۱۸۴۸۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قائم مقامی: ورزش فقط فوتبال نیست!

استاد بزرگ شطرنج ایران خواستار توجه مسوولان به همه رشته های ورزشی شد و گفت : ورزش تنها فوتبال یا چند رشته خاص دیگر نیست.

خبرگزاری ایرنا: استاد بزرگ شطرنج ایران خواستار توجه مسوولان به همه رشته های ورزشی شد و گفت : ورزش تنها فوتبال یا چند رشته خاص دیگر نیست.

احسان قائم مقامی روز جمعه در قزوین افزود: خلاصه کردن ورزش به فوتبال و چند رشته دیگر کار عاقلانه و عادلانه ای نیست.

استاد بزرگ شطرنج با انتقاد از توجه و پرداختن بیش ازحد به برخی رشته های ورزشی وبی توجهی به برخی دیگر، گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا نوجوانان و جوانان بدون دغدغه و احساس تبعیض به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

وی با بیان اینکه برخی رشته های ورزشی مانند شطرنج از توجه و حمایت لازم محروم هستند وبه خاطر همین نیز در انزوا قرار دارند، اضافه کرد: ورزش کشور در بخش قهرمانی با توجه مناسب به همه رشته ها و ورزشکاران پیشرفت خواهد کرد.

قائم مقامی از شطرنج به عنوان یک رشته ورزشی و فرهنگی یاد کرد و گفت: این بازی از کارکردهای فرهنگی نیز برخوردار است چرا که پرداختن به آن چیزهای ارزشمندی چون صبر، مقاومت، تمرکز و احترام به طرف مقابل را به شخص آموزش می دهد.

استاد بزرگ شطرنج ایران با اشاره به محبوبیت این رشته ورزشی در بین هموطنان، فعالیت در بخش عمومی و همگانی این رشته را کم هزینه دانست و گفت: گسترش شطرنج در بین نوجوانان و جوانان می تواند اوقات فراغت مناسبی را برای آنان رقم زده و این قشر را به لحاظ شخصیتی در ابعاد مختلف پرورش دهد.

قائم مقامی، نبود حامیان مالی و کم توجهی مسوولان را از مهم ترین مشکلات شطرنج کشور دانست و گفت: شطرنج ایران برای مطرح ساختن خود به عنوان یکی از قطب های این رشته در دنیا در کنار برنامه ریزی، به حمایت های مالی و اختصاص اعتبار مناسب نیازمند است.

استاد بزرگ شطرنج ایران،فعالیت در بخش حرفه ای این رشته را نیازمند صرف هزینه های بالا دانست و گفت: برخلاف تصور رایج، شطرنج بازان حرفه ای برای پیشرفت خود و حضور در مسابقات مختلف به هزینه های زیادی نیازدارند.

وی ادامه داد: یک شطرنج باز برای ارتقای سطح فنی خود نیازمند داشتن مربی و حضور مستمر در مسابقات مختلف است.

قائم مقامی، هزینه های برگزاری مسابقات شطرنج در سطح حرفه ای را نیز بالا دانست و گفت: رقابت های شطرنج مانند مسابقات رزمی طی یک یا دو روز برگزار نمی شود بلکه این رقابت ها برخی اوقات بیش از یک هفته و با حضور صدها بازیکن به طول می انجامد.

وی در ادامه با بیان اینکه شطرنج کشور در سال جاری نمره قابل قبولی را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال نوجوانان شطرنج باز کشور تا پایان دور نهایی در صدر جدول مسابقات جهانی بودند و در نهایت نیز عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.

قائم مقامی گفت: امسال همچنین چندین عنوان استاد بزرگی به مجموعه شطرنج کشور اضافه شد و تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج ارزشمندی را کسب کردند.

وی، فدراسیون شطرنج را در زمینه هایی چون روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها، جذب حامیان مالی و برگزاری مسابقات باشگاهی دچار ضعف دانست و گفت: در کنار این موضوع باید از توجه به آموزش، افزایش پایگاه های شطرنج در کشور و توزیع مناسب میزبانی مسابقات کشوری به استان ها به عنوان نقاط قوت فدراسیون یاد کرد.

قائم مقامی، کشورمان را دارای استعدادهای فراوانی در شطرنج دانست و در پایان گفت: در صورت توجه کافی مسوولان و برنامه ریزی مناسب می توانیم در هر دو بخش همگانی و حرفه ای جزو بهترین های دنیا باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج