۱۹۵۱۲۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بازداشت جاعلان کارت معافيت سربازی

رئيس بازرسي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي از دستگيري يک باند جاعل در فرآيند معافيت پزشکي خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رئيس بازرسي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي از دستگيري يک باند جاعل در فرآيند معافيت پزشکي خبر داد.

سرهنگ نبي رحيمي گفت: بازرسي سازمان وظيفه عمومي ناجا، در راستاي برخورد با متخلفان و جاعلان در حوزه خدمت سربازي طبق وظايف محوله سعي و تلاش خود را درکشف برخورد با بزهکاران انجام مي دهد.

به گفته وي درحوزه معافيت پزشکي متوجه شديم که باندي با جعل مدارک پزشکي و تقلب در اين فرآيند به معافيت پزشکي مشمولان سالم اقدام مي کند.

رحيمي افزود: با شگردهاي اطلاعاتي و استفاده از سامانه وظيفه عمومي افراد شناسايي و مورد ردگيري قرار گرفتند و در حين شرکت در جلسه شوراي پزشکي مشمولان متخلف بازدداشت شدند؛ در ادامه اعضاي ديگر باند که در جعل مدارک پزشکي و بيمارستاني نقش داشتند نيز شناسايي و دستگير شدند.

وي ادامه داد: در بازرسي از محل اختفاي جاعلان تعداد زيادي مهرهاي بيمارستانها، شوراي پزشکي و پزشکان مختلف کشف و در اين زمينه سه نفر که يکي از آنها تبعه کشور افغانستان است، دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

رئيس بازرسي سازمان وظيفه عمومي ناجا افزود: جاعلان براي هر کارت معافيت ۳۰ تا ۴۰ ميليون تومان دريافت مي کردند و تا به حال ۱۳۳ کارت با مدارک جعلي توسط اين افراد صادر شده است و ۱۹ مورد نيز در دست اقدام داشتند.

اين مقام انتظامي تاکيد کرد: براي جلوگيري از اين رفتارهاي مجرمانه، سازمان وظيفه عمومي اقدامات کنترلي و پيشگيرانه دارد و در اين خصوص نيز صرفا به مدارک ارايه شده توسط مشمولان استناد نکرده و در مورد بيماري اعلام شده از پزشکان معتمد خود و پزشکان شوراي پزشکي در نظريه اول استفاده مي کنيم و نيز براي اخذ نظريه نهايي از شوراي پزشکي بيمارستان هاي نظامي با مستندات کافي و متقن استفاده مي شود.

رحيمي با اشاره به اينکه مشمولان بايد در صورت وجود بيماري و عدم سلامت جسماني از طريق قانوني اقدام به دريافت معافيت پزشکي کنند به مشمولان سالم توصيه کرد که تحت تاثير دسيسه هاي افراد سود جو قرار نگيرند و تجربه ثابت کرده که اينگونه افراد کلاهبردار دير يا زود شناسايي و دستگير شده و در آينده، خود و خانواده شان را در گير مشکلات روحي و رواني و عواقب اين جرم مي کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج