۱۸۱۲۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خانه های عمومی در هنگ کنگ! +عکس

هنگ کنگ یکی از پرجمعیت ترین و متراکم ترین شهرهای جهان است که قیمت مسکن در آن بیداد می کند. به همین منظور دولت هنگ کنگ اقدام به ساخت ۲۳۵ مجتمع به سبک "خانه عمومی" نموده که با عنوان "املاک" (estates) از آنها یاد می شود.

شفقنا: هنگ کنگ یکی از پرجمعیت ترین و متراکم ترین شهرهای جهان است که قیمت مسکن در آن بیداد می کند. به همین منظور دولت هنگ کنگ اقدام به ساخت ۲۳۵ مجتمع به سبک "خانه عمومی" نموده که با عنوان "املاک" (estates) از آنها یاد می شود.

دولت هنگ کنگ این خانه ها را در اختیار اقشار کم درآمد گذاشته است. هنگ کنگ در حدود ۷.۲ میلیون جمعیت دارد که در این جزیره نسبتا کوچک در کنار هم گنجانده شده اند و بنابراین به نظر نمی رسد که مرکز اقتصاد جهانی بتواند خانه های کافی برای مردم این شهر بسازد. از این رو بنابر گزارش دانشگاه شهر هنگ کنگ متوسط قیمت مسکن از سال ۲۰۰۳ تاکنون در هنگ کنگ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

در گذشته خانه های عمومی اغلب مسکن فقیران یا اقشار کم درآمد جامعه بود اما اکنون مردم هنگ کنگ به داشتن یک آپارتمان با هر سایز، در هر مکان، با هر شرایط و حتی چه دولتی باشد و چه خصوصی افتخار می کنند.

اکنون در حدود ۳۰ درصد جمعیت شهر در این خانه های اجاره ای عمومی زندگی می کنند که برای به دست آوردن آن ۳.۱ سال در انتظار بوده اند. اداره مسکن هنگ کنگ برای ساخت ۷۶ هزار واحد دیگر از این مجتمع های مسکونی تا سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده است.

اما "چک نینگ چونگ" عکاسی است که از سال ۲۰۱۳ در اوقات فراغت خود به عکسبرداری از این خانه ها و دیگر مکان های مسکونی ویژه افراد کم درآمد در هنگ کنگ می پردازد. زندگی و روابط مابین شهروندان در این محله ها با زندگی در خانه های خصوصی کاملا متفاوت است. تصاویری که چونگ از این خانه ها تهیه کرده زندگی روزمره را در این مجتمع ها به نمایش می گذارد. این عکس ها در گالری تصاویر آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج