جاباما
۱۹۵۰
۶۱ نظر
۵۰۰۳
۶۱ نظر
۵۰۰۳
پ

راه های فراموش کردن یک رابطه در ۲۴ روز

پشت پا به او که قالتان گذاشت

۳۰ روز برای پاک کردن یک شکست عاطفی کافی است. راستش را بخواهید مردانی که دل شما را می‌شکنند و خداي‌ناکرده از شما جدا مي‌شوند، بیشتر از ۳۰ روز هم ارزش ندارند که رویشان وقت بگذارید!

پشت پا به او که قالتان گذاشت

پشت پا به او که قالتان گذاشت

برای شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید یا قبلا اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده بیفتد که در یک ارتباط عاشقانه به بن بست بر خورد کنید. و همیشه قدم بعدی یک توقف، آغاز جدید است.
این افراد برای یک شروع جدید، احتیاج به فراموشی اتفاق‌های قدیم و قبلی دارند. شکل گیری یک رابطه جدید عاطفی در حالی که هنوز از اثرات رابطه قبلی رنج می‌برید، اشتباه محض است. جالب است که بدانید در یک تحقیقات جدید علمی ثابت شده است که وقتی دچار شکست یا سرخوردگی عاطفی می شوید، قسمتی از مغز فعال می‌شود که در مقابل هیچ گونه محرک دیگر واکنش نشان نمی‌دهد. و این می‌تواند به این ربط داشته باشد که گاهی درد ناشی از نپذیرفته شدن ممکن است بهبود نیابد! پس با این درد «نا درمان» چه می‌شود کرد؟
می‌شود آن را تبدیل کرد به یک فیلم ماندنی و هر از گاهی به عقب فلش بکش کرد. می‌شود آنالیزش کرد و اشتباهات را پیدا کرد. می‌شود آن را تبدیل به یک داستان تلخ رمانتیک کرد و برای کسانی که دچار موقعیت مشترک می‌شوند بازگویش کرد.
اما آنچه که نباید با آن کرد: این که همیشه سر دلتان بماند و از گوشه کنار مغزتان پاک نشود. این که مدام مرورش کنید و تقصیر‌ها ر ا با متانت کامل برعهده بگیرید. و این که اثر معجزه‌آسای «زمان» را فراموش کنید. درد سرخوردگی تنها دردی است که با گذشت زمان بدتر نمی‌شود!


روزهای اول؛ مقابله با عادت

به اولین روز «خود ساختگی» خوش آمدید. می‌دانیم که درد زیادی روی دل شما سنگینی می‌کند
  • روز اول:
می‌دانیم که انگار به شما شوک بزرگی وارد شده است و حسی کودکی را دارید که خانه رویایی با دست ساخته‌اش یک‌هو نابود و فنا شده است. طبیعی است که حس «خود گم گشتگی» پیدا کرده باشید و به عبارتی دیگر اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید. نگران نباشید، این حس همیشگی نیست.
با کمی صبر و کمی هم تفکر دوباره خودتان خواهید شد. فقط کافی است که به آن کمی زمان بدهید.
  • روز دوم:
در این مواقع است که ارزش داشتن یک دوست خوب مشخص می‌شود. حداقل داشتن دو نفر دوست همدل که پذیرای شنیدن حرف‌های شما باشند لازم و ضروری است. هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به همسر سابق زنگ بزنید، ‌با دست دیگر محکم جلوی آن را بگیرید. در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید. هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.
  • روز سوم:
روز سوم روز سرنوشت سازی است. از این جهت که شما قرار است تمام اثرات این دوست یا همسر سابق را از زندگی خود پاک کنید. پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش، و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه‌ای از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون منزل شوید، این کار را بکنید. تماس شما و هر گونه موردی که باعث یادآوری او به شما شود باید از صفحه زندگی‌تان پاک شود. در نتیجه این است دست آورد روز سوم «روح زدایی» شما:
تلفن ممنوع! ناگهانی سر کار یا دم در منزلش رفتن ممنوع! به دوستانش تلفن زدن به منظور خبر گرفتن از او ممنوع! اگر به هر دلیلی مجبور شدید که با او تماس بگیرید، تماس باید کوتاه، مختصر، و سر راست باشد. می‌دانید خوبی ماجرا در چیست؟ این کار نه تنها به شما در «پاکسازی» کمک می‌کند،‌باعث می‌شود کمی او به خاطر عدم توجه شما «دیوانه» شود!
  • روز چهارم:
امروز روز دفترچه خاطرات است. صفحه اول، دفتر امروز قراراست پر شود. در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید. در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید. این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود. و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد. پس از کوچکترین تا بزرگ‌ترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید. دوباره یاد آوری می‌کنیم این لیست برای شما و از طرف شما نوشته می‌شود. پس از آن که کامل شد، یک بار دیگر آن را مرور کنید. یادتان باشد، همه این‌ها در نهایت آرامش قرار است انجام شود.
  • روز پنجم:
امروز روز وقت صرف کردن با خانواده است. سعی کنید که از تک تک دقایق «با خانواده» بودن استفاده کنید. آنها بهترین تکیه گاهی هستند که هر زنی دارد.
  • روز ششم:
یک تقویت روحیه برای خود بسازید. مثلا یک «پلی لیست» از ترانه‌هایی تهیه کنید که با شنیدن آن‌ها حس خوبی به شما دست دهد. سعی کنید روزی چند بار به آن گوش کنید.
  • روز هفتم:
امروز اولین باری است که باید تلقین «تمام شدن رابطه» به خود را شروع کنید. اگر نمی‌توانید ما به شما این را تلقین می‌کنیم: «رابطه شما تمام شده است». چه برای عذر خواهی برگشته چه بر نگشته، لیاقت داشتن شما را به عنوان همسر و همدم در کنار خود نداشته است.


پشت پا به او که قالتان گذاشت

یک هفته گذشت و نمردید!

بله واقعا راحت نیست، اما باید تمرین کرد و تن به سختی داد... پیروزی نزدیک است

  • روز هشتم:
امروز روز آخر پاک کردن تمام اثرات او از زندگی شماست. اگر احیانا عکسی، نامه ای، هدیه ای، یا هر چیزی دیگری از قلم افتاده بوده است، اکنون قرار است به طور کلی حذف شوند. اگر جرات پاک کردن تمام عکس هایش را ندارید، آن‌ها را در یک فولدر جداگانه با نام «هرگز آن را نبین» قرار دهید. باور کنیدء هر گونه کاری که منجر به یاد آوری دوباره او برای شما شود، به منزله یک سم مهلک برای شما خواهد بود. پس از الان جواب این سوالات را می‌دانید: آیا دوست دارید که از او خبر داشته باشید؟ «خیر»! آیا دوست دارید که او از شما خبر داشته باشد؟ «صد البته خیر!»
  • روز نهم:
پس از پاک کردن کامل او از زندگی خود، حالا نوبت این است که بدانید چگونه با او رفتار کنید. اگر مجبور شدید، یادتان باشد که شما دوست ندارید که با او در تماس باشید و تماس شما فقط در صورت اجبار خواهد بود، مکالمه هایتان کوتاه، مختصر، و سر راست خواهد بود. یادتان باشد که این که وقتی او را دیدید پشت دوستانتان پنهان شوید و یا آن که وانمود کنید که او را ندیده اید ، این طرز تصور را به او می‌دهد که هنوز به او فکر می‌کنید. پس از الان خود را آماده کنید که اگر با او برخورد کردید، شوکه نشوید. اگر شده حتی می‌توانید جلوی آینه هم تمرین کنید!
  • روز دهم:
امروز روز شماست. هر چه که فکر می‌کنید و یا می‌گویید باید از شما باشد. اگر دارید راجع به دلایل شکست عاطفی فکر می‌کنید، راجع به این که او چه کرد، فکر نکنید.
  • روز یازدهم:
لیستی از اهداف جدید خود را به صورت مکتوب بنویسید. به خاطر داشته باشید که این مدت بهترین فرصت برای این است که خودتان را در یابید.
  • روز دوازدهم:
اما الان نوبت تغيیر دکوراسیون است. اول نوبت منزل است. لازم نیست حتما تمام مبلمان را عوض کنید. این تغییر می‌تواند به کوچکی عوض کردن یک تابلو یا تغیير عکس قاب‌های بالای تلویزیون باشد.
  • روز سیزدهم:
امروز همان روز مرگ یک بار، شیون یک بار است. امروز اجازه دارید که سراغ آن فولدر عکس‌ها یا اس ام اس‌هایی بروید که پنهان کرده بودید. اجازه دارید که ترانه مشترکتان را گوش دهید و زار زار گریه کنید. می‌توانید در تمام روز فقط «شکلات تراپی» داشته باشید و تا آن جا که می‌توانید پشت سر او حرف بزنید. از دوستانتان بخواهید به حرف‌های شما فقط گوش بدهند. با صدای بلند این را تکرار کنید «من زمان احتیاج دارم که در غم از دست دادن علاقه ام ناراحتی کنم. من می‌توانم برای آخرین بار گریه کنم». و بعد از آن دیگر پلی برای بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.


پشت پا به او که قالتان گذاشت

اعتماد به نفس باز می گردد

تبریک می گوییم، باید به خودتان پاداش بدهید...

  • روز چهاردهم:
باورتان می‌شود که ۱۴ روز گذشته است؟ ۱۴ روز از زمانی که شما «تصمیم کبری» خودتان را گرفتید گذشته است و حتی اگر هم به ما نگویید ما مطمئن هستیم که نسبت به ۱۴ روز گذشته تغییرات روحی زیادی در شما رخ داده است. کافی است که از دوستان خود بپرسید.به پاس این وفاداری به تصمیم تان، باید به خودتان پاداش بدهید. بهترین زمان برای خرید لباس مورد علاقه، کفش مهمانی، و یا حتی یک بسته شکلات همین الان است.

  • روز پانزدهم:
خب یادتان است که به شما گفتیم خودتان را برای رویارویی با او آماده کنید؟ یادتان باشد که برای شما مهم نیست و نباید باشد که حال او چه طور است. یک مکالمه کوتاه، مختصر و سرراست. به طور مثال: «وقتی او را دیدید، به چشمانش نگاه می‌کنید، سلام می‌کنید،‌ مودبانه یک لبخند می‌زنید، بعد سرتان را پایین می‌اندازید و سعی می‌کنید هر چه زود تر آن جا را ترک کنید»
حالا بلند شوید و جلوی آینه بروید، و همین‌ها را تمرین کنید.
  • روز شانزدهم:
خب، دیگر در خانه ماندن بس است. برای یک پیاده روی حاضر شوید. سعی کنید به جایی بروید که تا حالا نرفتید. مثلا یک پارک یا خیابان جدید را برای پیاده روی انتخاب کنید. از بودن در هوای آزاد لذت ببرید. شما همان آدمی هستید که قبل از ملاقات با همسر قبلی تان بودید. همانی که اعتماد به نفسش به هیچ مردی اجازه نمی‌داد که به او ضربه‌ای وارد کند. زیبایی و پاکی در درون شما نهادینه شده است. اگر شریک سابق شما آن را ندیده گرفته است، به خاطر کمبود شما نبوده است. به «خود»تان یاد بدهید که از تک تک لحظاتی که در پیش رو دارید نهایت استفاده را بکنید.
  • روز هفدهم:
خب، اما امروز باید کمی صحبت جدی با هم داشته باشیم. شما برای از بین بردن ناراحتی پس از جدایی چه نوع تراپی را انتخاب کرده اید: سایکو تراپی مثل رفتن به یک روانشناس یا مدیتیشن، شیرینی تراپی مانند پناه بردن به شکلات و شیرینی و نقل و نبات، خواب تراپی، سیگار تراپی، و...! حالا از شما می‌خواهیم که بنشینید و به‌طور جدی به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید روح خود را درمان کنید. آیا این روش‌های درمانی که تا حالا انجام داده‌اید، برای شما کارساز بوده است؟ یادتان باشد که تغییرات درونی بدون پاکسازی بیرونی زیاد کار ساز نخواهد بود.
  • روز هجدهم:
به سراغ دفترچه خاطرات خود بروید. و نگاهی به لیست دلایلی که باعث جدایی شما شده است بیندازید. اکنون با گذشت ۱۸ روز ، نظری منصفانه‌تر به ماجرا خواهید داشت. اگر لازم هست تغییراتی در لیست خود بدهید.
  • روز نوزدهم:
امروز؛ روز کشف استعداد است. به موسیقی علاقه دارید؟ همیشه می‌خواستید یک زبان دیگر یاد بگیرید؟ عاشق شیرینی پزی هستید؟ لحظه‌ای درنگ نکنید. پشتکار داشته باشید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را خواهید دید.
  • روز بیستم:
زمان، زمان چیدن یک برنامه جدید برای زندگی است. لیستی که از اهداف زندگی تهیه کرده بودید را اکنون احتیاج دارید. با دقت آن را مرور کرده و از همین دقیقه برا ی رسیدن به اهداف جدید برنامه‌ریزی کنید. یادتان باشد که این کاری است که برای آن باید حسابی فکر و زمان صرف کنید و چه زمانی بهتر از الان که فکر شما آماده پذیرش هر گونه تغییری است.
  • روز بیست و یکم:
سه هفته گذشت، هوراااااا! چه حسی دارید؟ آن را در دفترچه خاطرات‌تان بنویسید. شما کاری را شروع و به نیمه رساندید که از عهده هر کسی بر نمی‌آید. این یعنی یک شمای نو! ما هم در تبریک گفتن به شما شریک می‌شویم! «مبارکه!»
  • روز بیست و دوم:
یک صحبت در گوشی: ممکن است هنوز هم گهگاهی به او فکر‌کنید.
به جای افسوس خوردن این که چرا رابطه شما بهم خورده است و تمام تقصیر‌ها را سر خود بگذارید، یک کار دیگر بکنید و آن این است که با آن که ممکن است تمام تقصیر‌ها از او نباشد، اما برای این قسمت «روح زدایی»، سعی کنید که او را مقصر بدانید تا بتوانید زودتر فراموشش کنید.
تا زمانی که شما خود را برای وقایع اتفاق افتاده سرزنش می‌کنید، ‌نمی توانید به طور کامل او را از ذهن خود بیرون بیندازید. از ما بشنوید: کمی بی منطقی در این جا واجب است!
هر کاری می‌توانید بکنید که عصبانیت شما از او به حد زیادی برسید. آن جاست که شما به راحتی حتی حاضر نخواهید بود که اسمش را بیاورید چه برسد به اینکه به او فکر کنید.
  • روز بیست و سوم:
درد فراق دیگر نباید برای شما مسئله باشد. یادتان باشد که برای خوشحالی شما وجود شخص دومی نیاز نیست.
شما مسئولیت کامل برای ناراحتی، خوشحالی و خوشبختی خود دارید.
سعی کنید این طرز تفکر را در خود پرورش دهید چرا که در تمام مراحل زندگی برای شما مفید خواهد بود.


پشت پا به او که قالتان گذاشت

خیلی زود به آخرش رسیدیم

شما از شر یادآوری خلاص شده‌اید...

  • روز بیست و چهارم:
عطر خود را عوض کنید. به ویژه اگر عطر قبلی شما یک هدیه از طرف همسر سابق بوده باشد! عطر جدید، بوی جدید، زندگی جدید!

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      با سلام مطلبتون خيلي قشنگه اما بايد بگم اگه شخصي واقعا زندگيشو و فرد مورد علاقشو دوست داشته و الان رابطشون به هم خورده به همين راحتي نمي تونه بعد ساليان همه شرايطو تغيير بده . شما خيلي قشنگ اينجا نوشتيد اما با واقعيت خيلي فاصله داره آدمهائي كه با احساسشون زندگي مي كنن شايد ساليان طول بكشه تا بتونن دوباره به زندگي برگردن

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام آقا امیر
        صحبت شما کاملا متین و درسته
        اما با کمی تمرین امکان پذیره
        شاید مدتش اینی نباشه که خوندیم ولی به هر حال ممکنه
        مهم اینه که در لحظات فقط و فقط به خودمون فکر کنیم
        اختلالات و تداخل های فکری بوجود میاد که اذیت کننده هستند اما با تمرین و ممارست (عین راه افتادن بچه و زمین خوردن مدام اون) امکان پذیره و بالاخره میشه

    • علیرضا

      ای خداآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
      خیلی سخته
      جدی میگم

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام
        اینو باهات هستم
        تجربه شو داشتم
        ولی میشه ، سعی کن
        زود نه ولی به هر حال شدنیه

    • شراره

      عالی بود واقعا نیاز داشتم ممنون

    • آیدا

      مطالبتون خوب و آموزنده بود، شاید تا حدودی بتونه تسکینی برای یک انسان شکست خورده باشه ولی مطمئناً به این راحتی هم نیست که شما اشاره کردید. کاش ما آدمها با هم صادق باشیم و اگه عشق واقعی نسبت به کسی داریم بهش ابراز علاقه کنیم.

    • مرجان

      سلام
      من هم با نظر دوستانمون موافقم واقعا مشکله بخصوص جدایی از همسر برای من دو سال طول کشید (از نظر روانشناسی هم ثابت شده که یک فرد متاهل حداقل دو سال طول می کشد تا مجرد بودنش ار بپذیرد) در مورد دوستی هم باز به روحیات ادمها بستگی دارد بعضیها عاطفی ترند و یا زودتر وابسته می شوند ولی در کل تمرینهای خوبی است

    • گل پسر!

      مطالبتون خوب بود. حدود 2 ماهی از جدایی رابطه عاشقانه من میگذره..دوستان راست گفتن فراموش کردن به این راحتی هام نیست.
      اما یه توصیه که خیلی به من کمک میکنه:
      سعی کنید اشتباهات اونو برا خودتون بزرگ کنید. اینجوری ازش متنفر میشین.
      ایمان و اعتقاد به خواست الهی هم میتونه کارساز باشه و البته سفر و تغییر شرایط واقعا به آدم کمک میکنه.
      با آرزوی موفقیت برای همه.

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام گل پسر
        خواسم نظرمو که یک تجربه هستش بگم
        با بخش دوم حرفات خیلی حال کردم چون واقعا درسته
        ولی بخش اول کمی مسئله داره
        مسئله ش اینه که کلا کلمه ی نفرت ، بیماریزاست
        توصیه من به عنوان یه فردی که چنین مسائلی رو تجربه کرده اینه که بجای این که اشتباهات اونو بزرگ کنیم ، بیاییم برتری های خودمونو بزرگ کنیم تا اشتباهات اون با تمام خاطراتش محو که نه ولی خنثی بشه
        چون به هرحال دونستن اون اشتباهات برای کمک به دیگرون خیلی خوبه ...

    • فرشاد

      سلام
      مطالب خوب و اموزنده اي بود
      اما......!!!!خيلي سخته.

    • بیطرف

      سلام اول تشکر میکنم...ولی بعد گذشت 6 ماه هنوز نتونستم با خودم کنار بیام و سخته...

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام بیطرف جون

        سعی کن
        من بعد از یکسال تونستم
        احساس بعدش خیلی راحته و زیباست

      • sara

        سلام من بعداز 3سال تونستم ولی شد.میشه

    • maryam

      salam merc az matlabe amozandatun,vali adam nmitune behesh fekr nakune baz mamnon

    • ناشناس

      راه حلهای خوبی گفتین ولی حیف که اصلا نمیشه عملی کرد من بعداز2سال هنوزنتونستم اخرین جملاتشوفراموش کنم چه رسدبه خودش........

    • maedeh

      hanooz nakhondam matalebetoono!

    • بدون نام

      به قول یکی : تکرار یک اشتباره برای بار دوم دیگر اشتباه نیست ، انتخاب است ! پس باید هر راهی را امتحان کرد که دوباره دچار یاس نشویم

    • Negar

      Kash be hamin rahati bod

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام
        اصلا هم راحت نیست
        ولی بهتره برای شروع یادت باشه که اول خودت مهمی بعد دیگرون
        مگر اینکه باهم پیمان شریک بودن بسته باشید

      • Alireza

        کاش به این راحتی بود

    • خودم

      موافقم که به این راحتی نیست ولی سعی کنید به این فکر کنید که خدا در هر موقعیتی پشت و پناه شماست مخصوصاً در سختی که آدمو تو آغوش میگیره. زمان هم مرهم بزرگیه.
      من با دل مهربان و روح الهی ام زندگی را ادامه خواهم داد، اکنون زمان آن رسیده که اندوه را به دست خداوند مهربان بسپارم. در پیشگاه عدل الهی اش آسوده خاطرم و باور دارم که خوشبختی فرا رسیده.....
      راستی مطمین باشید که 99 درصد خانمها همچین تجربه ای رو داشتن، پس تنها نیستین.

    • atefe

      salam mamnoon az matlabe khoobeto sakhte vali mishe va bayad beshe faramosh kard

    • bahar

      خيلي خوب بود ولي اميد وارم كه بتونم اجراش كنم بايد خانومها اينو بدونن كه مردايي كه تركشون ميكنن هيچ ارزش غصه خوردن ندارن

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام
        البته نمیخوام گله کنم
        ولی جمله بهتری می بود اگر میفرمودید طرفی که تکشون میکنن ارزش غصه خوردن ندارن
        چون گاهی برعکس این موارد هم ممکنه باشه.
        ممنون

    • نازنين

      خيلي سخته.. ميشه فراموش كرد به شرطي كه هرروز مجبور نباشي اون ادم نفرت انگيزو كه 6 سال ار زندگيت رو حروم كرده و با نامردي تموم زير همه چيز زده رو ببيني..هيچ كس نمي تونه درك كنه..

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام نازنین خانم
        راست میگی
        اگه مجبور نباشی!
        خب همین جا مکث کن
        شما مجبور نیستید
        به زندگی خودت و فقط و فقط خودت فکر کن
        باتوکل به خدا

    • نسیم

      خیلی سخته...موارد بسیار خوبی بود لی سخته...مخصوصا وقتی هرروز ببینیش,اونم با یکی دیگه...فراموش کردنه کسی که 1 سال لحظه به لحظه کنارت باشه,قبلشم 3 ماهه واسه داشتنت بجنگه ولی در 1 دقیقه پشت تا بزنه به همه چیزو بره جدا از سخت بودن,دردناکه...این یعنی نابودی...هیچ کس نمیفهه,هیچکس

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام
        ای کاش همه ی امثال شما متوجه میشدین
        که والا به لا چنین آدم هایی ارزش اینو ندارن که اینطوری براشون خودتون و ناراحت کنید
        اون داره کیفشو میکنه اونوقت تو دارای نفرت و حرصی
        گور بابای چنین آدمهای فرصت طلب و ...

      • زهرا

        آخ منم مثل تو ام.باهمین توصیفی که کردی.وای عذابه.عذابه عذاب.سوهان روحه.زجر روحه.انگار روح آدمیو توی میله های آهنی داغ حبس میکنن. آی میفهممت.شرایط منم مثل تویه دقیقا.من بخاطرش از بهترین دانشگاهها برای دکترام زدم که کنار هم بمونیم.ولی الان اون بایکی دیگست.خودش ازم خاست..........ای خدااااااا..وای من میفهممت

    • reihaneh

      goftanesh asone vali zakhmi ke to dele adame hichvaght khob nemishe

    • بهار

      من خودم تجربه کردم هم عاشق شدن هم از دست دادن وهم اینکه بدون پیدا کردن یه عشق دیگه خوب شدن .تمام این مراحل شما بسیار خوب وکارساز هستن فقط به این سرعت غیر ممکنه ماهها و شاید سالها طول بکشه تا این مراحل اثر واقعی خودشو بزاره پس به نظر من راه حل پیشگیری رو به مردم بیشتر بیاموزید تا درمان.ممنون

      پاسخ ها

      • کورش

        سلام بهار خانم
        یکی از راههای پیش گیریش اینه که منو شمای تجربه کرده این مطالبو با دوستان و خواهر و برادری که هنوز تجربه نکردن درمیون بذاریم
        شرط اصلی شم اینه که با اونها دوست باشیم
        چون در آینده مجبوریم این مطالب رو به فرزندانمون آموزش بدیم و در اون زمان باید و باید با اونها دوست باشیم
        و باور کنید که خیلی سخته اما میشه
        دوم اینکه خدا رو تو هیچ لحظه فراموش نکنیم که مارو برای خودمون خلق کرده و حساب کتاب دیگرون تو اون دنیا برای ما نوشته نمیشه
        طرف مقابل اگر اشتباهی کرده روزی یه جایی یه طوری تاوانشو پس میده لحظه به لحظه شاید هم کمتر از لحظه ، حواسمون به خودمون باشه

    • زهرا

      خيلي سخته ولي من قبل از اينكه اين مطالبو بخونم خودم اينكارا رو كرده بودم واقعا خيلي تاثير داره خيلي بهتر فراموشش ميكني

    • کورش

      سلام
      اگر به نظرات برخی از دوستان پاسخی دادم که قابل قبولشون نیست ، عذر خواهی میکنم
      ولی تجربه با علم ، زمین تا آسمون فرق داره

    • نینا

      اما بهتر نیست که به کسایی که نزدیکمون هستن یاد بدیم انسان باشن . تا اینکه ازشون بخوایم عاشق نشن؟؟

    • گياهي در باغ تنهايي

      دوستان حرفهاتون درسته ولي به آدمش هم بستگي داره و اينكه چقدر خودمونو از اون طرف رها كرده باشيم . ولي در ابتدا و طول هر رابطه بايد يك گوشه اي از ذهنمان باشه كه هيچ رابطه اي هميشگي نيست . حتي اگر با بهترين آدم دنيا طرف باشيم . براي من خيلي سخت بود ولي زودتر از اوني كه فكر ميكردم تمام شد.

    • باران

      سلام خیلی سخته بخدا
      گاهی دلم میخواد بهش بزنگم ولی نمیدونم چی مانعم میشه
      هنوز دوسش دارم

    • سارا

      باران جان اشتباه منو تکرار نکن چون اگه دوست داشت این جوری نمیشد اگرم برگرده از روی ترحمه

    • فقط خدا

      واقعاًسخته فقط مرور زمان ميتونه كارساز باشه وياد خدا و يكي ديگه از چيزهايي كه تو اين شرايط يكم منو اروم كرد اين بود كه روزي تو اين دنيا عين بلايي كه به سر من اورده به سرش مياد
      خدايا كمكمون كن.

    • sepideh

      slm hamatun ba harfatun arumam kardin mn 2 bar tu zendegim delam shekast eshg avalamo hanuzam faramush nakardam ama bgam hishki tu donya luagat eshg vagei ro nadare ino ras migam bhtarin kar ine k b jay yeki dg asheg khodetun bashin hamin va bdunin y ruzi vasash esbat mishe hishki gade shoma dusesh nadare un vakhte k bargarde

    • الناز

      Raft be asunio rahati ama in manam ke nmitunam faramoshesh konam harshabo ruzam ashko aho bimarestano aram bakhshe faghat nmidonam cheraaaaaaaaaaaa khodaya chera

    • پریسا

      با کورش موافقم

    • پریناز

      داره کیفش ومی کنه ارزشش را نداره لیاقت منو نداشت بره به درک همه اینا درست اینکه بعد از چندسال بفهمی فقط وسیله تفریح کسی بودی که غاشقانه دوسش داشتی و همه داشته هات واسه اون بود ولی پشت پا کرد بهت والان باکس دیگه ببینیش ادما داغون میکنه تا عمر داری فراموش نمیشه چه برسه به یک ماه اگه خودکشی گناه نبود بهترین راه حل بود

    • بدون نام

      khob bod vali tamrin mikhad

    • سارا

      خیلی سخته مخصوصا وقتی که دلیل رفتنشو ندونی یهو و بی خبر وقتی اون همه خاطره خوب میاد به یاد آدم ، اگه میخواست جدا شه این حق من بود که دلیلشو بدونم تا بتونم با خودم کنار بیام یعنی میشه؟

    • سیمین

      شاید هیچوقت نتونم فراموشش کنم فکر میکنم توانشو ندارم اما میخوام سعی خودمو بکنم شاید یه روز به حال و روز الانم کلی بخندم...

    • دل شکسته

      سلام , مطالب خوب بودن من خودم بعضی هاشو قبلا انجام دادم و مهمترینش عوض کردن سیم کارت و شماره تلفن بود که خیلی بهم آرامش داد ولی بازم هرچی باشه وقتی یکی 6 سال میگه دوست دارم دنبالته یه هو بی دلیل بدون گناه ولت میکنه میره خیلی دردناکه اونم فقط بخاطر اینکه تازه فهمیده دوسش داری شاید اگه نمیفهمید اینطوری نمیشد.واقعا بعضی ها ظرفیتشو ندارن بفهمن که یکی از ته دل عاشقشههههههه

    • SAMAN

      من14روزه که کسی که 4سال برا هم میمردیم ترکم کرده اونم بخاطر خودخواهی خانوادش که بدون تحقیق فکرکردن ما ازشون کمتریم جونشم بهم میداد اما راضی نیست ی کم بیشتر تلاش کنه تا شاید بهم رسیدیم.خیلی برام دردناکه.همه فکرمیکردن منا هیچ وقت ترک نمیکنه اما کرد. بی ریا دوسش دارم وفقط از خدا میخوامش.یاد حرفاش که برای بهم رسیدنمون حاضره چه کارایی کنه داره دیوونم میکنه امیدم به خداس که برگرده.

    • SAMAN

      هنوزم واقعا نمیفهمم n که میگفت براش خیلی ارزش دارم چرا نمیخواد هرکاری کنه تابهم برسیم.همش چیزای منفی رامیبینه.فکر میکنه خانوادش دیگه بهش محل نمیدن اما خودش که ی روزچیزا مثبت رامیدید بمن میگفت خودت باید طوری رفتار کنی که همه بیان طرفت اما خودش جا زد.

    • SAMAN

      مطالب شما هم خوبه اما برا دختری مثل من که خیلی خیلی عشقشا دوست داره خیلی وقت میبره جواب بده تنها دلیلشم اینه که میدونم عشقم هر کاری ازدستش برمیاد اما متاسفانه فکر میکنه رفتن من به خانوادش باعث سرافکندگیشه اما اشتباهه چون اون درست منا نشناخته که حاضرم براش چکارا کنم اینم براش ثابت کردم اما نمیخواد تلاش کنه منم فقط امیدم خدا ,بعد عشقمه.

    • بدون نام

      dele manam shekaste,yani midonam tarafam dosam dare vali laj kard baham va tanham gozasht. hichvaght faramoshesh nemikonam. behtarin etefaghe zendegim bod peyman

    • ویدا

      سلام الان که من دارم این پیام رو مینویسم تازه اشکامو پاک کردم من با شهاب 10 ماه بودم نیتمون ازدواجبود تا سرحد مرگ واسه هم جون میدادیم تا سرحد مرگ هکو دوست داشتیم خوب توی همه رابطه ها بحث هست ماهم بحث داشتیم بحث ها واتفاقاتی ما داشتیمکه هرکدام از شما جای ما بودید جدا میشدید اما ما وایسادیم تا که تابستانون روز شماری میکرد کهمن برگردم تا اینکه من برگشتم و بهانه ها شروع و حالا از من جدا شده از صدای زجه ها و گریه ای من همسایه ها میومدن جلو در خونه یا از بس گریه میکردم بیهوش میشدم خیلی بیرحمانه گذاشت رفت بدون اینکه علتی به من بگه گریه کردم التماس کردم فایده نداشت که نداشت بهانه اورد زیاد جلو مامان و داماد و خواهر و ........کوچیک شدم چند روز خودمو سر پا اوردم الان 40 روز میگذره حال من که داغونه هیچ از هرکسی زخم زبون میشنوم کی از دل من بدبخت و امثال من خبر داره چی میگید شما

    • اناهید

      باور کنین راحت میشه فراموشش کرد به شرطی که خودتو دوست داشته باشی

    • مریم

      نمیتدونم اون همه میگفت دوست دارم چی شد گذاشت رفت حتی دلیل منطقی ام نداشت

      پاسخ ها

      • sara

        مریم جان میدونم خیلی سخته ولی اون رفت پس بدون اون دوست دارم گفتنا همه دروغغغغغغغغغغغغ بوده بذار دلت واسه کسی بتپه که لیاقت داشته باشه اگه کسی یه نفر واقعا بخواد زمین و زمان بهم میدوزه تا طرفشو به دست بیاره سعی کن محکم شی به کسی دل نبندی یه روز دلت واسه کسی بلرزه که نیمه تو باشه

    • بدون نام

      واقعا سخت است. خانمم راحت جداشد! دلیلش را هم نگفت ! من ماندم وخاطراتش! ولی چیزی که دلم را آرام می کند این است که شکرخدا درمدت سه ماه ازدواج مان به اعتراف خودش یک بارهم دلش را نشکستم! حتی وقت درخواست طلاق هم برای که دلش نشکند ممانعت نکردم! خیلی آدم پاک وباخدای هم بود! خیلی باورم هم داشت و دارد بعدازجدای خواهش کرد که برای موفقیتش دعاکنم قبول داشت که دعایم به اجابت می رسد! خدایاسرنوشتش را دردنیا وآخرت خوب رقم بزن! برای من وهمه دلشکسته ها صبربده! هیج وقت امیدرا ازدلشکسته ها مگیر!

    • الی

      ۸ماه بود دوست شده بودیم چقدر عشق و هیجان داشتم بعد از شکست های بزرگ در زندگیم فکر کردم این یکی رو دیگه خدا سرراهم قرار داده تا جبران کنه همه سختی هارو خیلی هم خوب بود از نظر عاطفی حمایت می کرد من که براش جونم هم میدادم خودش می دونست ولی بعد کم کم تغییر رفتارهاشودیدم احساس میکروم باهام سرد شده ولی نمی خواستم باور کنم هی خودمو گول می زدم که اشتباه می کنم تا اینکه ۱۰ روز پیش درست روز تولدم طی اتفاقاتی متوجه شدم با یه خانم سن بالا که بیست سال از خودش بزرگتره دوست شده ۱۰ روز باهاش رفته بود مسافرت به من گفته بود میره ماموریت..دنیا رو سرم خراب شد دروغ هایی که بهم گفته بود فیلم هایی که برام بازی کرده بود دیوانه شدم کارهایی که براش کرده بودم عشقی که نثارش کرده بودم غم بزرگ همراه خشم بزرگ احساس میکردم باید یه ضربه ای بهش بزنم یه جوری با زنه تماس برقرار کردم یعنی براش پیام فرستادم که این با من بود یه همچین آدم کثیفی خلاصه ماهیتشو به زنه گفتم که به خاطر پولش اومده باهاش دوست شده یه بار هم فقط بهش زنگ زدم و ۲۰ دقیقه فقط بهش فحش دادم تا کمی خشمم تخلیه بشه ولی بعد گذشت ۱۰ روز حالم داغون خشم فرو کش کرده ولی هنوز یاد یه چیز ایی می افتم آتیش میگیرم و یه غم و گیج عجیبی سرار وجودم و فرا گرفته

    • مهرگان

      منم با مردی دوست شدم که ۵ سال دنبالم بودو وقتی جواب بله منو گرفت بعد ۴ ماه رفت پیش زن سابقش... دقیقا زمانی که عاشقش شده بودم...میدونم لیاقت منو نداشته ولی با اینکه دروغاش حالمو بد میکنه بازم دوسش دارم...تمام روزهای خوب زندگیمو جهنم کرده..وفقط به این دلخوشم که تمام این لحظه هایی که از من خراب کردو خدا سرش بیاره و بفهمه این تاوان چیه...واقعا نمیفهمم این چه عشقی بودد اونهمه ابراز عشق اونهمه ناباوري از داشتن من.اون اشکای شوق بخاطر داشتن من..همش ظرف ۴ ماه تمام....... یه قلب پر از زخم و جراحتو تو سینم احساس میکنم.. امیدوارم این دردو بزودی بکشه...برام دعا کنید...ممنون از همدردیهاتون.

    • بدون نام

      واقعا تو دکتری واقعا تو آدمی این چیزی که به زنها یاد میدی در مورد همه زنها یه جور نیس از خودت حرف نزن باعث جدایی منو زنم دکترای مثل تو بودن یه مشت عقده ای که بجای درست کردن فقط دنبال خراب کردن هستن بهتره بری زندگی هارو از نزدیک ببینی خیلی جاها زن بیشترین تقصیر رو داشته بعد از جدایی میشده زندگیشون با یه فرصت دوباره به سمت درست برگرده اما آدمهایی مثل تو با چرت و پرتایی که به خورده مردم میدید باعث شدید دختره بره تبدیل بشه به یه هرزه پس بهتره حرف تحویل مردم ندی

    • ابي

      اومدم خونه ديدم چمدونشو جمع كرده رفته بعد از ٢ سال رابطه

    • Sara

      اول باید ببخشیدش ن بخاطر اینک اون لایقشه چون اینطوری وقتی داری سعی میکنی فراموشش کنی همزمان حس تنفرت رو هم کنترل میکنی...من ی درست یکماهه ب بدترین حالت ممکن کات کردم و وقتی دیروز بهم ز زد کاملا هیچ حسی بهش نداشتم و دلم نلرزید ک جوابشو بدم یا حتی حرفای تو دلمو بزنم
      ادمای بی لیاقتو دور بریزید لطفا
      دیروز برای چند لحظه از خودم متنفر شدم ک من چقدر احمقم ک بعد اون کاراش باز هم امید برگشتن داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج