۱۸۴۰۳۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (۲)

در این قسمت در مورد شست‌وشوی پرده، تمیز کردن شیشه پنجره ها، نظم‌دادن به کابینت‌ها و استفاده بهینه از فضای کمد، پیشنهادهایی برایتان داریم.

خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (2)
برترین ها: در قسمت اول در مورد بررسی کلی وضعیت نظافت خانه، نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف، تمیز کردن لکه های دیوار و شست‌وشوی کاغذ دیواری برایتان نوشتیم. در این قسمت در مورد شست‌وشوی پرده، تمیز کردن شیشه پنجره ها، نظم‌دادن به کابینت‌ها و استفاده بهینه از فضای کمد، پیشنهادهایی برایتان داریم.

مطلب مرتبط:

خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (۱)



شست‌وشوی پرده

خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (2)

۱- برای شستشوی پرده؛ از صابون ملایم یا مایع ظرفشویی و برای تمیز شدن حلقه‌ها؛ از سرکه استفاده کنید.

۲- قبل از شستشو، به پشت پرده خوب نگاه کنید. در صورت پوسیدگی در اثر آفتاب یا کشیدگی‌های مختلف، بهتر است آن را عوض کنید.

۳- شستشوی پرده‌های بدون آستر را می توانید با ماشین لباسشویی و دمای پایین انجام دهید.

۴- شستشوی پرده‌های آستردار را به خشکشویی بسپارید.

۵- به جای شستن پرده‌های بزرگ با ماشین لباسشویی، آن‌ها را داخل وان خیس کنید تا آسیب نبینند.

۶- حلقه‌های زنگ زده را داخل سرکه بجوشانید تا مثل قبل براق شوند. روی چوب ‌پرده‌های قدیمی صابون بمالید تا گیره‌ها روان از داخل آن عبور کنند.

۷- برای خوشبو شدن پرده ها از نرم‌کننده لباس استفاده کنید.

۸- برای جلوگیری از چروک شدن پرده ها آنها را در حالی که هنوز نم‌دار هستند آویزان کنید.

۹- هر چند وقت یکبار برای غبار روبی، روی پرده‌ها جاروبرقی بکشید. برای جلوگیری از رفتن پرده داخل جاروبرقی، میزان مکش آن را کم کرده، بین پرده و لوله جاروبرقی از یک صفحه پلاستیکی مشبک استفاده کنید.

۱۰- از پرده های کهنه یا از مد افتاده می توانید برای دوخت کوسن و روباشتی استفاده کنید.

تمیز کردن شیشه پنجره ها

خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (2)

مرحلۀ اول: بپذیرید که شیشه‌‌ها باید تمیز شوند. یادتان باشد که هیچ کس شیشه شستن را دوست ندارد، چون اصلا" کار دوست داشتنی ای نیست. ولی حالا که قرار است زحمت بکشید، نگذارید با کمی اهمال و بی توجهی زحماتتان هدر رود.

مرحلۀ دوم: آنچه که نیاز دارید عبارت است از: ¼ فنجان سرکۀ سفید، ¼ فنجان آمونیاک خانگی، ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت، ۱.۵ فنجان آب گرم شیر و یک بطری آب فشان. مواد نامبرده را در یک کاسۀ متوسط بریزید و خوب مخلوط کنید. حال این محلول را در یک بطری آب فشان بریزید و روی شیشه‌‌ها اسپری کنید و بعد با یک حولۀ کاغذی آن را پاک کرده و خشک کنید.

مرحلۀ سوم: ۱ فنجان الکل ایزوپروپیل ( مراقب باشید، قابل اشتعال است)، ۲ فنجان آب سرد شیر، ۱ قاشق غذاخوری سرکۀ سفید و ۲ قطره رنگ غذای آبی تهیه کنید. آب و الکل را در یک کاسۀ متوسط خوب مخلوط کنید. سپس سرکه و رنگ آبی را نیز اضافه کرده و محلول را هم بزنید. این مایع دقیقا مثل شیشه‌شوی آبی عمل خواهد کرد.

مرحلۀ چهارم: ۲ قاشق غذاخوری سرکۀ سفید را با حدود ا لیتر آب سرد شیر مخلوط کنید. حال محلول را در بطری آب فشان بریزید و تکان دهید تا مخلوط شوند.

مرحلۀ پنجم: ۴ قاشق غذاخوری آب لیمو یی که در کمی ‌آب حل شده و یک گالن (۳/۷۸۵۳ لیتر ) آب سرد شیر را در یک ظرف بزرگ و مناسب بریزید و خوب مخلوط کنید. بخشی از این محلول را در یک بطری آب فشان بریزید و استفاده کنید.

مرحلۀ ششم: ½ فنجان آب لیموی خالص را با ۲ فنجان آب گرم شیر مخلوط کنید. محلول بدست آمده را در یک بطری آب فشان بریزید و خوب تکان دهید تا مخلوط شود.

مرحلۀ هفتم: ۱قاشق غذاخوری آرد ذرت، ¼ فنجان سرکۀ سفید و ۱ لیتر آب گرم شیر آماده کنید. این مواد را در یک سطل بریزید و خوب مخلوط کنید. این محلول را ‌می‌توانید با یک کهنه یا اسفنج برای شستشو مورد استفاده قرار دهید و یا در بطری آب فشان بریزید و اسپری کنید. قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید.

مرحلۀ هشتم: این فرمول برای شستشوی شیشه‌‌ها در فصل زمستان ایده آل است؛ چون شستشو دهندۀ ضد یخ شیشه‌‌ها است.½ فنجان الکل ایزو پروپیل و ۱ لیتر آب گرم شیر تهیه کنید. این مواد را در یک ظرف کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. با اسفنج محلول را روی شیشه‌‌ها بمالید و با یک حولۀ کاغذی خشک کنید.

نظم‌دادن به کابینت‌ها

خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (2)

۱ - به کابینت ها سر و سامان دهید. کلوچه‎ها و بیسکویت هایی که در بسته‎بندی شان باز است به طور مناسب نگهداری کنید. برای نگهداری غلات و خشکبار از کیسه های مخصوص که درشان خوب بسته و راحت باز می شود، استفاده کنید. قوطی های کنسرو و مواد غذایی قدیمی تر را در قسمت های جلویی بچینید تا زودتر مصرف شوند.

۲ - تخم مرغ و لبنیات را در در یخچال بگذارید. باقیمانده غذاها را جایی در دسترس قرار دهید تا آنها را زودتر مصرف کنید. برای نگهداری طولانی مدت غذاها آنها را در کیسه و ظرف های مخصوص دردار بریزید، هوای داخل آن را خارج کنید و در فریزر بگذارید.

۳ - همه قوطی ها و بسته بندی ها برای استفاده مجدد مناسب نیستند. ظروف شیشه ای که خوب تمیز می‎شوند برای نگهداری خوراکی ها مناسب اند اما در مورد قوطی های فلزی آلومینیومی توصیه می شود پس از باز کردن، مواد غذایی داخل این ظروف نگهداری نشوند. ظروفی هم که خوب شسته نمی شوند به محل مناسبی برای رشد باکتری ها تبدیل می شوند.

۴ - به هم ریختگی ها را از بین ببرید. قوطی های کوچک را در ظروف بزرگ کنار هم قرار دهید. خوارکی هایی که احتمال ریختن شان وجود دارد به شکل عمودی در ظرف مناسبی قرار دهید. برای استفاده راحت‎تر می توانید از یک ظرف یا سبد چهارگوش دسته دار استفاده کنید.

۵ - هوا عامل اصلی فساد مواد غذایی است. با استفاده از وکیوم و هواگیری، مواد غذایی را به جای چند هفته تا ماه ها سالم نگه دارید.

۶ - هنگام خرید ظروف نگهداری مواد خوراکی به شکل آنها هم توجه کنید. ظروف چهارگوش فضای کابینت و یخچال را افزایش خواهند داد.

استفاده بهینه از فضای کمد

خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (2)

آپارتمان های کوچک و جمع و جور امروزی فضای چندانی برای نگهداری و جمع کردن لوازم منزل در اختیار خانواده ها قرار نمی دهد. بنابراین باید برای جادادن اسباب و لوازم مورد نیاز در خانه چاره ای اندیشید.

می توانید وسایل کمتری بخرید، از فضای انباری استفاده بهینه ببرید یا اینکه مقداری از وسایل کهنه را دور بیندازید اما راهکارهای دیگری هم وجود دارد. طبقه بندی فضای داخل کمدها به شما امکان می دهد بیشترین استفاده را از آنها ببرید.

طبقه نزدیک به سقف و بالای کمدها را برای نگهداری لوازمی که استفاده کمتری دارند اختصاص دهید.

این وسایل را داخل کارتن یا کیسه های مناسب پلاستیکی بگذارید و در بخش فوقانی کمد جای دهید. جای لباس ها و رختخواب در قسمت پایینی کمدهاست.

فراموش نکنید نگهداری رختخواب برای خوابیدن میهمان ها بسیار مهم است. برای آویزان کردن لباس های اتوکشیده افراد خانواده هم یک بخش عمودی از کمد را اختصاص دهید و در قسمت پایینی آن نیز داخل چند جعبه، کفش ها را بگذارید.

اگر کفش ها را بدون جعبه یا پوشش داخل کمد بگذارید باعث آلودگی تمام فضای کمد خواهد شد زیرا ته کفش ها کثیف است. می توانید از کارتن های تمیز هم بهره بگیرید و مقداری از وسایل را داخل کارتن بگذارید و داخل کمد قرار دهید.

لباس های فصل آینده و به خصوص کاپشن ها و پالتوها را در کمد نگه ندارید. آنها را داخل چمدان بگذارید تا جای کمتری اشغال کنند.

با کمی جست و جو در بازار می توانید کمدهایی را بیابید که جایی برای لباس و کفش و حتی لباس های داخل خانه در آنها تعبیه شده است.

همچنین می توانید با اندکی سلیقه تورفتگی های فضای داخلی منزل را تبدیل به کمد کنید و فراموش نکنید کمد جایی برای پنهان کردن شلوغی و به هم ریختگی خانه نیست. بنابراین هنگام طبقه بندی و چیدمان کمدها نباید نظم و ترتیب را از قلم انداخت.

مورد دیگر اینکه کشوهای چندطبقه دراورها بهترین فضا برای جادادن لباس افراد خانواده است و جداسازی هر کشور برای یک نفر به نظم و چیدمان لباس ها شکلی منطق می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج