۱۹۵۱۳۱
۸۶ نظر
۵۹۹۰
۸۶ نظر
۵۹۹۰
پ

خطر دستمال کاغذی برای خانم ها!

شما هم بارها از متخصصان شنیده اید که باید برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی، خودتان را پس از رفتن به دستشویی، خوب خشک کنید تا محیط گرم و مرطوبی برای رشد قارچ ها در این ناحیه به وجود نیاید اما توصیه ها و هشدارهایی در این زمینه دارد.

هفته نامه سلامت - ندا احمدلو: حتما شما هم بارها از متخصصان شنیده اید که باید برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی در ناحیه تناسلی، خودتان را پس از رفتن به دستشویی، خوب خشک کنید تا محیط گرم و مرطوبی برای رشد قارچ ها در این ناحیه به وجود نیاید اما دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از آن روی این سکه می گوید و توصیه ها و هشدارهایی در این زمینه دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

دلیل توصیه شما برای عدم استفاده از دستمال کاغذی به منظور خشک کردن ناحیه تناسلی چیست؟

- ناحیه تناسلی، جزو حساس ترین مناطق پوستی است که می تواند به سرعت و شدت با هر نوع محرک خارجی مانند دستمال کاغذی، تحریک شود. متاسفانه، بسیاری از خانم ها به صورت وسواس گونه ای عادت به خشک کردن ناحیه تناسلی خود بعد از رفتن به دستشویی دارند که این مسئله می تواند مشکلات پوستی مختلفی را در این قسمت حساس از بدن برایشان ایجاد کند.

خطر دستمال کاغذی برای خانم ها!

چه مشکلاتی؟

- مهمترین مشکل این است که مواد و ترکیب های موجود در دستمال های کاغذی، جزو مواد آلرژن هستند. این حساسیت زا بودن در اثر استفاده از عطرهای مختلف در دستمال های کاغذی، تشدید هم خواهد شد. افراد مبتلا به آلرژی های پوستی با استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود با تشدید بیماری و وخیم تر شدن شرایط پوستی شان در ناحیه تناسلی مواجه خواهد شد.

در واقع چنین افرادی به اگزمای تماسی آلرژیک به دلیل تماس با دستمال کاغذی و حساسیت به مواد داخل آن مبتلا هستند. این خانم ها در دوره هایی به دلیل تشدید آلرژی شان با شکایت از سوزش، خارش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی به پزشک مراجعه می کنند و نمی دانند که درمان مشکل آنها به سادگی و با حذف ماده آلرژن که همان دستمال کاغذی باشد، اتفاق خواهد افتاد.

یعنی تنها مشکل استفاده از دستمال های کاغذی برای خشک کردن، ایجاد حساسیت است؟

- نه. متاسفانه برخی از خانم ها عادت دارند که تمام قسمت های ناحیه تناسلی، مخصوصا داخل ناحیه و مخاط ها را به شدت با دستمال کاغذی خشک کنند که این رفتار، بیشتر به رفتاری وسواس گونه شبیه است تا بهداشتی. تماس مداوم دستمال کاغذی با مخاط ناحیه تناسلی به مرور زمان باعث ایجاد ضایعاتی شبیه به زگیل تناسلی خواهد شد.

کمی بیشتر درباره این ضایعه های پوستی توضیح می دهید؟

- بله؛ این روزها بسیاری از خانم ها با شکایت از وجود دانه هایی ریز و همرنگ پوست که در قسمت داخلی لبه های ناحیه تناسلی (محلی که مخاط تناسلی را هم دربر می گیرد) ایجاد شده اند، به پزشک مراجعه می کنند. این ضایعات که بدون درد، سوزش یا خارش هستند و امکان انتقال آنها هم به هیچ عنوان وجود ندارد، «پاپیلوماتوز» نام دارند. پاپیلوماتوزها معمولا کنار هم و در یک خط قرار می گیرند و آلرژی های تماسی مانند استفاده از دستمال های کاغذی باعث تحریک برای ایجاد یا تشدید آنها می شود.

آیا راهی برای درمان این ضایعه های پوستی تناسلی وجود دارد؟

- بله، خوشبختانه در بسیاری از موارد دیده شده که پاپیلوماتوزها در صورت قطع استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی، کم کم از بین می روند. به همین دلیل هم نیازی به استفاده از روش های تهاجمی یا غیرتهاجمی برای حذف این ضایعات پوستی وجود ندارد، ضمن اینکه پاپیلوماتوزها به همسر منتقل نمی شوند یا در صورت زایمان طبیعی، خطر انتقال آن به نوزاد هم وجود نخواهد داشت.

نظرتان درباره خشک کردن ناحیه تناسلی بچه ها با دستمال چیست؟

- نه دختربچه ها و نه پسربچه ها به دلیل پوست حساسی که دارند، نباید با دستمال کاغذی خشک شوند. دختربچه ها، ترشحات واژینال هم ندارند و بنابراین استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شما می توانید برای رعایت بهداشت بیشتر ناحیه تناسلی بچه ها، لباس زیر آنها را شب به شب عوض کنید و لباس های زیر نخی و سفید برایشان بپوشانید.

توصیه آخر

- برخی از خانم ها در اثر استفاده از پدهای بهداشتی هم دچار خارش و التهاب پوست خارجی ناحیه تناسلی می شوند. توصیه ما به این گروه از خانم ها، استفاده از پدهای پنبه ای غیرمعطر و تعویض مارک پد خود در صورت حساسیت دادن به آن است. اگر هم فردی به هر دلیلی مجبور شد که از دستمال کاغذی تحت شرایط خاصی برای خشک کردن خود کمک بگیرد، بعد از بلند شدن، تنها قسمت های خارجی ناحیه تناسلی و کناره های پاهای خود را خشک کند. هر نوع دستمالی باید روی این قسمت های حساس، گذاشته و برداشته شود.کشیدن دستمال روی ناحیه تناسلی یا مخاط آن، باعث ایجاد تحریک و حساسیت می شود.

خطر دستمال کاغذی برای خانم ها!

جایگزین های دستمال کاغذی

برای خشک کردن ناحیه تناسلی، به جایدستمال های آلرژن، می توان از چند جایگزین استفاده کرد. اولین راه، استفاده از حوله های سفید و نخی در خانه است. شما می تواندی خودتان را در منزل با این حوله ها خشک کنید و شب به شب آنها را برای استفاده روز بعد، بشویید.

راه بعدی استفاده از حوله های یکبار مصرف، تنظیف یا گازهای استریلی است که به صورت بسته های بزرگ هم عرضه می شوند. شما می توانید این حوله یا پارچه های استریل و نخی که هیچ ترکیب حساسیت زایی هم ندارند را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آنها را داخل یک نایلون بگذارید. سپس در منزل یا حتی خارج از منزل از آنها برای خشک کردن خود استفاده کنید.

به این ترتیب، شانس ابتلا به پاپیلوماتوز یا اگزمای تماسی در ناحیه تناسلی تان را از بین خواهید برد. نکته دیگر اینجاست که گاهی برخی از خانم ها به دلیل استفاده از لباس های زیر پلاستیکی، توری یا نامناسب، مجبور به استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود می شوند. در این صورت می توان با حذف این لباس ها و استفاده از لباس زیرهای نخی که جاذب رطوبت هستند و رطوبت آنها هم به سرعت خشک می شود استفاده از دستمال کاغذی را نادیده گرفت. به این ترتیب می توانید به جای استفاده از دستمال کاغذی، حوله یا هر وسیله دیگری در خانه از لباس های زیر نخی و سفید کمک بگیرید و لباس تان را روزی یک یا دو مرتبه عوض کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دهخدا نام اوران

      مرسی ممنون از وقتی که گذآشتید

      پاسخ ها

      • F

        سلام بنده ی مدتی بود ک از دستمال کاغذی استفاده میکردم ک حدود ی هفته هس ک احساس خارش در ناحیه تناسلی دارم ک بعد مشاهده متوجه شدم ک زاییده های پرزمانند کنار هم و ب رنگ مخاطم میباشد الان نگرانیم بر اینه ک ایا برطرفمیشه یا نه

      • بدون نام

        ممنونم از محبت شما که گوش گردید

    • بدون نام

      ممنون مطالب ارزشمند بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستمال کاغذی استفاده نشود و دکتر نرو من جهانیهستبرطرف میشه فقطاستراحت

      • بدون نام

        بله برطرف میشه

      • بدون نام

        برطرف میشه با نمک خودتوبشور

    • شیدا

      ممنونم برای این مطالب مفیدتون

    • یاس

      تشکر،مفیدبود

    • بدون نام

      ممنون خوب بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استفاده نشود لباسهایی که استفاده نمیکنیدراتکه تکه کنیدویه بار مصرف کنید دوربیاندازید برای همه وافرادبی بصاعت

    • رستمی

      خوبه. کوگوشه شنوا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرازعفوتت و قارچ میشوید نکنید

    • سوگي

      دستمال كاغذي رو داخل لباس زيرم گزاشتم و بعد داخل بدنم رفت و الان يعده چندوقت ميادبيرون راه حلش چيه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرص پروژسترون بخور عادت میشی دهانه رحم باز میشود میاد بیرون همش

      • بدون نام

        کم کم بیرون میاد اگه عادتی

    • بدون نام

      عالی و مفید بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگرم عادت هستی نخور خودش کم کم میادبیرون

      • بدون نام

        استفاده نکنید.....

    • افرین

      یعنی ازدستمال کاغذی استفاده نکنیم من استفاده کردم مشکلی ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکن هرطور دوست داری بعدا به مشکل میخوری ازماگفتن عزیزم

      • بدون نام

        کاریدفعه میشه

    • نوشین

      واقعا چند روز بود درگیر این مساله بودم خیلی میترسیدم.من به دکتر مراجعه کردم همین هارو گفت.ولی با خوندن این مطلب واقعا خیالم راحت شد .خیلی ممنون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم از من رایگانه

    • بدون نام

      عالی بود ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنونم

    • بدون نام

      عالی بود ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنونم

    • مهدیه

      مرسی خیلی عالی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزمی

    • بدون نام

      سلام به نظرم حوله الودگیش بیشتره اخه‌درطول روز ادم بیش ده بار دسشویی میره حوله رو کجا بزاریم

      پاسخ ها

      • mahsan_sadat

        دقیقا حوله الودگیش بیشتره اما نوشته که از گاز استریل استفاده کنید درسته یکم گرون درمیاد اما حداقل تا زمانی که عفونت از بین بره و درمان شه رعایت کرد خوب میشه ان شاءاللع و بعدا احتیاجی فکرنکنم باشه

      • بدون نام

        دستمال تنظیف بگیر تیکه تیکه کن بنداز دور

      • بدون نام

        خوبه نه پیراهن هایی که نمی خواهی تکه تکه کن بعد دور بیانداز برای آنهایی هم که ندارم عالیه

    • نسرین

      بنظر من اگر دستمال کاغذی ترکیباتش صد در صد استاندارد باشه هیچ مشکلی قطعا ایجاد نمیکنه .. باید تو انتخاب دستمال کاغذی دقت کنیم ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازماگفتن تنظیف استفاده کنید وبعددوربیاندازید

      • بدون نام

        نکن بعدا به مشکل میخوری تاریخ دفعه میشه

    • رهايي

      ما كه سالهاست از دستمال كاغذي استفاده مي كنيم و خوشبختانه مشكلي پيش نيامده. به نظر من هم به جنس دستمال كاغذي، هم به معطر بودن يا نبودنش و مهمتر از همه به نحوه استفاده ش بستگي داره. دستمال فقط براي خشك كردن بيرون ناحيه تناسلي است اگر براي داخل ناحيه مثل خيلي از افراد حساس و وسواسي استفاده بشه خب معلومه كه مشكل ساز ميشه. ضمنا به قول دوست مون براي مراجعه مكرر به دستشويي در طول روز حوله اصلا گزينه مناسبي نيست. مگر اينكه حوله يكبار مصرف باشه، ياتنظيف كه مقرون به صرفه نيست. يا حوله هاي زيادي كه روزانه حداقل به ازاء هر فرد 10 تايي موجود باشه. در پايان روز حجم زيادي از حوله هاي نشسته جمع شده كه نياز به شستشوي هر شب و ضد عفوني كردن داره كه خودش داستاني است. ضمن اينكه حوله براي زمان سيكل ماهانه خانومها حتمابايد يكبار مصرف باشه و گرنه خودش تبديل به معضلي بزرگ ميشه.
      نكته ديگه اينكه به نظر من دستمال كاغذي بيشتر تو كشورهايي مشكل سازه كه از توالت فرنگي خيلي استفاده مي كنند و ممكنه بخشي از وظيف نظافت رو به جاي شستشو با آب اون دستمال ه انجام بده. كه خب ناگفته پيداست كه مشكل به وجود مياد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیراهنی که نمیخواهیداستفاده کنید رابشویید بعدتکه تکه کنید و دور بیاندازیداستفاده کنید برای آنهایی که نمیتوانندبخرندهم خوبه

    • a10a

      سلام تشکر از مطالب خوبتون.این راهنمایی هارولازم داشتم.مررررررر30

      پاسخ ها

      • عشرت السادات موسوی

        عالی بود

    • بدون نام

      کلا چرته، دستمال کاغذی بهتر هم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاریبارمیشه خوددانی

    • بدون نام

      باسلام به نظر من دستمال کاغذی افتضاحه یه بار استفاده کردم یه هفته بیشتره که عفونتم برطرف نشده نابود شدم رفته تو روخدا هر کی هر چی میدونه کمکم کنه دکترم رفتم هیچ فایده ای نداشته دیگه نمیدونم چی کار کنم ممنون میشم کمکم کنین ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوبت بگیرییدچشم

      • بدون نام

        یک مشت نمک در دست بگیرید ومشتتان
        وبه دهانه رحم وکل التتان واژن بمالید خوب میشوید کمی میسوزد اما همین الان انجام بده وجوابشوبگیر یکی این یکی باجوش شیرین ویکی بابتادین ممنونم رابازنکنیدوبرویددستشویی انراخیس کرده

    • sepid

      واقعا مطالب خوبي نوشتيد من پوست دهانه واژنم كامل پرزدار شده بود كه حالت بدي داشت مطالب اين سايت رو خوندم و دستمال توالت رو از زندگيم حذف كردم و با حوله مخصوص خودمو خشك ميكنم الان كه اين نظرو مينويسم پرزا كامل از بين رفته و پوستم به حالت قبل برگشته ،خيلي ممنونم ازتون سپاسگذارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فدای تو

    • بدون نام

      ببخشید پرز دار شدن دهانه ی واژن یعنی چی؟! برام عجیب بود سوال کردم شرمنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بانمک بگوئید یعنی همه چیز قارچ عفونت و.. ....

    • بی نام

      عالی بود مرسی از مطالب خوبتون یه نگرانی داشتم که برطرف شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربونت

    • بدون نام

      من باسشوارخودمو خشک میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خشکی واژن میاره سشوار

      • بدون نام

        نکن خشکی واژن میاره، اصلاوابدا

    • میثم

      بجا بود . حتما به دوسته حساسم میگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنونم

    • تینا

      من همیشه احساس میکنم ادرار ازم خارج میشه و دستمال کاغذی زیرم میزارم چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکن

    • FATIMA

      ممنون خیلی مفید بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربون شما

    • بدون نام

      خیلی مطالب خوبی بود استفاده کردیم متشکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزمی

    • بنده خداااا

      سلام ببخشید من خیلی عفونت دارم وزگیل تناسلی هم زدم الن دوبارهست ک زگیل هام رولیزرکردم ولی برطرف نشد ب همسرم هم منتقل شده چکاربایدبکنم لطفا راهنمایی کنید واگیردارهم هستن برای بارداریم هم سخته لطفاراهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکنی

      • بدون نام

        بانمکوجوش شیرین وبتادین خودتونوبشویید

    • fafajoon

      سلام دوستان منم دور اطراف دهانه رحمم از این پرزا زده بود رفتم پیش چندتا دکتر از شهرمون همه گفتن زگیله خیلی ناراحت شدم شب وروز کارم گریه بود
      دوماه خواب وخوراک نداشتم ..که پیش یه دکتر فوق العاده رفتم که گفت این زگیل نیست این استفاده از دستمال کاغذیه ولی من قبل استفاده ازدستمال کاغذی بازم داشتم که دکتر گفت میتونه ازشلوار تنگ وعفونتم به وجود بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بانمکوجوش شیرین وبتادین خودتوبشور روزی چند بار میسوزه اماابی است روی اتش

    • دختر مردم

      والا همچی عوارض داره انگار...
      ازاین دستمال کاغذیا فله ای و معطر پرز دارنگیرید دستمال کاغذی استاندارد بگیرید هیچ مشگلی پیش نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستمال کاغذی ممنوع

      • بدون نام

        خوبشم خوب نیست ازماگفتن

    • بدون نام

      بچه ها لطفامنوهم راهنمایی کنید من همیشه از دستمال کاغذی استفاده میکنم حدود۴یا۵ساله پریودمیشم همش از دستمال کاغذی استفاده میکنم ایا مشکلی داره واسم یانه نگران شدم

      پاسخ ها

      • عشرت السادات موسوی فوق دکترای جهانی

        شما نظر بدید

      • بدون نام

        به هیچ عنوان

    • بدون نام

      من یهویی ادرار میکنم وواسش دستمال کاغذی میزارم ولی جواب نمیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستمال نخی بعدم دور انداخته شود

      • بدون نام

        نکن خطرداره

    • نازنین

      سلام من باردارم واز دستمال کاغذی برای لکه بینیم استفاده میکردم ک دیشب ب خون ریزی شدید افتادم ک ساعت چهار صب ازمن ی تیکه دستمال کاغذی افتاد میشه این دردها وخونریزی ب خاطر اون بوده باشه

      پاسخ ها

      • عشرت السادات موسوی

        درسته براهمونه استفاده نکنید

      • عشرت السادات موسوی

        خوب میشی استفاده نکن دستمال کاغذیاستراحت مطلق فقط دستشویی

    • عشرت السادات موسوی

      دستمال کاغذی ممنوع ازتنظیف استفاده شود و یک شب درمیان بشویید یا تیکه های تنظیف استفاده شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوش کنید

    • بدون نام

      استفاده نشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله به هیچ عنوان

    • بدون نام

      ممنونم ازمحبتتون که گوش کردید منم بخاطر خودتون میگم دوستارین بکنین دوستدارین نکنین خودتان دانید

    • سحر

      ایا میشه هم دسمال کاغذی هم حوله استفاده نکنم من عفونتم دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج