adexo3
۱۸۹۲۶۸
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

امام زمان (عج) در نوروز ظاهر میشوند

یادگار امام با اشاره به برخی از مناسبت‌های برشمرده شده در نوروز توسط حضرت صادق(ع) از جمله جنگ نهروان،گفت: بر اساس این فرمایش، نوروز روزی است که در آن امام زمان(عج) ظاهر می‌شود و در آن روز پیروزی‌ها به دست می‌آید و لذا ما انتظار فرج را در نوروز می‌کشیم.

ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال ۱۳۹۴ هجری شمسی در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به یکی از روایات در خصوص نوروز اظهار داشت: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خویش می فرمایند که «در روز نوروز خداوند از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند و بر او شریکی قرار ندهند و به رسل و حججش و به ائمه علیهم السلام ایمان آورند. ایشان همچنین در این روایت نقل می کنند که «نوروز روزی است که در آن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین را بر شانه‌هایش گذاشت تا بت‌های قریش را از بالای بیت الحرام سنگ زند و بشکند و همینطور درباره ابراهیم علیه السلام اینگونه بوده است که این امر هشداری به ماست که نوروز روز بت شکنی است و باید بت های درونی را شکست.

وی همچنین با نقل این جمله از امام ششم(ع) که نوروز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده در حالی که شما(عرب‌ها) آن را ضایع کردید،گفت: امسال به خاطر تقارن ایام فاطمیه و نوروز انتظار فرج را امروز بیشتر باید داشته باشیم و دل‌هایمان را در این روز بیشتر به هم نزدیک کرده و کینه‌ها را بیشتر از دل‌هایمان دور کنیم. سعی کنیم با یاد خدا این سال را شروع کنیم و آن را با یاد پیامبر(ص)، دخت گرامی‌اش و ائمه منور کنیم. دل‌هایمان را به نور ایمان بیاراییم و این روز را که روز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و صادق(ع) است بر خود مبارک قرار دهیم.

سید حسن خمینی در پایان با اشاره به دعای مخصوص تحویل سال اظهار داشت: این دعا زمینه خوب شدن ما را به ما القا می‌کند و می‌گوید خوب بودن به پاک شدن دل‌ها، مصفا شدن جان روح و دنیا را جور دیگر دیدن است.

براساس این گزارش، در این مراسم که به سنت هر ساله با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد شماری از روحانیون و شخصیت های سیاسی از جمله آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله سید محمد هاشمی، حجج اسلام سید سراج الدین موسوی، قدرت الله علیخانی، محمدعلی انصاری و حمید انصاری حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      چه علاقه اي به ايران و فرهنگش !!!!!!

    • بدون نام

      این عنوانه آخه ؟؟؟؟؟؟

    • MSD

      نوروز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش پارس هاست

    • غزل

      کاش بیاد خسته شدیم از این دنیا که همه ادعای دین و ایمان دارن

    • بدون نام

      چه با حال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج