adexo3
۱۹۱۶۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

انتخاب اول سفر های نوروزی چیست؟+جدول

در ۷۲ ساعت گذشته استقبال بی سابقه از پیش فروش بلیت قطارها به حدی بود که عده ای از مسافران برای خرید بلیت نوروزی ترجیح دادند شب را جلوی آژانس های مسافرتی به صبح برسانند تا از قافله خرید بلیت عقب نمانند.

انتخاب اول سفر های نوروزی چیست؟+جدول

هفت صبح: شب خوابی برای خرید بلیت های نوروزی قطار! تعجب نکنید، در 72 ساعت گذشته استقبال بی سابقه از پیش فروش بلیت قطارها به حدی بود که عده ای از مسافران برای خرید بلیت نوروزی ترجیح دادند شب را جلوی آژانس های مسافرتی به صبح برسانند تا از قافله خرید بلیت عقب نمانند. شاید همین موضوع دلیل محکمی بر این موضوع باشد که سفر با قطار به عنوان محبوب ترین گزینه مسافران داخلی برای سفر تبدیل شده است، به طوری که در طول کمتر از 72 ساعت کلیه بلیت های نوروزی قطارها به فروش رفت و حتی یک برگ بلیت هم در آژانس های مسافرتی باقی نماند.

شما برای سفر نوروزی خود کدام یک از وسایل حمل و نقل عمومی را ترجیح می دهید؟ امنیت قطار، هزینه پایین اتوبوس یا سرعت هواپیما؟ در گزارش امروز «هفت صبح» جدول کاملی از هزینه های سفر، مدت زمان، راهنمای سفر و... با قطار، اتوبوس و هواپیما به شش شهر کشور را بررسی کردیم تا شما با مقایسه آنها بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

باتوجه به اینکه برای مسیرهای مختلف از مبدا تهران بلیت با کیفیت های مختلف وجود دارد، قیمت میانگین با کیفیت متوسط در جدول لحاظ شده است.

کدام وسیله نقلیه مناسب تر است؟

شما برای سفر در تعطیلات پیش رو چه وسیله نقلیه ای را انتخاب می کنید؟ بیشتر به راحتی سفر اهمیت می دهید یا امنیت؟ یا شاید هم ارزان تمام شدن هزینه ها برایتان در اولویت باشد. بگذارید با ذکر دو مثال جلو برویم. مثلا تصور کنید به شهر شیراز در استان فارس سفر کنید. فاصله مستقیم تهران تا شیراز 687 کیلومتر است اما اگر بخواهید با خودروی شخصی یا اتوبوس سفر کنید باید 922 کیلومتر طی کنید. در این صورت از شهرهایی مثل قم، اصفهان، آباده و مرودشت گذر می کنید تا به شیراز برسید.

یا این وضعیت در طول راه از شهرهای دیگر هم دیدن می کنید. امتیازی که در سفر هوایی یا سفر با قطار از آن محرومید. اگر هم حوصله توقف های بین راهی ندارید و به فکر امنیت تان هستید قطار گزینه مناسب تری است و البته هواپیماها در این زمینه سابقه درخشانی ندارند! سفر هوایی این امتیاز را دارد که زمان سفرتان را تا 90 درصد کاهش می دهد. مشهد یک شهر 5/2 میلیون نفری است اما جمعیت آن در ایام نوروز به حدود شش میلیون نفر می رسد. این حجم انبوه مسافران چه نوع وسیله نقلیه ای را برای سفر به مشهد انتخاب می کنند؟ سفر سواره به مشهد در بهترین حالت یعنی طی کردن 919 کیلومتر، با عبور از شهرهای سمنان و شاهرود و سبزوار.

این سفر با اتوبوس حدود 12 ساعت طول می کشد که احتمالا برای زائرین خشک و خسته کننده است. مسیر دیگری هم برای سفر به مشهد هست که از ساری، گرگان، بجنورد و قوچان می گذرد و 984 کیلومتر است. از این راه هرچند زمان سفر بیشتر می شود، اما می توان از طبیعت شمال و شرق کشور هم دیدن کرد. در کنار اینها سفر هوایی به مشهد فقط یک ساعت و 20 دقیقه طول می کشد.

اتوبوس پرظرفیت، هواپیما کم ظرفیت

برای سفرهای نوروزی امسال برناماه های ویژه ای برای شما تدارک دیده شده و ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی حسابی افزایش پیدا کرده است. قرار است در نوروز امسال سه میلیون و 300 هزار مسافر با قطار (طبق شنیده ها قرار است به دو میلیون نفر هم افزایش پیدا کند) و حدود یک میلیون و 500 هزار نفر هم با هواپیما سفرهای خود را انجام دهند. آماری خوب که نشان دهنده مسافرت حدود شش میلیون و 500 هزار ایرانی با وسایل حمل و نقل عمومی در طول ایام نوروز است که مطمئنا اگر ظرفیت ها افزایش پیدا کند، این استقبال ها بیشتر هم خواهد شد.

از درون گود

منصور عرب یارمحمدی، عضو هیات مدیره و معاون مسافری راه آهن به «هفت صبح» گفت: در پی الزام واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی شرکت حمنل و نقل مسافری رجا در اواخر آبان ماه سال 88 به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. وی گفت از این تاریخ بخش خصوصی وارد حوزه حمل و نقل ریلی کشور شد و با افزودن واگن های جدید موجبات افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به حجم 26 میلیون نفری حمل و نقل مسافر طی 11 ماه گذشته سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه گذشته بیش از 26 میلیون مسافر از طریق حمل و نقل ریلی جا به جا شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد پنج درصدی مواجه بوده است. معاون مسافری راه آهن گفت: سیستم ریلی کشور در حال حاضر بیش از 2012 واگن حمل و نقل مسافری در اختیار دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته برای پیک مسافرت در ایام نوروز امکان جا به جایی یک میلیون و 700 هزار مسافر فراهم شده است.

وی با اعلام ورود واگن های جدید به سیستم ریلی ابراز امیدواری کرد: واگن های جدید برای ورود به ناوگان خریداری شده و راه آهن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند تا پایان سال این واگن ها به سیستم افزوده شوند که در این صورت امکان افزایش جا به جایی ها تا حدود دو میلیون مسافر امکان پذیر خواهد شد. یارمحمدی درخصوص قیمت بلیت های قطار گفت: پس از واگذاری رجا به بخش خصوصی شرکت های مسافری این بخش خیلی تلاش کردند تا افزایش قیمت بلیت ها صورت گیرد اما این افزایش قیمت ها به طور کامل صورت نگرفت و نهایتا با افزایش قیمت 40 درصد از قطارهای جدید این ناوگان آن هم تا سقف 50 درصد موافقت شد و 60 درصد باقیمانده سیستم همچنان از قیمت های سال 83 تبعیت می کنند.

وی در ادامه در خصوص نحوه پیش فروش بلیت های قطار گفت: امسال بلیت های قطار به دو روش اینترنتی و آنلاین حضوری پیش فروش شدند که در روش اینترنتی که از تاریخ 24 بهمن ماه شروع شد. فقط 25 درصد از ظرفیت ناوگان پیش فروش شد و در روش آنلاین و حضوری که از تاریخ 30 بهمن ماه آغاز شد و دیروز آخرین روز فروش آن بود مابقی 75 درصد بلیت ها به متقاضیان واگذار شد.

معاون مسافری راه آهن در پاسخ به اینکه در برخی از خبرگزاری ها اعلام شده بود در برخی از دفاتر متقاضیان برای تهیه بلیت مجبور به شب خوابی در صفوف پیش فروش بودند، گفت: ناوگان ریلی کشور در حدود 25 درصد از حمل و نقل مسافر را به خود اختصاص می دهد و در این موضوع که ناوگان در مواقع پیک سفر کافی نیست. بحثی وجود ندارد و ما در راه آهن تمام تلاشمان را برای افزایش ظرفیت و آسایش مسافران به کار بسته ایم و امیدواریم این میزان در آینده نزدیک به ظرفیت لازم برسد اما لازم است تاکید کنم به ما گزارشی مبنی بر صفوف طولانی و احتمالا شب خوابی متقاضیان نرسیده است و بیشترین گزارش مربوط به تشکیل صف های 50 نفری آن هم بیشتر در دفاتر مناطق جنوبی شهر بوده است.

وی درخصوص احتمال افزایش قیمت بلیت ها در ایام نوروز به جهت یک سرخالی بودن سفرها گفت: باوجود اینکه شرکت های خصوصی تمایل زیادی برای افزایش قیمت بلیت ها در این ایام داشتند. اما با خواسته آنها موافقت نشده و قیمت ها مانند سابق خواهند بود. وی همچنین بیشترین حجم انتقال مسافر را در مسیر تهران - مشهد عنوان کرد و گفت: این مسیر با در اختیارداشتن سهم 45 درصدی بیشترین سهم انتقال مسافر ریلی را به خود اختصاص داده است.

شهر / وسیله نقلیه

اتوبوس

قطار

هواپیما

تهران - شیراز

۱۹ هزار تومان

۲۶۲۰۰ تومان

۷۴۶۰۰ تومان

تهران - بندرعباس

۱۹۵۰۰ تومان

۲۲۸۰۰ تومان

۱۰۸۶۰۰ تومان

تهران - اهواز

۱۹۵۰۰ تومان

۲۱۴۰۰ تومان

۵۹۴۰۰ تومان

تهران - مشهد

۱۹ هزار تومان

۱۶۵۰۰ تومان

۷۷۶۰۰ تومان

تهران - تبریز

۱۳ هزار تومان

۱۱ هزار تومان

۵۹۴۰۰ تومان

تهران - اصفهان

۹ هزار تومان

۷۴۰۰ تومان

۵۵۸۰۰ تومان


شهر/زمان سفر

اتوبوس

قطار

هواپیما

تهران-شیراز

حدود 12ساعت

16ساعت و 20دقیقه

یک ساعت و 30دقیقه

تهران-بندرعباس

حدود 18ساعت

19ساعت و 40دقیقه

یک ساعت و 40دقیقه

تهران-اهواز

حدود 14ساعت

19ساعت و 10دقیقه

یک ساعت و 10دقیقه

تهران-مشهد

حدود 14ساعت

13ساعت و 20دقیقه

یک ساعت و 20دقیقه

تهران-تبریز

حدود 8ساعت

8ساعت و 55دقیقه

یک ساعت و 15دقیقه

تهران-اصفهان

حدود 6ساعت

7ساعت و 20دقیقه

یک ساعت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آسیه

      بابا من واسه 10 روز قبل از عید بلیط اتوبوس شیراز -تهران گرفتم 25000 تومن چه جوریه که اینجا زده 19000 تومن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج