۱۸۲۵۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شکایت می کنند که شکایت کرده باشند!

بازی ایران با عراق که تمام شد، از قول دبیرکل فدراسیون فوتبال خبر دادند که این فدراسیون از بنجامین ویلیامیز، داور استرالیایی شکایت می کند. نبی در توضیح دلایل شکایت گفته بود که این داور با سوت هایی که زده، به هواداران تیم ایران توهین کرده است.

شکایت می کنند که شکایت کرده باشند!
هفته نامه تماشاگران امروز: بازی ایران با عراق که تمام شد، از قول دبیرکل فدراسیون فوتبال خبر دادند که این فدراسیون از بنجامین ویلیامیز، داور استرالیایی شکایت می کند. نبی در توضیح دلایل شکایت گفته بود که این داور با سوت هایی که زده، به هواداران تیم ایران توهین کرده است.

فردای همان روز داستان دوپینگ علا عبدالزهرا رسانه ای شد و اعتراض به داوری بنجامین ویلیامز به سایه رفت. بیش از یک ماه خبری از بازی ایران با عراق می گذرد. در این یک ماه، از سرانجام شکایت از داور استرالیایی خبری منتشر نشده. آیا فدراسیون فوتبال ایران واقعا از ویلیامز شکایت کرده بود؟ آیا آنها نمی دانستند که از این شکایت به نتیجه ای نمی رسند؟ آیا اشتباه است اگر کسی فکر کند شکایت از داور تنها برای اقناع افکار عمومی بوده؟

اولین بار نیست که مدیران ورزش ایران، در شرایط بحرانی، تصمیماتی می گیرند که به نظر می رسد کارکردی جز فرار از فشار افکار عمومی ندارد. در جام جهانی 2014 هم پس از بازی با آرژانتین، مدیران فدراسیون ایرانه ناباورانه اعلام کردند که از میلوراد ماژیچ، داور صربستانی بازی شکایت کرده اند، تنها به دلیل آنکه به زعم آنها در لحظه ای از بازی، خطای پنالتی روی اشکان دژاگه را ندیده است.

علیرضا فغانی، داور ایرانی که در جام جهانی قضاوت کرد، بعدها درباره شکایت فدراسیون از داور صربستانی بازی با آرژانتین گفت: «تنها کشوری که از یک داور شکایت کرد، ایران بود. شکایت کردن از داور چه سودی برای ما داشت که این کار را انجام دادیم؟ همانطور که همه دیدند، فیفا پس از بازی ایران و آرژانتین باز هم به این داور صربستانی قضاوت داد. آیا غیر از این بود که خودمان را با شکایت انگشت نما کردیم؟»

فارغ از اینکه تصمیم فدراسیون چه اندازه متعارف بود یا نبود، مدیران این فدراسیون بعدها تمایلی برای پیگیری شکایت شان نشان ندادند. این بی میلی بعدها در ماجرای دوپینگ علا عبدالزهرا هم دیده شد.

مدیران فدراسیون فوتبال ایران که مدعی بودند مدارک شان درباره دوپینگی بودن این بازیکن عراقی، مستند و غیرقابل کتمان است، بعد از رأی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال از بردن پرونده به دادگاه عالی ورزش (CAS) خودداری کردند.

منتقدان فدراسیون می گجویند فدراسیون از ابتدا ادله کافی برای ورود به این پرونده نداشته، با اینحال برای انحراف افکار عمومی چنین ادعایی را مطرح کرده. برخی دیگر اما می گویند کفاشیان حاضر نشده به CAS شکایت کند چون نمی خواسته روابطش با مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خطر بیندازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج