۱۸۸۲۹۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نوروز ۹۴ در تلویزیون چه می‌گذرد؟

هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز، تلویزیون برنامه‌هایی را تدارک می‌‌بیند. در این میان سریال‌ها می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

روزنامه ایران - مریم رضازاده: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز، تلویزیون برنامه‌هایی را تدارک می‌‌بیند. در این میان سریال‌ها می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

این در حالی است که دست‌اندرکاران این رسانه با تولید مجموعه‌هایی معمولی و چه بسا از سر عادت یا تکلیف در این زمینه دست به تولید می‌زنند. اما خوب است که تلویزیون از فرصت نوروز برای جذب مخاطب استفاده کند. در این گزارش نگاهی داریم به آنچه مخاطبان در نوروز از قاب جادو خواهند دید.

نوروز 94 در تلویزیون چه می‌گذرد؟

فخیم‌زاده در دو نقش

به‌نظر می‌رسد سریال جدید مهدی فخیم‌زاده از نگاه مدیران تلویزیون گزینه مناسبی برای پخش در نوروز است. فوق سری با نام قبلی قورباغه و قناری سریال جدید این کارگردان است و فخیم‌زاده همچون آثار دیگرش، یکی از نقش‌های این مجموعه را بازی می‌کند. قصه این سریال درباره عملیات ویژه و فوق سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند:

«سرهنگ نصراللهی باید به ‌جای ناصر پاپتی در میان قاچاقچیان نفوذ کند و مأموریت ویژ‌ه‌ای را به سرانجام برساند.»

فخیم‌زاده در این سریال دو نقش سرهنگ نصراللهی و ناصر پاپتی را ایفا می کند. حبیب دهقان‌نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، ... و محمد صادقی از بازیگران «فوق سری» هستند. فخیم‌زاده طی گفت‌وگویی درباره سریالش گفته است: «قصه‌ای که طراحی شده لحظاتی دارد که لبخند را بر لب مخاطب می‌نشاند، اما این کار از جنس کمدی نیست و قصه جدی‌ای است که در فضای پلیسی می‌گذرد. کار ما به دلایل مختلف طول کشید و تصمیم گرفتیم آن را در نوروز پخش کنیم اما دورخیزمان برای این مناسبت نبود.»

حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه کننده این سریال از روند تولید به «ایران» گفت: گروه سازنده تا ۲۵ اسفند مشغول کار هستند و مراحل فنی از جمله تدوین در حال انجام است.

کلاه قرمزی همچنان محبوب

نوروز 94 در تلویزیون چه می‌گذرد؟

قرار بود سریال پله پله به کارگردانی برزو نیک نژاد در ایام نوروز از شبکه دو پخش شود اما چندی قبل نیک نژاد اعلام کرد که شورای طرح و برنامه اداره کل نمایش سیما، فیلمنامه این اثر را خوانده و پیشنهادهایی درباره آن داد که درست بود و همه ما هم آن را قبول کردیم. اگر این تغییرات اعمال شود، فیلمنامه بهتری خواهیم داشت. این روزها پس از برگزاری آن جلسه، سعید فرهادی تغییرات را در متن سریال اعمال می‌کند و احتمالاً ساخت «پله پله» پس از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد.

همچنین سریال دیگری با نام شهر من شیراز نیز در شبکه ۲ تولید شد. این سریال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد بنایی حال و هوایی کاملاً نوروزی دارد اما مشخص نیست چرا برای نوروز انتخاب نشده است.

شهر من شیراز در شیراز و تهران تصویربرداری شده است و در آن زیبا بروفه در نقش نرگس، مهدی امینی‌خواه در نقش محسن، پرستو صالحی در نقش عفت، حسن جوهرچی در نقش علایی، روشنک عجمیان در نقش بهاره، رامتین خداپناهی در نقش خسرو، حدیث فولادوند در نقش گلاره، فلامک جنیدی در نقش سمیرا، رامین ناصر‌نصیر در نقش عباس و زهرا سعیدی در نقش طلعت بازی می‌کنند. یک بازیگر ایتالیایی نیز در این اثر حضور دارد.

عروسک محبوب دهه ۶۰ همچنان دوست‌داشتنی است. کلاه قرمزی چند سالی هست که نوروز را میهمان خانه‌های مردم می‌شود و برای نوروز ۹۴ نیز گروه تولید این سریال مشغول کار هستند تا از شبکه دو روانه آنتن شود.سری جدید مجموعه «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب در ۲۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش در نوروز و اعیاد سال ۹۴ تولید می‌شود و طبق اعلام قرار است این مجموعه از شبکه دو سیما پخش شود.

کوچه‌های خواب برای ایام فاطمیه

شبکه ۳ برای این ایام ۲ سریال در نظر گرفته است. کوچه‌های خواب در ۵ قسمت برای پخش در ایام فاطمیه در نظر گرفته شده و از ۲۹ اسفند‌ماه تا ۴ فروردین از کانال ۳ سیما پخش می‌شود. این سریال به کارگردانی سید‌مجید موسویان و تهیه‌کنندگی حمید رحیمی‌نادی تولید شده است. به گفته تهیه‌کننده کوچه‌های خواب چند داستان را روایت می‌کند که محوریت همه آنها مادر است. این سریال داستان عادل کیایی است که وصیت می‌کند پس از مرگش فرزندش محسن، زنی به‌نام طوبی طاهریان را پیدا کند‌. محسن موظف است پولی را به او برساند و پس از گرفتن رسید پول و اخذ رضایت از طوبی می‌تواند به باقی ارث پدرش دست یابد. محسن که نشانه‌های روشنی از طوبی در اختیار ندارد جست‌وجو را شروع می‌کند اما در این مسیر با واقعیت‌هایی مواجه می‌شود که....
مهدی سلوکی‌، مهران رنجبر، آفرین عبیسی، آزاده زارعی‌، لیدا عباسی‌، تورج فرامرزیان‌، مختار سائقی‌ و اسماعیل خلج بازیگران اصلی «کوچه‌های خواب» هستند.

مدیری با «در حاشیه» می‌آید

نوروز 94 در تلویزیون چه می‌گذرد؟

سریال «درحاشیه» به کارگردانی مهران مدیری که پیش‌تر با نام «اتاق عمل» شناخته می‌شد برای پخش در ایام نوروز از شبکه سه سیما انتخاب شد. در این مجموعه بسیاری از بازیگران ثابت کارهای مدیری حضور دارند و متن آن هم توسط خشایار الوند و مهدی ژوله نوشته شده است. سریال «درحاشیه» قرار است در ۹۰ قسمت چهل دقیقه‌ای ساخته شود.

سر به راه

شبکه تهران در نوروز ۹۴ سریال سربه‌راه به کارگردانی سعید سلطانی را در جدول پخش خود قرار داد.داستان «سر به راه» درباره جوان خلافکار نوپایی است که به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محکومیت خود در یک مؤسسه خدمات اجتماعی می‌شود.در این سریال مسعود کرامتی، شهین تسلیمی، افسانه چهره‌آزاد، شقایق دهقان، ارژنگ امیرفضلی، محسن کیایی، الناز حبیبی، یاور احمدی فر‌(نوازنده گروه رستاک) نقش‌آفرینی می‌کنند.ایرج محمدی تهیه‌کننده این سریال درباره روند کار به ایران گفت: این سریال ۱۵ قسمتی است و تا ۱۰ فروردین مشغول کار هستیم. همچنین مراحل فنی از جمله ‌موسیقی، صداگذاری‌ و تدوین در حال انجام است.

پایتخت کجاست؟

چند سالی می‌شد که پایتخت به نوروز تلویزیون رونق بخشیده بود. سیروس مقدم با ساخت این مجموعه توانست مخاطبان زیادی را برای ایام نوروز پای تلویزیون بکشاند.

نخستین پایتخت در نوروز ۹۰ از شبکه یک پخش شد. نقی معمولی به همراه خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند از علی‌آباد به تهران کوچ کنند و هنگام ورود به پایتخت با مشکلاتی مواجه می‌شوند. محسن تنابنده در نقش نقی معمولی، علیرضا خمسه در نقش پنجعلی معمولی پدر نقی، ریما رامین‌فر در نقش هما همسر نقی، سارا و نیکا فرقانی اصل در نقش سارا و نیکا معمولی دخترهای دوقلوی نقی، احمد مهران‌فر در نقش ارسطو عامل پسرخاله و دوست نقی‌. نوروز ۹۲ دومین پایتخت روی آنتن رفت. قرار است نقی یک گنبد و دو گلدسته را از مازندران به تهران و به روستایی در قشم ببرد و در این سفر بار دیگر این خانواده همراه می‌شوند.

نوروز ۹۳ نیز سری سوم این سریال روی آنتن رفت. در شب عروسی ارسطو، حادثه‌ای روی می‌دهد که باعث می‌شود نقی که از چند ماه قبل بیکار است، پریشان و افسرده شود. او با تشویق خانواده‌اش به ورزش کشتی که در جوانی به آن مشغول بوده روی می‌آورد و پا در مسابقات کشتی پیشکسوتان می‌گذارد، اما در این مسابقات ناکام می‌ماند. شکست نقی در مسابقات کشتی و ماجرای مجروح شدن شوهرخواهر نقی در حین انجام وظیفه و از طرفی ازدواج ارسطو، نقی و خانواده‌اش را وارد ماجراهایی تازه‌تر می‌کند و حالا برای نوروز ۹۴ با‌وجود موفقیت این سریال‌، خبری از پایتخت نیست.

محمد احسانی مدیر شبکه یک اعلام کرده که تلویزیون برای نوروز ۹۵ پایتخت خواهد داشت. الهام غفوری تهیه کننده این سریال نیز به «ایران» گفت: «فعلاً درگیر تولید سریال میکائیل هستیم چرا که تلویزیون خواسته که تا بعد از ایام نوروز این سریال را آماده کنیم. به همین دلیل درگیر مسائل فنی میکائیل هستیم اما اگر شرایط فراهم باشد سری چهارم پایتخت را برای نوروز ۹۵ تولید خواهیم کرد.»

رامبد جوان با خندوانه

نوروز 94 در تلویزیون چه می‌گذرد؟

اما موفقیت سری اول خندوانه باعث شد تا سری جدید این برنامه که کاری است از رامبد جوان در نیمه دوم تعطلات نوروز روی آنتن شبکه نسیم برود. سری اول خندوانه از برنامه‌های پرمخاطب این شبکه بود و حالا رامبد جوان و گروهش مشغول تولید سری جدید برنامه هستند. طبق گفته مدیر شبکه نسیم در سری جدید، بخش‌های کمدی و متنوع به برنامه خندوانه اضافه شده است.

ویژه برنامه‌های تحویل

شاید برنامه‌های تحویل سال اوج رقابت شبکه‌های تلویزیونی برای جذب مخاطب باشد. دعوت از بازیگران و خواننده‌ها و ایجاد فضایی شاد و متنوع باعث می‌شود که چنین برنامه‌هایی مخاطب زیادی داشته باشد. معمولاً مجریان پرطرفدار برای این ویژه‌برنامه‌ها انتخاب می‌شوند. امسال شبکه یک اجرای ویژه برنامه‌اش را به علی ضیا سپرد. نام این برنامه «اتفاق یک» بود که به «اینجا آینده» تغییر یافت.‌ بابک بادکوبه تهیه‌کننده این برنامه است.

مدیر شبکه یک درباره این برنامه اظهار داشته: سعی کرده‌ایم در کنار حضور چهره‌ها یکسری آیتم‌ها و بخش‌های جذابی هم تدارک ببینیم و امیدواریم مجموعه آنها یک برنامه مفید و قابل استفاده باشد. ویژه برنامه تحویل سال شبکه ۲ را نیز میر‌محمد‌حسین رضوی تهیه خواهد کرد. بهارنارنج نیز ویژه برنامه شبکه ۳ خواهد بود که اجرا و تهیه کنندگی آن را احسان علیخانی بر‌عهده دارد. ویژه برنامه تحویل سال شبکه تهران را نیز محمد قنبری تهیه خواهد کرد. این برنامه با نام فرش بهشت ۷ ساعت روی آنتن خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      بی مزه....
      این چ وضشه....

    • بدون نام

      ویژه برنامه شبکه نسیم"الکی مثلا سال تحویل"مجری:امیر علی نبویان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج