۱۹۲۳۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نکونام: کی‌روش برود عقبگرد می‌کنیم

بازیکن پیشین تیم ملی معتقد است در صورت رفتن کارلوس کی‌روش فوتبال ایران دچار عقبگرد خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: جواد نکونام که پس از دیدار دوستانه ایران و سوئد خداحافظی‌اش از تیم ملی را اعلام کرد در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود، اظهار داشت: واقعیتش را بخواهید تصمیمی برای خداحافظی نداشتم و خیلی سریع و بدون برنامه خداحافظی کردم. همانطور که روزی یکدفعه به تیم ملی دعوت شدم و آقایان پورحیدری و فرکی بازی من مقابل استقلال را تماشا کردند تا به تیم ملی دعوت شوم، همانگونه هم خداحافظی کردم.

وی افزود: توقعی نداشتم و نمی‌خواستم برنامه خاصی برای خداحافظی‌ام برگزار شود. حتی قبل از اردوی اروپایی کی‌روش گفت: «اگر می‌خواهی خداحافظی کنی من می‌توانم کمک کنم بعد از بازی مقابل سوئد خداحافظی کنی. چون هم بازی بزرگی محسوب می‌شود و هم زلاتان کاپیتان تیم مقابل است». کی‌روش معتقد بود در بازی با سوئد ایرانی‌های زیادی هم در ورزشگاه هستند اما ترجیح دادم در سکوت بروم و دوست نداشتم تشکیلاتی باشد.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه پس از خداحافظی از تیم ملی تماسی با وی گرفته شده است یا خیر عنوان کرد: تماسی از فدراسیون با من گرفته نشد و خودم هم انتظاری نداشتم چون وظیفه‌ام بود برای تیم ملی کشورم بازی کنم.

نکونام درباره اینکه برخی بازیکنان تیم ملی در مصاحبه‌های خود به وضعیت حمایت از تیم ملی معترض بودند و از کارلوس کی‌روش حمایت کردند، گفت: صحبت‌های بازیکنان تیم ملی دروغ نیست. ما قبل از جام جهانی، بعد از این مسابقات، قبل و بعد از جام ملت‌های آسیا غریب بودیم و کمکی به ما نشد. به جز بازیکنان تیم ملی، مهدی محمدنبی و شخص علی کفاشیان هیچکس در راه صعود به جام جهانی تیم ملی را کمک نکرد.

وی افزود: اختلاف‌ها با تیم ملی آنقدر زیاد است که همین اواخر هم تیم امید به خاطر دو بازیکن اختلاف به راه انداخت. این اختلافات باعث می‌شود به فوتبال ضربه وارد شود و دیدید که آخر هم به تیم عربستان باختند. همه ما دوست داشتیم تیم امید برنده شود اما دیگر همه شاهد اختلاف‌هایی که تا بازی آخر هم ادامه داشت، بودند.

کاپیتان پیشن تیم ملی در مورد لباس‌های تیم ملی خاطرنشان کرد: صد در صد ما مشکل لباس دارم. خودتان شاهد هستید که لیگ ایران کیفیت پایینی دارد و به نظرم ۲۰ تا ۳۰ درصد این مسائل به خاطر کیفیت توپ‌هاست. همین مسائل جزئی در کیفیت لیگ تاثیرگذار است و به فوتبال ضربه می‌زند. زمانی که به استقلال آمدم حتی ضربه زدن به توپ‌های آل‌اشپورت بسیار سخت بود و برای ما که روی زمین بازی می‌کردیم کیفیت توپ‌ها آزارمان می‌داد. در تیم ملی هم از کیفیت پایین لباس‌ها همه گله‌مند هستد و باید دید چگونه با این شرکت‌ها قرارداد امضا شده است.

نکونام درباره تماس نگرفتن فدراسیونی‌ها با بازیکنان تیم ملی پس از پیروزی مقابل شیلی گفت: از این موضوع همه بازیکنان ناراحت بودند. حتی شاید توقع پاداش هم بود، چون وقتی تیم ملی پیروز می‌شود همه مردم ایران خوشحال می‌شوند اما حتی از یک دلار پاداش هم خبری نبود. در حالی که بازیکنان تیم امید پاداش‌های آنچنانی می‌گرفتند که البته نوش جان‌شان و باید ۳، ۴ برابر هم پاداش بگیرند. البته ما کاری به این مسائل نداریم و فقط برای کشورمان بازی می‌کنیم که کسی هم توقعی ندارد اما یک خسته نباشید هم به ما گفته نشد.

وی ادامه داد: بازهم می‌گویم در راه صعود به جام جهانی حتی خیلی‌ها دوست نداشتند ما صعود کنیم. کفاشیان خودش کنار تیم بود و شاهد این مسائل است. من هم به یاد دارم که او چقدر برای این سه بازی استرس داشت اما همه بازیکنان تیم، کادرفنی، آقای نبی و کفاشیان از جان مایه گذاشتند تا به جام جهانی برویم. می‌گویند تیم برانکو ایوانکویچ بهتر از تیم فعلی نتیجه گرفت و این موضوعی است که ما را ناراحت کرده است. من خودم در آن تیم هم بوده‌ام و به شاگردی برانکو افتخار می‌کنم اما آنهایی که می‌گویند تیم آن زمان در جام ملت‌ها سوم شد و ما مقابل عراق باختیم شرایط را ببینند. ما ۱۲۰ دقیقه بازی کردیم و ۱۰ نفره هم بودیم. مقابل عراق که به زمین آمدیم من گفتم بازی را ۳ بر صفر می‌بریم و راحت می‌توانستیم این کار را انجام دهیم اما داور بازی همه چیز را خراب کرد. اگر ایراد فنی از بازی ما می‌گرفتند مشکلی نبود اما اینکه می‌گویند بد نتیجه گرفته‌ایم یعنی بازیکنان بد بازی کرده‌اند.

بازیکن پیشین تیم ملی یادآور شد: مسئله دیگری که من را آزار می‌دهد به قبل از بازی قطر باز می‌گردد. گفته شد که کی‌روش بازی مقابل قطر را به آنها فروخته است که تا به حال چنین مسائلی را نشنیده بودم. حتی از من سؤال شد که گفتم به عنوان کاپیتان تیم اطمینان می‌دهم بهترین شرایط را در اردوی امارات پشت سر گذاشتیم. ما برای آن ۳ بازی بیشترین توان را گذاشتیم و مطمئناً اگر مربی بخواهد بازیکنان اصلی‌اش را کنار بگذارد همه متوجه می‌شوند اما در عین ناباوری گفتند کی‌روش بازی با قطر را فروخته است.

نکونام با بیان این جمله که مردم و بازیکنان تیم ملی با کی‌روش خوشحالند، اظهار داشت: اگر بازیکنی در حمایت از کی‌روش مصاحبه می‌کند او را زور نکرده‌اند. حتی برای ان مصاحبه‌ها گفتند قضیه بو دار است اما من، اشکان، مسعود و ... نیازی نداریم به زور کسی مصاحبه کنیم. اشکان دژاگه با هر مربی که کار کند فیکس خواهد بود و نیازی ندارد با مصابحه حمایتش را اعلام کند تا در ترکیب قرار بگیرد. اگر کسی حمایتی انجام داده به زور مصاحبه نکرده و فقط به خاطر تیم ملی و کی‌روش بوده است.

وی ادامه داد: ما سال ۲۰۰۶ برانکو ایوانکوویچ و محمد دادکان را بعد از جام جهانی برداشتیم که مقابل رشد فوتبال را گرفت و اکنون هم اگر کی‌روش را برداریم فوتبال‌مان رو به عقب می‌رود. الان فوتبال ما رو به جلو حرکت می‌کند و در صورت رفتن کی‌روش عقبگرد خواهیم داشت، مگر اینکه جای او یک مربی بزرگتر بیاوریم. آن مربی هم نیاز به زمان دارد و دقیقاً مانند اوایل کی‌روش باید با تیم هماهنگ شود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با اشاره به دیدارهای تیم ملی در این مسابقات عنوان کرد: خیلی‌ها می‌گفتند از نیجریه، آرژانتین و بوسنی هم ۴، ۵ گل می‌خوردیم اما همه نمایش خوب تیم ملی را دیدند. از کفاشیان نیز می‌خواهم در این شرایط از کی‌روش حمایت کند و او چراغ سبز خود را برای ماندن نشان داده است.

«کی‌روش دوست دارد در ایران بماند و این مربی با تیم ملی بزرگ شده است.» نکونام با بیان این جمله افزود: تیم تازه اکنون زمان نتیجه گرفتنش است. تا پیش از این هر دفعه تیم می‌خواست کاری کند یکی مشکلی پیش می‌آورد اما اکنون که زمان نتیجه گرفتن شده بهتر است فقط خودش کفاشیان درباره کی‌روش صحبت کند و نظر بدهد. اگر انتقادی هم وجود دارد دیگر نباید روی حرف کفاشیان حرف زود چون او نفر اول فوتبال ایران است.

وی ادامه داد: البته اگر کی‌روش می‌ماند او باید با قدرت به کارش ادامه دهد نه اینکه یک روز پول نباشد، یک روز زمین نداشته باشیم یا اردو هماهنگ نشود. اگر چنین شرایطی به وجود می‌آید بهتر است از حالا فکر بکنیم چون راهی که تیم ملی باید طی کند ۴ ساله است و با این شرایط مشکلات بیشتر هم می‌شود. به نظرم باید دپارتمانی برای تیم ملی تشکیل شود که درباره تیم ملی فقط این دپارتمان، کفاشیان و کی‌روش تصمیم بگیرند و اظهار نظر دیگری نباشد. کی‌روش هم در حال حاضر دوست دارد بماند که این دوست داشتن به خاطر بازیکنان، شرایط و حالا پول خوب است اما امیدوارم اتفاقات به سود فوتبال ما باشد. به نظرم صلاح فوتبال ایران در ماندن کی‌روش است.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: در این شرایط نباید عقب نشینی کرد چون برخی تلاش می‌کنند دوباره فوتبال دست کسانی بیفتد که نباید بیفتد و اکنون برنامه‌ریزی‌ها نیز برای این کار انجام شده است اما باید مقابل این عمل را گرفت.

نکونام همچنین درباره بحث مالیات و مشکل خروج از کشور کارلوس کی‌روش گفت: برخی در این بین سنگ‌اندازی کردند. با اینکه از داخل فدراسیون از مشکل خبر داشتند اما همه چیز را به روز آخر سال موکول کردند تا کی‌روش را اذیت کنند و نمی‌خواهم از این افراد اسمی ببرم.

وی در پاسخ به این سؤال که بدون گفتن اسم آیا منظورش دبیرکل فدراسیون فوتبال است، خاطرنشان کرد: منظورم هافبک دفاعی تیم ملی است! اما این افراد از همه چیز خبر داشتند و کفاشیان را هم در جریان کارها قرار ندادند.

نکونام در بخش پایانی صحبت‌های خود اعلام کرد که باید به سه مطلب بسیار مهم اشاره کند و گفت: ابتدا باید بگویم من به ارادت ویژه‌ای به کفاشیان دارم. هر کاری هم که کرده‌ام و مشورتی داده‌ام، سعی داشتم به صلاح تیم ملی باشد. صحبت‌ها و انتقادهایم از فدراسیون، تیم ملی، مربی، اردو و ... هم همیشه به نفع تیم ملی بوده است و خوشحالم که حداقل این کار را به خوبی انجام داده‌ام.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال افزود: باید یک بار دیگر به خانواده میلاد (حجت‌الاسلامی) و حسین (جوادی) عزیز هم تسلیت بگویم و از خدا می‌خواهم به خانواده‌های‌شان صبر بدهد. بازیکنان تیم ملی همه نگران این دو نفر بودند و می‌خواستند تماس بگیرند تا خبر حضورشان در هواپیما را تکذیب کنند اما پس از خبر قطعی درگذشت این دو عزیز جو سنگینی در اردوی تیم ملی وجود داشت و همه ناراحت شدند.

وی در پایان هم از کسانی که بعد از خداحافظی‌اش با او تماس گرفته‌اند یا پیامی داده‌اند تشکر کرد و گفت: خداحافظی‌ام از تیم ملی قطعی است و دیگر امکان برگشت ندارد، چون این تصمیمی است که خودم گرفته‌ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج