۱۸۴۵۹۲
۱۶ نظر
۵۰۲۶
۱۶ نظر
۵۰۲۶
پ

زمان ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی

درحالی با ثبت نام مجدد از متقاضیان دریافت یارانه نقدی تعدادی موفق به ثبت نام نشده و دچار مشکل شدند که قانون بودجه سال آینده دولت را موظف کرده تا این افراد را به لیست یارانه بگیران اضافه کند.

خبرگزاری ایسنا: درحالی با ثبت نام مجدد از متقاضیان دریافت یارانه نقدی تعدادی موفق به ثبت نام نشده و دچار مشکل شدند که قانون بودجه سال آینده دولت را موظف کرده تا این افراد را به لیست یارانه بگیران اضافه کند.

باتوجه به اینکه از ۲۰ تا ۳۱ فروردین ماه امسال و قبل از شروع رسمی فازدوم هدفمندی یارانه ها دولت که موفق به حذف یارانه بگیران نشده بوده، بنا را بر اعتماد گذاشته و ثبت نام مجدد را برای تعیین نیازمندان و انصراف غیرنیازمندان دربرنامه های خود قرار داد ، بودند افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشدند و یا اینکه درصورت انجام مراحل آن در لیست قرار نگرفتند.

درحالی چندی بعد و البته بدون اطلاع رسانی روشنی مشخص شد که متقاضیان جامانده باید با مراجعه به فرمانداری محل سکونت خود نسبت به ثبت نام برای دریافت یارانه اقدام کنند که درادامه مراجعان عنوان می کردند با وجود طی مراحل طولانی یارانه ای دریافت نکرده اند و یا اینکه نیمی از فرایند الحاق آنها به لیست سازمان هدفمندی انجام شده و بخش دیگر آن معلق مانده است.

این در حالی است که در برخی از خانوارها مشاهده می شود که با وجود ثبت نام تمامی اعضای خانواده گاهی هستند مواردی که یارانه یک و یا دوتن از آنها در هر ماه که یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوارشان واریز می شود پرداخت نمی شود.

همچنین با توجه به اینکه در زمان ثبت نام ، روزهای تعیین شده براساس پیش شماره کارت ملی سرپرست خانوار تقسیم بندی شده بود گاهی خانوارها موفق نشدند در همان روز مربوطه ثبت نام کرده و به طور کلی جا ماندند. درعین حال با وجود اینکه دولت دو روز پایانی را برای ثبت نام جاماندگان قرار داد؛ اما افراد بی اطلاع از این موضوع به طور کلی از ثبت نام بازماندند.

از سویی دیگر گروه زوج های جوان قرار دارند که با ابهامهات موجود در اطلاع رسانی در زمان ثبت نام موفق به اقدام درستی در رابطه به مراحل دریافت یارانه خود نداشتند. این درحالی است که زوج هایی که بعد از سال ۱۳۸۹ (بعد از ثبت نام دور اول) ازدواج کرده و هنوز یارانه خود را از خانواده هایشان جدا نکرده بودند می بایست به همراه خانواده ثبت نام کرده و بعد جداسازی را انجام می دادند. با این وجود برخی دچار اشتباه شده و به امید جداکردن یارانه از سرپرست خانوار، در هیچ گروهی ثبت نام نکردند و در نهایت یارانه آنها نیز دچار مشکل شد به گونه ای که برخی عنوان می کنند با وجود مراجعه زیاد به فرمانداری و پلیس+۱۰ موفق به دریافت یارانه نشده اند.

بنابراین در شرایطی تعداد یارانه بگیران غیر نیازمند در بین حدود ۷۶ میلیون یارانه بگیر فعلی کم نیست که تعدادی که بسیار مستحق تر نسبت به گروهای پردرآمد در دریافت یارانه هستند جایی در لیست سازمان هدفمندی نداشته و موفق به ثبت نام و گرفتن یارانه نقدی ماهانه خود نشده اند. از این رو مجلس در جریان بررسی تبصره هدفمندی در بودجه سال آینده در کنار اینکه دولت را موظف به حذف یارانه پردآمدها کرده است این تکلیف را نیز به عهده آن گذاشته که از فروردین ۹۴ نسبت به ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی اقدام کنند.

براین اساس در جریان رسیدگی به بخش‌های هزینه ای تبصره (۲۱) بودجه ۱۳۹۴ در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بندی الحاقی دولت موظف شد از فروردین سال آینده نسبت به ثبت نام کسانی که موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده‌اند در فرمانداری شهرستان اقدام کند؛ بنابراین بازماندگان از دریافت یارانه نقدی می توانند امیدوار باشند که در صورت اجرایی شدن قانون، از فروردین سال آینده با تایید نیازمندی به یارانه نقدی به جمع یارانه بگیران اضافه شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهناز معمارزاده

      بنده پنج سال است که متارکه کرده ام ونام من در لیست یارانه بگیرها نیست حال باید چه اقدامی باید انجام بدهم

    • محمد

      جاماندگان یارانه یاانصراف دهندگان یارانه:
      بعدازثبت نام مجددیارانه بگیران در فروردین 93،دولت اعلام نمود که 2میلیون نفر ازثبت نام انصراف داده اند این درحالی بود که انصرافی درکار نبوده. فقط عده ای به علت عدم اطلاع رسانی ازثبت نام یارانه جامانده ودولت اسم این افرادرا انصرافی گذاشت(جامانده گان یارانه)
      1-اگر دولت تدبیر و امید راست میگوید چرا اجازه ثبت نام مجدد انصرافی ها را نمیدهد تا مشخص شود که کسی انصراف نداده؟ یا داده؟
      2-چراتاکنون هیچ تدبیر واندیشه ای برای جاماندگان یارانه نداشته؟
      3- چرا در سایت سازمان هدفمندی یارانه ها هنوز گزینه انصراف وجودارد ولی گزینه ثبت نام مجدد وجود ندارد( عجب تدبیر و امیدی).
      4- چرا کسی از دولتمردان پیگیر نیست؟آیا خدا راضی هستش؟ آیا دزدی فقط بالا رفتن از دیوار مردم است؟پس 22ماه عدم پرداخت به جاماندگان یارانه اسمش چیه؟
      ایا اسم این دزدی نیست؟یکی پیگیری کنه این 22ماه یارانه کجا رفته حساب کنین دو میلیون نفر جامانده ماهی 45تومن واسه 22ماه چقد شده و رفته تو جیب کی؟؟؟
      حق الناس از حق الله بالاتره

    • وحید

      با سلام... هشدار داده اید که مبادا در نظراتتان بی احترامی به ساحت مقدس مسئولان باشد ...من از جا ماندگان دریافت یارانه در دور جدید هستم و باوجودیکه مبلغ یارانه خیلی ناچیز هم هست ولی برای من که زن و فرزندان کودک و نوجوان دارم وشغلم را از دست داده ام و حتی قادر به تامین یک بیمه درمانی برای خانواده ام نیستم این مبلغ بسیار راهگشا و موثر است .حضرات اولش فقط وعده و وعید دادند که به زودی برای جاماندگان و افراد جدید اقدام می کنیم بعد هم هی عقبش انداختند و حالا هم دیگر حتی به روی مبارکشان نمی آورند. از ته دل میگویم لعنت خدا و رسول و معصومین بر هرکه تزویر و ظلم می کند. دوست دارید نظر من یا همه کسانی که به ایشان ظلم رفته را بگذارید یا ناجوانمردانه حذفش کنید تا بعضی از مسئولین عزیز با آن حقوقهای چند میلیونیشان آزار نبینند!!

    • سهیلا حیدری

      سلام خسته نباشید،من ازاولش موفق نشدم،چندبارمراجعه کردم گفتن چون ازاولش ثبت نام نکردی دیگه نمیشه!ثبت نام کنم،خواستم راهنمایی کنید لطفا
      باتوجه ب شرایط خاصی که دارم...سپاسگذارم

    • محسن

      باسلام
      بعلت اینکه خانواده خانمم در ثبت نام مرحله دومش اقدامی نکرده اند ومنم بعد ازدواج ،خانمم رو از خانواده اش جدانکردم الان صاحب یک فرزند هم شدم که هیچ یارانه ای طبق گفته های مسئولین نمیتونه بگیره لطفا راهنمایی کنید

    • مرضیه حسینی

      باسلام
      اززمانیکه رئیس جمهور عوض شدوثبت نام دوباره صورت گرفت.
      به دلایل مشکلات نتونستیم ثبت نام کنیم.
      من یک خانم هستم وسرپرست خونواده هستم ودخترم دانشجوس باسن55سالگی ام درخانه های مردم کارمیکنم تاشهریه ومخارج خونه روتامین کنم.خدالعنتون کنه بااینکه میدونیدجاماندگان نمی تونن مخارج زندگیشون روتامین کنن بازم چندسال هست که هنوز به فکرمامردم نیستین.خداازاین دولت نگذره

    • منصور

      دولت محترمبنده بایک خانواده 7نفری ازبهار93تاامروز1/96حساب کنیدچقدرمیشودتوروستای زندگی میکنم که اب اشامیدن تانکر4 متری 65000تومانن است چندین باربه فرمانداری مراجعه کردم برای ثبت نام مجدد گفتندباید دولت تصمیم گیری کندبعداز4سال هنوزتصمیم گیری نشده

    • منصور

      براداربزرگوارازین که به نظرمردم اهمیت می دهیدوانعکاس میدهیدبی نهایت سپاسگزارم
      شایدبعداز3یا4سال به مشکل ما برسی بشه واقعاً جاماندگان هدفمندی یارانه هابه فراموشی سپرده شد

    • محسن

      سلام
      بالاخره فکری که برداشته شد برای جامانده ها به قولی ؟؟!!!!!
      اینه که بچه هایی که از این به بعد به دنیا میان تحت پوشش پدرقرار میگیرن.خسته نباشی.
      تکلیف همسر که مرحله دوم بعلت عدم اطلاع خانواده ثبت نام نشده وحتی بچه هایی که در فاصله ثبت نام مرحله دوم تاالان که یارانه نمیگیرن و طبق گفته مسئولین هیچ کاری نمیشه کرد چی میشه ؟؟؟
      لطفا راهنمایی کنید

    • محسن

      سلام
      کسی نیست به فکر اونایی که میخوان یارانه بگیرن بنا به هردلیلی کنارگذاشته شدن باشه ؟؟؟!! تا کی این پول یارانه اینورو اون ور بشه!!
      لطفا به خودتانم بیائید که حق الناس گناهیست نابخشودنی....

    • محسن

      سلام
      بالاخره کسی پیدا میشه فکری به حال ثبت نام نشده های یارانه برداره یا نههههه؟؟

    • محسن

      با سلام
      لطفا یه فکری به حال جامانده های از یارانه بردارین........
      تاکی بلاتکلیفی!!!
      باسپاس

    • داوودی

      یه فکری کنید

    • محسن

      سلام
      من اگه مسئول میبودم خودم کنارمیکشیدم....
      مسئله یارانه نه تنها حل نشده بلکه همچنان وخیم ترهم داره میشه...
      امروز وزیری فردا اسیر خاک......!!!!

    • ناشنا

      سلام.لطفا درمورد جا ماندهای یارانه پیگیری کنید کی می تونه این مشکل امثال ماها رو به گوش مسئولین برسونه.حالا اگه ثبت نام دانشگاهی بود هرروز دولت تمدیدش می کرد،به خدا این یه قرونو که به ماها که نیاز داریم این کشور نده هرروز آهمون دامنگیرشون می شه

    • حمزه

      یارانه جاافتاده دوردست کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج