اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۰۶۰۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

عدم تامین به موقع به گرانی مرغ دامن زد

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: عدم تامین به موقع گوشت مرغ تازه، با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، گرانی مرغ را دامن زد، نه گران‌فروشی.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: عدم تامین به موقع گوشت مرغ تازه، با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، گرانی مرغ را دامن زد، نه گران‌فروشی.

مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام عید نوروز با مشارکت ۳۰۰۰ نفر نیروی بازرس و حدود ۲۲ هزار نفر نیروی بازرس افتخاری از نیمه اسفند ماه آغاز شده و بازرسان، بازار را تا پانزدهم فروردین رصد و کنترل می‌کنند.

به گفته وی در بحث مواد پروتئینی حدود ۳۴ هزار مورد بازرسی داشتیم که ۱۵۵۰ مورد پرونده تخلفاتی تشکیل شد و در خصوص کالاهای لبنی نیز ۲۲ هزار مورد بازرسی داشتیم که حدود ۷۰۰ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

حدود ۵۶۰ هزار بازرسی تا روز نهم فروردین ماه انجام شد

فراهانی اظهار کرد: تا روز نهم فروردین حدود ۵۶۰ هزار بازرسی در کل کشور داشتیم که بیشترین بازرسی در خصوص کالا و خدمات پر مصرف انجام شد که در این میان مواد پروتئینی، بلیط‌های هواپیما، قطار، اتوبوس و خشکبار و دیگر کالاهای پرمصرف از جمله مواردی بودند که بازرسان ما نظارت بیشتری را روی آن انجام می دهند.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: موضوع مهم این است که بازرسی سازمان حمایت و دیگر سازمان‌های مربوطه زمانی اثربخش است که کمبود تصنعی وجود نداشته باشد؛ به عنوان مثال موضوع مهم در بحث گوشت مرغ در روزهای پایانی سال ضرورت افزایش عرضه گوشت مرغ بود و با توجه به این که متولی این حوزه با دستگاه دیگری است و بازرسی آن به عهده ما و دیگر سازمان‌های مربوطه است، بیشترین نیروی خود را صرف بازرسی در این بخش کردیم.

وی در عین حال تاکید کرد: بازرسی کالا زمانی اثربخش است که عرضه کالا، حمل به موقع و مدیریت حمل وجود داشته باشد و همه سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وجود بیش از ۲۰۰۰ پرونده تخلفات در حوزه میوه و سبزیجات

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ۲۳۸۰ مورد پرونده تخلفاتی در حوزه میوه و سبزیجات داشتیم و ۶۲ هزار و ۲۵۰ مورد بازرسی صورت گرفت، گفت: در بخش شیرینی، آجیل و خشکبار ۲۱۵۰ پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

فراهانی با بیان اینکه در بخش پوشاک، البسه، کیف و کفش حدود ۷۹۵۰ پرونده تخلفاتی تشکیل شد، افزود: در بخش حمل و نقل برون‌شهری، دفاتر فروش بلیط هواپیما، ریلی و اتوبوس‌های بین شهری با توجه به این که مسوولیت‌های آن به عهده سازمان های دیگری است ولی در گشت‌های مشترکی که داشتیم حدود ۹۷۰۰ مورد بازرسی صورت گرفت که ۲۲۷ مورد پرونده تخلفاتی تشکیل شد و این بازرسی به ویژه در شهرهای بزرگ و شهرهای سیاحتی و زیارتی که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند، بیشتر بود.

وی اضافه کرد: در گشت‌های مشترکی که با سازمان های مربوطه از اقامتگاه‌های سیاحتی و رستوران‌های بین شهری و غذاخوری‌ها صورت گرفت حدود ۵۷۲ مورد پرونده تخلفاتی تشکیل شد که در این بخش ۱۲ هزار مورد بازرسی داشتیم.

به گفته معاون سازمان حمایت و تولیدکنندگان تعداد پرونده های تخلفاتی در حوزه تعمیرات خودرو، تعویض روغن و خدمات عمومی ۴۱۵۰ مورد بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیل گرانی انداختن مرغهایی بود که تاریخشان روبه پایان بود با قیمت دوبل. به اقایان هم بفرمایید خودتانید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج