۱۸۴۲۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حضور با ماسک در مجلس دردی را دوا نمی‌کند

مدیر کل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شرایط زیست محیطی کشور شرایط خیلی سختی است، گفت‌: امروز ظاهر شدن با ماسک در مجلس دردی را دوا نمی‌کند. باید پیش‌تر فکر این روزهای خطرناک را می‌کردند .

ایسنا: احمد نبوی در اولین همایش «روش‌های افزایش ماندگاری فرآورده های غذایی »، با اشاره به اینکه آب و خاک خود می تواند تا اندازه ای آلودگی های موجود در خودشان را پالایش کنند، گفت: آلاینده‌های موجود در آب و خاک کشور به حدیست که خود آب و خاک نمی تواند آن‌ را پالایش کند.

وی با اشاره به ضرورت تولید محصولات سالم و با کیفیت افزود: باید ابتدا یک محصول سالم داشته باشیم تا به نگهداری و افزایش عمر ماندگاری آن فکر کنیم .

نبوی با تاکید بر اینکه جنگ فردا جنگ آب است نه خاک، گفت: این مشکل برای تمام دنیاست و همه با این بحران دست و پنجه نرم می کنند اما برنده این جنگ کسی است که از حداقل آب استفاده کند و با کیفیت ترین محصول را به دست آورد و در طولانی ترین مدت محصول را نگهداری کند .

وی با بیان اینکه شرایط زیست محیطی کشور شرایط خیلی سختی است گفت: بدون هیچ ارزیابی اقلیمی و زیست محیطی برخی اقداماتی در کشور صورت می گیرد مثل ساخت سد گتوند که میلیاردها مکعب آب شیرین را وارد سد کردیم و چون سد بدون توجه به عوامل زیست محیطی ساخته شده بود حالا میلیاردها آب شور داریم که باید وارد خلیج فارس کرد و به هر نقطه خلیج فارس که وارد شود اکوسیستم آنجا را به هم می ریزد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز ظاهر شدن با ماسک در مجلس دردی را دوا نمی‌کند. باید پیش‌تر فکر این روزهای خطرناک را می‌کردند و حال پیدا کردن مقدار و اثرات خیانت به کشور در حوزه محیط زیست به عهده نسل‌های بعد است.

هدایت حسینی مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اولین ابزارهای نگهدارنده موادغذایی آب شور دریاها و دود بودند که هزاران سال پیش از آنها استفاده می شد، گفت: نحوه استفاده از آب و خاک را باید دانست وقتی که سه بار از زمین برداشت می‌کنیم و خاک بهره‌وری خود را از دست می دهد برای اینکه محصول، کیفیت خود را ازدست ندهد کود و سم به خاک اضافه می کنیم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: انسان امروز در بخش نگهداری مواد غذایی پیشرفت کرده است و امروزه درخواست مردم برای موادغذایی بدون مواد افزودنی، موضوع مطالعات محققان و تولیدکنندگان است.

وی با تاکید براینکه با افزایش نگهداری طولانی موادغذایی، ضایعات موادغذایی کاهش می‌یابد، گفت: حدود ۳۰ درصد موادغذایی از حریم مصرف انسانی خارج می‌شود و با توجه به کمبودهایی در زمینه مواد غذایی داریم، اگر به بتوانیم ضایعات را به حداقل برسانیم به اهداف مهمی دست یافته‌ایم.

حسینی با اشاره به اینکه بهترین روش افزایش ماندگاری، ارتقای شرایط بهداشتی تولید ماده غذایی است، گفت: اگر از لحظه‌ای که ماده غذایی در مزرعه یا دامداری به دست می آید همه مراحل تولید، عرضه ونگهداری در یک شرایط بهداشتی و مطلوب باشد؛ سالمترین راه و بدون هیچ مداخله‌ای افزایش ماندگاری صورت گرفته است.

وی در ادامه به برخی روش‌ها و افزودنی‌های طبیعی نگهدارنده اشاره اظهارکرد: اگرچه حفظ ماده غذایی از مواد مخرب، بهترین راهکار برای افزایش ماندگاری مواد غدایی است. اما می توان از پپتیدهای ضدمیکروبی به عنوان نگهدارنده‌های طبیعی، باکتریوسین‌ها تکنولوژی هردل در صنایع غذایی، میدان‌های الکترونیکی، بسته‌بندی اصلاح و کنترل‌شده، اسانس‌ها و عصاره‌های استخراج شده از گیاهان مختلف مثل پونه گیاهی، آویشن، شوید و میخک (نگهدارنده‌های سبز) استفاده کرد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصادمقاومتی با موضوع همایش انطباق وجود دارد از جمله در زمینه تولید مواد غذایی سالم با کاهش افزودنی‌ها، امنیت اقلام اساسی خوراکی با افزایش ماندگاری و کاهش ضایعات مواد غذایی، دانش محوری در حوزه موادتولیدی و بهداشتی .

هلال احمر می‌تواند برای عرضه مواد غذایی هنگام بحران درعرصه جهانی اعلام آمادگی کند

ناصر چرخساز -رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر- با اشاره به اهمیت تغذیه در شرایط بحران اظهارکرد: کشور ما دارای اقلیم‌های متعدد و متفاوتی است که کشور را با حوادث متنوعی درگیر می‌کند و یکی از مسائل در این حوادث، بحث تغذیه امدادرسانان و مصدومان است بنابراین باید از منابع علمی خاص در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: امدادرسانان در شرایط مختلف مناطق گرم و خشک، کویر و کوهستانی فعالیت می‌کنند که با توجه به آن محیط باید از تغذیه خاصی برخوردار باشند و افراد حادثه‌دیده هم بسته به نوع بیماری خود احتیاج به تغذیه خاص دارند البته بحث دیگر موضوع امدادرسان و مصدومان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

چرخساز با تاکید به اینکه باید تغذیه پس از حادثه با رویکرد علمی باشد،تصریح کرد: تغذیه در شرایط حادثه باید پرکالری و کم حجم باشد و در ۷۲ ساعت ابتدایی پس از حادثه از غذاهای گرم برای افراد استفاده شود.

وی با تاکید به عضویت ایران در منطقه «منا» که شامل کشورهای خاورمیانه و افریقا می شود، گفت: با توجه به جایگاهی که ما در منطقه داریم نوع غذایی که در کشور ما طبخ می‌شود مورد اطمینان سایر کشورها هم هست و جمعیت هلال احمر می‌تواند برای عرضه غذا و مواد غذایی درعرصه جهانی اعلام آمادگی کند.

چرخساز در پایان به آمادگی جمعیت هلال احمر به حضور در تحقیقات مربوط به تغذیه حوادث اشاره و اظهارکرد: مرکز تحقیقات امداد و نجات آماده همکاری است و امیدواریم در همایش آینده بحث تغذیه در حوادث هم گنجانده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج