اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۱۴۹۵
۱۰۵ نظر
۵۰۰۴
۱۰۵ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش شدید به «در حاشیه» مهران مدیری

در پی پخش برنامه‌هایی با محوریت نظام سلامت از صدا و سیما، رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: در پی پخش برنامه‌هایی با محوریت نظام سلامت از صدا و سیما، رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه دکتر علیرضا زالی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما آمده است:«

جناب آقای دکتر محمد سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

احتراما با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، همانطور که مستحضرید پیش از این نیز در مکاتبات متعدد با جناب آقای ضرغامی، ریاست وقت سازمان و جنابعالی کرارا بر اهمیت تحکیم رابطه بین پزشک و بیمار و نقش موثر آن در درمان تاکید گردید و از رویه نامناسب آن سازمان محترم به طور اخص در طی ۱۸ ماه گذشته که به صور مختلف و با اتکا به آمار مجعول و تصاویر غیرقابل اعتماد و تولید برنامه‌های غیرآگاهانه و بعضا مغرضانه در تخریب این رابطه موثر کوشیده است، گلایه‌مندی خود را به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی کشور اعلام نموده‌ام.

شعار امسال به ابتکار مقام معظم رهبری به نام "دولت، ملت- همدلی و همزبانی" نامگذاری گردید. نیک می‌دانید که اگر دولت دستاوردی در زمینه سلامت داشته است و از کاهش پرداخت از جیب مردم سخن می گوید؛ این موفقیت جز با فداکاری و همکاری ایثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پیراپزشک میسر نبوده است. فراموش نکنید طی این سال‌ها جامعه خدوم پزشکی بوده است که از حقوق واقعی خود گذشته و یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کرده است.

آن‌ها که از نزدیک دستی برآتش دارند و یا خدای نکرده در طی این مدت به کسالتی دچار شده‌اند، حجم عظیم مراجعان و زحمات شبانه‌روزی و طاقت فرسای کادر درمان را دیده‌اند که البته بعضا میزان رضایتمندی مردم در رسانه ملی انعکاس یافته است. اما گویا برای رسانه همکاران درمانگر جزئی از مردم محسوب نمی‌شوند تا بخشی از زحمات آن‌ها نیز که علت‌العلل این رضایتمندی است را نشان دهد؛ اگرچه هرگز در این قاب آن همه ایثارگری نمی‌گنجد.

اعتماد مردم به پزشکان علاوه برآنکه نیازی طرفینی است تاثیر واضحی بر کاهش بار کاری نظام سلامت و بار مالی دولت دارد و می‌بایست محور برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی قرار گیرد. قبلا نیز گفته‌ام که تصویر کلی حاصل از برنامه‌های صدا وسیما متاسفانه نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها را در ذهن مخاطب از نظام سلامت به یادگار می‌گذارد و این درحالی است که بدون شک جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین و سالم‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است.

بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آن‌ها نمایش داده می‌شود که نه فایده‌ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.

مطلعید در نامه پیشین که در اول دی ماه گذشته به معاونت محترم سیما نوشته شد به طور مبسوط و مستدل به نگرانی از ساخت چنین سریالی پرداخته و عواقب واکنش‌های اجتماعی پیش بینی شد. در همان زمان در جلسه‌ای که با روسای انجمن‌های علمی - تخصصی کشور برگزار شد، نظرات مستفاد از آن جلسه با حضور رییس محترم شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بررسی و احتمالا منجر به تغییراتی در نام و سناریوی سریال که بن مایه اصلی آن به سخره گرفتن جامعه پزشکی بود، شد. اما گویا همه آن نظرات دلسوزانه مد نظر قرار نگرفته است.

درناف دو علم بوی طیب است وآن هردو فقیه یا طبیب است

اهمیت طبابت تا بدان حد است که پیامبراکرم(ص) علم الادیان را در کنار علم الابدان آورده‌اند و ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانسته‌اند؛ در کدامیک از برنامه‌های صدا و سیما این خط قرمز شکسته می‌شود که حال طبابت را نشانه گرفته است؟

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی بر تقدیس جامعه پزشکی اشاره و فرمودند:« ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند.» همچنین در زمان ترخیص از بیمارستان نیز فرمودند:« من به دکترهای خودمان افتخار می‌کنم. علم‌الیقین من درباره توانایی پزشکان ایرانی به عین الیقین تبدیل شد.»

حال سوال این است که آیا پخش چنین برنامه‌های موهوم در طول سنوات گذشته در راستای نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به جامعه پزشکی بوده است؟

پزشکان بیدار و مهربان ایران با هوشیاری تحسین برانگیز خود به رغم تمام نامهربانی‌ها که در حقشان صورت گرفته هیچ گاه مراتب اعتراض خود را طوری بیان نکرده‌اند که نامحرمان و بدخواهان بتوانند از آن سوء استفاده کنند. با عنایت به ناخرسندی آحاد جامعه پزشکی از رویه صدا و سیما و همکاری شایسته‌ای که در ارتقای آموزش عمومی مردم در رسانه ملی داشته‌اند و همچنین درخواست قبلی مبنی بر حداکثر دقت و صلاح اندیشی آن سازمان محترم در خصوص برنامه‌های مرتبط با نظام سلامت، موکدا با گوشزد نمودن عواقب هرگونه واکنش اجتماعی احتمالی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم در جریان امر قرار گیرند.

قطعا اگر نیاز به هر اقدامی باشد سازمان نظام پزشکی ضمن پیگیری قاطع، با نظرخواهی از جامعه پزشکی کشور و تصمیم‌گیری در شورای عالی خود از تمامی راهکارها و ظرفیت های قانونی و مدنی استفاده خواهد کرد.

در آستانه سال نو نیز پخش گزارشی هدفمند در شبکه خبر موجبات تلخکامی جمع بزرگی از پزشکان عمومی کشور را فراهم آورد در حالیکه بارها تذکر لازم در زمینه مشورت در ساخت چنین برنامه هایی و حداقل آگاهی از قوانین و حتی اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان گردیده بود.

لازم به یادآوری است که مردم به پزشکان خود اعتماد دارند و این جزئی از فرهنگ ایرانی است که حتی نه فقط در مشکلات درمانی که در برخی مسائل زندگانی شخصی نیز پزشک را محرم خود دانسته و او را طرف مشورت قرار می‌دهند و هرگونه تخریب در این رابطه بیش از آنکه پزشک را متضرر کنند اثری به مراتب بیشتر بر بیماران و مردم خواهد داشت.

در ضمن سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی و براساس وظایف مصرح قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه معزز پزشکی، خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور و ایجاد نگاه مثبت در نظام سلامت کشور است که موجبات افزایش اعتماد فی مابین بیمار و پزشک فراهم گردد.

در پایان امیدوارم با حضور جنابعالی شاهد همراهی بیشتر ملت و رسانه ملی باشیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      تو رو خدا دست بردارید بعد این همه بیچارگی و فشار رو مردم یکی پیدا شده یه لبخند رو لب مردم بیاره
      های بی ظرفیت بازی در بیارید امثال فیلم ثریا اه و ناله پخش کردن و دوست دارید

      پاسخ ها

      • بهروز

        تازه پر بیراه هم نیست این طنز
        نیست تو اورژانس و بیمارستانها کادر مث پروانه دور سر مریض میچرخند،زنده میبری مرده تحویلت میدن.

    • بدون نام

      درود بر رییس کل سازمان نظام پزشکی
      واقعا زنده باد
      کاش مسولان صدا سیما و مهران مدیری عواقب این کار خود رابدانند که چه لطمه ای به کل نظام سلامت کشور می زنند.

      پاسخ ها

      • فرشته

        سلام
        چرا اينقدر بزرگش ميكنيد؟؟؟
        خود من بخاطره ضربه اي كه به بيني ام خورد به پزشك متخصص مراجعه كردم فكر ميكنيد چي گفت؟ يه معاينه جزئي بدون عكسي يه برگه در آورد گفت بيمه تكميلي داري ، يه آدرس برام نوشت گفت در فلان روز بيا فلان جا عملت ميكنم اينقدر حق عملت!
        (در صورتي پزشك متخصص ديگري گفت اصلا نيازي به عمل نيست)
        پس ميبينيم كه اين سريال خيلي هم از واقعيت دور نيست!بهتر با تعصب جبهه گيري نكنيم!

      • رجب

        معمولا واقعیت ها تلخند!

      • زهره

        مثلا چه ضربه ای؟

    • فروردین

      اقای دکتر شما و جامعه پزشکی باید تو عمل نشون بدین که کار مهران مدیری فقط ظنز هست و ذره ای به واقعیت نزدیک نیست.

    • کیارش

      باز یه سریال خوب شروع شد اعتراضها هم شروع شد.جان من پخش این یکی رو متوقف نکنید.پزشکان عزیز یه کم جنبه داشته باشین

    • محسن g

      جنبه هم خوب چیزیه!..... دادشه رسانه ملی واس ماس یعنی همه چیزش ماس ماس:)))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید رسانه ملی باس ماس نه واس ماس اگه دقت کنید میگه باس ماس نه واس ماس.
        البته این رو در تایید نظر جناب عالی گفتم

    • بدون نام

      اگه میخوایم به کسی بر نخوره ، کلا فیلم و سریال ساخته نشه
      تو کارهای تاریخی تحریف میشه، کسی ککشم نمی گزه
      کار طنز ، کار طنزه، ممکن واقعیت داشته باشه ممکن نداشته باشه
      ولی کارهای تاریخی بایست عین تاریخ باشه

    • مرتضی

      مگه سریالش داره دروغ میگه . مشکلات واقی جامعه پزشکی مارو داره به صورت طنز میگه

    • بدون نام

      آره حقیقت تلخه برای بعضی ها.... مظلوم تر و بیچاره تر از بیماران کسی دیگه پیدا نمیشه اونوقت پزشکای این مملکت این بیچارگی و درماندگی رو به چشم منبع درامد نگاه میکنن...خدا نکنه پاتون به بیمارستان های دولتی باز بشه ، ولی اگه گذرتون افتاد میفهمین من چی میگم ....

      پاسخ ها

      • پارسا

        انقدر سهل انگار نباش user خیلی از پزشکان این مملکت هستند که با جون و دل به فکر خدمت کردن هستن . مشکل جامعه این هست که مردم فکر می کنند پزشک ها دارند توی پول شنا می کنند و فقط دنبال مال دنیان درحالی که اون زمانی که شما داشتین تفریح می کردین اون داشته برای درساش تلاش میکرده و پول آنها بخاطر نتایج زحماتشون هست( من خودم پزشک نیستم و نخواهم شد)

      • باقري

        معذرت ميخوام پارسا جان
        اين سريال به شخص خاصي اشاره نكرده،حرف شمادرسته اما شمانيمه پرليوان رو مي بيني
        البته سريال طنز اسمش روشه
        توهين حساب نميشه
        يه كم هم شده واقع بين باشيم

      • هما

        در جواب آقای پارسا
        - آیا فقط پزشکان درس خوانده اند ؟ آن بابایی که که اندازه یک پزشک درس خوانده و حالا دارد با حقوق حق التدریسی نان و سیب زمینی می خورد پس چه می شود ؟
        2- از هر ده پزشک این مملکت حداقل هشت نفرشان حداقل سالی دوبار راهی اروپا و ... می شوند برای استراحت !!!

      • بدون نام

        آقای پارسا ما هم درس خوندیم من خودم الان دانشجوی دکترام ولی هیچ آینده و درآمدی برای من تو این مملکت نیست تو اجاره خونمون موندیم... اونی هم که به قول شما درس خونده پزشک شده،از همون اول که داشت توی برگه انتخاب رشته پزشکیو انتخاب میکرد ، درآمد بالا و کلاس این رشته مدنظرش بود نه خدمت به مردم بیچاره... من نمی گم همه پزشکا بدن ولی تو ایران اکثر پزشکا به بیماری و درد به عنوان منبع درآمد نگاه میکنن.

    • بدون نام

      همسر من پزشک هستش.....خودش و دوستانش خیلی سریال رو دوست دارن....معلوم نیست این دروغ ها رو از کجا میارن والله به اینا که برنخورده هیچ،خیلی هم باسريال حال میکنن و ميخندن

      پاسخ ها

      • دریا

        بابای منم 30 سال مدیر بیمارستان بوده. هم میخنده هم میزنه روپاش سرشوتکون میده میگه واااای واااای راست میگه. شک ندارم دکترا اعتراض میکنن چجوری اجازه دادن پخش شه؟

    • Baran

      یا من حالم خیلی بده یا واقعا سريالش بيمزست

      پاسخ ها

      • علی رضا

        حال شما بد نیست . خیلی سریال بی مزه س

      • بدون نام

        میتونم بگم خوشبختانه حال شما و نزدیکانتون بطور جدی تاحالا بد نشده که سروکارتون با بیمارستان ومطب بیفته. وگرنه ..

    • بدون نام

      بی جنبه ها .... این دکتر ها فکر کردن کی هستن ...

    • رضا

      آقای محترم وقتی میگن فیلم طنز .حال و هوای آن کاملا" مشخص است .چرا سعی میکنید عده ای را تافته ای جدا بافته بدانید.اگر با این نگاه بخواهیم فیلم بسازیم لابد باید از قشر محروم و ضعیف جامعه باشد که صدایشان به جایی نرسد.در آن صورت به کسی بر نمی خورد.وطنز خوب است .خدا را در نظر داشته باشیم.که دیر یا زود باید حساب پس دهیم.

    • بدون نام

      به نظر من توقف سریال " درحاشیه " پاک کردن صورت سوال است نه حل سوال

      پدیده زیرمیزی آبروی همه ی پزشکان را برده حتی روح بوعلی هم ناراحته

    • بدون نام

      چیه نکنه از لبخند زدن مردم نگرانید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم که بیشتر بخندن بیماریا کم میشه، اینام پول و حقوقشون میاد پایین!

    • بدون نام

      بابا چکار کنه مهران مدیری هر چی بسازه بهش گیر میدن جامعه پزشگان . جامعه معلمان. جامعه پرستاران قبول کنید که تو جامعه پزشکی معزل هست اگه به قول شما زیاد نباشه کم هم نیست . به نظر من اقای مدیر باید از بازیگران فیلم بخواد کراوات بزنن و پرچم زمان طاغوت بذاره که مثلا در حکومت گذشته فساد بوده که اقایون راحت بشن

    • بدون نام

      ظرفیت انتقاد در بین مسئولین ما بسیار پایین است

    • alireza

      اقای رئیس همه به جامعه پزشکی احترام میذارن و خود پزشکان حاذق وکار بلد هم میدانند که این برنامه طنز است البته امکان داره به عده محدودی تاکید میکنم تعداد محدودی بر بخوره که اونم به دلیل اینکه خودشونو رو روبرو ایینه میبینند که امیدوارم شما از اون دست ادمها نباشید

    • کامران

      اگه کسی کارش عیب نداشته باشه اینقدر برانگیخته نمیشه .ازهنرمندی که داره رسالتش رو انجام میده

    • بدون نام

      زماني پزشكي اعتبار و ارزش زيادي بين مردم داشت،
      اما حالا خيلي فرق كرده ...
      الان بيشتر دكترها به فكر كسب درآمد هستند و رسالت خودشون رو فراموش كردند .

    • علی

      "موفق‌ترین و سالم‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان"
      چقدر این جمله بندی اشناست!
      ما که توی همه چی تو جهان بهترینیم و اولیم سواله برام پس چرا وضعیتمون اینه؟

    • اردشیر

      من درود میفرستم به مهران مدیری با این همه خلاقیتی که در طنز سازی دارد طبق بند اساسنامه این 000 این طنز واس ماست هیچکس حق اعتراض ندارد بذارید لب مردم خندان باشد

    • بدون نام

      تشریف ببرین بیمارستان متوجه میشین سریال آقای مدیری یک واقعیت محضه تا طنز. درود به آقای مدیری

    • شهرام

      جناب آقای نظام پزشکی
      1- برای یک عمل جراحی ساده سال 93 مبلغ دو و نیم میلیون تومان زیر میزی مجبور شدم بدهم .
      2- آقایان پزشکان شما می ترسند درآمدهای کلان آنها کم شود و در سال نتوانند دو ماه به کشورهای اروپایی و امریکا مسافرت کنند و خوش باشند .
      3- اگر سریالی در باره نانواها ساخته شود آنوقت آنها هم می توانند اعتراض کنند و یا چون درآمدهای آنچنانی و آشناهای کار درست در دولت و مجلس ندارند باید هیچ نگویند ؟
      4- و چرا شما اینقدر از یک سریال طنز می ترسید که از چند ماه قبل از ساخت که نمی دانستید موضوع آن چیست نامه نگار های خود را شروع کردید ؟

    • مهدی

      دوست عزیزی که گفتی "خیلی از پزشکان این مملکت هستند که با جون و دل به فکر خدمت کردن هستن "
      تو همین سریال هم پزشکی رو نشون دادن که خیلی متعهد هست و در تلاشه تا حق بیمار ضایع نشه. و پزشکی که به بیمارش کمک مالی کرده برای خرید دارو و خیلی هم با شخصیت و انسان هست. شما هم باید بپذیرید که پزشکان غیر متعهدی که تو این سریال به سخره گرفته میشن و به بیمار به چشم اسکناس نگاه می کنن کم نیستند. بس این سریال نقد منصفانه ای هست

      پاسخ ها

      • هادی

        لاییییییک مهدی خان

    • بدون نام

      خب اگه این مشکلات تو جامعه پزشکی نیست که این همه اعتراض و تهدید نداره!!! اگرم هست که اجازه بدید هنرمند با طنزی که داره اونا رو نشون بده شاید یکی راهی واسه حلش پیدا کرد. با این اعتراضا وجهه خودتون پیش مردم خراب نکنید پزشکان عزیز. اگه این سریال متوقف شه خیلی معنیا داره ها‍!! خود دانید

    • بدون نام

      اکثر پزشکان پول پرست و مادی هستند.

    • جبرئیل اسدیان راد

      همه مردم خوب می دانند که اکثر پزشکان این مملکت از مسئله سلامت و درمان مردم به شدت سوء استفاده می کنند . همه خوب می دانند که پزشکان این مملکت بیمار را طعمه فرض می کنند و تا جایی که امکانش وجود دارد جیب بیمار و اطرافیانش را با توجیه های گوناگون خالی می کنند . این ها را همه می دانند . پس چگونه است که اکثر پزشکان میلیادر هستند و زندگانی آن چنانی دارند . این ها دیگر آن طبیبی نیستند که پیامبر(ص) تکریم شان می فرمودند . جناب رئیس سازمان نظام پزشکی کشور شما خوب بود به جای انتقاد از یک سریال طنز که کمک موثری به شادابی ،نشاط و سرزندگی و به تبع آن کاهش بیماری های روحی و روانی آحاد مردم جامعه می کند به چپاول های ظالمانه همکارانتان رسیدگی فرمایید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت بر شما که صریح و واضح حق مطلب رو بیان کردی

    • الهه

      واقعا كه نمي دونم چي از جون مهران مديري عزيز ميخواين ، جالبش اينجاست كه ادعاي فرهنگ بالا هم مي كنين ، بي جنبه ها ، حقيقت تلخه نمي تونيد ببينيد لازم نكرده شبكه ي 3 ساعت 11 رو تماشا كنيد واقعا خجالت آوره اين حد بي جنبه بودن
      ياد فيلم ساختمان پزشكان افتادم اون قسمتش كه در مورد نقد فاخر بود همه معتقد بودن انتقاد پذيرند اما تا نوبت بهشون مي رسيد مي خواستن دكتر نيماي بيچاره رو خفه كنن ، چطور بقيه ي اقشار مورد انتقاد قرار مي گيرند چيزي نيست ؟! حالا مي فهمم شعور و فرهنگ به تحصيلات نيست ،شما هم با من موافق نيستيد؟!

    • بدون نام

      اه اه چه متن لوس و مسخره ای!!! دکترم هستن لابد! با این همه جنبه!

    • کیسان

      نمیدونستم پزشکان ما آنقدر بی جنبه هستن............ههههههههههههههههههه

    • مصی

      پزشکان محترم،چراناراحت میشین توی مملکت مابیماربه پزشک خدمت میکنه!متاسفانه!واقعیت روقبول کنیدمخصوصا متخصصین،چون برای خودم وخواهرم وشوهرم پیش آمده،اکثرپزشکان ایرانی تاجر ،برج سازومیلیادرشدن،بدون پول هیچ خدمتی به بیمارنمیکنن.

    • بدون نام

      دمت گرم مهران

    • saeed

      حالا از این حرفا که بگذریم به نظرم مدیری نسبت به سالای گذشته افت کرده شبهای برره و پاورچین کجا ویلای من و در حاشیه کجا...شاید اگه برادران قاسم خانی نویسندگی در حاشیه رو برعهده داشتن خیلی بامزه تر و قشنگتر میشد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوس داری بیشتر بخندی با این "موضوع" که چیزی رو فروگذار نکرده تا بدینجا؟!

    • سجاد

      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

    • امید

      هنوز سریال شروع نشده بود جناب وزیر شروع کردن به سفارشات که آقای مدیری حرمت پزشکا رو نگه داره.! البته هیچ کس منکر اقدامات حیاتی بسیاری از پزشکان که جان انسانی را نجات داده اند نیست و نخواهد بود.ولی آیا ماجرا در همین جا خاتمه پیدا میکنه!؟ خود پزشکان محترم میدانند که در حرفه خودشان مسائلی وجود دارد که حتی آقای مدیری با تمام نگاههای انتقادی خود قادر به بیان و تصویر کشیدن آن نیستند تا آنجا که این حقیر از بیان بیساری از آنها شرم دارم. پس تمنا دارم مثل سایر مردم بنشینید سرجایتان و سریال رو تا آخر نگاه کنید و شلوغ نکنید . هر چه بیشتر حساس باشین ، آنوقت باید حساسیت های زیادی را به جان بخرید .این سریال یک روی سکه هست . آنرا که حساب است از محاسبه چه باک است.!

    • nirvana

      من پشت صحنه هاشو به خود فیلم ترجیح میدم
      آقایون دکترا جنبه و ظرفیتتونو ببرین بالا چون رسانه ملی ماس ماس

    • أين سريال وأس ماس

      مهران مديري بخوبي داره وضع بيمارستانهاي خصوصي كشور را به طنز ميكشه اتفاقا يكي إز فاميلاي ماهم پزشكه بدجورررررر شاكي شده بود خخخخ

    • بدون نام

      واقعا كه دست صدا سيما و مردم درد نكنه يه عده از اول جواني تمام وقت و انرژيشونو صرف اين مي كنن كه به جامعشون خدمت كنن شما چه مي دونين شب تا صبح بيدار بودنو درس خوندن يعني چي؟ چه مي دونين كشيك دادنو استرس جون يك انسان رو داشتن يعني چي؟ فقط بلدين بشينين پشت در مطب دكترا درامدشونو حساب كنين..فقط همين چشمتونو گرفته؟ اينم اخر شه ..ديگه همه مشكلات كلاهبرداريا تموم شده رسيده به پزشكا؟حتما واسه بي سواديو پول پرستي دكتراست كه از همه جا واسه درمان ميان ايران؟ اين خيلي زشته كه به خاطر اقليت يه قشر بقيه كه دارن از دل و جون مايه مي ذارن برن زير سوال،اونم در يك برنامه نه چندان طنز در سريال هاي نوروزي؟؟؟

      پاسخ ها

      • مری

        الان حتما خیلی بیشتر از اقلیته که چشم مردمو گرفته. یه تلنگری باشه که مثل ویروس اپیدمی نشه خیلی خوب میشه. این دل وجونی که میگی سخت گیرمیاد.اصلا توبگوگیرنیاد.وظیفه حرفه ایشونو بطور صحیح انجام بدن پولشونم نوش جونشون.

      • بدون نام

        نه دوست عزيز، واسه درمان ميان ايران چون پولمون بي ارزشه و به همين دليل از همه جا ارزونتر براشون درمياد، همين!

    • محمد

      بعضی‏ ‏پزشکا‏ن‏ ‏فکر‏ ‏میکنن‏ ‏خیلی‏ ‏بالاتراز‏ ‏ادمای‏ ‏دیگه‏ ‏هستن‏ ‏که‏ ‏خود‏ ‏حیوانی‏ ‏بیش‏ ‏نیستن‏ البته‏ ‏تعدادشون‏ ‏کمه‏ ‏‏
      ولی‏ ‏بعضیاشون‏ ‏انسانیت‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏بالاترین‏ ‏جای‏ ‏ممکنه‏ ‏میرسونن‏ ‏که‏ ‏خودم‏ ‏به‏ ‏عینه‏ ‏دیدم

    • بدون نام

      فیلم خوبی است

    • هنگامه

      خودم تو کادر درمان هستم و انتقادات کاملا به جا و درست هستش .البته باید بگم که خیلی ملایم انتقاد شده در حالی که اوضاع بهداشت و درمان این مملکت بسیار فاجعه هستش .پزشکان همیشه از انتقاد و بیشتر شدن نظارتها بروی کارشون هراس داشتند .درآمدهای میلیاردی واسه این قشر کاملا غیر منصفانه هستش و تفاوت درآمدی با سایر اقشار درمان بسیار فاحش هست .خوش به حالشون که اینقدر پشت هم عستن حتی اگه حرف طرف مقابل حق هم باشه .متاسفیم واسه بهداشت و درمان این مملکت با این قشر زیاده خواه و همیشه شاکی

    • بدون نام

      مهران مدیری از کارگردانان با تجربه هستند و کارهای خوبی را انجام می دهند چرا نمی گذارید لبخند را به مردم هدیه دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • قاسم

      با سلام و تبریک سال نو
      وقتی که دخترم به دنیا آمد ، جهت تسویه به حسابداری بیمارستان مراجعه نمودم و ایشان شماره حساب خانم دکتر را داد و گفت این مبلغ را بابت حق چاقو به حساب دکتر واریز کنید تا تسویه انجام بدهیم . محض اطلاع سال 1385 مبلغ 4.000.000 ریال . نام بیمارستان و نام این خانم دکتر هنوز در ذهنم هست که آن موقعه معادل 2 ماه حقوق اینجانب را به خاطر نیم ساعت عمل طبیعی زایمان از اینجانب گرفت.....
      نمی دانم قسم پزشکان در کجای قلبشان اسیر شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناش

      با سلام آقای مدیری دراین سریال جزء حقیقت را بیان و نمایش می دهد برای بند اتفاق افتد که از این صنف ضربه شدید روحی دیدام پس جناب اطباء اجازه دهد مشکلات مردم در قالب طنز نیز نمایش داده شود تا حداقل برخی بیدار شوند

    • امير از كرج

      جناب آقاي رئيس كل محترم
      اگر توجه نموده باشيد سريال طنز در خصوص بيمارستانهاي خصوصي است و همانطور كه در ابتداي فيلم مشاهده كرديد بيمارستانهاي معتبر دولتي از قبول چنين افرادي به عنوان دكتر خودداري نموده و با اخراج و لغو پروانه كاري ديگري و عدم تأييد آن يكي هر سه نفر را طرد كردند.
      حق با شماست در طول سالهاي اخير اعتماد مردم به پزشكان بيشتر شده است ولي بار هزينه هاي مالي معالجات پزشكي به دليل عدم پاسخگويي بيمارستانهاي دولتي به تعداد كثير مراجعه كنندگان و بالاجبار مراجعه به بيمارستانهاي خصوصي آنچنان سنگيني مي كند كه كوچكترين شيريني براي مردم نمي گذارد.
      مشكل را بگوييد نه اينكه با لفاظي و استفاده از صحبتهاي مقامات سعي در پوشاندن مشكلات واقعي بيمارستانها داشته باشيد.
      باز خداروشكر رهبر معظم انقلاب كسالت مختصري پيدا كردند و الحمدالله كسالت رفع شد تا شما چيزي براي گفتن داشته باشيد! از طرف خودتان صحبت كنيد اگر ايشان راضي بودند دليل نمي شود كه همه راضي باشند .
      ماه پيش براي مشكلي كه داشتم به ناچار به بيمارستان آتيه مراجعه كردم و براي يك كلونوسكوپي 900 هزار تومان دادم ميفهميد يعني چي ؟ در حالي كه حقوق يك ماه معادل سي روز من 600 هزار تومان است براي نيم ساعت معادل 30 دقيقه كار حقوق 45 روزم را دادم.
      درد اينجاست آقاي رئيس ، شمارو يه خدا درك كنيد مردم رو

    • ابواافضل

      سلام از آقای مدیری میخوام که به رفتار پزشک با بیمار هم اشارهای داشته باشه بعضی از پزشک ها واقعا بد اخلاقند یا تو انقال مطلب به بیمار خیلی بد عمل میکنن اصلا ملاحظه سن و شرایط بیمار رو نمیکنن
      یه جمله به وزیر بهداشت اگه اعتماد از بین بره چی میشه مگه نه اینکه مردم مجبورن به شما اعتماد کنن
      بیمار نشیم هیچ وقت همهمون انشااله

    • ابواافضل

      سلام از آقای مدیری میخوام که به رفتار پزشک با بیمار هم اشارهای داشته باشه بعضی از پزشک ها واقعا بد اخلاقند یا تو انقال مطلب به بیمار خیلی بد عمل میکنن اصلا ملاحظه سن و شرایط بیمار رو نمیکنن
      یه جمله به وزیر بهداشت اگه اعتماد از بین بره چی میشه مگه نه اینکه مردم مجبورن به شما اعتماد کنن
      بیمار نشیم هیچ وقت همهمون انشااله

    • داود

      من یک پزشک هستم بسیاری از مطالب گفته شده عین واقعیت است .سرمردم را که نمی شود کلاه گذاشت . جنبه داشته باشید

    • احمد

      دیدیدون !!!تحمل شوخی را ندیرین!! داداشه این بندگان خدا باس شما زحمت میکشن .
      نظر منفی ندین وگنه با چوق ردتون میدازن میزنن کف چوق ولو میشی اره داشه اینجه که اومدی باس اروم باشی
      کوچیک همه ایرونی ها باباپور

    • مهدی

      سلام این سریال واقعیت جامعه پزشکی ایران را نشان می دهد از مهران مدیری تشکر می کنم

    • علی

      سلام
      راستيتيش من از اين طنز خوشيم اومده، چون واس مردمه، حقيشونه، يعني كليش واس ماس!
      نم دونيستي بدون داداشه.آررره.ملتفيت شدي!

    • ابدام

      سلام سال نو برهمه مبارک.
      حقیقتا من تعجب کردم هم از سیما وشبکه سه وهم خود مدیری که این چه مجموعه ای است که ساخته اند.متن ومحتوا وطنز ان در کجاست.کل مجموعه را می شود در دوقسمت جمع کرد .ایا پول مردم را خوردن اینقدر می ارزد.عزیزان وقتی یک قسمت دارای هفت دقیقه پشت صحنه باشد وان پشت صحنه غالب اصل مجموعه باشد شما پایانش را بخوانید

    • فاطمه

      یعنی واسه هر فیلمی یه جامعه باید بلند شه و اعتراض کنه؟!!!
      یکم جنبه داشته باشن مردم رابطشون خراب نمیشه. بدتر آدمو مشکوک میکنن:-)

    • فرهاد

      سلام
      اقای رییس که با این سریال طنز خونتون بجوش اومده من خودم همسرمو سال گذشته با نامه وسفارش رییس بیمارستان به پزشک همون بیمارستان جهت عمل تیرویید مراجعه کردم که این اقای دکتر که اگه لازم دونستین نامشو هم میبرم در کمال وقاحت حتی با معرفی نامه مدیر بیمارستان مبلغ هفت میلیون تومان هزینه جدا از مخارج بیمارستان از بنده برای جراحی طلب نمودن .اقای دکتر این واقعیته که به طنز گرفته شده

    • علی

      وزارت محترم بهداشت باید از خداش باشه که شخص کمیاب و بینظیری مثل استاد مهران مدیری درموردش برنامه بسازه.
      برید خدارا شکر کنید ، بلکه شاید با این برنامه مردم یاد زحمات نطام در حوزه سلامت شوند.

    • زارا

      سريال كره اي بيمارستان چونا پخش شد كه همش در مورد خدمت پزشك به بيمار بود همش اين سريال و ميديدم حرص ميخورديم كه تو كره با مريضاشون چه جوري برخورد ميشه تو ايران چه جوري.....هر سريالي هم كه درست شه چه خوبيهاي پزشكان رو نشون بده چه بدي ها هيچ تاثيري تو نظر مردم نسبت به پزشكان ايران نداره چون كه كور نيستيم داريم مي بينيم برخورد و سوادتونو

    • بدون نام

      واقعیت تلخه!!!!پزشکا کارانه های چند ده میلیونی میگیرن بازن ناراضین!!!از این بیشتر توقع نداریم از بعضیاشون

    • بدون نام

      گفتید: «نیک می‌دانید که اگر دولت دستاوردی در زمینه سلامت داشته است و از کاهش پرداخت از جیب مردم سخن می گوید؛این موفقیت جز با فداکاری و همکاری ایثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پیراپزشک میسر نبوده است»
      شاید احتمالا نظر ایشان اینه که باید پول را مثل نمک از روح بیمار بی نوا بیرون کشید. بنظر میاید پزشکان پول دولت و یا پول بیمه تکمیلی را پول حساب نمی کنند و با این پولها دلشان رضا نمی دهم!!!

    • خواننده

      سلام من به عنوان یه خواننده مطالب بالا خوندم پزشکی که از این سریال منتقدی و میگی شما رو بد نشون دادن یه نگاهی هم به نظرات بنداز اینها هم دروغ میگن؟ من نظری ندارم نظر دوستان رو خوندم برای بعضی دوستان که از خاظرات تلخ بیماری و بیمارشان گفتند ناراحت شدم

    • بدون نام

      اقا كي تا حالا مثل مهران مديري سريال طنز واقعي ساخته كه واقعا داره يك مشكلي ازاجتماع رو نشون ميده نه مثل به اصطلاح سريال هاي ديگه كه در واقع به طنزبه پرداختن ولي در اصل دارن بيهوده گويي ميكنن و حتي اين سريال ها مخاطب رو الكي هم به خنده وا نمي دارد

    • خواننده

      در عمل این سریال طنزه نه توهین اگه واقعیت نداره خب نباید ناراحت شد ، اگه واقعیت داره خب باید بهتر بود فقط هم برای پزشک ها طنز نساختند فقط هم شما پزشک ها نیستند درس میخونن زحمت میکشن ما هم درس خوندیم زحمت کشیدیم همه مشاغل هم لازمه یه جامعه اس هیچ شغلی به شغل دیگه برتری نداره جامعه هم به معلم نیاز داره هم مهندس هم کارگردان هم و.....

    • علی

      نظام پزشکی جون حساس نشو . یه کم ورم داری ورمت بخوابه خوب میشی

    • شهرام

      من پزشک نیستم ,دانشجو حقوق هستم ...ولی چند شبه که این سریال رو دنبال میکنم متاسفانه طنز ضعیفی هسش ,که دیالوگ های تکراری و کلیشه ای مدام تکرار میشه, اقای مدیری سابقه خوب خودش رو با ساخت اینجور سریال های طنز بی محتوا ,و صرفا حرکات موزون الکی زیر سوال میبره , بلاخص الان که با ساخت این سریال جامع پزشکی مخاطب خودش قرار داده ,باید این طنزجوری باشه باعث خستگی فهم قشر تحصیلکرده جامعه نباشه ...نه اینکه صرفا چیزی رو انتن بره ,که به فهم مخاطب و جامعه پزشکی توهین بشه , مطمنا اگر محتوای زیبا و پری داشت ,ودر قالب طنز ...جامعه پزشکی کشور ایراد نمیگرفتن ...این فقط شامل حال سریال اقای مدیری نیست ...سریال اقای فخیم زاده هم از شبکه یک با نام فوق سری ,علی رغم اینکه ایشان گفته بودند چیزی که میبینید سریال من نیست ,لاشه ای از سریال من هسش که سانسور شده ,اون سریال هم به نوعی در قالب فیلم پلیسی ,ساخته کودکانه بود ,هرچند دچار کلی سانسور هم بوده باشد

    • محمد

      کاش به جای اینکه در محکومیت این سریال اینقدر به بیانات مقام معظم رهبری استناد کنی در خدمت رسانی به بیماران به بیانات و نظرات ایشون استناد می کردی ؟؟؟

    • بی نام

      وزیر به این خوبی بعید بود که به این سریال طنز و بسیار زیبای مهران مدیری انتقاد می کنن واقعا جای تعجب داره
      یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوالدوز به دیگران
      ظرفیت رو ببر بالا داداش

    • علی

      ظنز در مورد هر قشری ساخته بشه ، داستان همینه ... فکر کنم باید گریه هامونو بیشتر کنیم تا یه عده خوششون بیاد.جامعه پزشکی ما هم انسانهای بسیار متبحر و باوجدان دارن که جون خیلی ها رو نجات میدن و هم افراد بی وجدان دارن .... از همه این حرفا گذشته میشه آین آقای مثلا دکتر که این نامه رو نوشته ، توضیح بده طنز رو واسه مریخی ها باید بسازن؟!!! که خوششون بیاد!! حالا اگه کارگر بدبخت میرفت زیر تیغ جراحی طنز سازان اصلا صداشون در نمیومد و احتمالا آقایون پزشکی که بهشون برخورده از خنده غش میکردن ، چون اونایی که بهشون برخورده همونا هستن که انصاف و عدالت حالیشون نیست.

    • بدون نام

      سريالش خنک و بى مزه است

    • کمال

      با احترام به همه منتقدین این سریال اوج ابتذاله اونم به قشر محترم پزشک . اگر خندیدن با سریال مبتذل براتون مهمه لطفا به سایر اصناف که صبح تا شب هر چی دستشون برسه از مردم پول میچاپنو سریال کنید که امروز تا فردا قیمتاشون کلی بالا میره گیر بدین . برای خودمون باید گریه کنیم که اقایان برای خنداندن مردم میرن سراغ این قشر محترم . شاید دو تا پزشک مشکل دار باشه ولی تو همه صنفا هست کمی حیا کن آقای مدیری.

    • آرمان

      سریال خوبی است و قضاوت هم به عهده مردم است کسی که پیاز نخورده درونش چرا می سوزه و اعتراض می کنه!

    • elmon

      سلام مگه دروغ میگه دکتر خوب ویزیت فضایی داره اغلب دکترا هم با وجود اینکه از مردم پول میگیرن عملا ادمو میکشن در ضمن user عزیز من فکر میکنم شما معتی بامزه رو نمیدونید همین امشب انقدر خندیدیم داشتیم میمردیم خیلی مسخرس ادمایی که خودشونو درس خونده معرفی میکنن انقدر بیجنبه ان چطور وقتی با ادمهای عادی شوخی میکنن حال میکنن لذت میبرن خوبه... بعدم میگن تلویزیون ببنید یه برنامه درست و حسابی بلاخره تو تلویزیون ساخته شد که ارزش دیدن داره حالا اگه دوباره کاری نکردن برای کمی خندیدن دست به دامن فیلمای خارجی بشیم یا کلی پول خرج کنیم تا کمی با خانواده شاد باشیم بی جنبه بودنم حدی داره

    • یک شهروند

      دمت گرم مهران ،که خوب هدف گیری کردی وزدی تو خال و آقایون حق دارن دردشون بگیره ،چون تا حالا همش به همه آمپول زدن.کسی به آنها آمپول نزده بود ،آنهم از نوع دردناکش.کل هم حرفای طنزت ،حرفای واس ماست.

    • بدون نام

      بسیار سریال چرند و بی مزه ایه.

    • مريم

      دست مريضا آقاي مديري ..من و پسرم برسام جان و همسرم امير با تمام وجود از شما متشكريم..

      پاسخ ها

      • رضا

        میخواستی با نوشتن این متن غلط بگویی که مردم مثل شما سواد ندارند!

      • بیابانگرد

        خودتی ! میخواستی امتحان کنی ؟و به ریشمان بخندی که ای بابا اینم از مردم هم اینجوری نظر میدن!

    • بدون نام

      خیلی ممنونم که مهران مدیری شادی رو بین ملت آورده و تونسته یکم از دردهای اقتصادی مردم را با خنده کم کنه ممنونیم مهران

    • هیچکس

      سلام به همه
      خسته نباشید

    • ابراهیم

      سلام خدمت استاد عزیز و گرانقدر نترس جناب مهران مدیری ، واقعا سریال جالبی است آخه 30 سال پزشکان این مملکت به مردم ساده لوح خندیدند بگذارید ما هم در حالت هر چند طنز به شما که خون ما ها رو توی شیشه کردید بخندیم

    • بهزاد

      آقایون ترسیدند که اعتمادبین پزشک وبیمارازبین بره وجیبشون خالی بمونه نمیدونن که اعتمادی دیگه وجودنداره

    • بهزاد

      آفرین برمهران مدیری که فسادجامعه پزشکی روبه این زیبایی به تصویرکشید آیاغیرازاینه که وقتی میری دکترهنوزدهان بازنکردی نسختوپیچیدن خودم پارسال بخاطرترکیدن آپاندیس که چهارتادکترتشخیصش ندادند نزدیک بود بمیرم نمیدونم اینااین همه سال چی میخونن ؟ضرب نخورن

    • ناشناس

      ازبس مرده دیدن جون مردم براشون ارزش نداره

    • درددل هنرمند

      هنرمندان هم زیاد حاشیه دارن اقای مدیری نمایشگاه هارو که دودر میکنن ایدهاروم که هاپولی میکنن هرچی قراداد کاریم هست مال از مابهتروناست...... تورو خدا ازاین قشرهم یک حالی ازشون بگیر بعدم برای مشاغل ازاد که توش خیلی حرفه ،نمایندگان عزیز که قول میدن عمل نمیکنند سوژه خوبیه ، نترسید پولاتونو داریم فکرشو بکنید ایران این همه سوژه داره تا اخر عمرتون نونتون تو روغنه خوشبحالتون

    • روانشناسئی

      سلام آقای مدیری خدا قوت امیدوارم شما که منتقدو طنز نامه نویسید از انتقادات بیجای قشری که درخصوص آنان حقایقی را به تصویر میکشید پاپس نکشید وخودتان همچنان با استقامت این راه را طی کنید تا هرقشر از جامعه با‌‌‌‌‌‌ منیتهایشان بتوانند مبارزه کنند ونفس زشت خودرا ببینند بلکه کاری کنند تا عاقبت بخیر شوند چون خیر انسان به داشتن رابطه ی خوب با مردم است واین را بدون خودبینی انسان باید رعایت کند .پس ادامه دهید به امید رسیدن آن روز انشالله تا تمام مسولین هم انتقاد پذیری را مسؤلانه پذیرا باشند .آمین وموفق ومؤید بدرگاه خدا وملت باشید.

    • محمد

      دکتر جان ناراحت نشو اين سريال در ارتباط با پزشکان در خواب و نامهربان است شما که البته با واکنش شديدتان مشخص شد که کاملا بيدار و مهربانيد

    • ناشناس

      متاسفم برا پزشکا که تجمع میکنن بخاطر این برنامه
      آقا مهران مدیری تو و بازیگرایی که با تو بازی میکنن بهترین های دنیا هستین
      من لبم با سریال های تو به خنده باز میشه
      کسایی که میخوان خنده من نباشه فردای قیامت باید جواب منو بدن ک ب حضرت عباس قسم نمیتونن جواب منو بدن

    • زهره

      چه خبره انقدر شلوغش کردن؟ به نظر من اینا با مسئله مشکل ندارن. مشکل اینا با آقای مدیری هستش. مگه قبل از این برنامه طنز ساختمان پزشکان نبود؟ چطور اونجا به هیچ قشری توهین نشد و هیچ قشری هم اعتماد خودشو بین مردم از دست نداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      حالا این کار ها رو بکنید تا آقای مدیری هم مثل خیلی های دیگه از این کشور بره و مردم از همین یه آدم طنز پرداز هم که براشون مونده محروم بشن

    • تارا

      هميشه پزشكاي ايراني وكلا جهان سومي خودشونو زيادي تحويل ميگيرن و به هم دكتر دكتر ميگن هنوز مدرك نگرفته جنبه خيلي پايين و دماغ خيلي بالايي دارن اكثرشون وقتي بهشون ميگي نرمال نيستين ميگن ما كارمون خيلي مهمه با جون مردم سروكار داريم اگه اشتباه بكنيم يه بلايي سر يكي مياد مقايسه جالبيه بايد خدمتشون عرض كنم اگه بحث جون و بلا باشه كار اون راننده محترم اتوبوس از شماها خيلي مهمتره چون اگه اشتباه بكنه بلا سر يك نفر كه نه سر ده ها نفر مياد پس انقد قيافه گرفتن نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج