۱۹۳۹۲۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

هفت گام برای ساخت یا بهبود برند

صِرف انجام تبلیغاتی که بر شعارهای هوشمندانه، صداها و طنین‌های جذاب استوار هستند، برای ترویج و نمایش محصولات‌تان کافی نیست.

ام بی ای نیوز: آمارها نشان می‌دهد که هر خریدار روزانه در معرض دوهزار پیام تبلیغاتی قرار می‌گیرد. با این شرایط شما چگونه می‌توانید توجه آنها را به محصول خود افزایش دهید به‌طوری که با کمترین سروصدای تبلیغاتی همراه باشد!

تبلیغات هوشمندانه کافی نیست:

صِرف انجام تبلیغاتی که بر شعارهای هوشمندانه، صداها و طنین‌های جذاب استوار هستند، برای ترویج و نمایش محصولات‌تان کافی نیست. زیرا این پیام‌ها در عین جذابیت، زودگذرتر از آن هستند که در ذهن مردم ماندگار شوند.

تنها راه حل مناسب جهت ارزشمند ساختن طولانی مدت خط‌مشی مؤسسه و محصولات شما، برندینگ Branding است. موفقیت در بازاریابی و معطوف کردن ذهن مخاطبان به سمت برندتان نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از استراتژی‌های ارتباطی مؤثر است. ترکیب نوآوری، بینش صحیح و تجزیه‌و‌تحلیل عمیق باعث خلق یک برند موفق می‌شود.

هفت گام برای ساخت یا بهبود برند

از احساس و منطق باهم کمک بگیرید:

اساساً شما باید به هر دو مورد احساس و منطق متوسل شوید تا بتوانید وفاداری نسبت به برندتان را در دل مخاطبان ایجاد کنید.

در تبلیغات بازرگانی برند Old Spice مربوط به محصولات بهداشتی آقایان (عطر، دئورانت، اسپری و …) در یوتیوب YouTube، همواره تِم آگهی بر مبنای عضلات سینه برهنه و ورزشکارانۀ Terry Crews بازیگر و مدل سرشناس آمریکایی استوار است که در حقیقت نمایشی کوتاه و جذاب از رابطه ی بین مردانگی و داشتن عطر و بوی خوش را به تصویر می کشد.

مثال بالا از برندینگی است که هم عقل و هم احساس را در برمی‌گیرد. به لحاظ حسی این تبلیغ مردم را به خنده می‌اندازد و احساسات خوبی را در آنها بر می‌انگیزد و به لحاظ منطقی موجب می شود که نشان دهند نیمی از مردان تمایل درونی به نمایش و تحت تاثیر گذاشتن دیگران با اندام ورزیده و مردانگی بی چون و چرای خود دارند. علاوه بر این، در واقع نمایش کوتاه تبلیغاتی Old Spice ابرقهرمانی را معرفی می کند که تمایل دارد بیشتر از یک انسان عمل کند تا بتواند با قدرتی جادویی همراه کمی بازیگوشی واقعیت را کنترل کند.

چگونه می‌توانید موقعیت برندینگ خود را پیدا کرده، پروش داده و تصحیحش کنید به شکلی‌که مصرف‌کننده را متقاعد سازید تا محصول شما را تجریه کند؟

در اینجا هفت گام پیشنهادی وجود دارد:

۱- از آنجا که همه‌چیز با یک تصمیم شروع می‌شود، بنابراین تصمیم به خلق یک برندِ منحصربه‌فرد بگیرد تا بتوانید موقعیت خود را به طور شفاف در بازار مشخص کرده و متوجه نقاط قوت و پتانسیل فروش برندتان شوید.

۲- در ابتدا از یک کانال ارتباطی برای ارزش‌گذاری برندتان استفاده کنید.

برای مثال شاید بخواهید از طریق اینترنت و آنلاین برندتان را با مخاطبان ارتباط دهید؛ چون اینترنت هنوز هم به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین و در عین حال مؤثرترین شیوه‌های جذب مخاطبان جهانی شناخته می شود. در این مورد ممکن است شما تصمیم به ساخت یک وبلاگ، افزایش پست هایتان در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ایمیل مارکتینگ برای ساختن لیستی از مشترکین وفادار بگیرید. اگر این مسیر را انتخاب می کنید به یاد داشته باشید بسیار مهم است که اقداماتی جهت حفاظت سیستم خود علیه خرابکارها انجام دهید. ممکن است آنها بخواهند از طریق کانال‌های موجود در ایمیلتان در شبکۀ درون‌سازمانی شما نفوذ کنند.

۳- رقبای خود را بشناسید.

آنها از چه روشی برای معرفی و شناساندن برندشان استفاده می‌کنند؟ موقعیت برندشان چگونه است؟

ارزیابی برندهای رقیب به شما کمک خواهد کرد تا در عرصۀ رقابتی خوب عمل کنید و مناسب‌ترین زمان ارائۀ کالای خود به بازار را بشناسید.

۴- اطلاعات کمی و کیفی در مورد رفتار خرید مشتریان خود جمع‌آوری کنید.

نیازهای اصلی مشتریان شما چیست؟ چه شیوه‌هایی در تبلیغات و بازاریابی محتوایی خود می‌توانید به کار بگیرید تا به مردم کمک کنید از محصولات شما جهت برطرف کردن نیازشان استفاده کنند؟ آنچه موجب ترغیب مصرف کنندگان به خرید و افزایش وفادارای آنها می گردد را کشف کنید.

۵- از یک تِم مناسب جهت خلق یا بالا بردن ارزش هویت برند خود استفاده کنید.

این تم می تواند هر چیزی باشد. از ترویج یک رفتار اجتماعی ارزشمند گرفته تا ایجاد یک شخصیت. در اینجا Geico را مثال می‌زنیم؛ که چطور شرکت بیمه ی خودرو Geico توانست توسط شخصیت مارمولک خانگی Gecko (نوعی مارمولک سبز رنگ) راه ارتباطی مؤثری بین مشتریان و شرکتش ایجاد کند. این مارمولک را GeiKo نامیدند (Geico Gecko). جیکو کگو - یکی از نادرترین موجودات زنده- منحصراً به عنوان کمک‌کننده به مردم در نحوه‌ی صرفه‌جویی پولشان در بیمه ماشین شناخته می شود. این مارمولک خانگی در تبلیغات جهانی یک نیروی قدرتمند است و در سال ۲۰۰۵ بر طبق آرا محبوب‌ترین آیکون تبلیغاتی آمریکا شناخته شد. دوست کوچک سبز رنگ ما به کل کشور سفر می‌کند و خبرهای خوب شرکت Geico را همه‌جا منتشر می‌کند و بدین ترتیب مخاطبانی از همۀ سنین را شیفتۀ خود می‌سازد.

۶- از نمونه‌های گذشته یاد بگیرید.

برندهای موفق را بررسی کنید. بررسی یک رویکرد تاریخی به شما جدول زمانی تکامل یک برند را نشان می‌دهد؛ از واکنش های اولیه ی مردم گرفته تا تغییر دیدگاهشان در طول زمان نسبت به همان برند.

۷- در نهایت هر موردی را پیگیری کنید.

زمانی که شما چندین راه برای بررسی میزان اثربخشی برندتان دارید، نمی‌دانید چه راهی جواب می‌دهد و کدام جواب نمی‌دهد. نمی‌دانید کدام روش شخصیت برندتان را خدشه‌دار می‌کند و کدامیک آن را بزرگ‌تر می سازد. پس همه‌ی راه‌ها را امتحان کنید.

همچنین بررسی و تحلیل بازار نیز می‌تواند به پروژه شما کمک کرده و مشخص کند استراتژی برندینگ‌تان چگونه باید باشد. دنبال کردن یک استراتژی صحیح در زمینۀ برندینگ، بینش شما را در مورد اینکه موقعیت برندتان چگونه باید باشد بالا خواهد برد.

نتایج نهایی:

وقتی در حال توسعه برندتان هستید، بیشتر به جای آنکه تلاش کنید جایگزین کسب‌و‌کارهای مشابه شوید و تاریخ به همان شیوه هم برای شما عمل کند، ایده‌هایی را که از تحقیقات بازار دریافت می کنید برای پیشرفت برندتان به کار بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج