۱۸۴۵۰۷
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پسته‌ خندان نخرید

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی در خصوص خرید پسته‌خندان هشدار داد و از مردم خواست تا از خرید این نوع پسته خودداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی در خصوص خرید پسته‌خندان هشدار داد و از مردم خواست تا از خرید این نوع پسته خودداری کنند.

سید‌محمود میرمعینی اظهار کرد: به جهت اینکه پوسته خارجی این پسته‌ها از هم فاصله دارد انواع میکروب و گرد و غبار به راحتی درون آنها نفوذ کند. به همین علت بارمیکروبی این نوع پسته‌ها بالاست و بهتر است افراد پسته‌هایی که پوسته خارجی آنها اندکی از هم فاصله دارد را خریداری کنند.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: مشکل دیگر در زمینه پسته‌های خندان نوع فرآوری این پسته‌هاست که آنها را غیرقابل مصرف می‌کند. بیشتر این پسته‌ها اینگونه تهیه می‌شوند که پسته‌های دربسته را داخل آب‌گرم قرار داده و پس از انبساط و گرم‌شدن آنها را داخل آب سرد قرار می‌دهند و بدین ترتیب پوسته خارجی پسته‌ها از هم باز می‌شوند. این فرآیند موجب می‌شود تا عمده ویتامین‌های پسته از بین‌رفته و کم شود و پسته کیفیت خود را از دست دهد و ویتامین‌هایی که با مصرف پسته مورد نیاز است به بدن نرسد.

وی همچنین با بیان اینکه مغزپسته قرمزرنگ وجود ندارد، اظهار کرد: اصل مغز پسته، سبزرنگ است و مغز پسته قرمز وجود نداشته و این مغزها رنگ شده و غیربهداشتی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفسنجان شهر طلای سبز

      ما پسته دهن بست فعلا نمی فروشیم باید حتما خندان نخرید بخورید

    • آقای کاووسی

      پسسسسسسسته ام کجا بوده ماکه خیلی بتونیم بخریم همون پف فیله!!!!!!!!

    • زرند

      نظر غیر کارشناسی وصد در صد اشتباه .پسته در ابتدا که کال می باشد مغزش سبز است و پس از رسیدن به رنگ قرمز در می آید .و پسته خندان بطور طبیعی اکثر پسته را تشکیل می دهد و مقدار کمی از تولید پسته دهن بست است که قیمت ان نیز پاین تز از نوع خندان می باشد .

    • نازنین

      ممنون از راهنمایی شما

    • ایرج

      این نوع پسته های نا مرغوب معمولا بعد از فرایند باز شدن پوسته سخت و خشک شدن مغز آن جمع میشود .اگر یک مشت از آن را بردارید و محکم گرفته و تکان دهید صدای مغز آن داخل پوسته به گوش میرسد . ولی پسته هایی که بهطور کامل رسیده و باز شده اند به دلیل پر کردن کامل فضای داخل پوسته وقتی تکان میدهیم صدا نمیدهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج