جاباما
۱۸۵۸۸
۹ نظر
۵۲۲۱
۹ نظر
۵۲۲۱
پ

اين روغن‌هاي گياهي را بايد در خانه داشته باشيد

۸ معجزه ای که روغن های گیاهی می کنند

روغن‌هاي طبيعي گياهي از جمله داروهاي طبيعي و پرخاصيتي هستند كه امروزه استفاده از آن‌ها براي درمان و تسكين بسياري از بيماري‌هاي جسم و روح توسط درمانگران شيوه‌هاي درماني طبيعي توصيه و تجويز مي‌شود.

8 معجزه ای که روغن های گیاهی می کنند

8 معجزه ای که روغن های گیاهی می کنند

برترین ها: روغن‌هاي طبيعي گياهي از جمله داروهاي طبيعي و پرخاصيتي هستند كه امروزه استفاده از آن‌ها براي درمان و تسكين بسياري از بيماري‌هاي جسم و روح توسط درمانگران شيوه‌هاي درماني طبيعي توصيه و تجويز مي‌شود. اين روغن‌ها كه از دانه، مغز، ميوه و پوست آن‌ها تهيه مي‌شود امروزه به‌صورت موضعي و خوراكي براي درمان بيماري‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين شماره برخي از خواص درماني و كاربردهاي موضعي روغن‌هاي طبيعي را مرور مي‌كنيم.


وقتي سرما خورديد بذر كتان به خانه بياوريد

روغن به دست آمده از بذر كتان يكي از بهترين عصاره‌هاي گياهي براي درمان گرفتگي بيني و زكام است. درمانگران طب سنتي به بيماراني كه در فصل زمستان دچار زكام، سرماخوردگي و گرفتگي بيني مي‌شوند توصيه مي‌كنند يك تا 2 قطره از روغن بذر كتان را درون حفره‌هاي بيني خود بچكانند يا مقدار اندكي از اين روغن را روي بيني خود ماساژ دهند اين كار كمك مي‌كند تا علاوه بر باز شدن حفره بيني، تنفس اين افراد نيز تقويت شود.


رفع بي‌خوابي با ماساژ روغني

قطعا با روغن بادام شيرين آشنايي داريد يا از اين روغن در آشپزخانه خود نگهداري مي‌كنيد. روغن بادام شيرين يكي از پرمصرف‌ترين روغن‌هاي گياهي در ميان مردم است كه خواص درماني متعددي براي آن ذكر شده است. يكي از مفيدترين خواص اين روغن گياهي رفع بي‌خوابي، اضطراب و افكار پريشان ذكر شده است. درمانگران طب سنتي ماساژ اين روغن را در ناحيه سر پيش از خواب يكي از بهترين روش‌ها براي درمان بي‌خوابي و اختلال خواب ناشي از فكر، خيال و اضطراب ذكر كرده‌اند. علاوه بر اين، ماساژ موضعي روغن بادام شيرين از جمله روش‌هايي است كه به چاقي بدن كمك مي‌كند.


اگر مفصل‌هاي‌تان درد مي‌كند

درمانگران طب سنتي براي كاهش دردهاي مفصلي-استخواني به مراجعان خود استفاده موضعي از روغن سياه دانه را توصيه مي‌كنند. مصرف اين روغن به افرادي كه مزاج سرد دارند توصيه مي‌شود. ماساژ اين روغن در موضع درد موجب گرم شدن ناحيه و كاهش دردها و التهاب‌هاي موجود در مفاصل بيمار مي‌شود. علاوه بر اين، ماليدن اين روغن روي قفسه سينه يا بدن موجب درمان سرفه‌هاي ناشي از سرماخوردگي و آنفلوآنزا مي‌شود. در عين حال ماساژ اين روغن در ناحيه قفسه سينه موجب كاهش درد سينه و از بين رفتن تنگي نفس در افراد مبتلا به سرماخوردگي مي‌شود.


دفع سنگ به ساده‌ترين شيوه

افرادي كه مبتلا به سنگ كليه يا سنگ مثانه هستند مي‌توانند در كنار درمان اصلي خود از ماساژ روغن كنجد نيز براي تسكين درد ناشي از سنگ كليه يا سنگ مثانه بهره بگيرند. درمانگران طب سنتي ايران ماساژ روغن به دست آمده از دانه‌هاي كنجد را بهترين روش براي دفع سنگ كليه و مثانه مي‌دانند. آن‌ها براين باورند، درصورتي كه بيمار به‌طور مستمر از اين روغن براي ماساژ ناحيه مربوط به مثانه و كليه‌ها استفاده كند در مدت زمان كوتاهي قادر است سنگ را با دردسر كمتري دفع كند.


تسكين دردهاي ناشي از سياتيك

در متون مختلف طب سنتي ايران به تاثير درماني و تسكين‌دهنده روغن گردو بر دردهاي ناشي از گرفتگي سياتيك و اسپاسم‌هاي آن اشاره شده است. درمانگران طب سنتي ماساژ روغن گردو كه از مغز گردو و پوست آن تهيه مي‌شود را در ناحيه كمر، پشت و پاهاي بيمار براي درمان سياتيك بسيار موثر مي‌دانند و بر اين باورند، استمرار در ماساژ اين ناحيه با روغن گردو منجر به بهبود سياتيك و برطرف شدن اسپاسم‌هاي اين ناحيه مي‌شود.


به جاي ريمل استفاده كنيد

روغن فندق يكي از مفيدترين داروهاي گياهي موضعي است كه از ميوه و پوست فندق به دست مي‌آيد. اين روغن كه مصرف خوراكي و موضعي دارد در درمان سرفه‌هاي مزمن، خروج اخلاط مزاحم از ريه و درمان برخي از بيماري‌هاي كبد بسيار مفيد است اما مصرف موضعي اين روغن در ناحيه ابرو و مژه موجب تقويت و پر پشتي موهاي مژه و ابرو مي‌شود. علاوه بر اين، درمانگران طب سنتي ماساژ روغن فندق در ناحيه سررا موجب تقويت مغز و افزايش توانايي ذهني انسان مي‌دانستند.


روغن تلخي كه براي پوست شما شيرين است

روغن بادام تلخ از جمله روغن‌هاي گياهي با طبيعت گرم و كمي مرطوب است. اين روغن كه از مغز بادام تلخ به‌دست مي‌آيد به 2 صورت خوراكي و موضعي توسط درمانگران به بيماران تجويز مي‌شود. درمانگران طب سنتي ماساژ صورت با روغن بادام تلخ را يكي از بهترين شيوه‌هاي طبيعي براي از بين بردن آثار لك، آثار باقي مانده از جوش و ساير آثار پوستي مي‌دانند. از اين‌رو به مخاطبان خود توصيه مي‌كنند 2 تا 3 بار در هفته از اين روغن براي ماساژ پوست صورت‌شان استفاده كنند. علاوه بر اين، ماليدن اين روغن روي پوست موجب خشك شدن و از بين رفتن جوش‌هاي چركي و عفونت‌هاي پوستي نيز مي‌شود.


8 معجزه ای که روغن های گیاهی می کنند

درمان ميخچه و پينه با روغن كدو

درمانگران طب سنتي روغن كدو را در شرايطي خاص از مغز و پوست تخم كدو تهيه مي‌كنند. روغن به دست آمده از تخم كدو خواص درماني متعددي دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توان به درمان سرفه و خشونت سينه، درمان خارش سر و تقويت اعصاب مي‌توان اشاره كرد. علاوه بر اين، روغن كدو خاصيت ديگري نيز دارد كه از آن به‌صورت موضعي براي درمان ميخچه، پينه و نرم كردن آن‌ها استفاده مي‌شود. از اين‌رو اين درمانگران ماساژ موضعي روغن كدو روي ميخچه و پينه‌ها را بهترين روش براي درمان و تسكين دردهاي ناشي از ميخچه يا پينه كف دست يا كف پا مي‌شناسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منيژه

      خيلي خوب بود استفاده كردم متشكرم

    • اردلان

      من متوجه نشدم آخر روغن بادام تلخ برای پوست مفید یا شیرین

    • النا

      میشه لطفا طرز تهیه روغن فندق خونگی رو بگید؟آخه این بزاری ها همش روغن مایع هست

    • جیگر

      خوب بود ممنون

    • سلن

      خنگ

    • سارا

      سلام خسته نباشید..میشه یه داروی گیاهی یا روغنی رو بگید ک باعث چاقی صورت بشه؟/؟صورتم خ لاغره و فقط میخوام صورتم چاقشه و جاهای دیگ بدنم چاق نشه..لطفا چیزی رو معرفی کنید ک بامصرفش حتما صورتم تپل شه..لطفا پاسخ را ب ایمیلم بفرستید.باتشکر

    • بدون نام

      سلام میشه برای پوست کودک یه روغن خوب بگید

    • صابری

      سلام چه روغنی سردی و ضعف استخوان رو از بین میبره

    • ahmad

      بسم الله الرحمن الرحیم به نظر میرسد مصرف روغن بادام تلخ عوارض دارد حتی بصورت موضعی چون ماده مضراز راه پوست جذب میشه استفاده نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج