۱۸۹۵۹
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

فرار يك بدهكار هزارميلياردي از كشور

هنوز خبر رسوايي سه هزار ميلياردي در اذهان مردم از تب و تاب نيافتاده است كه شنيده‌ شد يك بدهكار هزار ملياردي ديگر كه توانسته با رانت برخي اشخاص وام‌هاي كلان بدون تضمين از بانك‌ها دريافت كند، مدتي است از كشور متواري شده و ارز قابل توجهي را از ايران خارج نموده است.

صراط نیوز: هنوز خبر رسوايي سه هزار ميلياردي در اذهان مردم از تب و تاب نيافتاده است كه شنيده‌ شد يك بدهكار هزار ملياردي ديگر كه توانسته با رانت برخي اشخاص وام‌هاي كلان بدون تضمين از بانك‌ها دريافت كند، مدتي است از كشور متواري شده و ارز قابل توجهي را از ايران خارج نموده است.

شنيده‌ها از منابع موثق حاكي است، م.م كه یکی از بزرگترين اشخاص كارتل صنايع روغني و نهادهاي كشاورزي در ايران محسوب مي‌شد، مدتي است با فرار از بدهي‌هاي كلان بانكي خود از كشور متواري شده است. وي كه داراي ۵ كارخانه روغن كشي بزرگ(استخراج روغن از محصولات گياهي) در بندرامام، ماهي دشت، ناب دانه و... مي‌باشد، به تنهايي ۶۰ درصد بازار روغن‌كشي كشور را در اختيار داشت.

م.م همچنين ۲ كارخانه بزرگ روغن نباتي با برند‌هاي معروف غ و ن كه در شمال كشور و در كرمانشاه داير بود داشته كه به تنهايي حداقل ۲۰ درصد بازار روغن آماده كشور را در اختيار دارند. با این وجود پس از فرار وي هر دو كارخانه تقريبا به حالت نيمه‌تعطيل درآمده و عنقريب است كه به دليل بدهي‌هاي كلان از ادامه كار بازماند.

م.م به همراه چهارشخص بزرگ مطرح در صنايع غذايي ايران و وزارت كشاورزي ۶ ركن اصلي صنعت غذاي ايران را در اختيار داشته و بزرگترين كارتل غذايي كشور به شمار مي‌روند.
وي همچنين كارخانه آب معدني با برند "د"(تعطيل شده)، چاي با برند "ت"(تعطيل شده)، كارخانه سيمان( كه توسط رييس جمهور افتتاح شده است و در حال حاصر نيمه فعال است) و يك كارخانه ذوب‌آهن(نيمه فعال) نيز در اختيار داشت.

م.م همچنين يك شركت بزرگ كارگزاري در بورس نيز احداث كرده است كه توانسته بود به دليل واسطه‌هاي بسيار خريد و فروش هاي بسياري را از طريق خود انجام دهد كه اين شركت نيز پس از فرار وي به حالت نيمه تعطيل درآمده و اكنون بايد منتظر بود كه آيا تعطيلي اين شركت بر بازار بورس نيز اثر خواهد گذاشت يا خير؟

نكته جالب توجه اينجاست كه شنيده‌ها حكايت از آن مي‌كند كه م.م توسط شخصي به نام ا.خ كه به دليل تكثر عناوين شغلي به ابوالمشاغل معروف است، توانسته بسياري از وام‌هاي كلان را با توصيه براي وي جذب نمايد. اين ابوالمشاغل همان كسي است كه شركت اميرمنصور آريا از طريق وي توانسته وام‌هاي كلان بسياري براي گروه آريا فراهم نمايد تا رسوايي سه هزار ميلياردي را رقم بزند.

لازم به ذکر است که دولت مدتهاست در خصوص اين شخص حساسيت به خرج داده و حتي پیش از این شخص رييس جمهور نيز شخصا پيگير مسايل مالي اين فرد شده بود.

در همين خصوص برادر وي كه از شركاي وي به حساب مي آيد چندي پيش دستگير شده و همچنان در بازداشت به سر مي‌برد، اما م.م به دليل ارتباطات گشترده توانسته است با ارز بسياري از كشور خارج شود و بدهي حدوداً بيش از هزار ميلياردي به سيستم بانكي را باقي بگذارد و اكنون در ليست سياه بانك مركزي قرار بگيرد.

اما نكته مهم ديگر اينجاست كه آقاي ابوالمشاغل حدود دو سه هفته پيش وي را در در دوبي و در لابي يك هتل مجلل ملاقات كرده و ساعتها با يكديگر رايزني كرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصیبت

      زمان افشای اختلاس سه هزار میلیاردی یک مقام مسئول گفت از این مسائل در کشور ما زیاد می باشد که یکی از آنان بر ملاء شده حالا باید منتظر بقیه اونها باشیم . بیچاره مردم که باید با تحمل گرانی جور این آدمها را بکشند

    • eli

      سلام . به جای م م نام این خائنین را قید نمایئد تا مردم آنها را بشناسند نه اینکه برایشان آبروداری کنید.

      پاسخ ها

      • +-

        واقعا
        برای چه کسی دارند آبروداری میکنند

    • maryam

      هردم از این باغ بری می رسد!!!!!

    • مهدی

      یارو مایه دار تشریف داره کسی پیگیره کاراش نیست فقط ما بیچارهها هستیم که باید واسه یه وام 2000000چندتا ضامن و چک و سفته بایدبدیم

    • بدون نام

      خيلي جالب كه اين افراد پول بيت المال رو خوردن وآبرو دارن اونوقت ما يه قست بانكي مون كه عقب ميافته زنگ ميزنن به ضامن و خونه ومحل كارو ...ابرومونو ميبرن.عجب عدالتي داريم...

    • بدون نام

      واقعا ادم این چیزا رو که میبینه خونش به جوش میاد

    • ساسان

      به این دزدهای میلیاردی که می رسه م.م . و ا.خ ولی چهار تا بدبخت را که از فرط بیکاری و فقر در ....سرقت کردن یا نه در طرح امنیت اجتماعی میگیرند و عکس خودشان و هفت جدشان را چاپ میکنند.

    • میثم

      وقتی میخوایم یه وام بگیریم میدونی چقدراذیتمون میکنن؟؟؟؟؟؟؟
      میدونیداین پولهامشکل ازدواج وشغل چندجوون روحل میکنه
      بخداوقتی این خبرارو میشنوم بغض گلومومیگیره
      چون اون پول حق مردمه
      توروخدادیگه نزارین این آدمهای پست اینکاراروبکنن

    • Ali

      واقعا عاقبت چه خواهد شد کل ثروت این مملکت دست ۵درصد وبقیه مردم این مردم وفادار وبا مرام که در هیچ جای دنیا نظیر ندارند ودر تمام شرایط سخت این کشور یار وپشتیبان حکومت هستند وبودند حق شون اینه و باید در فقر وفلاکت بسر ببرند یعنی واقعا کسی نمیتونه جلوی دزد ومافیا اقتصادی را بگیرند واقعا ......؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج