگاه

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: نگاه امنیتی در دانشگاه باید حذف شود چرا که با دید امنیتی و رعب و وحشت، مسائل حل نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: نگاه امنیتی در دانشگاه باید حذف شود چرا که با دید امنیتی و رعب و وحشت، مسائل حل نخواهد شد.

دکتر فرهادی در پنجاه و پنجمین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: رشد بودجه دانشگاه‌ها بد نبوده است اما با آنچه باید باشد فاصله زیادی دارد. چنانچه آموزش عالی گسترش یافته و در حال حاضر ۲۶۰۰ موسسه آموزش عالی و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو وجود دارد و متوسط سرانه هزینه دانشجو در مقاطع مختلف بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است و این رقم بالای ۴۰ هزار میلیارد می‌شود که هنوز با آن فاصله داریم.

وی با تاکید بر اصلاح روش‌ها ادامه داد: در مجموعه آموزش عالی باید ساماندهی آموزش عالی بازبینی رشته‌ها و جایگزینی رشته‌های تحصیلی را شاهد باشیم. همچنین مقاطع تحصیلی بر اساس ضرورت و نیاز مجوز داشته باشند و حداقل امکانات نیز موجود باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به دانشگاه‌های ماموریت‌گرا و کارآفرین ادامه داد: دانشجویان باید بتوانند شغل و حرفه‌ای داشته باشند و تنها متکی به فارغ‌التحصیل شدن نباشند در حال حاضر یک میلیون فارغ‌التحصیل در سال داریم حتی شرکت‌های دانش‌بنیان باید بتوانند قبل از فراغت دانشجویان از تحصیل تولید کنند.

فرهادی با بیان اینکه متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها کاهش یافته‌اند اظهار کرد: باید در قالب شوراهای صنفی از نظرات دانشجویان استفاده شود تا احساس مشارکت در امور را داشته باشند.

وی ادامه داد: توجه به مسائل رفاهی دانشجویان نیز مورد توجه است اما اعتبارات‌مان محدود است و باید راهکارهای جدیدتری پیدا شود تا با همین اعتبارات آن‌ها را اداره کنیم.

فرهادی همچنین با تاکید بر اهمیت مشاوره‌ها اظهار کرد: دانشجویان ممکن است مشکلات درسی داشته باشند و باید تا حد امکان از زمینه‌های آموزشی و خدمات مشاوره برای رفع مشکلات‌شان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نگاه امنیتی در حوزه دانشگاه باید حذف شود، افزود: باید حالت برادرانه و رفاقت بین دانشگاهیان ایجاد شود چرا که با دید امنیتی و رعب و وحشت مسائل حل نخواهد شد و این‌ها را کمیته‌های انضباطی باید مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: البته کمیته‌های انضباطی مرکزی یا موارد خاص احکامی صادر می‌کنند که در دانشگاه‌ها و توسط دانشگاهیان باید رعایت شود.

فرهادی با بیان اینکه در بین دانشجویان تعداد زیادی فرزندان ایثارگر و شاهد حضور دارند ادامه داد: آن‌ها باید در حد و اندازه خود مورد توجه قرار گیرند و البته که توقعات بیجا نیز نباید داشته باشند.

وی با تاکید بر بحث پذیرش دانشجویان خارج از کشور توضیح داد: ریاست جمهوری بر این بحث تاکید زیادی داشتند و این بحث از سیاست‌های اصلی است که باید افزایش یابد. البته که پذیرش آن‌ها امکانات و ساختار می‌خواهد و برخی دانشگاه‌ها فعالیت‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج