۱۹۰۵۶۱
۳ نظر
۵۱۶۴
۳ نظر
۵۱۶۴
پ

۶ اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید!

بسياري از خانم‌ها بهترين فرصت براي انجام بعضي تغييرات در زمينه زيبايي ظاهري خود را در روزهاي نزديك عيد نوروز مي‌دانند تا براي ديد و بازديدهاي عيد چهره جديد و متفاوتي داشته باشند، خيلي از اين تغييرات، اثر مثبتي دارد و باعث جذاب شدن فرد مي‌شود، اما يك سري تغييرات هستند كه در روزهاي پاياني سال انجام آنها با ريسك همراه است.

مجله سیب سبز: بسياري از خانم‌ها بهترين فرصت براي انجام بعضي تغييرات در زمينه زيبايي ظاهري خود را در روزهاي نزديك عيد نوروز مي‌دانند تا براي ديد و بازديدهاي عيد چهره جديد و متفاوتي داشته باشند، خيلي از اين تغييرات، اثر مثبتي دارد و باعث جذاب شدن فرد مي‌شود، اما يك سري تغييرات هستند كه در روزهاي پاياني سال انجام آنها با ريسك همراه است، مخصوصا فعاليت‌هايي كه براي اولين بار انجام مي‌شوند يا دوره زماني خاصي را براي تثبيت آن روي چهره نياز دارند.

فعاليت‌هايي مثل دكلره كردن كل موها، تتوي ابرو، بوتاكس و. . . آن هم براي اولين بار ازجمله كارهاي زيبايي هستند كه در اين روزها انجام آنها بر اساس راهنمایی راضیه بناییان کارشناس آرایشگری به شما توصيه نمي‌شود. پس با ما همراه باشيد.

تتوي ابرو

اگر قصد انجام تتوي ابرو داريد و تا به حال اين كار را انجام نداده‌ايد، متخصصان زيبايي به شما توصيه مي‌كنند كه براي اولين بار نزديك سال نو اين كار را انجام ندهيد. تتو جداي از التهابي كه براي پوست ايجاد مي‌كند، ممكن است براي اولين بار به شكل و رنگ دلخواه شما درنیاید و به ترميم نياز داشته باشد. انجام تتو توسط يك فرد مجرب با مواد شيميايي نسبتا بي‌خطر و در شرايط استريل و ابزارهاي يك بار مصرف هم مي‌تواند با عارضه همراه شود.

6 اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید!

واكنش‌هاي آلرژيك فوري يا تاخيري، ريزش موي ابرو، ايجاد توده در اثر التهاب، آوردن گوشت اضافه و عفونت موضعي بخشي از عوارض انجام تتو است. ضمن آنكه بخشي ديگر از عوارض هم مربوط به تحريك سيستم ايمني بدن و بروز عوارض آلرژي مانند كهير، حساسيت‌هاي پوستي و حساسيت به نور خورشيد مي‌شود. اختلال‌هاي التهابي پوست ناشي از تتو ممكن است از دو روز تا يك ماه بعد از انجام آن ادامه داشته باشد.

دكلره كردن موها

دكلره كردن موها از آن دسته فعاليت‌هاي زيبايي است كه تغيير زيادي در چهره فرد ايجاد مي‌كند. وقتي مو را دكلره مي‌كنيد، مو دچار آسيب شيميايي مي‌شود، زيرا بافت طبيعي آن از بين مي‌رود و مو خشك و آسيب ديده مي‌شود. از طرف ديگر مويي كه در معرض مواد دكلره نامناسب قرار گرفته باشد به‌اصطلاح آرايشگرها مي‌سوزد و وقتي مو اين حالت را پيدا مي‌كند ديگر كاملا از بين رفته است و با هيچ روشي دوباره زنده نخواهد شد.

كساني كه سابقه اگزما، آسم و ساير آلرژي‌ها را دارند هنگام كار با دكلره بايد بيشتر حواس‌شان را جمع كنند زيرا مواد دكلره بسيار قوي است و مي‌تواند تمام اين عوارض را فعال و تشديد كند.

هنگام استفاده از مواد اكسيدان اگر غلظت موادي كه روي سر گذاشته مي‌شود بيش از ‌اندازه باشد، اين مواد باعث ايجاد سوختگي پوست كف سر مي‌شوند، زيرا به سرعت با پروتئين‌هاي پوست و مو تركيب مي‌شوند و مي‌توانند حالت سوختگي روي پوست به وجود بياورند.

6 اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید!

اگر كسي دچار چنين سوختگي شود، بايد بلافاصله به متخصص پوست و مو مراجعه كند تا پزشك، درمان سوختگي شيميايي انجام دهد. ضمن آنكه وقتي براي اولين بار موي خود را دكلره مي‌كنيد، به دليل تغيير زيادي كه در چهره شما ايجاد مي‌شود، ممكن است در وهله اول اصلا از ظاهر جديد خوش‌تان نيايد و توي ذوق‌تان بخورد. پس بهتر است زمان كافي براي عادت كردن به چهره جديد خود داشته باشيد و اينگونه تغييرات را به زمان بهتري كه ديد و بازديدها كمتر است موكول كنيد.

لايه‌برداري پوست

معمولا پزشكان متخصص پوست و مو براي شفاف كردن پوست يا براي درمان جوش و لك يا چروك صورت كرم‌ها يا محلول‌هاي لايه‌بردار تجويز مي‌كنند. مشكل اصلي موقعي است كه اولا مصرف‌كننده غیر متخصص نحوه مصرف و مقدار مصرف يا محصولات را نداند، دوما پوست مصرف‌كننده حساس باشد و اين تركيبات با پوست فرد مصرف‌كننده اصلا سازگار نباشد.

در اينصورت ممكن است شخص دچار قرمزي، خارش يا خشكي شديد در بعضي نقاط يا حتي تمام پوست صورت شود و اين مشكل بسيار هم شايع است. كسي كه براي اولين بار اين محصولات را استفاده مي‌كند حتما بايد ابتدا مقداري از آن را روي پوست خود تست كند. مثلا ابتدا تا سه شب در قسمتي از پوست صورت به مقدار كم بمالد، اگر بعد از سه روز دچار التهاب يا تحريك پوست نشد معلوم مي‌شود كه پوستش حساس نيست و به تركيب تجويزشده سازگار است و مي‌تواند از آن استفاده كند.

داروهاي پوستي اصولا تا چند هفته اول پوست را ملتهب و تحريك‌پذير مي‌كنند و در كوتاه‌مدت اثر خود را به خوبي نشان نمي‌دهند.

6 اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید!

فر مدت‌دار مو

يكي از مهم‌ترين ابزارهاي تغيير در خانم‌ها، مو است كه ايجاد تغيير در آن چه از نظر اندازه، مدل يا رنگ، چهره جديدي براي فرد به وجود مي‌آورد. يكي از اين تغييرات، فر كردن مو است كه اين روزها به صورت دائمي و مدت‌دار رواج پيدا كرده است. مهم‌ترين قدم قبل از فر كردن مو‌ها اين است كه بدانيد دقيقا مي‌خواهيد چه كار كنيد؛ با چه موادي، با چه تكنيكي و پيش كدام متخصص؟ بين مواد‌ي كه براي زيبا‌تر شدن مو استفاده مي‌شود، فر جزء قوي‌ترين مواد است بنابراين مو پس از مصرف مواد فر، بيشتر نياز به مراقبت و رسيدگي دارد،

بنابراين اگر اهل رسيدگي به موهاي‌تان نيستيد در مورد اين موضوع جدي‌تر فكر كنيد، در غير اين صورت بعد از مدتي نمي‌دانيد با موهاي وزشده‌تان چه كنيد. نكته اصلي در اينجا اين است كه اگر براي اولين بار قصد فر كردن مو در آرايشگاه و به صورت مدت‌دار را داريد، توصيه متخصصان زيبايي اين است كه در اين روزها دست نگه داريد. احتمال اينكه مو به شكل دلخواه فر نشود يا بسوزد و وز شود يا حتي به چهره شما نيايد، وجود دارد پس حالا كه به فكر فر كردن مو افتاده‌ايد از فر موقت و ابزارهايي مثل بيگودي و بابليس كمك بگيريد و اگر احساس كرديد به فرم چهره‌تان مي‌آيد، بعد در مورد فر مدت‌دار تصميم‌گيري كنيد.

بوتاكس براي اولين بار

اگر تا به حال بوتاكس نكرده‌ايد و براي اولين بار است كه مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم دست نگه داريد. يكي ديگر از فعاليت‌هايي كه در روزهاي نزديك به سال نو انجام آن با ريسك همراه است، انجام بوتاكس است. بوتاكس روشي غير جراحي براي رفع چين و چروك صورت و گردن است. با استفاده از اثر بوتاكس و شل شدن عضلات، خطوط ناشي از افزايش فعاليت عضله از بين مي‌رود و طرح صورت و گردن تغيير يافته و چروك ناشي از انقباض عضلات صاف مي‌شود.

6 اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید!

اثرات بوتاكس در عرض يك تا دو روز قابل مشاهده است و در عرض چند هفته كامل مي‌شود و سه تا چهار ماه باقي مي‌ماند و ممكن است ۶ ماه يا بيشتر هم باقي بماند. بوتاكس اقدام مناسبي براي زيبايي محسوب مي‌شود، اما فراموش نكنيد كسي كه براي اولين بار بوتاكس مي‌كند، علاوه بر عوارض احتمالي، به علت عادت نداشتن به اين تغيير در چهره خود، ممكن است در روزهاي اول حس خوبي به اين كار نداشته باشد. واكنش‌هاي آلرژيك، كبودي موضعي گذرا، خشكي چشم، دو بيني و افتادگي صورت و لبخند نامتقارن از عوارض نادر و گذراي بوتاكس است. در كشور ما بيشترين عوارض ناشي از تزريق بوتاكس شامل استفاده از مواد ارزان و غيرمجاز و تزريق توسط افراد غيرمجاز، غيرمتخصص و آموزش نديده در آرايشگاه‌ها و سالن‌هاي زيبايي است.

برجسته‌سازي لب

حتما خودتان مي‌دانيد كه لب يكي از عضوهاي حساس و پرعصب صورت است كه هرگونه عمل حجم‌دهي در آن با درد، ورم و احتمالا عوارض همراه است. چند سالي است كه تزريقات زيبايي لب در ايران طرفدار پيدا كرده كه در اين بين استفاده از چربي و ژل‌هاي موقت از همه رايج‌تر است. مانند هر نوع تزريق ديگري در ناحيه صورت بايد احتمال عوارض آلرژيك، عفونت، جابه‌جايي ژل، درد هنگام تزريق و پس از آن، تورم و احتمال كبودي لب‌ها و حتي احتمال نتايج نامطلوب مانند عدم قرينگي (تزريق با حجم نامتناسب) در نظر گرفته شود.

6 اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید!

تجربه پزشك و تكنيك تزريق درست همراه با مشاوره باليني قبل از تزريق سبب مي‌شود كه نتايج باليني به خواست‌هاي فرد نزديك شود، هرچند تامين ذهنيت افراد به‌طور كامل اكثرا امكان‌پذير نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      خواهشا برجسته سازی لب رو هیچ موقعی از سال انجام ندید.

      پاسخ ها

      • سحر

        خیلی خیلی دردناکه نمی دونم چرا بعضیا زیر بار می رن
        من انجام ندادم فیلمشو دیدم و از کسی که تجربه ش رو داشت شنیدم

      • زیبا

        آخه واسه بعضیا انقد قشنگ میشه که ادم تحریک میشه انجام بده و دردشو تحمل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج