۱۹۱۳۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فضای منزل‌تان را با صرف یك خرده وقت، كمي تلاش و يك ذره پول تازه كنيد

تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

اول از همه نگاه دقيقي به فضايي كه در دست داريد بيندازيد و بدون تعارف ببينيد كجاها را خراب كرده‌ايد. شما بايد دقيقا بدانيد دكوراسيون منزل‌تان چه مشكلي دارد تا بتوانيد آن را برطرف كنيد.

تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

رنگ سفيد خالي هرگز!

برترین ها: اول از همه نگاه دقيقي به فضايي كه در دست داريد بيندازيد و بدون تعارف ببينيد كجاها را خراب كرده‌ايد. شما بايد دقيقا بدانيد دكوراسيون منزل‌تان چه مشكلي دارد تا بتوانيد آن را برطرف كنيد. براي مثال دكوراسيون اين اتاق پذيرايي چند مشكل اساسي دارد؛ نخستين مشكل رنگ مرده ديوارهاست. سفيد، خنثي‌ترين رنگ براي ديوارهاست و موجب سردي فضا مي‌شود. به‌خصوص اگر هيچ تزئيني روي آن به كار نرفته باشد. مشكل بعد ‌تناسب نداشتن وسايل با هم است. يك مبل راحتي بزرگ مشكي‌رنگ بدترين چيز براي هماهنگي با يك ميز چوبي نيمه‌رسمي است. به‌ويژه اگر يك آباژور بد رنگ را كنار آن‌ها بگذاريد.


تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

بهتر نگاه كنيد

بايد قابليت‌هاي فضاي خود را بشناسيد. يك فضاي بزرگ با نور خوب، مي‌تواند با يك دكوراسيون بي‌سليقه، كوچك و تاريك به‌نظر برسد. براي مثال با اين دكوراسيون نامناسب، از بزرگي اين فضا هيچ استفاده‌اي نشده است. مبلمان و تلويزيون در بدترين جاي موجود قرار گرفته‌اند و ميز وسط با تمام وسايل نامتناسب است. سيم‌هايي كه در پشت تلويزيون رها شده‌اند، منظره زشتي به خانه داده‌اند و پوشاندن شومينه، زيبايي طبيعي آن را از بين برده‌ است و همچنين مبل سفيد‌رنگ كنار ديوارهاي سفيد واقعا بد منظره است.


تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

آينه روبروي پنجره باشد

استفاده از يك آينه روي ديوار مي‌تواند چند تاثير خوب روي فضا داشته باشد. آينه مي‌تواند فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد. موقع نصب آينه به ديوار به چيزي كه منعكس مي‌كند دقت كنيد. تا جايي كه ممكن است سعي كنيد آينه مقابل يك ديوار سفيد نباشد. اگر بتوانيد آينه را به شكلي نصب كنيد كه پنجره را منعكس كند، تاثير آن در فضا به حداكثر خواهد رسيد. اگر در توان‌تان هست سعي كنيد سفيدي ديوارها را بپوشانيد. يا آن‌ها را رنگ يا كاغذ ديواري كنيد. باز هم اگر سخت‌تان است مي‌توانيد از تابلوهاي خاص استفاده كنيد. اين نمونه رنگ آبي آسمان را به ياد مي‌آورد و تركيب خوبي با رنگ كوسن و گل‌هاي روي ميز ايجاد مي‌كند.


تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

شروع به اضافه كردن كنيد

براي ايجاد تغيير در فضا از وسايل ساده و ارزان استفاده كنيد. مثلا به جاي آوردن يك بوفه چوبي كه چند ميليون براي شما خرج برمي‌دارد، مي‌توانيد يك قفسه ساده چوب و فلز را به ديوار بزنيد. اين قفسه‌ها هم جاي زيادي نمي‌گيرند و فضاي شما را تنگ نخواهند كرد و هم هزينه‌اي ندارند و مي‌توانيد هر وقت خواستيد آن‌ها را عوضش كنيد. روي قفسه را با وسايل زيباي دكوري پر كنيد. سعي كنيد اين وسايل رنگي باشند تا تاثير سفيدي ديوارها را كم كنند. هر چه اين وسايل متفاوت‌تر باشند، تاثير بهتري روي منزل شما خواهند گذاشت. براي رنگ دادن به مبل هم مي‌توانيد از كوسن‌هاي رنگي استفاده كنيد.اين كوسن‌ها را مي‌توانيد از جمعه‌ بازار با قيمت بسيار مناسبي تهيه كنيد. كوسن‌هاي رنگي حس گرما و بافت را به فضا خواهند داد و سادگي مبل را خواهند گرفت.


تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

ميز را كادو كنيد

يك تغيير ساده در ميز، مي‌تواند رنگ و طرح كلي منزل شما را عوض كند. براي اين كار لازم نيست با صرف هزينه زياد روميزي بخريد؛ مي‌توانيد سطح چوبي روي ميز را با يك كاغذ رنگي يا كاغذ كادوي خوشرنگ بپوشانيد، حتي مي‌توانيد از پارچه استفاده كنيد. مزيت استفاده از اين روش اين است كه نياز به دوخت ندارد. اين كار براي ميزهاي مستطيلي بهتر جواب مي‌دهد. پارچه يا كاغذ را از هر طرف به اندازه ۵ سانتي‌متر اضافه ببريد. سپس لبه‌هاي كاغذ يا پارچه را با دقت بكشيد و تا كرده و با منگنه يا نخ و سوزن محكم كنيد. حالا مي‌توانيد يك شيشه روي ميز بيندازيد. با اين كار براي مدتي از شر ميز‌هاي تكراري راحت خواهيد بود. علاوه‌بر اين ميزهاي كهنه را هم مي‌توانيد با اين روش نو كنيد.


تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

متفاوت باشيد

زيبايي هميشه با خلاقيت همراه است. از تغييرات عجيب نترسيد. اگر كاري به ذهن‌تان مي‌رسد، انجام دهيد. خانه خودتان است! اگر بد شد مي‌توانيد آن را به راحتي عوض كنيد، مثلا مي‌توانيد از ميز زير تلويزيون به‌عنوان يك تابلو استفاده كنيد. براي اين كار يك كاغذ ديواري با كاغذ طرح‌دار ديگر را به اندازه ميز زير تلويزيون و ديواره‌ها كنار آن برش بزنيد. سپس كاغذ را به پشت ديواره‌هاي محكم كنيد. براي اين‌كه لبه‌هاي بالا و پايين كاغذ به سمت داخل تا نخورد، مي‌توانيد از داخل با چسب نواري آن را به ديواره بالايي و پاييني ميز محكم كنيد.اين كوسن‌ها را مي‌توانيد از جمعه‌ بازار با قيمت بسيار مناسبي تهيه كنيد. كوسن‌هاي رنگي حس گرما و بافت را به فضا خواهند داد و سادگي مبل را خواهند گرفت.


تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

نتيجه را ببينيد

حتما باور نمي‌كنيد كه اين خانه همان خانه قبلي است اما با همين تغييرات ساده، خانه بي‌حس قبلي تبديل شده به يك فضاي آرام‌بخش و شاد. تنها تغييري كه كمي سخت و پر هزينه به‌نظر مي‌رسد، رنگ كردن ديوارهاست اما با استفاده از فرچه‌هاي رولي شما به راحتي مي‌توانيد حتي خودتان ديوار منزل‌تان را رنگ كنيد. يك قوطي رنگ و يك فرچه رولي كمتر از ۱۵ هزار تومان براي‌تان خرج برمي‌دارد. كافي است يكي، ۲ ساعت را براي رنگ كردن ديوار اختصاص دهيد. يك روزنامه روي زمين پهن كنيد و دست به كار شويد. نيم ساعت كه از رنگ اول گذشت باز روي آن رنگ بزنيد تا يكدست شود مطمئن باشيد، از اين كار لذت خواهيد برد.


تغيير دكوراسيون با حداقل هزينه

وقتي ديگر نمي‌ترسيد

حالا كه با تغييرات كنار آمده‌ايد، مي‌توانيد نمونه‌هاي ديگر را امتحان كنيد. مثلا اگر قفسه شما در شيشه‌اي دارد، مي‌توانيد همان كاغذي را كه براي پوشاندن زيرتلويزيوني استفاده كرده‌ايد را به شيشه هم نصب كنيد. اين كار باعث مي‌شود هارموني خانه شما حفظ شود. براي اين كار كاغذ‌ها را به اندازه شيشه قفسه ببريد و با چسب لاتكس روي شيشه نصب كنيد. اگر لاتكس دم دست‌تان نيست، مي‌توانيد از چسب نواري هم استفاده كنيد. لبه‌هاي كاغذ را با ظرافت و دقت زياد روي شيشه محكم كنيد. البته چسب نواري را فقط مي‌توانيد روي قفسه‌هاي كشويي نصب كنيد چون از پشت منظره خوبي ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج