۱۸۸۶۷۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

بخارشوی را بهتر بشناسید

بی‌بخار نباشید!

اگر می‌خواهید سنت خانه‌تكانی را با تكنولوژی تازه‌ای به پایان برسانید به خرید بخارشوی فكر كنید.

بی‌بخار نباشید!
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری : این روزها خانه‌تكانی و نونوار كردن وسایل منزل دغدغه بسیاری از خانم‌هاست، البته این پروژه ماه اسفند برای خودش دردسر‌هایی دارد و گاهی اوقات خانم‌ها را با درد و مشكلات جسمی روبه‌رو می‌كند. اگر می‌خواهید خانه‌تكانی را با تكنیك‌های به‌روز و به سبك مدرن‌تری انجام دهید و كمتر به بدن‌تان آسیب برسانید، به خرید ابزارهای تازه فكر كنید.

وقتی به بازار و راسته‌های فروش لوازم خانگی سر می‌زنید با هزار و یك جور تکنولوژی تازه برای تمیز كردن منزل آشنا می‌شوید كه خانه‌تكانی را آسان‌تر می‌كنند. به همین بهانه در این شماره سراغ وسیله‌ای می‌رویم كه بعد از جاروبرقی جزو پرطرفدارترین وسایل رُفت و روب منزل است. اگر تا امروز برای خرید بخارشوی تصمیم قطعی نگرفته‌اید با مطالعه این راهنمای مختصر و مفید به نتیجه خوبی می‌رسید و می‌توانید كالایی متناسب با نیازتان انتخاب كنید.

بخارشوی را بهتر بشناسید

بخارشوی‌ها در شكل و اندازه‌های مختلف در بازار دیده می‌شوند و این روزها متقاضیان زیادی دارند. با كمك این وسیله دردسر تمیز كردن خانه‌های بزرگ و پروسیله آسان‌تر می‌شود. همه بخارشوی‌ها از یك مخزن مخصوص آب تشكیل شده‌اند كه آب درون مخزن به كمك یك المنت گرم و به بخار تبدیل شده و با كمك یك پمپ فشار بخار را به بیرون اسپری می‌کند. این دستگاه با تولید بخار آب در دمای بالای ۱۰۰ درجه سخت‌ترین لكه‌ها را از بین برده و با میكروب‌زدایی در شفاف و براق نگه داشتن وسایل و سطوح تاثیر دارد.

بی‌بخار نباشید!

هر بخارشوی به‌طور كلی از مخزن آب، شلنگ، دستگیره تفنگی پخش بخار، پیمانه اندازه‌گیری آب و چند برس مختلف مخصوص پاك كردن شیشه، كف، فرش، كنج دیوارها، رادیاتور و حتی وسایل آشپزخانه و منزل تشكیل شده كه تمام این امكانات بسته به نوع و شركت سازنده دستگاه مربوطه متفاوت است. برای مثال مخزن برخی از این دستگاه‌ها نسبت به انواع دیگر آن بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و به همان اندازه زمان گرم شدن آب درون آن طولانی‌تر می‌شود یا برس‌ها در ابعاد متعدد وجود دارند، اما به‌طور كلی كارایی همه این دستگاه‌ها یكسان است و موثر بودن و نبودن آن در پاكیزگی محیط بستگی به نوع مصرف، قدرت و كیفیت دستگاه شما دارد.

انتخاب براساس نیازتان

نكته مهمی كه در خرید بخارشوی‌ها باید در نظر داشته باشید خواسته ما از دستگاه است. بخارشوی‌ها در اندازه‌ها و طراحی‌های مختلف به سه شكل چند منظوره، دستی و جارویی یا ایستاده در بازار موجود هستند.

- بخارشوی‌های دستی (در اندازه‌های كوچك) برای نظافت و ضدعفونی دیوار، در، سینك ظرفشویی، شیشه و پنجره، اجاق گاز، وسایل آشپزخانه و. . . كاربرد دارند.

- مدل‌های ایستاده یا به‌اصطلاح جاروی بخار تنها برای تمیز كردن سرامیك و پاركت، سنگ و كف منزل طراحی شده‌اند.

- بخارشوی‌های چندمنظوره كه با برس و لوازم جانبی متعدد برای نظافت كف، دیوار، پنجره‌ها و تمام سطوح قابل شست‌وشو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

- بخارشوی‌های دومخزنه هم در بازار موجودند كه در آنها آب تمیز در مخزن اول به بخار تبدیل می‌شود و آب كثیف در مخزن دوم به وسیله مكش جمع‌آوری می‌شود. این مدل‌ها پیشنهاد مناسبی برای نظافت مبلمان، فرش و موكت هستند.

- بنابراین در انتخاب دستگاه مورد نظر خود به نوع كاربرد آن و بودجه‌ای كه برای خریدش در نظر گرفته‌اید توجه داشته باشید. درصورتی‌كه شست‌وشوی كف و در و پنجره‌ها اولویت شما برای خرید بخارشوی هستند، مدل‌های ایستاده جوابگوی نیاز شماست، در غیر این صورت اگر هزینه برای‌تان چندان مطرح نیست مدل‌های كامل و چندمنظور گزینه مناسب‌تری برای‌تان به شمار می‌روند چون همزمان با یك تیر چند نشان می‌زنید و هرچه در خانه دارید را با یك انتخاب چندمنظوره ضدعفونی و نونوار می‌كنید.

نكات ضروری برای خرید بخارشوی

برای خرید خود طرح نیاز كنید و دقیقا سراغ گزینه‌ای بروید كه جوابگوی انتظارات شما از یك دستگاه بخارشوی باشد.

- به وزن، قدرت و قابل كنترل بودن بخار توجه داشته باشید.

- تقریبا تمام بخارشوی‌های بازار دارای چراغ نمایشگر آماده به كار بودن هستند كه همزمان با گرم شدن آب و آمادگی تولید بخار، روشن می‌شوند. پس هنگام خرید به چراغ نمایشگر وضعیت دستگاه توجه داشته باشید.

- بزرگ و سنگین‌تر بودن بخارشوی با ظرفیت مخزن دستگاه و بالاتر بودن قیمت آن ارتباط مستقیمی دارد؛ تا جایی كه هرچه ظرفیت مخزن بیشتر باشد، آب داخل آن دیرتر گرم می‌شود اما نكته مثبت بخارشوی‌‌های مخزن بزرگ ظرفیت بالاتر آب داخل دستگاه است كه باعث می‌شود بخار دیرتر تمام شده و دفعات پر كردن مخزن و منتظر ماندن برای آماده به كار شدن مجدد دستگاه به‌مراتب كمتر شود.

- نكته مهم بعدی قابل تنظیم بودن ارتفاع و دسته یا لوله دستگاه است كه كار را برای نظافت آسان‌تر می‌كند.

- توجه داشته باشید كه دستگاه شما لوازم جانبی متنوعی داشته باشد چون در بخارشوی‌هایی با قابلیت بالا برس‌های گوناگونی مخصوص سطوح مختلف قرار داده شده است.

- اگر بخارشوی خود را تنها با هدف نظافت فرش، پرده و مبلمان تهیه كرده‌اید سراغ مدل‌های مخازن جداگانه آن بروید، چراكه این دستگاه دارای دو مخزن مجزا برای ذخیره آب تمیز و كثیف است كه برای شست‌وشوی سطوح پارچه‌ای مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌روند.

چطور از بخارشوی استفاده كنیم؟

- بخار تولید شده از دستگاه بخارشوی به وسیله مقدار ناچیزی آب ایجاد می‌شود كه همین بخار با حرارت بالا و رطوبت باعث می‌شود تا بخار درون سطوح و درزها نفوذ ‌کند و این سطوح تمیز شوند. به علاوه حرارت بالای بخار در دستگاه‌های بخارشوی باكتری‌ و قارچ‌های كف، دیوار، مبل و. . . را از بین برده و خانه‌ را از هرگونه ذرات آلوده پاك می‌كند. برای این كار اگر نظافت خود را با بخارشوی‌های جارویی یا چندمنظوره انجام می‌دهید بهتر است دستمال با رطوبت كم دور برسی كه سردسته جارویی شكل آن قرار می‌گیرد، بپیچانید. با این كار شما از باقی ماندن هرگونه لكه احتمالی روی سطوح پیشگیری می‌كنید.

- نكته دیگر اینكه بهتر است برای نظافت قسمت‌های مختلف فقط به یك برس اكتفا نكنید. در بخارشوی‌های مختلف لوازم جانبی زیادی برای سهولت دسترسی شما به درزها و لایه‌های پنهان وسایل، پنجره‌ها و مبلمان وجود دارد پس برای هر قسمت سراغ برس مخصوص همان قسمت بروید. بروشورها را خوب مطالعه كنید تا بدانید هر برس برای تمیز كردن كدام قسمت از خانه مناسب است.

- پیش از استفاده از بخارشوی مقاومت سطوح و بخش‌های پارچه‌ای لوازمی را كه می‌خواهید نظافت كنید نسبت به حرارت و بخار بسنجید تا بخار دستگاه به وسایل خانه آسیب نرساند.

- بعد استفاده یك ساعته از دستگاه حداقل ۲۰ دقیقه آن را خاموش كنید و اجازه دهید دستگاه شما استراحت كند. بعد از پایان نظافت آب درون مخزن را خالی كنید.

بخارشوری چندمنظوره دلونگی

بخارشوی دلونگی با مجموعه‌ای كامل از لوازم جانبی برای نظافت دیوار، سرامیك، فرش، موكت، مبل و تمامی سطوح طراحی شده است كه به عقیده مشتریان سایت پر بازدید دیجی كالا، دستگاهی پركاربرد است و با داشتن لوازم مختلف امكان نظافت هر كنجی از خانه را در اختیارتان قرار می‌دهد. این مدل برخلاف مدل‌های دیگر امكان پر كردن مخزن آب در حین كار و متوقف نكردن كار برای سرد شدن دستگاه را دارد شما در بخارشوی‌های دیگر باید تا سرد شدن آب مخزن سرد منتظر بمانید و بعد مخزن را پر از آب كنید.

بی‌بخار نباشید!

از طرفی این مدل بخارشوی دلونگی دارای دریچه‌ برقی همراه با دكمه‌ كنترل، تنظیم میزان اثرگذاری و فشار بخار آب است. پس اگر مشكل‌پسند هستید و از یك بخارشوی انتظار یك دستگاه پاك‌كننده تمام‌عیار را دارید، می‌توانید به قابلیت‌های این دستگاه اعتماد كنید.

حدود قیمت: ۷۲۰ هزار تومان

بخارشوی دستی فلر

بخارشوی‌های دستی بیشتر برای نظافت قسمت‏هایی از منزل كه به راحتی در دسترس هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر تصمیم خود را برای خرید این نوع دستگاه گرفته‌اید، می‌توانید به بخارشوی‌های دستی فلر فكر كنید.

بی‌بخار نباشید!

این دستگاه با مخزن جداشدنی و قدرت ۱۶۰۰ وات تمام وسایلی كه به خاطر نشستن گرد و غبار رنگ پریده یا آلوده شده‌اند را به سادگی گردگیری كرده و با بخار قدرتمند خارج شده از خود میكروب‌زدایی می‌كند. بخارشوی دستی فلر به دلیل وزن كم و كم‌جا بودنش گزینه خوبی برای نظافت آشپزخانه و فضای اتاق‌خواب‌های شماست.

حدود قیمت: ۱۶۰ هزار تومان

بخارشوی جارویی فیلیپس

اگر دنبال استفاده از بخارشویی برای نظافت كف، سرامیك، پاركت و... هستید، باید از مدل‌های ایستاده یا جارویی این پاك‌كننده‌های برقی استفاده كنید كه البته پیشنهاد ما بخارشوی ایستاده فیلیپس با ۱۵۰۰ وات قدرت و طراحی زیباست.

بی‌بخار نباشید!

این دستگاه كه به عقیده كاربران از پرطرفدارترین ایستاده‌های بازار است با نمایشگر میزان آب، دسته قابل تنظیم و ظرفیت مخزن مناسب تمام خواسته‌های شما را از یك بخارشوی جارویی برآورده می‌كند. بخارشوی فیلیپس نسبت به محصولات مشابه از قدرت نسبتا بالاتری برخوردار است و دو كفی قابل تعویض و قابل شست‌وشو دارد كه تا مدت‌ها شما را در نظافت خانه یاری می‌دهد.

حدود قیمت: ۵۴۹ هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج