۱۹۴۰۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

دستگيري كوچولوهای جيب‌بر

دوسارق نوجوان كه با وجود سن كم، كلكسيوني از جرايم را در كارنامه خود داشتند، دستگيرشدند.

ایسنا: دوسارق نوجوان كه با وجود سن كم، كلكسيوني از جرايم را در كارنامه خود داشتند، دستگيرشدند.

زن جواني با مراجعه به شعبه دوم بازپرسي دادسراي شهرري در شكايتي عنوان كرد كه شب گذشته سارقان به منزل وي دستبرد زده و كيف حاوي مدارک هويتي و اموال با ارزش را به سرقت برده‌اند كه با دستور بازپرس شعبه دوم اين دادسرا پرونده براي رسيدگي تخصصي و شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به کارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.

رسيدگي به اين پرونده آغاز شده بود تا اين كه شكاياتي تحت عنوان سرقت از منزل، جيب‌بري داخل حرم و مترو شهرري، کيف‌قاپي، سرقت از آرايشگاه زنانه و ... در دادسراي شهرري تشكيل و با دستور قضايي، تمامي پرونده‌ها به پايگاه نهم ارجاع شد.

در سرقت‌هايي مثل کيف‌قاپي، مالباختگان که سارقان را سوار بر موتورسيکلت ديده بودند، اظهاركردند که دو نفر سوار بر موتورسيکلت و با ظاهر بسيار بچه‌گانه کيف آنان را ربوده و با سرعت و مهارت در موتورسواري از محل متواري شدند كه در اين ميان نيز يكي از مالباختگان با معرفي دو نوجوان به اسامي «مهدي» و «علي‌اصغر» عنوان كرد كه به اين دو مظنون است.

كارآگاهان در تحقيقات تكميلي دريافتند كه «مهدي» ۱۴ ساله و «علي اصغر» ۱۵ ساله كه علي‌رغم سن کم از افراد سابقه‌دار در زمينه سرقت‌هاي جيب‌بري، کيف‌قاپي، موتورسيکلت هستند که از سن ۱۱ سالگي دستگير و به کانون اصلاح و تربيت اعزام شده و در آخرين بار حدود سه ماه قبل از دستگيري از کانون آزاد شدند كه اين دو متهم در دي‌ماه در قلعه‌گبري و شهرک علائين شناسايي و دستگير شدند.

باشناسايي متهمان توسط مالباختگان، «مهدي» عنوان كرد كه يكي از مالباختگان كه مدعي است موتورسيکلت خود توسط اين دو سارق ربوده شده است، در واقع مالخر اموال سرقتي از ما و به نوعي گرداننده و مشوق‌مان براي تمامي سرقت‌هايمان است.

با اين اظهارات و با هماهنگي بازپرس پرونده «محمد» معروف به «محمد بادمجان» نيز دستگير شد.

مهدي در اعترافات خود با بيان اينكه پدرم معتاد بوده و مادرم نيز از وي جدا شد گفت: چند سال پيش نيز به خاطر رفتارهايم از مدرسه اخراج شدم.

در تحقيقات تكميلي مشخص شد كه مهدي که بعد از جدايي پدر و مادرش مثل علي اصغر با مادربزرگش زندگي مي‌کرد از سن ۱۱ سالگي و پس از اخراج از مدرسه به اتفاق علي‌اصغر، دو بار به اتهام سرقت دستگير و پس از محاکمه و با دستور قضايي به کانون اصلاح و تربيت منتقل شد که هر بار بعد از آزادي مجدداً به اتهام سرقت دستگير شد.

مهدي درباره سرقت از آرايشگاه‌هاي زنانه اعتراف کرد كه علي‌اصغر با موتورسيکلت چند متر دورتر منتظر مي‌ماند و من در آرايشگاه زنانه را با اين بهانه كه مادرم آمده آرايشگاه و با او کار دارم و بدون اين که منتظر بمانم به داخل آرايشگاه رفته و خيلي سريع کيف روي چوب لباسي داخل آرايشگاه را بر مي‌داشتم و فرار مي‌کردم.

با توجه به اعترافات متهمان، اين دو كودك تاكنون اقدام به ربودن ده‌ها دستگاه موتورسيکلت و دوچرخه، خودرو، منزل، مطب، کبوتر و احشام، مغازه‌ها و جيب‌بري در ايستگاه مترو و حرم كرده بودند.

متهمان درباره اين که پول‌هاي بدست آمده را چگونه هزينه مي‌کردند گفتند كه پول‌ها را خرج خوراک و خريد لباس و ... مي‌کرديم و حتي با تعدادي از هم‌سن و سال‌هاي خود به يک رستوران شيک رفته و هر يک چند پرس غذاي گرانقيمت خورديم وحتي يك مرتبه يك تراول ۵۰ هزارتوماني را به يک گداي کنار خيابان دادم.

سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: هر يک از متهمان به صورت مجزا با قرار يکصد ميليون توماني و متهم به مالخري را نيز با دو قرار مجزا ۵۰ ميليون توماني روانه زندان شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسستین آریایی

      بچه نباید زندان برند زندان برای اونا مثل دانشگاست.
      اون بچه ها از نداری سراغ دزدی رفتند اونا دوباره باید تربیت بشند اگه اینطور بشه همون بچه ها میشند قاتل یا ..... آینده این بچه ها داره خراب میشه

    • meshki push

      سنشون رو باهم جمع بزنی بازم کمه!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج