اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۰۹۸
۵ نظر
۵۰۹۹
۵ نظر
۵۰۹۹
پ

قصاص چشم در انتظار پدر شوهر اسيدپاش

مردي که عروسش را قرباني خشم خود کرده و با اسيد بينايي او را گرفته بود از سوي دادگاه کيفري استان اصفهان به قصاص چشم محکوم شد.

خراسان: مردي که عروسش را قرباني خشم خود کرده و با اسيد بينايي او را گرفته بود از سوي دادگاه کيفري استان اصفهان به قصاص چشم محکوم شد.

اين مرد که حسين نام دارد ۲۱مهرماه سال ۸۹ درحالي که عروس سابقش معصومه و نوه اش آرين را به گردش برده بود در راه بازگشت مقدار زيادي اسيد به صورت معصومه پاشيد و زيبايي و بينايي را از او گرفت.

هرچند اين حادثه در شهرضا، واقع در استان اصفهان رخ داد اما به سرعت در صدر اخبار حوادث روزنامه ها قرار گرفت و احساسات مردمي را جريحه دار کرد. جرم معصومه اين بود که از شوهرش جدا شده بود و به دليل بيکاري و اعتياد همسرش علاقه اي به زندگي با او نداشت.

قصاص چشم در انتظار پدر شوهر اسيدپاش

به دنبال اين حادثه پليس مرد اسيدپاش را بازداشت کرد اما او مدتي بعد به دليل بيماري با قرار وثيقه آزاد شد. در چنين شرايطي اولين جلسه رسيدگي به اين پرونده روز يازدهم بهمن ماه امسال در شعبه ۱۷ دادگاه کيفري استان اصفهان برگزار شد.

حسين در دادگاه حاضر نشد و وکيل مدافعش از او دفاع کرد. در اين جلسه معصومه خواستار قصاص چشمان پدر شوهر سابقش و دريافت ديه ديگر اعضاي بدنش شد. در چنين شرايطي بنا به حساسيت پرونده هيئت قضات اعلام کردند بررسي پرونده نيازمند زمان است.

با گذشت سه هفته از اين جلسه هيئت قضايي شعبه ۱۷دادگاه کيفري استان اصفهان در اين باره تصميم گيري و راي خود را به وکيل مدافع معصومه ابلاغ کردند. طبق اين حکم متهم به قصاص چشم محکوم شد و معصومه براي اجراي حکم قصاص بايد نصف ديه چشمان حسين را به او بپردازد.

همچنين حسين بابت ارش سوختگي صورت، اندام هاي فوقاني، قفسه صدري، نقص زيبايي و تخريب صورت معصومه نيز به پراتداخت يک دوم از ۷۲ درصد ديه کامل و تحمل ۵ سال حبس تعزيري محکوم شد.

اين حکم در حالي صادر شد که پيش از اين پزشکي قانوني اعلام کرده بود هيچ منع پزشکي براي اجراي حکم قصاص چشم وجود ندارد. در همين حال معصومه در واکنش به صدور اين حکم به خراسان گفت: به اميد خدا اين حکم صد درصد اجرا مي شود و من به هيچ وجه حاضر به گذشت نيستم.

من گناهي مرتکب نشده بودم که مستحق اين بلا باشم. اجراي حکم باعث مي شود بقيه براي انتقام گيري از اسيد استفاده نکنند. اين کار پدر شوهر سابقم باعث شد پسر ۶ساله ام از حق داشتن يک مادر سالم محروم شود. بعد از اين حادثه خانواده ام دچار مشکلات زيادي شدند و پدرم وام هاي زيادي گرفت تا من را درمان کند.

به همين دليل پدر شوهر سابقم را نمي بخشم. وي درباره اين که آيا تا به حال خانواده شوهرش براي جبران اين حادثه کاري انجام داده اند يا خير گفت: بعد از اين حادثه هيچ کدام از آن ها سراغم نيامدند و تلاشي هم براي گرفتن رضايت يا کمک به من نکرده اند.

اگر مي خواستند کمکم کنند هيچ وقت اين بلا را به سرم نمي آوردند. معصومه همچنين ابراز اميدواري کرد اين حکم به زودي در ديوان عالي کشور تاييد و اجرا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیده

      من کاملا بهش حق میدم امیدوارم هرچه زودتر سلامتیش رو بدست بیاره

    • hossein

      1.faghre farhangi
      2.paeen boodane sathe savad
      3. sosti dar iman ba dashtane har dini
      4.bazdarande naboodane ghavanin
      5.feshar haye shadide ravani
      az jomle mavardi ast ke baese brooz chenin na hanjarihaey mishavad va inja baes shode ke yek fard in ejazaro be khodesh bede ke zibaeiy ke khodavand be bandash ata karde roo az ou begire

    • + -

      باید اینجور آدمهای پست در ملا عام اسید بهشون بپاشند
      نه با سرنگ
      تا کسی دیگه از این غلط ها نکنه

    • آسیه

      بیهوش میکنن بعد با قطره چکون 1قطره اسید میریزن تو چشمش.اون معصومه بنده خدا چه درد و رنجی موقع ریختن اسید به صورتش شده اون وقت این چه دردی میخواد بکشه.

    • متین

      همه فقط از قصاص حرف زدین....اصلا به این اهمیت نمیدین چرا حیوانی که باعث این قضیه شده باید پول بگیره...مگه موقع ارتکاب عملش به این دختر معصوم پول داد همچین غلطی رو کرد؟...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج