جاباما
۱۸۵۸۶
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

یک پرونده کوچک از عطرهای معروف که قیمت های تندی دارند

راهنمای خرید عطرهای گران

Ckاولین عطر بدون جنسیت است. منظور این است که هر دو گروه زن و مرد می توانند از آن استفاده کنند. الهام گرفته از کسی که یک لحظه از دوستش جدا نمی شود!

راهنمای خرید عطرهای گران

همشهری جوان: اینجاست که خوب است دماغتان را بالا بگیرید و از «قیف»تان استفاده کنید: کشف پروسه استخراج روغن از گل به وسیله تقطیر، توسط ابن سینا صورت گرفته، تا قبل آن، عطرهای مایع مخلوطی از روغن و گل ها و گیاهان له شده بودند که درست کردنش کار خاصی ندارد و جلوی بچه دوساله هم اینها را بگذارید، همین را تولید می کند. ابن سینا ولی با گل رز شروع کرد به تقطیر و گلاب گرفت که بویش خیلی لطیف تر از عطرهای قبلی بود.

کریستین دیور / برای فضای صلح و دوستی

عطر باکلاس و باسلیقه ای است و 100 میلی گرمش بالای صد هزار تومان می ارزد! عطر «یون» کریستین دیور در سال های بعد از فروریختن دیوار برلین تولید شد. در فضایی که اروپا مملو از استرس و تنش شدید بود، خیلی ها معتقد بودند عطر دیون بسیار آرام بخش و لطیف و خلاصه مناسب فضای آن موقع است. حالا منتظر آن شرایط نباشید. در فضای صلح و دوستی هم استفاده کنید، کار خودش را می کند.

راهنمای خرید عطرهای گران


مردانه: «فارنهایت» یک مدل مردانه کریستین دیور است که ترکیبی از بوی چوب و گلو مشک دارد. ممکن است اول که بو می کنید، بوی خیار بدهد یا از آن بدتر بوی نفت. نترسید و به دماغ و عقل تان شک نکنید. قرار نیست بابت بوی خیار یا نفت این همه پول بدهید. این بوها مال سطوح اولیه عطر است که زود می رود. آنها که دستشان به این عطر رسیده. می گویند بوی سبکی دارد. اگر در جوگیری آن را خریدید، یا برایتان خریدند، در فصل های بهار، پاییز و زمستان می توانید ازش استفاده کنید. آن وقت تبدیل می شوید به انسانی کلاسیک و در عین حال مدرن که کاراکتری آزاد و رها دارد در عین حال که بسیار متشخص، جذاب، شیک و بانفوذ است.

راهنمای خرید عطرهای گران

زنانه: «میس دیورچری» یکی از زنانه های این مارک است. خوب است شب استفاده کنیدش. نپرسید که «این همه پول بدهیم فقط برای شب؟» کسی که پول خرید چنین عطری را داشته باشد، حتما عطر روز و شبش باید با هم یک فرقی بکند. این چنین خانم هایی عطر میوه ای، شیرین و ملایم مسی دیور را می گذارند برای شب.


کنزو / برای احساس قدرت کردن

این عطر آقای «کنزو تاکادا» هم زنانه و مردانه دارد به جز مدل جنگلی اش که بدون جنسیت است. قیمتش هم حدود 55 تا 60 هزار تومان.

راهنمای خرید عطرهای گران

مردانه: «کنزو ایر» به درد هنری ها می خورد. آنها که موسیقی توی روحشان است. با این حال خیلی هم لطیف نیست و جور مردانه ای قوی و نیرومند است. در هر سنی که باشید، کنزو ایر بزنید و احساس قدرت را به خودتان تزریق کنید. چه ایرادی دارد؟ برای هر فصلی خوب است. اگر هم قصد خرید ندارید. اصلا نگاهش نکنید که خطرناک است. بطری اش اصلا با آدم حرف می زند. بویش هم از ترکیبات کهربایی و گل های حساس تشکیل شده.

راهنمای خرید عطرهای گران

زنانه: باوقار و خوشحال است. بطری هایش هم مثل بویش بشکن می زنند. از گل آفتابگردان و یاسمن، شکوفه های گیلاس های ژاپنی، برگ چای چینی و مشک و وانیل درست شده و در مجموع فضایی «هایکو»یی می سازد (قابل توجه دکتر رضایی، برای روز زن!) اگر خجالتی باشید این ادکلن شماست. خجالتی ای که معلوم است شیطنت هایی زیر پوستش خوابیده بد فرم. ارزان است؛ حدود ۱۸ هزار تومان.


سی کی وان / برای ماندگاری بالا

راهنمای خرید عطرهای گران

اولین عطر بدون جنسیت است. منظور این است که هر دو گروه زن و مرد می توانند از آن استفاده کنند. الهام گرفته از کسی که یک لحظه از دوستش جدا نمی شود! اگر بوی عطر هم شبیه الهامش باشد چندان جالب نیست؛ ولی اتفاقا می گویند هست. آنها هرگز از دوست شان جدا نمی شوند از این عطر به طور روزانه استفاده می کنند. هر ۲۰۰ میلی گرمش حدود ۵۰ هزار تومان است. بوی ترش لیمو یا آنانس دارد که بعد کمی به بوی رز و زنبق و بنفشه می رسد. تتمه اش هم مشک و عنبر و سدر و چوب صندل است. نوع جدیدترش سی کی وان شوک زنانه است و گران تر؛ حدود ۸۰ هزار تومان.

راهنمای خرید عطرهای گران


آزارو / برای تقابل سنت و مدرنیته

اولین بار در سال 1978 تولید شد. از این بوهاست که یا از آن خوشتان می آید یا نه. عین آدم های پر سروصدا است و خودش را نشان می دهد. بعضی با سروصدایش حال می کنند. بعضی هم دلشان می خواهد سر به تنش نباشد و از پنجره پرتش کنند بیرون.

راهنمای خرید عطرهای گران

مردانه: نوع جدید مردانه اش «ایلیکسر» یک جورهایی مثل مدل قدیمی اش خاکی است. ولی یک حس میوه ای و کم شیرین هم دارد. حالا اینکه از این خاک چطور بوی میوه درمی آید خدا می داند! برای آنهایی خوب است که گیر کرده اند بین سنت و مدرنیته! «آزارو کروم لجند» ولی جوان پسندتر است و کمتر بلاتکلیف، بوی خنکی هم دارد.

راهنمای خرید عطرهای گران

زنانه: «آزارو دیو» با آن شکل عجیب و غریب بطری اش شبیه لب های نیمه باز است. به این دهان نیمه باز که می خواهد حواستان را پرت کند توجه نکنید. اولش که کمی از آن بزنید بوی سرحال میوه می دهد و یک کم که می گذرد. بوی شکلات می گیرد. تازه این آخرش نیست. ده دهقیقه صبر کنید رایحه اش پودری می شود. حواستان باشد که دارد با شما چه می کند. به سراغش اگر می روید، چراغ را فراموش نکنید. قیمتش حدود ۶۰ هزار تومان است.


جورجیو / برای اتوکشیده ها

این عطر به نام «جورجیون آرمانی» طراح مد ایتالیایی است ولی موفقیتش بیشتر به خاطر بیش از 45 بویی است که درست کرده. خیلی هایش مثل «آکوای جیو» و «آرمانی کد» مشتری های پروپا قرص جهانی دارد. صد میلش هم حدود 100 هزار تومان است.

راهنمای خرید عطرهای گران

مردانه: «جورجیو آرمانی آکوا» خوراک آقایان است که انگار همه جا برایشان میخ دارد: نمی توانند بنشینند و هی از این طرف به آن طرف می روند. اصطلاحا پرجنب و جوش. بویش خنک و مدرن است و اگر بروید توی مغازه. بهتان می گویند این عطر از شما یک مرد جذاب با نیروی مغناطیسی قوی می سازد. فقط اگر آن را خریدید یک کاغذ هم بچسبانید به خودتان و بنویسید خطر برق گرفتگی. هار هار هار!

زنانه: اگر بوی «جورجیو آرمانی آدی جیو» به مشامتان بخورد، یکهو و بی هوا، به گربه های ولو شده در آفتاب حسودی تان می شود. بویش خاطرات تابستانی آدم را می کشد بیرون. جوری لطیف و مهربان و در عین حال آزاد.


شنل / برای خواستگاری رفتن

شنل، ادکلن معروف خانم شنل بود؛ همان طراح مد مشهور. برای خودش کلاسی دارد در دنیای باکلاس ها.

راهنمای خرید عطرهای گران

زنانه: اهل فن معتقدند «کوکو شنل» برای خانم های جاافتاده تر است اما از ما می شنوید هرجا دست تان بهش رسید حتما استعمال کنید. می توانید توی خیابان راه بروید و مطمئن باشید همه آدم باکلاس ها گول می خورند و فکر می کنند شما هم از خودشانید. عمرا اگر فکر کنند مسن اید. اگر خیلی نگران حرف مردمید که «دختر بوی ترشیدگی اش درآمده» می توانید از «مادمازل شنل» استفاده کنید. دخترانه تر از کوکو است. اگر وسع تان نمی رسد که بخریدش و ضمنا قرار است خواستگار مایه داری در خانه را بزند، لباس موردنظر آن شب را پوشیده و به یک عطرفروشی بروید و فقط آن را روی لباستان امتحان کنید. بویش این قدر می ماند که خواستگار بیاید و برود و فکر کند شما آدم باکلاسی هستید.

راهنمای خرید عطرهای گران

مردانه: «شنل الور» نیمه رسمی و رسمی است و مناسب برای بالای بیست و پنج سال. درست زمانی که وقت زن گرفتن تان شده! خوب است برای دفاع پیشگیرانه از حمله بانویی که به خواستگاری اش رفته اید استعمال کنید. آن وقت او که رفته به اندازه یک «پیس» آن هم در عطرفروشی «مادمازل شنل» زده. فکر می کند این عطر دائمی شماست. سنگینی و گیرایی اش هم کار خودش را می کند. رایحه ای گرم و شیرین و اسپایسی و چوبی دارد!


ورساچی / برای موجودات پیچیده

ایرانی ها سیاهش را بیشتر دوست دارند. این ادکلن ایتالیایی از ماگنولیا با رایحه کمی تلخ و شیرین طراحی شده و برای افراد مشکل پسند است! نود میلش حدود 40 تا 50 هزار تومان قیمت دارد.

راهنمای خرید عطرهای گران

مردانه: ورساچی آبی تولید ۲۰۰۶ است. مخلوطی از اقاقیا و سدر و ترخون و مشک. برخلاف «ورساچی من» که بوی توتون می دهد، این یکی بوی زنده و تازه ای دارد. مجبور هم نیستید هر شب به مادرتان توضیح دهید که بویی که می دهید بوی عطرتان است. نه بوی قلیانی که یواشکی کشیده اید.

راهنمای خرید عطرهای گران

زنانه: «ورسوس ورساچی» یک جور پیچیده ای است. همچین کمی آدم را گیج می کند و کرم آدم را برای کشفش زیاد. احتمالا برای اینکه تولید ۲۰۱۰ است و می خواهند کلا ذهن آدم ها درگیر چیزهای الکی باشد. رایحه اش خنک، ملایم و شیرین است. بویش ترکیبی از میوه و گل هاست و قیمت صد میلش هم حوالی ۵۰ تا ۶۰ میلیون می چرخد.


جوپ / برای پیر، جوان و بقیه

این دیوار برلین نه فقط جلوی ارتباط آدم ها، که جلوی انتشار عطرها را هم گرفته بوده انگار. عطر جوپ هم منتظر بود دیوار برلین بریزد تا «وولف گانگ» نامی (که ترجمه اسمش به فارسی، چیزی شبیه «گرگ علی» می شود!) آن را عرضه کند. این عطر آقای گانگ، رنگ و وارنگ است و ایرانی ها هم خوب مشتری اش هستند. سن هم نمی شناسد. ترکیبات پایه اش هم خوب مشتری اش هستند. سن هم نمی شناسد. ترکیبات پایه اش معمولا از شیره عسل و یاسمن و دارچین و دخانیات است و در نتیجه بوی شیرین و تلخی دارد.

راهنمای خرید عطرهای گران

مردانه: جوپ اسپلش برای آقایانی که نه با شکلات حال می کنند، نه با میوه نه آب نبات و نه هیچ چیز، و فقط با خودشان حال می کنند خوب است. با طراوت و خنک است و تهش بوی علف می دهد. جوانانه و غیررسمی است و مناسب روزهای تابستان. ۷۵ میلی اش حدود ۴۰ تومان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      ممنون.مطلب خوبي بود

    • elaheh

      Jaleb o karbordi bud..tashakor

    • m2

      khob

    • پرنیان

      خیلی خوب بود ممنوووون.

    • saba

      sepas.mesle hamishe mofid

    • اينجانب

      به به

    • احسان

      خوب بود اما کم بود خیلی از عطرهای گرون قیمت و معروف تر هم هستند

    • نیما

      فقط شنل آبی.امتحان کنین عالیه

    • ندا

      من ادكلن شنل رو تهيه كردم از فروشگاه معتبر و كاملا اصلي بود و بوي خيلي خوبي داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج