۱۹۴۶۲۲
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

اگر ‌دنبال تنوع بخشیدن به سفره‌تان هستید...

۱۲ پیش غذای برتر از سراسر دنیا (۱)

آرام‌آرام پيش‌غذا هم جاي خود را در سفره ايراني باز كرده است و بسياري دوست دارند با پيش‌غذاهاي اشتهاآور جديدي آشنا شوند.

12 پیش غذای برتر از سراسر  دنیا (1)
مجله سیب سبز - فريد مستوفي: پيش‌غذا يا به قول فرنگي‌ها starter در غذاي سنتي ايران جايگاه خاصي نداشته است. درواقع براي ايراني‌ها رنگ و لعاب غذاي اصلي از همه چيز مهم‌تر است و با بودن انواع و اقسام ترشيجات و شور و سبزي خوردن در كنار غذاي اصلي، سفره چنان هفت‌رنگ مي‌شود كه از همان ابتدا بايد سراغ غذاي اصلي را گرفت!

اما در سال‌هاي اخير، آرام‌آرام پيش‌غذا هم جاي خود را در سفره ايراني باز كرده است و بسياري دوست دارند با پيش‌غذاهاي اشتهاآور جديدي آشنا شوند چراكه پيش‌غذا باعث مي‌شود شما از غذاي اصلي به ميزان كمتري ميل كنيد و معده آمادگي بيشتري براي آن حجم غذا به دست آورد. در اين مقاله نگاهي مي‌اندازيم به ۱۲ پيش‌غذاي برتر سال از نگاه مجله فود‌اند گاردنر و روش تهیه آنها را مرور می‌کنیم.

۱- سوپ گوجه كاري

12 پیش غذای برتر از سراسر  دنیا (1)

در يك ماهيتابه، چهار پياز متوسط و دو حبه سير و كمي زنجبيل و نصف يك فلفل تايلندي را تفت دهيد تا زماني‏كه پياز نرم و طلايي شود. ادويه‌ها را كه شامل كمي زيره و كمي دارچين است به مواد در حال تفت اضافه كرده و براي يك دقيقه ديگر سرخ كنيد سپس نيم‌كيلو گوجه خرد شده را به ماهيتابه اضافه كنيد. پس از آنكه گوجه‌ها كمي له شدند، شعله را كم كنيد و بگذاريد غذا حدود يك ساعت بپزد سپس ۱۵۰ ميلي‌ليتر آب نارگيل (از سوپرماركت‌ها تهيه كنيد) را با مقداري آب به آن اضافه كنيد و بگذاريد بپزد تا كمي آب آن جمع شود.

۲- سوپ اسفناج با توپ كره‌اي

براي آماده كردن توپ كره‌اي، سه عدد تخم‌مرغ را آبپز كرده، زرده آن را از سفيده جدا كنيد سپس زرده‌ها را با كره كاملا مخلوط كرده و با دست به شكل توپ‌هاي كوچك درآوريد سپس در يك ظرف در بسته قرار داده و در يخچال قرار دهيد. براي آماده كردن سوپ، كره را با حرارت پايين آب كرده، يك پياز متوسط را همراه مقدار كمي آب به آن اضافه كنيد. در ماهيتابه را بگذاريد تا براي۱۰ دقيقه روي حرارت بماند تا پيازها نرم شوند سپس ۴۰ گرم برنج و يك ليتر آب مرغ را به ماهيتابه اضافه كنيد تا بجوشد.

12 پیش غذای برتر از سراسر  دنیا (1)

در ماهيتابه را نيمه بسته بگذاريد و به مدت ۱۵ دقيقه حرارت دهيد. پس از آن ۵۰۰ گرم برگ اسفناج را اضافه كنيد و بگذاريد كمي بجوشد. سوپ را از روي حرارت برداشته و بگذاريد كاملا سرد شود سپس محتويات سوپ را در مخلوط‌كن ريخته، ۱۵ ميلي‌ليتر خامه به آن اضافه كرده و مخلوط كنيد. دوباره سوپ را حرارت دهيد تا داغ شود و آب ليمو را به اندازه دلخواه اضافه كنيد (نصف يك ليمو كفايت مي‌كند). توپ‌هاي كره‌اي را روي سوپ قرار داده و آن را سرو كنيد.

۳- پيتزای سير

يك حبه سير را له كرده و با نصف خمير يك پيتزاي كامل مخلوط كنيد. كف سيني فلزي پيتزا را چرب كرده و كمي آرد ذرت روي آن بپاشيد. خمير را به ضخامت چهار ميلي‌متر روي سيني پهن كنيد (مي‌توانيد در صورت تمايل خمير را به جاي پهن كردن، لوله كنيد). حبه ديگر سير را نازك ببريد. كف سيني پيتزا را به روغن زيتون آغشته كرده سپس برش‌هاي سير را روي سيني چيده كمي نمك دريايي روي آن بپاشيد.

12 پیش غذای برتر از سراسر  دنیا (1)

روي سير را با لايه‌اي رزماري و پنير پارمزان رنده شده بپوشانيد. سيني‌ها را در فر (كه از قبل گرم كرده‌ايد) قرار داده و بگذاريد براي ۱۵ دقيقه حرارت ببيند (يا تا زماني كه خمير در كناره‌ها رنگ طلايي به خود بگيرد و پنير كمي آب شود). سپس پيتزا را برش داده و دوباره به مدت پنج تا هفت دقيقه در فر قرار دهيد.

۴- پيتزاي سيب‌زميني

كف دو سيني پيتزا را با روغن زيتون چرب كرده آرد ذرت روي آنها بپاشيد. سه عدد بيكن را در مقدار كمي روغن سرخ كرده و يك پياز نازك بريده شده را به آنها اضافه كنيد تا زماني‏كه پياز نرم شده و ژامبون ترد شود. خمير پيتزا (به اندازه يك پيتزاي كامل) را به ضخامت چهار ميلي‌متر پهن (يا لوله) كرده و به هشت قسمت مساوي ببريد.

12 پیش غذای برتر از سراسر  دنیا (1)

دو عدد سيب‌زميني نازك بريده شده، پياز، كالباس و ۵۰ گرم پنير فونتيا را با هم مخلوط كنيد و روي خمير بريزيد و كمي نمك، فلفل و روغن زيتون به آن بزنيد. مواد را براي ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در فر بگذاريد تا زماني‌كه كناره‌هاي خمير طلايي شده و پنير آب شود و كمي رنگ عوض كند.

۵- تست چغندر و پنير بري

فر را گرم كنيد، چهار تكه نان نازك بريده شده را‌ برداريد و يك طرف نان‌ها را تست كنيد. روي طرف ديگر نان، سير و روغن زيتون بماليد. ۴۰۰ گرم چغندر را پخته و نازك ببريد سپس آنها را در سركه بخوابانيد.

12 پیش غذای برتر از سراسر  دنیا (1)

چغندرها را روي نان گذاشته لايه‌اي پنير بري نازك بريده شده روي آنها بگذاريد. كمي فلفل سياه به پنير اضافه كنيد و نان‌ها را دوباره در فر قرار دهيد تا زماني‏كه پنير داغ شود و حباب دهد.

۶- شيريني سيب و زغال‌اخته

فر را روشن كرده و بگذاريد گرم شود. يك پياز قرمز خرد شده، يك عدد سيب ريز شده، ۱۲۰ گرم زغال اخته خشك شده، ۱۵۰ گرم خرده نان سفيد تازه، كمي جعفري خرد شده، كمي برگ آويشن، دو عدد تخم‌مرغ هم زده و ۷۵ گرم كره آب شده را با هم تركيب كرده و خوب مخلوط كنيد.

12 پیش غذای برتر از سراسر  دنیا (1)

نمك و فلفل فراموش نشود. مخلوط به دست آمده را در قالب‌هاي كاغذي بريزيد و براي ۲۰ تا ۲۵ دقيقه در فر قرار بدهيد. علامت آماده شدن اين پيش‌غذا، طلايي شدن روي آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج