جاباما
۱۹۵۷۰
۴۲ نظر
۱۷۱۳۴
۴۲ نظر
۱۷۱۳۴
پ

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

حق با قدیمی‌هاست «عروسی به چشم تماشاگر آسان است». وقتی خودتان داخل گود باشید دیگر به این راحتی‌ها نیست. هزار و یک کار ریزودرشت است که باید به‌موقع و درست انجام شود تا بتوانید یک جشن ایده‌آل بگیرید و همه‌چیز همان‌طور که دوست دارید، پیش برود.

برترین‌ها: حق با قدیمی‌هاست «عروسی به چشم تماشاگر آسان است». وقتی خودتان داخل گود باشید دیگر به این راحتی‌ها نیست.

هزار و یک کار ریزودرشت است که باید به‌موقع و درست انجام شود تا بتوانید یک جشن ایده‌آل بگیرید و همه‌چیز همان‌طور که دوست دارید، پیش برود. بالاخره در زندگی هرکس این یک شب، خیلی اهمیت دارد و همه می‌خواهند جشنی بگیرند که خاطره‌اش برای همیشه ماندگار شود.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

البته لازم نیست بترسید یا نگران شوید. کافی است یک برنامه‌ریزی کامل داشته باشید و پیش از آن‌که دست به‌کار شوید، حساب‌وکتاب همه‌چیز را بکنید. قرار عقد و وقت‌گرفتن از محضرخانه، اجاره سالن، خرید حلقه، انتخاب آینه و شمعدان، سفارش لباس عروس و کت‌وشلوار داماد، انتخاب آرایشگاه، گل‌فروشی و آتلیه عکاسی فقط بعضی از کار‌هایی است که باید در فهرست‌تان قرار دهید.

برای این‌که چیزی از قلم نیفتد و در روز‌هایی که سرتان حسابی شلوغ خواهد بود، چیزی را فراموش نکنید، در این مطلب راهنمایی‌ای را برای‌تان آماده کرده‌ایم که می‌تواند گام به گام برای برگزاری یک جشن باشکوه همراهتان باشد. حدود قیمت محضرخانه‌های مختلف چقدر است؟ بورس لباس عروس یا کت‌وشلوار کجاست؟ برای انتخاب سالن مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟ حلقه ازدواج را چطور انتخاب کنیم؟

پاسخ این سوال‌ها و خیلی سوال‌های دیگر را می‌توانید در این مطلب پیدا کنید و ان‌شاءالله جشنی ایده‌آل بگیرید.

محضرخانه

‌برای رفتن به محضر خانه، باید نکاتی را در نظر بگیرید که دانستن هر کدام از آن‌ها می‌تواند مراسمی بی‌دردسر و مناسب شأن خانواده‌ها را به دنبال داشته باشد.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

از یک ماه قبل به فکر باشید

گام اول را که همه می‌دانند: انتخاب تاریخی برای روز عقد. اگر تاریخ پیشنهادی مقارن با اعیاد مذهبی یا اتفاقات مهمی باشد، شک نکنید که باید حداقل یک ماه زودتر از محضرخانه وقت بگیرید.

فقط بزرگ‌تر‌ها

تعداد مهمانانی که قرار است برای این اتفاق مهم دعوت شوند را یادداشت کنید و به دفترخانه اطلاع دهید. در نظر داشته باشید حضور بزرگان ۲ خانواده کافی است؛ پس لازم نیست همه را با فرزندان در نظر بگیرید. ساعت دقیق برگزاری مراسم را از محضر‌خانه بپرسید و براساس همین زمان مهمانانتان را دعوت کنید. ممکن است قبل یا بعد از شما خانواده دیگری آنجا مراسم داشته باشند و دیر یا زود رفتن شما ازدحام و بی‌نظمی ایجاد کند.

گل فراموش نشود

هرچند در این روز، همه گل هستند ولی یادتان باشد زیبایی عکس‌ها در کنار یک سبد گل چند برابر می‌شود. اگر به گل فروشی بگویید گل را برای چه مراسمی می‌خواهید برای بهترین انتخاب راهنمایی‌تان می‌کند.

هرچقدر پول بدهید آش می‌خورید

دفترخانه یا به تعبیر عموم محضرخانه‌ها برای امر مقدسی مثل ازدواج معمولا هزینه تعریف شده‌ای دریافت می‌کنند. این هزینه که از طرف سازمان ثبت برای آن‌ها تعریف می‌شود مبلغ ثابتی است که تا این لحظه حدود ۳۰۰ هزار تومان است. البته در دفاتر مختلف و بر اساس خدماتی که به شما ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی از شما مطالبه می‌کنند. برای مثال وجود اتاق عقد مجزا، سفره عقدی مفصل یا جزئی، نیروی خدماتی پذیرایی‌کننده از مهمانان شما، عکاسی و فیلمبرداری و... از جمله خدمات اضافه‌ای است که در بعضی دفاتر ارائه می‌شود.

کلید‌های طلایی یک مراسم عقد موفق

۱- یادتان نرود که روز محضر جواب آزمایش‌های قبل از ازدواجتان را همراه داشته باشید. در ضمن یادتان نرود که اینجا به هیچ عنوان نمی‌توانید کپی شناسنامه یا شناسنامه پدرتان را ارائه بدهید. اینجا فقط و فقط به اصل شناسنامه نیاز است. یک راه‌حل ساده برای اینکه دچار مشکل نشوید این است که مدارک مهمی مثل شناسنامه یا جواب آزمایش‌ها را به خانواده‌تان بسپارید تا فراموش نشود. معمولا مادر‌ها حواس جمعی دارند.

۲- اگر دوست یا فامیلی دارید که به تازگی ازدواج کرده از او بخواهید عقدنامه‌اش را به شما امانت بدهد تا با مطالعه دقیق و سر صبر تمام موارد مورد شک و تردید را بخوانید و با مشورت یک کارشناس یا ریش‌سفیدان آن را درک کنید.

۳- مدرک رسمی عقدتان که همان عقد‌نامه رسمی است چند روز بعد از عقد آماده می‌شود پس عجله نکنید و انتظار نداشته باشید همان لحظه آن را تحویل بگیرید.

۴- اگر شرط ویژه‌ای دارید از قبل به محضردار اعلام کنید تا مورد قانونی نداشته باشد و اگر موردی داشته باشد بتوان آن را رفع و رجوع کرد مثلا اگر مهریه عروس خانم ملک مسکونی است باید مشخصات ثبتی ملک در زمان عقد به محضردار ارائه شود.

۵- بهتر است محضرخانه نزدیک محل سکونتتان را در نظر داشته باشید و از همین مکان برگه معرفی‌نامه بگیرید.

حلقه نامزدی

این حلقه‌ها را شما با هزاران امید و آرزو در دست هم می‌کنید، پس در انتخاب این حلقه‌ها دقت کنید که دیگر جایی برای پشیمانی وجود ندارد. قدیم‌ها که هنوز حلقه فلزی ساخته نشده بود هنگام مراسم ازدواج حلــقه‌هایی از گل بین عروس و داماد ردوبدل می‌شد و بعد‌ها برای ماندگار‌شدن این رسم، این حلقه‌ها از فلز استفاده شد و بعد از کشف طلا یعنی گران‌بها‌ترین فلز، آن‌ها طلایی شدند.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

حلقه‌هایی با یک ردیف جواهر

اگر دوست دارید، حلقه‌تان ساده باشد، اما در طراحی آن از سنگ‌ها و جواهرات استفاده شده باشد، می‌توانید از این نمونه‌ها دیدن کنید، این حلقه‌ها در نهایت سادگی بسیار زیبا هستند و در انگشت دستان شما می‌درخشند، اما حواس‌تان باشد این سنگ‌ها به‌خوبی به حلقه‌تان چسبیده یا به‌اصطلاح سوار کار شده باشند تا به‌راحتی از حلقه جدا نشوند، چون کم شدن هر کدام از این سنگ‌ها علاوه‌بر کم‌کردن زیبایی حلقه از قیمت آن هم کم می‌کند.

هر گرانی زیبا نیست

حتما حلقه گران‌قیمت، زیبا نیست، تجربه ثابت کرده، زیبایی حلقه بستگی به طراحی آن دارد؛ گاهی یک حلقه ساده بسیار زیباتر از یک حلقه گرانقیمت و پر از جواهری است که در بازار وجود دارد.

زیبایی در سادگی است

خیلی‌ها علاقه به سادگی دارند، چون سادگی هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. حلقه‌ها می‌توانند در عین سادگی طراحی‌های مختلفی داشته باشند. در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها به یک تغییر کوچک، طراحی‌شان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌کند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت یک جفت مشابه خریداری کرد.

حلقه‌های ماندگار

این حلقه‌ها سال‌های سال همراه شما هستند و در انگشتی قرار می‌گیرند که براساس افسانه‌ها ارتباط مستقیمی با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاکید می‌کنیم که در انتخاب دقت کرده و زمانی را برای دیدن نمونه‌های مختلف حلقه صرف کنید. اگر دوست دارید، در حلقه‌تان از سنگ‌های گران‌قیمت استفاده شود حتما دقت کنید که سنگ‌ها اصل باشند، چون تشخیص اصل بودن این جواهرات کار مشکلی است و نیاز به تخصص دارد.

بهتر است اگر از این نوع حلقه‌ها می‌خرید برای راحتی خیال‌تان یک جفت حلقه ساده هم بخرید و فقط در مهمانی‌ها و مکان‌های خاص آن را به دست کنید. هر نوع حلقه‌ای که انتخاب می‌کنید هنگام سفارش می‌توانید بخواهید که نام و تاریخ ازدواج‌تان را درون آن بتراشند. این یادگاری می‌تواند همیشه این روز را به شما یادآوری کند.

از کجا حلقه بخریم؟

در میان تمام کالا‌هایی که برای مراسم عروسی خریداری می‌شوند این حلقه‌های شما هستند که به احتمال خیلی زیاد سال‌های سال باقی می‌مانند پس برای خرید از مراکز و مغازه‌های معتبر و نام آشنایی خرید کنید که در این زمینه نام درخشانی دارند. در تهران بعضی از خیابان‌ها بورس فروش طلا و جواهر هستند و شما می‌توانید با صرف چند ساعت از وقت‌تان طلا و جواهر موردنظرتان را پیدا کنید از این خیابان‌ها می‌توان به خیابان کریم‌خان زند، گاندی، میدان مادر و پاساژ ۱۲ فروردین واقع در بازار بزرگ فروردین اشاره کرد.

در مورد قیمت طلا به هیچ عنوان نمی‌توان قیمت پایه یا حتی حدودی نظر داد، چون درکل در این زمینه با بازار پر نوسانی روبه‌رو هستیم. حواس‌تان باشد که طلای سفید را به‌عنوان پلاتین خریداری نکنید. چون که قیمت پلاتین، ۲ برابر طلای سفید است و گاهی همین طلای سفید، آب طلاست و جنس آن طلا نیست. برای داماد معمولا حلقه‌های پلاتین انتخاب می‌شود. در مورد نگین‌های روی حلقه یا در اصطلاح همان جواهری که روی حلقه کار می‌شود هم دقت داشته باشید تعداد مهم نیست بلکه کیفیت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است. معمولا برلیان‌های درجه یک را خیلی خرد و ریز کار نمی‌کنند، هرچه کیفیت پایین‌تر باشد ریز‌تر و خرد‌ترکار می‌شود. باگت، مارکیز، یخی و... عنوان‌هایی است که براساس کیفیت، قیمت و ابعاد به جواهرات داده می‌شود و با همین عنوان هم فروخته می‌شوند.

آینه و شمعدان

با هر بودجه‌ای می‌توانید یک آینه و یک جفت شمعدان زیبا را مهمان سفره عقد و بعد خانه‌تان کنید. به این نکته توجه داشته باشید که جدای از علاقه‌تان به انواع نقره‌ای، کنسولی و... فضای زندگی‌تان خرید آینه و شمعدان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

آینه و شمعدان از آن اقلامی است که در سفره عقد به چشم می‌آید بنابراین چشم و هم چشمی در خرید آن زیاد است، اما اگر اهل چشم و هم‌چشمی نیستید، می‌توانید آینه و شمعدان‌های ارزان تری انتخاب کنید. البته آینه و شمعدان انواع مختلفی داشته و در حال حاضر نقره آن طرفدار بیشتری دارد، چون علاوه بر زیبایی، قیمتی هم هست و وجود این اشیای قیمتی به فضای خانه زیبایی خاصی می‌دهد.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

تناسب را عایت کنید

اگر خانهتان به اندازه کافی جا دارد بد نیست به فکر آینه و شمعدان کنسولی باشید، چون حتما به اندازه کافی جا دارید که از آن یک دکور زیبا بسازید و آینه آن را به شکل قدی استفاده کنید، اما اگر از نظر فضا در مضیغه هستید بهتر است به فکر انواع کوچکتر و رومیزی باشید.

آینه و شمعدان نقره

قیمت انواع نقره در سایز معمولی از ۳ میلیون تومان شروع می‌شود و با بزرگ‌تر شدن ابعاد آن و مقدار نقره‌ای که در آن به کار رفته، افزایش می‌یابد.

البته انواع آینه و شمعدان که فقط روکش نقره (سیلور) دارد نیز در بازار موجود است که قیمت آن پایین‌تر و به صرفه‌تر است. اگر نمی‌خواهید اصلا سمت نقره بروید، انتخاب‌های دیگری هم دارید؛ انواع برنز، فلزی و کریستال می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

آینه‌های بزرگ

مزیت آینه و شمعدان کنسولی این است که می‌توانید آینه‌اش را به‌صورت قدی روی دیوار نصب کرده و به این ترتیب کارکردش را زیاد کنید.

لاله‌های زیبا

لازم نیست حتما آینه و شمعدان نقره، استیل و برنز بخرید. با کمی سلیقه، می‌شود آینه و شمدان‌هایی پیدا کرد که چوبی یا شیشه‌ای باشند و با سلیقه بودن‌تان را مهر تایید بزنند؛ درضمن پول کمتری برای خریدن این جور آینه و شمعدان‌ها صرف خواهد شد. ابتکار دیگر این است که به جای شمعدان از لاله‌های زیبا که قدمتی طولانی در خانه‌های ما دارند استفاده کنید. به این ترتیب لاله‌ها می‌توانند روی میز ناهارخوری شما جلوه‌ای زیبا داشته باشند.

بهتر است سفارش ندهید!

حواس‌تان باشد همان چیزی را که آماده است بخرید، نه این‌که سفارش دهید تا برای‌تان بسازند. تجربه نشان داده، سفارش‌ها معمولا باب طبع مشتری ساخته نمی‌شوند و بیشتر سلیقه سازنده است تا مشتری. اگر آینه و شمعدان را سفارش بدهید، از آنجا که مبلغ را تمام و کمال پرداخته اید مغبون می‌شوید و باید قید پولی را که از جیب‌تان رفته بزنید و تا همیشه آینه و شمعدانی که به سلیقه سازنده ساخته شده، آینه دقتان شود.

از کجا بخریم؟

برای خرید آینه و شمعدان، خیابان مخبرالدوله تهران به شما حق انتخاب بیشتری می‌دهد.

بازار تهران یکی دیگر از جا‌هایی است که می‌توانید به راحتی در آن آینه و شمعدان مورد نظرتان را با قیمتی که درنظر گرفته‌اید، پیدا کنید.

عتیقه فروشی‌های بالای شهر هم آینه و شمعدان‌هایی دارند که طرح‌ها و قیمت های‌شان، هوش از سر آدم می‌پراند. اگر وسع مالی دارید گاه باید تا ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید از این آنتیک فروشی‌ها کنار بگذارید؛ نمونه این آنتیک فروشی‌ها در راسته خیابان شریعتی زیاد است و کافی است سری به این خیابان بزنید تا انواع آینه و شمعدان را در آن ببینید.

سفره عقد

اگر نسبت به مراسم عقد، کلی‌تر نگاه می‌کنید و نمی‌خواهید به تنهایی فقط برای سفره عقد هزینه کنید، زمانی که برای بستن عقد قرارداد با سالن و... می‌روید کار چیدمان و میوه‌آرایی و گل‌آرایی سفره عقد‌تان را هم به همان مجموعه بسپارید.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

سفره عقد ۸ جزء اصلی و همیشگی داشته و بنا به سلیقه شما و مجری طرح چند جزء فرعی نیز دارد که هر کدام از این اجزا معانی و نماد‌های خاص خودش را دارد. گردو، بادام، فندق، نان سنگک، نقل، اسپند، تخم‌مرغ و البته کلام الله مجید این‌ها یک سفره عقد به یاد‌ماندنی را شامل می‌شود.

درخت گردو به‌دلیل عمر طولانی که دارد نماد افزایش طول عمر عروس و داماد است. بادام و فندق هر کدام میوه‌های بهشتی هستند که نماد تداوم نسل و نوه‌دار شدن است. نان سنگک نشانه برکت و رزق و روزی است. اسپند برای دورشدن چشم بد از این پیوند است تا عروس و داماد از آسیب‌ها در امان باشند، نقل و شاخه نبات، شیرینی برای شروع پیوند زناشویی است، تخم‌مرغ نماد تولید و به‌اصطلاح بچه‌دار شدن است و قرآن کریم نشانه‌ای از تاکید وصلت از سوی خداوند و برای محکم‌شدن پایه‌های ازدواج است.

مدرن‌تر‌ها

این اواخر بیشتر عروس‌خانم‌ها سبک چیدن سفره عقد‌های مدرن را می‌پسندند. این نوع سفره عقد به ۲ روش چیده می‌شود. اگر برای چیدن سفره عقد مدرن هزینه کرده اید، قسمت پایه کار را با آب و آینه انتخاب کنید. در این روش هیچ ظرفی برای چیدن ۸ جزء اصلی نیست و طراحی اصلی سفره براساس شمع و گل است. اما اگر برای سفره عقد هزینه کمتری را کنار گذاشته‌اید، معمولا پارچه حریر و سفید رنگ به جای آینه برای اساس کارتان انتخاب می‌شود. اما تزئینات داخل سفره با گل و شمع است.

درست انتخاب کنید

اگر برای انتخاب سفره عقدتان به مراکز مربوطه مراجعه می‌کنید، حتما قبل از هر چیزی نمونه کارهای‌شان را ببیند و دقیقا همان چیزی که مدنظر دارید را انتخاب کنید، اصلا خجالت نکشید، بهتر آن است که قبل از روز برگزاری مراسم آن کاری که مدنظر دارید را انجام دهید تا در روز برگزاری مراسم‌تان، خدایی نکرده توی ذوق‌تان نخورد!

سنتی می‌خواهید یا کلاسیک یا مدرن؟

حالا که با اجزای اصل و فرعی این سفره پربرکت آشنا شدید، نوبت به انتخاب و نشان‌دادن سلیقه برای گزینش این سفره رنگین است. اگر سری به مراکز چیدن سفره عقد زده باشید با انواع چیدمان‌ها و... شاید سرگردان شده یا ممکن است قدرت انتخاب‌تان پایین بیاید. ولی لازم است بدانید هر چقدر هم با تنوع نوع چیدن روبه‌رو شوید باز هم مدل‌های مختلف وجود دارد. به تازگی ۳ نوع سفره عقد چیده می‌شود: سنتی، کلاسیک و مدرن.

یک سفره باشکوه

اگر هم پول بیشتری می‌دهید و هم دوست دارید سفره عقدتان خاص‌تر و متفاوت‌تر از بقیه چیده شود، نمونه کار افرادی که تخصص چیدن سفره عقد و گل‌آرایی دارند را ببینید و نسبت به سلیقه و هزینه‌ای که برای سفره عقد درنظر گرفته‌اید، گزینه مربوط را انتخاب کنید.

شمع و گل و آینه

در بالای سفره عقد و روبه‌روی عروس و داماد آینه و شمعدان می‌گذارند تا در زمان جاری شدن خطبه عقد، عروس و داماد به هم نگاه کنند و دل‌های آن‌ها نسبت به هم صاف و درخشنده شود. شمع و شمعدان سمبل روشنایی و گرمی در پیوند است. کله قند نماد باریدن شادی و خوشی بر سر عروس و داماد بوده که در زمان جاری شدن خطبه عقد معمولا خانم‌های خوشبخت پارچه‌ای سفید و حریری بر سر عروس و داماد می‌گیرند و بر سر آن‌ها قند می‌سایند. عسل، نماد شیرین‌کامی است که بعد از خواندن خطبه عقد عروس و داماد در دهان هم می‌گذارند و قول می‌دهند تا در زندگی تلخی‌ها را پشت سر بگذارند و شیرینی‌ها را با هم تقسیم کنند.

گندم و برنج برای سنتی‌ها

برای تزئین و چیدن سفره عقد سنتی معمولا از گندم، برنج، ظروف نقره و سفال و گاهی حنا و ترمه برای تزئینات استفاده می‌شود، اما نوع گل‌آرایی سفره بنا به سلیقه و هزینه‌ای که حاضر هستید پرداخت کنید، تزئین می‌شود.

سفره را پرگل کنید

انتخاب گل‌آرایی و نوع گل سفره عقد هم باز به سلیقه و هزینه‌ای که کنار گذاشته‌اید برمی‌گردد. قراردادی که با مجری طرح می‌بندید شامل هزینه اجاره حمل‌ونقل برای یک روز، میوه‌آرایی، گل‌آرایی و شیرینی سفره عقد است که شامل توت مارسیپان و باقلواست. اگر نمی‌خواهید برای سفره عقد هزینه زیادی بکنید قسمت گل‌آرایی را از سفره فاکتور نگیرید، بهتر است گل‌های ارزان‌تر انتخاب کنید تا طراوت سفره عقد‌تان از بین نرود، آن‌وقت می‌بینید که هزینه اجاره سفره عقد معقولانه می‌شود.

پذیرایی شام

معنای کترینگ به زبان عامه یعنی موسسه و شرکتی که برگزاری مجالس و مهمانی‌های شما را بر عهده دارد. چنین مجموعه‌هایی از ابتدایی‌ترین کار‌های مجالس را بر عهده می‌گیرند تا اجرای آخرین مرحله یعنی پذیرایی و بدرقه نهایی مهمانان. اگر قصد انتخاب یک کترینگ مناسب برای برگزاری یک مجلس عروسی را دارید، نکات ریز برگزاری این مراسم را فراموش نکنید. در این‌جا فهرست مواردی که باید بدانید و به موسسه انتخابی‌تان اعلام کنید برای‌تان می‌شماریم.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها


کجا عروسی بگیریم؟

مکان برگزاری مراسم را خودتان تعیین کنید. یعنی مشخص کنید، می‌خواهید این مهمانی را در ساختمان اصلی برگزار کنید یا در حیاط مجتمع یا هر مکان دیگر. این نکته به این دلیل اهمیت دارد که اجرا‌کنندگان مراسم باید محیط را برای برگزاری به بهترین شکل تزئین و آماده کنند.

فهرست ذخیره مهمانان

تعداد مهمانان‌تان را قبل از سفارش غذا، میز و صندلی و... تعیین کنید. فراموش نکنید، همیشه تعدادی مهمان رزروی هم داشته باشید. منظور این است که همیشه روی تعداد ثابتی مهمان حساب نکنید. این احتمال را بدهید که تعدادی از دعوت شده‌ها به دلایل مختلفی نتوانند در مراسم شما شرکت کنند، به همین دلیل در کنار فهرست اصلی مهمانان، فهرست جایگزینی تهیه کنید تا درصورت بروز هر مشکل برای مهمانان اصلی بتوانید بدون کمترین اتلاف زمانی، مهمانان رزرو را جایگزین کنید.

شورای مزه برگزار کنید غذا‌های شام عروسی را تعیین کنید. یعنی قبل از این‌که سفارش غذا بدهید منو غذایی موسسه برگزار‌کننده را به دقت مطالعه کنید. بهتر از مطالعه این است که این غذا‌ها را امتحان کنید. یعنی یک بار بدون آن‌که مسئولان این موسسه متوجه شوند و به‌صورت کاملا نامحسوس از انواع غذا‌هایی که می‌خواهید یک پرس سفارش دهید. با افراد با تجربه و کسانی که در این امر صاحب‌نظر هستند، شورای مزه برگزار کنید تا خوب و بد هر نوع غذا را بتوانید تشخیص دهید. براساس همین نظر سنجی می‌توانید بهترین‌ها را انتخاب کنید.

هرچه شما بخواهید

یکی از ویژگی‌های این موسسات این است که از فرش قرمز جلو پای مهمانان تا چراغانی و تزئین سقف و دیوار همه را به‌عهده می‌گیرند. پس بهتر است شما در آلبوم نمونه کار‌های آن‌ها دنبال چیزی بگردید که باب میل‌تان باشد. اگر هم ایده جدیدی دارید به مجریان برنامه اعلام کنید شاید آن‌ها هم استقبال کنند.

پذیرایی کنندگان

انتظار نمی‌رود شما به‌عنوان میزبان با سینی شربت و چای از تک‌تک مهمانان‌تان پذیرایی کنید. برای این کار بهتر است، نیروی خدمات را از این موسسات درخواست کنید. خانم‌ها و آقایان جوان خوش پوش و حرفه‌ای شاغل در این موسسات از مهمانان شما به بهترین شکل پذیرایی می‌کنند تا شبی رویایی را تجربه کنید.

ارتباط برقرار است

مجریان برگزاری مراسم از ۲ یا ۳ روز قبل، هرازگاهی مهمان شما خواهند بود. این افراد با بازدید‌های کارشناسی خود از مکان برگزاری مراسم، تمامی لوازم مورد نیاز را در فهرستی به شما اعلام می‌کنند تا درصورت موافقت شما برای اجاره، سفارش یا خرید با نظر شما هماهنگ باشند.

عقد یا عروسی؟

دلیل اصلی برگزاری مراسم باید به موسسه اعلام شود یعنی آن‌ها باید بدانند برای مجلس عقد و عروسی آماده باشند یا نامزدی و بله برون. این موضوع مهم است، چون هر کدام از این مراسم‌ها غیر از دامنه مشترکی که موجود است ریزه‌کاری‌هایی دارند که افراد با تجربه می‌توانند در اختیار شما قرار دهند.

اهمیت تمیز بودن

به‌دلیل برگزاری مراسم‌های متعدد گاهی پیش می‌آید ظروف خیلی خوب شسته نشده باشند. پس، از اجرا‌کنندگان مراسم بخواهید همه ظروف و لوازمی که برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد را در مکان برگزاری مراسم بشویند تا حین برگزاری به مشکلی برنخورید که موجب ناراحتی یا رنجش خاطر شما شود.

شیرینی با خودتان

تهیه میوه و شیرینی نیز می‌تواند بر عهده موسسه برگزارکننده باشد ولی پیشنهاد می‌کنیم زحمت این کار را خودتان بکشید، چون شما ذائقه مهمانان‌تان را و سلیقه خوراکی آن‌ها را بهتر می‌دانید. در ضمن با به اندازه تهیه کردن شیرینی و میوه می‌توان در هزینه‌ها کمی تعادل ایجاد کرد. شست‌و‌شوی میوه هم می‌تواند با نظارت شما صورت بگیرد.

کلید‌های طلایی یک مراسم موفق

۱- فراموش نکنید موسسات برگزار‌کننده مجالس، خدمات متفرقه زیادی ارائه می‌دهند از بادکنک آرایی گرفته تا اجاره کردن هلی‌کوپتر و کالسکه طلایی و لیموزین. شما اندازه جیب و موجودی حساب بانکی‌تان را می‌دانید نه آن‌ها. پس با حساب و کتاب جلو بروید.

۲- باور کنید خدمه و مجریان اصلی مراسم از رسم و رسوم خانوادگی و قومی شما بی‌خبرند. پس دلیلی ندارد آن‌ها همانطور رفتار کنند که شما عادت دارید یا می‌خواهید. اگر رسم ویژه‌ای دارید و می‌خواهید اجرا کنید، بهتر است قبل از برگزاری و طی یک جلسه توجیهی آن‌ها را آگاه کنید.

۳- درنظر داشته باشید هر آنچه شما بخواهید و سفارش داده باشید، برای مهمانان‌تان سرو می‌شود پس وسط مراسم بی‌مقدمه نخواهید برای‌تان قلیان سرو کنند یا بستنی و فالوده سنتی بیاورند. قبل از آمدن مهمانان فکر همه چیز را بکنید.

۴- غیر از داخل سالن، فکری هم برای خارج از محل برگزاری مراسم داشته باشید. مهمانان‌تان با ماشین می‌آیند نه پای پیاده، پس فکر جای پارک را هم بکنید. می‌توانید برای این موضوع با همسایه‌ها و دیگر اهالی کوچه و محله صحبتی داشته باشید و از قدیم گفته‌اند «جنگ اول به از صلح آخر.» اگر همسایه‌ها در جریان مراسم شما باشند شک نکنید با شما همکاری می‌کنند. شما هم می‌توانید روز بعد با کمی شیرینی یا چند شاخه گل محبت شان را جبران کنید.

لباس عروس

شکی نیست لباس عروس تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه عروس می‌گذارد و شکی هم نیست که بیشتر لباس‌های عروس با زرق‌وبرق‌شان دل عروس خانم‌ها را می‌برند. آیا همین که یک لباس زیبا باشد کافی است؟ مسلما نه. شما با توجه به ظاهرتان باید دست به انتخاب بزنید. در این گزارش توصیه‌ها و راهنمایی‌های مزون‌داران و طراحان با تجربه لباس عروس را می‌خوانید تا انتخاب‌تان، شما را به یک عروس زیبا تبدیل کند.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

مهم‌ترین نکته‌ها

برای انتخاب لباس عروس باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. اول از همه قدتان و بعد از آن وزن‌تان. بیشتر دختر‌ها از لباس‌های چین‌دار خوش‌شان می‌آید و دوست دارند حداقل دامن لباس‌شان پف زیادی داشته باشد، اما با این‌که این لباس‌ها بیشترشان خیلی زیبا هستند ولی برای عروس‌هایی که قد کوتاهی دارند مناسب نیستند. این دسته لباس‌ها برای عروس‌هایی مناسب است که قدشان بلندتر است و دوست دارند متناسب‌تر نشان داده شوند.

از طرف دیگر، این لباس‌ها برای دختر خانم‌های چاق یکی از گزینه‌هایی است که در همان نگاه اول باید رد شود و برعکس مورد توجه عروس‌خانم‌های لاغر قرار بگیرد. لباس‌های پف دار می‌توانند به اندام عروس‌های لاغر حجم بیشتری بدهد و این حجم‌دهی برای عروس‌هایی که اضافه وزن دارند، اصلا مناسب نیست. عروس‌های با اضافه‌وزن باید سراغ لباس‌هایی بروند که ساده هستند، به‌خصوص دامن آن‌ها.

این کار باعث می‌شود آن‌ها را کشیده‌تر نشان دهد و همین کشیدگی، اضافه‌وزن اندام‌شان را مخفی می‌کند. نکته دیگر این‌که سعی کنید، لباس‌هایی را انتخاب کنید که از زیر قفسه سینه به پایین آزاد باشد. به‌خصوص اگر شکم دارید. این کار باعث می‌شود. شکم‌تان را مخفی می‌کند.

گردن‌تان کوتاه است یا کشیده؟

نکته دیگری که باید درنظر گرفته شود کشیده بودن یا کوتاه‌بودن گردن است. ۹۰ درصد لباس عروس‌هایی که در بازار هستند دکلته‌اند. به همین دلیل این طرح به نفع عروس‌هایی با گردن‌های نه چندان کشیده است و باعث می‌شود کوتاه بودن گردن‌شان چندان معلوم نشود. اما عروس‌هایی که گردن‌های کشیده دارند یا باید کت روی لباس شان را طوری انتخاب کنند که یقه ایستاده داشته باشد یا این‌که مراقب مدل موهای‌شان باشند.

مدل‌هایی که تمام مو در بالای سر جمع می‌شوند برای آن‌ها اصلا زیبا نیست. آخرین گزینه، انتخاب گردن بند‌هایی است که چسبان هستند. این گردن بند‌ها مانع جلب توجه کردن کشیدگی گردن می‌شوند. درست مثل یک دستمال گردن.

اول شناخت خود؛ بعدا سفارش

اولین گام برای جست‌وجوی لباس مناسب مجلس شما این است که به شناخت خوب و مناسبی از خود و خواسته‌تان برسید. باید بدانید هدف از انتخاب لباسی با هر فرم چیست. شاید شما بخواهید با پوشیدن مدل خاصی بعضی از عیوب ظاهری یا جسمی‌تان را بپوشانید یا با کمک نوعی خاص از پوشش تلاش کنید تا به شکلی بهتر به چشم بیایید.

در هر ۲ حالت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفارش لباس ابتدا اندام خودتان را بشناسید. برای این کار بهتر است از یک فرد وارد به آناتومی بدن یا شخصی که در این زمینه اطلاعاتی دارد کمک بگیرید. قدم بعدی، کاری است که شاید خیلی وقت شما را بگیرد ولی مطمئنا نتیجه خیلی خوبی خواهد داشت. اینکه بروید و در یک مزون لباس بشینید و تمام صفحات آلبوم‌ها و ژورنال‌های قدیم و جدید را ورق بزنید و از هرکدام که خوش‌تان آمد، یادداشت کنید. فراموش نکنید ممکن است شما در یک مدل از یقه و در یک مدل دیگر از مدل آستینش خوش‌تان بیاید.

کفش راحت انتخاب کنید

حواس‌تان باشد کفش تنگ انتخاب نکنید. کفش‌ها ابتدا کمی سخت هستند و ممکن است نو بودن شان کاملا احساس شود، اما معمولا بعد از مدتی پوشیده‌شدن کمی جا باز می‌کنند. به همین دلیل قبل از عروسی چند بار کفش‌تان را در منزل بپوشید تا پای‌تان در آن جا بیفتد. اگر جا باز کرد و در آن راحت بودید که چه بهتر، اما اگر پای‌تان در آن احساس راحتی نکرد حتما تا قبل از روز جشن به سراغ گزینه دیگری بروید. از طرف دیگر مراقب باشید که پاشنه کفش‌تان شما را خیلی بلندتر از شوهرتان نکند. چون احتمالا آرایش مو‌های شما نیز به قدتان اضافه خواهد کرد. هر کدام را که بلند انتخاب کردید، از بلندی دیگری کم کنید. پس کفشی را انتخاب کنید که هم مناسب باشد و هم راحت.

شما قرار است تمام شب لبخند به لب داشته باشید و با پایی که اذیت شده این کار امکان‌پذپر نیست! حالا که به خوشی لباس‌تان را سفارش دادید باید دنبال کفشی متناسب با همان لباس باشید که هم راحت باشد هم از زیبایی و جلوه لباس‌تان کم نکند. در این مورد راهنمایی‌های مزون لباسی که برای لباس درنظر گرفته‌اید هم می‌تواند کمک‌تان کند.

از کجا بخریم؟

حالا که نکات اساسی انتخاب لباس عروس را دانستید، بد نیست مراکزی را به شما معرفی کنیم که این لباس‌ها را ارائه می‌دهند. بورس لباس عروس در ۲ بخش تهران متمرکز شده: چهار راه امیر اکرم و میرداماد. حدود قیمت لباس عروس‌ها از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود تا ۴۰ میلیون تومان. نترسید! ۴۰ میلیون تومان قیمت خرید لباس عروس‌های مارک دار است و لزومی ندارد که حتما لباس مارک‌دار انتخاب کنید. خیلی از لباس‌ها کار کشور چین هستند و بعضی‌های‌شان هم کار ترکیه. از این ۲ مدل کار‌های ترکیه معمولا مدل‌های بهتری دارند و کیفیت‌شان هم خیلی بهتر است. آمریکا هم در بین تولید‌کنندگان لباس‌های عروس، مدل‌های بسیار زیبا دارد.

برند‌هایی مثل دیوید براید و دیمیتریوس جزو برند‌های در این زمینه هستند. برند کارلو پینیاتلی ایتالیایی و سارا بلا در ترکیه نیز جزو دیگر برند‌های محبوب هستند که عروس‌ها می‌توانند برای خریدشان سری به مزون‌های میرداماد بزنند و البته برند پرونوویا اسپانیایی هم این روز‌ها بسیار محبوب است. از طرف دیگر می‌توانید لباس عروس‌تان را کرایه کنید. قیمت کرایه لباس‌ها با توجه به قیمت فروش لباس تعیین می‌شود. برای یک شب کرایه لباس عروس، مبلغی از حدود ۲ میلیون تومان به بالا تعیین شده است که باز هم بستگی به مارک دار بودن و نبودن شان دارد.

شیوه دیگری در مورد اجاره لباس هم هست که در خیلی از مزون‌ها به عروس خانم پیشنهاد می‌شود و آن این‌که لباسی را با سایز و مدلی که شما می‌پسندید را برایتان می‌دوزند با قیمتی در حد فروش، به‌خود شما اجاره می‌دهند، یعنی همان شیوه کرایه است ولی با سلیقه و سایز شما. اگر تصمیم گرفته‌اید لباس عروسی‌تان را خریداری کنید و برای‌تان مهم است که آن را یادگاری نگه دارید، با درنظر‌گرفتن دوخت، جنس پارچه، میزان کار دستی که روی آن انجام می‌شود و همچنین نوع سنگ یا دیگر موادی که به‌عنوان کار لباس روی آن به کار می‌رود، چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان، کنار بگذارید. بد نیست بدانید این هزینه به‌دلیل کار ویژه‌ای است که روی لباس شما انجام می‌شود؛ شامل برش توسط بهترین برشکاران، دوخت سنگ‌های زینتی گران قیمت، پارچه‌های تمام ابریشم و...

البته در این مورد هستند مزون‌هایی که می‌توانید با پرو نمونه‌های ژورنالی از کشور‌های دیگر، لباس‌تان را از بهترین مزون‌های اروپایی سفارش دهید و البته به قیمت روز.

کت‌و‌شلوار دامادی

محبوب‌ها را انتخاب کنیم یا خاص‌ها؟

همیشه توصیه‌هایی هستند که فوت کوزه گری محسوب می‌شوند. اگر می‌بینید بعضی‌ها خیلی زیبا هستند یا خیلی خوش لباس، این توصیه‌ها را می‌دانند و به کار می‌برند. این توصیه‌ها به‌خصوص برای عروس و داماد‌ها خیلی مهم هستند. آن‌ها باید حواس‌شان باشد که لباس‌شان در شب جشن یکی از خاطره‌انگیزترین لباس‌های زندگی‌شان خواهد بود. معمولا داماد‌ها در انتخاب لباس جشن، خیلی راحت‌تر از عروس‌ها دست به انتخاب می‌زنند. اما این آسان‌گیری نباید باعث بی‌دقتی شود. همان‌طور که عروس‌ها باید نکاتی را در رابطه با لباس‌شان رعایت کنند، داماد‌ها هم باید بعضی چیز‌ها را مد نظر داشته باشند. معمولا برای زیباتر شدن عروس خانم‌ها به جز لباس، آرایش نقش اساسی دارد. با آرایش، رنگ پوست آن‌ها به پایه دلخواه می‌رسد ولی وضع داماد‌ها متفاوت است.

درست است که گریم می‌تواند در تغییر چهره‌شان تاثیر داشته باشد، اما فقط کمی! آن‌ها در مورد رنگ پوست‌شان باید به رنگ لباس‌شان توجه داشته باشند. خیلی‌ها هم‌چنان روی رنگ مشکی به‌عنوان رنگ مناسب برای لباس دامادی تاکید دارند. درست است که مشکی رنگی است که برای اغلب رنگ پوست‌ها مناسب است و خیلی هم رسمی است، اما قطعا رنگ‌هایی هستند که به چهره شما زیبایی بیشتری می‌بخشند. پس لزومی ندارد زیبایی را فدای روال معمول بکنید! از مشاوران حاضر در فروشگاه‌های لباس مردانه بخواهید تا به شما در زمینه انتخاب لباس مناسب کمک کنند. در ایران ۳ رنگ نباتی، مشکی و سفید جزو رنگ‌های محبوبی هستند که داماد‌ها به سراغ‌شان می‌روند. افراد باید با توجه به فرهنگ و خانواده‌شان دست به انتخاب کت و شلوار بزنند.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

ساده‌ها بهترند

کت‌ها در ایران معمولا ساده هستند، اما کسانی هم دوست دارند متفاوت باشند. این افراد به سراغ تاکسیدو و پاپیون می‌روند. درست است که ترکیب این ۲ با هم زیباست، اما چیزی نیست که در فرهنگ ما به اندازه فرهنگ غربی محبوبیت داشته باشد. بهتر است برای مراسم ازدواج‌تان یک کت تک دکمه ساده را با یک کراوات زیبا ترکیب کنید. اگر هم دوست داشته باشید، می‌توانید از ژیله فلور استفاده کنید. ژیله‌هایی که طرح یک نوار روی‌شان است و خیلی هم زیبا و مناسب هستند.

لاغر هستید؟ مشکی نپوشید

نکته دیگر سایز لباس است. آقایانی که دارند داماد می‌شوند و اضافه وزن دارند به هیچ وجه سراغ کت و شلوار‌هایی با رنگ‌های روشن نروند. برای مثال، دور رنگ معمول سفید را خط قرمز بکشند! با کت و شلوار سفید آن‌ها ۲ برابر نشان داده می‌شوند. بر عکس کت و شلوار مشکی درست برای آن‌ها دوخته شده است. این رنگ داماد‌های چاق را جمع و جورتر نشان می‌دهد. بر عکس این مسئله هم صادق است. اگر خیلی لاغر هستید سراغ مشکی نروید. بلکه می‌توانید به سراغ رنگ سفید بروید که شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. به‌خصوص اگر عروس خانم چاق است.

این کفش را زیاد بپوشید

در رابطه با کفش دامادی باید به یک نکته خیلی مهم توجه کنید. اول این‌که بعد از این‌که کفش خود را خریداری کردید آن را توی کمدتان قرار ندهید که در روز عروسی بپوشید. حد اقل ۲ یا ۳ بار این کفش را پا کنید، حتی در خانه. با این کار کفش با فرم پای‌تان هماهنگی بیشتری پیدا می‌کند و اگر ایرادی داشته باشد خودش را نشان می‌دهد. نکته دیگر این است، اگر کفش‌تان نیم شماره از پای‌تان بزرگ‌تر بود ناراحت نباشید. تا آخر شب مسلما پای شما ورم خواهد کرد و اگر کفشی را انتخاب کرده باشید که حتی کمی برای‌تان تنگ باشد تا آخر شب برای‌تان خیلی تنگ می‌شود!

باید راحت باشید

بعضی از داماد‌ها دوست دارند از پیراهن‌ها و کت‌های تنگ استفاده کنند. به‌خصوص آن‌هایی که اندام‌های ورزشکارانه دارند، اما پوشیدن لباس تنگ به معنای این نیست که خودتان را در لباس‌گیر بیندازید. فراموش نکنید، در روز ازدواج‌تان شما کلی کار دارید که باید انجام بدهید: باید به آرایشگاه، گلفروشی و از همه مهم‌تر دنبال عروس بروید! پس لباس‌تان را طوری انتخاب کنید که در آن راحت باشید و مانع تحرک‌تان نشود.

بورس کت و شلوار

شاید خوشایند‌ترین کار برای داماد، خرید همین یک قلم جنس باشد و چه بهتر است که پول زیادی هم پرداخت نکند و خیلی راحت مدلی که می‌خواهد را پیدا و خرید را تمام کند. در بین برند‌های داخلی که کت و شلوار مردانه ارائه می‌دهند مثل ایکات، هاکوپیان، گراد و... به راحتی می‌توانید با قیمت مناسب یک ست دامادی زیبا و مناسب پیدا کنید. البته در این میان برند‌های خارجی هم هستند که قیمت‌های فضایی دارند و این هم به‌دلیل نام برند یا احیانا جنس پارچه و برشی است که اختصاصی آن شرکت تولیدی کرده است.

اگر هم در مراسمی مثل بله بران یا نامزدی، پارچه‌ای به آقای داماد هدیه داده‌اند می‌توانید همان پارچه را به خیاط بدهید تا لباس دامادی دلخواه‌تان را آماده کند. از ایستگاه مترو امام خمینی (ره) که پیاده شوید، حدود ۱۰۰ متر آن طرف‌تر، راسته کت وشلوار فروشی‌ها شروع می‌شود. دست‌تان برای انتخاب حسابی باز است. در آن سوی تهران هم میرداماد پر از فروشگاه‌های مختلف است. پیر کاردین، گراد و هاکوپیان جزو معروف‌ترین برند‌های کت و شلوار مردانه هستند.

قیمت کت وشلوار مردانه معمولا از حدود ۱ میلیون تومان شروع می‌شود. البته تنوع قیمت در مناطق مختلف زیاد است.

آرایشگاه عروس

این مورد به‌دلیل تاثیر‌گذاری بر تمام فعالیت‌های عروس خانم توجه و دقت نظر بیشتری را می‌طلبد. برای مجلسی که ده‌ها مهمان در آن حضور دارند و برای ثبت لحظات این شب باشکوه عکاس و فیلمبردار حرفه‌ای نیز دعوت شده‌اند، خیلی زیبا نیست که چهره عروس خانم بدون درنظر گرفتن زیبایی‌های طبیعی آن و بدون کمک از هیچ ماده آرایشی و زیبایی، در برابر لنز دوربینی قرار بگیرد که قرار است عکس‌هایش یادگاری زیباترین شب زندگی‌اش باشد.

عنوان آرایشگاه یعنی مکانی که در آن به زیبایی و آرایش چهره می‌پردازند؛ پس نباید از این مکان توقع داشت تا در فاصله زمانی کوتاه از شما یک فرد با ایده‌آل‌ترین چهره، اندام، مو، پوست و ناخن بسازد. نهایت هنر و توان یک سالن زیبایی این است که بتواند زیبایی‌های خدادادی شما را برای ارائه بهتر و مشخص‌تر آشکار کند. پس با این فرض نخستین قدم را بردارید و دنبال مکانی باشید که بتواند شما را در رسیدن به هدف نهایی‌تان کمک کند. هر خانم در طول سال برای انجام امور زیبایی و پیرایشی حتما هرچند وقت یکبار به آرایشگاه مراجعه می‌کند پس با یک سالن زیبایی آشنایی اولیه‌ای دارد.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

فهرست داشته باشید

قبل از حضور در آرایشگاه لیست کار‌هایی که تمایل دارید در این مکان برای شما انجام شود را تهیه کنید و راجع به آن با مدیریت یا شخصی که قرار است این کار‌ها را برای شما انجام دهد به‌صورت مفصل صحبت کنید.

همان آرایشگر قدیمی

می‌توانید این بار که به همان آرایشگاه همیشگی‌تان می‌روید، نگاهی به آلبوم‌های عروس‌های قبلی آن جا داشته باشید و راجع به میزان تغییرات و کار‌های صورت گرفته روی هرکدام از آن‌ها پرس و جو کنید.

این نخستین و ابتدایی‌ترین شیوه‌ای ا‌ست که ممکن است به‌نظر ساده و پیش پا افتاده بیاید ولی نکته مهمی دارد که کمتر به چشم می‌آید اینکه آرایشگر همیشگی شما، فرم چهره، رنگ پوست، مو، میمیک صورت و دیگر ویژگی‌های بارز چهره شما را بار‌ها و بار‌ها دیده است و به‌خوبی می‌تواند حالات مختلف چهره شما را تجسم کند. این امتیاز ویژه فقط مختص بانویی است که بار‌ها مو‌های شما را کوتاه یا رنگ کرده است و ابرو‌های شما را آراسته و به شما انواع مختلف رنگ سایه را پیشنهاد داده پس از کنار این پیشنهاد بی‌تفاوت نگذرید.

مشورت با دوستان

دومین راه پیشنهادی این است که از دوستان و آشنایان‌تان که به تازگی خودشان یا یکی از اقوام‌شان این مرحله را (جشن عروسی) پشت سر گذاشته‌اند کمک بگیرید و از آن‌ها بخواهید سالن زیبایی‌شان را به شما هم معرفی کنند.

متخصص یا متخصص؟

بعضی از سالن‌ها و مراکز زیبایی به شما پیشنهاد می‌کنند برای پاکسازی پوست، درمان جوش‌های احتمالی و... یکی، دو روز قبل از مراسم به آنجا مراجعه کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از این کار، خوب فکر کنید. درمان توسط یک متخصص پوست معقول‌تر است یا شخصی که فقط تجربه کاری دارد و پشتوانه علمی مطمئنی ندارد؟ در هر صورت تصمیم با خودتان است. اگر احساس می‌کنید و دوست دارید کار ویژه‌ای روی صورت‌تان انجام شود بهتر است به متخصص مراجعه کنید. هنگام مراجعه به آرایشگاه توجه کنید وسایلی که استفاده می‌کنند چگونه نگهداری می‌شوند و مطمئن باشید برای شما از چه وسایلی استفاده می‌کنند.

خودتان باشید

هر سالن آرایش شیوه خاصی در پیرایش و تزئین عروس دارد، این شیوه ممکن است روی صورت یک نفر زیبا و برازنده باشد ولی با پوست و چهره شما تناسب نداشته باشد پس با یک عکس اینترنتی سراغ آرایشگر نروید تا شما را کاملا شبیه به آن عکس پیرایش کند.

آرامش

روز برگزاری مراسم ممکن است چند عروس دیگر هم همراه شما در سالن منتظر باشند تا به موقع به مراسم برسند پس بهتر است عصبی نشوید و آرامش خود را حفظ کنید. شما می‌توانید با یک نفر به‌عنوان همراه به آرایشگاه بروید ولی قبل از این کار با مسئولان آرایشگاه هماهنگ کنید تا شلوغی باعث نشود همراه عزیزتان نتواند به موقع به سالن برسد.

ترافیک را فراموش نکنید

در انتخاب آرایشگاه به فاصله آن تا آتلیه عکاسی، گلفروشی و سالن عروسی توجه داشته باشید، چون دوری این مکان‌ها از هم باعث می‌شود مدت زمان زیادی را در ترافیک بمانید و آرایش صورت یا موی‌تان به هم بریزد. شب قبل از مراسم یا چند روز جلوتر همراه آقا داماد یک بار تا آرایشگاه بروید تا ایشان محل آرایشگاه را بشناسد. خیلی مواقع پیش می‌آید که آدرس اشتباه به داماد می‌دهند و همین باعث استرس و نگرانی هر ۲ نفر شما خواهد شد.

وسایلی که باید همراه داشته باشید

از آرایشگرتان بپرسید روز مراسم چه لوازمی باید با خود به آرایشگاه ببرید و چه ساعتی باید در آنجا حضور داشته باشید. بعضی از وسایل هستند که کاملا اختصاصی‌اند و شاید شما دوست نداشته باشید به‌صورت مشترک با دیگران استفاده کنید مثل محصولات ضد‌عرق، خوشبو‌کننده بدن یا حتی عطر. پس فراموش نکنید که این لوازم را نیز با خودتان ببرید.

مراقب دست‌ها باشید

چند روز مانده به مراسم عروسی قطعا خیلی کار دارید تا انجام دهید ولی این باعث نمی‌شود مواظب دستان و انگشتان‌تان نباشید، چون زخم دست و انگشت ر ا با هیچ‌چیز نمی‌توان پوشاند. سعی کنید چند روز مانده تا مراسم از دستکش استفاده کنید تا آسیبی به دستان‌تان وارد نشود.

با قیمت‌ها آشنا شوید

انتخاب سالن زیبایی که بتواند نظر و خواسته شما را تامین کند و در عین حال مناسب‌ترین قیمت را داشته باشد کار سختی نیست ولی کمی حوصله و زمان می‌خواهد. نرخی که سالن‌ها ارائه می‌دهند باید بر اساس نرخ مصوب اتحادیه باشد ولی متاسفانه کمتر پیش می‌آید که کاملا بر همان اساس جلو بروند.

آرایشگاه داماد


چند سالی می‌شود که آرایشگاه رفتن آقایان در شب عروسی، تبدیل به عادت شده؛ آقایان معتقدند آن‌ها نیز حق دارند در شب عروسی‌شان مانند عروس خانم، ظاهری زیبا و متفاوت داشته باشند تا وقتی فیلم و عکس‌های‌شان را دیدند، لذت ببرند! البته آقایان برخلاف خانم‌ها زمان زیادی را صرف آرایشگاه نمی‌کنند، چون حداکثر کاری که می‌توانند انجام دهند، آرایش مو و یک گریم خیلی معمولی روی صورت‌شان است.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

گریم برای آقای داماد

این موضوع بستگی به‌نظر آقا داماد دارد؛ این‌که بخواهد گریم روی صورتش انجام شود یا نه. اگر بخواهد گریم کند، آیا زیاد باشد یا کم. یکسری آرایشگاه‌های مردانه بالای شهر، قبل از شروع کارشان، روی پوست آقاداماد ماسک COLD استفاده می‌کنند که تمام حرارت صورت و بدن را جذب خود می‌کند و عمل آرامش‌بخشی را به بهترین نحو انجام می‌دهد تا اضطراب آقا داماد در شب عروسی پایین بیاید! بعد از این مرحله، آقا داماد برای انجام گریم تخصصی روی صورتش به گریمور آرایشگاه ارجاع داده می‌شود و آنجاست که باید منتظر چهره‌ای جدید از او باشیم!

اکثر سالن‌های آرایش مردانه برای این‌که هیچ‌کس متوجه گریم آقا داماد نشود، از روش گریم متعادل‌سازی محو استفاده می‌کنند که حتی عروس خانم‌هم با وجود دیدن تغییرات روی صورت آقا داماد، نمی‌تواند متوجه شود آیا گریم روی صورت او انجام شده یا نه! البته نکته‌ای که اکثر آرایشگاه‌ها به آن توجه می‌کنند، یکدست شدن رنگ صورت، از بین بردن خط اصلاح، جای ریش تراشیده شده و زیر چشمان است، به‌صورتی که بیننده اصلا متوجه گریم نمی‌شود و فقط در عکاسی، صورت عروس و داماد یکدست خواهد بود.

داماد بودن خرج دارد

بحثی که این‌جا وجود دارد، این است که بسیاری از آقاداماد‌ها هنگامی که به آرایشگاه مردانه می‌روند، به آرایشگرشان نمی‌گویند مراسم ازدواج‌شان است، زیرا در این صورت مجبورند، اگر در حالت معمول مثلا ۵۰ هزارتومان به‌عنوان اجرت به آرایشگر می‌دادند، این‌بار با پرداخت ۳۰۰-۵۰۰ هزار تومان حسابی نقره داغ شوند! بالاخره هزینه شیرینی بچه‌ها و عیدی و شاباش و... در این دوره و زمانه سرسام‌آور است! اما بهتر است این کار را نکنید و راست بگویید.

داماد متفاوت

اگر تصور می‌کنید، آقایان چهره‌شان در شب عروسی برای‌شان اهمیتی ندارد، سخت در اشتباهید! برای اثبات این مدعا، همین بس بدانید این روز‌ها اکثر آقاداماد‌ها از یک هفته قبل تحت نظر پرسنل سالن آرایشی موردنظرشان قرار می‌گیرند؛ به این ترتیب که درست یک هفته قبل از مراسم، باید هیرکات (کوتاهی مو) آقاداماد انجام شود، بعد از آن اگر پرسنل سالن متوجه شوند صورت و پوست آقاداماد به پاکسازی و ترمیم احتیاج دارد، این‌کار با استفاده از متد‌های جدید و روز دنیا صورت می‌گیرد. در اکثر سالن‌های مشهور شهر، دستگاهی وجود دارد به نام «سنسور» که برای مو‌های آقا داماد ماسک مو می‌گذارد تا مو‌ها هم طراوت‌شان را حفظ کنند، هم خوش‌حالتی‌شان را.

همراهان داماد، گردن او

انگار از رسم و رسومات قدیمی برای آقادامادها، فقط یک رسم، آن هم دست‌وپا شکسته باقی مانده؛ این‌که آقاداماد مجبور است در روزی که برای آرایش و پیرایش به آرایشگاه می‌رود، درصورتی که همراهی داشته باشد، هزینه او را نیز پرداخت کند! البته در قدیم رسم بوده پدر داماد تمام هزینه‌های پسرش و همراهان و شیرینی آرایشگاه را پرداخت کند. اصلا بردن داماد به آرایشگاه و حمام، یک رسم تمام عیار در ازدواج‌های قدیمی بود که با حضور جمعی از بزرگان فامیل و جوانان صورت می‌گرفت و آداب ویژه‌ای هم داشت.

به همان قدیمی اعتماد کنید

آرایش مو در شب عروسی، یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای آقاداماد است. داماد ۲ راه برای انتخاب دارد تا به نتیجه‌ای ایده‌آل برسد؛ اول این‌که آرایشگاهی را انتخاب کند که برای نخستین‌بار است به آن مراجعه کرده (در این صورت احتمال شوکه شدن آقاداماد بسیار زیاد است، چون اگر آرایشگر اشتباهی مرتکب شود، دیگر راه برگشتی نیست!) دومین راه هم این است که پیش آرایشگر قدیمی و مخصوص خودش برود و با خیال راحت کارش را انجام دهد، زیرا این کار حداقل مزیتی که دارد، این است که آرایشگر مخصوص شما، ویژگی‌های چهر‌ه‌تان را می‌شناسد و برای موی‌تان مدل‌های عجیب و غریب درست نمی‌کند.

عکاسی و فیلمبرداری

چند سال که می‌گذرد دیگر کسی یادش نمی‌آید شب عروسی شما شام چه خورده یا پذیرایی و ارکستر چقدر خوب بوده. تنها چیزی که از مهم‌ترین شب زندگی تان به یادگار می‌ماند و می‌توانید آن را به بچه‌ها و حتی نوه و نتیجه‌هایتان هم نشان دهید، عکس و فیلم مراسم است.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

روتوش بی‌روتوش

وقتی دارید آلبوم می‌بینید توجه کنید عکس‌ها روتوش زیادی نداشته باشد. خیلی از عکاس‌ها اشکالات عکاسی‌شان را با روتوش زیاد می‌پوشانند، اما روتوش، چهره شما را مصنوعی و از حالت طبیعی خارج می‌کند و توی ذوق‌تان می‌خورد. علاوه‌بر این سعی کنید مکان عکاسی نزدیک محل جشن یا آرایشگاه باشد تا وقت کمتری را در مسیر رفت‌وآمد از دست بدهید.

مثل فیلم‌های سینمایی

برای فیلمبرداری هم خدمات خاصی مد شده. مثلا برای فیلمبرداری کرین می‌آوردند یا با چنددوربین فیلمبرداری می‌کنند. حتما تعداد دوربین‌ها را بپرسید. بعضی‌های دیگر کلیپ‌های خاص برای عروسی آماده می‌کنند و همان شب در آخر مراسم آن را پخش می‌کنند. معمولا کلیپ مربوط به روز قبل از عروسی و زمانی است که داماد می‌رود آرایشگاه و دنبال عروس می‌رود و آهنگ روی کلیپ‌ها معمولا از آهنگ‌های پاپی است که بار‌ها شنیده شده. اما بعضی از آتلیه‌های خاص برای ساخت کلیپ‌شان هم سفر می‌روند و حتی ترانه و شعر را براساس اسم عروس و داماد به آهنگساز‌ها سفارش می‌دهند. برای این خدمات هم باید هزینه زیادی پرداخت کنید اگرچه این خدمات جالب به‌نظر می‌رسد، اما لزوما نشان‌دهنده کار خوب آتلیه نیستند.

مواظب بدقولی باشید

بعضی از آتلیه‌ها عکس بزرگ عروس و داماد را به‌عنوان هدیه شب عروسی به آن‌ها می‌دهندحتما موقع قرارداد از آتلیه بپرسید چندتا عکس هدیه به شما می‌دهند، عکس عروس و داماد را کی به دست‌تان می‌رسانند و کلیپش را شب عروسی پخش می‌کنند یا نه. حتما قبل از قرارداد بستن بپرسید هزینه چاپ عکس یا درست کردن آلبوم روی هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید اعمال می‌شود یا نه. بعضی از آتلیه‌ها فایل عکس‌های گرفته شده را به شما نمی‌دهند تا صرفا عکس چاپ شده را از خودشان بخرید و عکس را خیلی گران‌تر با شما حساب می‌کنند. تا جایی که ممکن است با آن‌ها قرارداد نبندید. تاریخ تحویل آلبوم و چگونگی آن را هم حتما با آتلیه چک کنید.

امنیت عکس‌ها

بهتر است آتلیه‌ای که کار شما را انجام می‌دهد، آشنا باشد. هم از آن جهت که کارشان و چگونگی تحویل آن را دیده‌اید و مطمئن هستید، هم از آن جهت که امنیت عکس‌های شما تامین شود. در مورد امنیت عکس‌ها حتما با مسئول آتلیه صحبت کنید.

آنچه شما خواسته‌اید

بعضی از آتلیه‌ها خدمات خاصی ارائه می‌کنند؛ مثلا عروس و داماد را چند روز قبل از عروسی به مکان‌های مختلف حتی شمال یا خارج از کشور می‌برند تا از آن‌ها عکاسی کنند. تازگی‌ها مد شده عروس و داماد می‌خواهند در ۴ فصل سال عکس داشته باشند. برای این عکس‌ها باید خیلی زودتر با آتلیه قرارداد ببندید تا روند عکاسی شما را زودتر شروع کنند. اما بیشتر آتلیه‌ها علاوه‌بر عکس عروسی، عکس‌هایی هم با لباس اسپرت یا لباس‌های خاص دیگر از شما می‌گیرند تا به آلبومتان اضافه کنید.

کیک و شیریی عروسی

هر فرد در طول زندگی‌اش بار‌ها کیک و شیرینی خریده و خورده ولی این بارکیک و شیرینی با بقیه فرق دارد. نکات مهمی در این مورد وجود دارد.

یکی از ویژگی‌هایی که کیک عروسی را از دیگر کیک‌ها متمایز می‌کند تعداد طبقات آن است. این تعداد، عدد یا فرمول خاصی ندارد ولی چیزی که در این تصمیم‌گیری تاثیر دارد تعداد مهمانان است.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

قنادان بهترین افرادی هستند که می‌توانند شما را راهنمایی کنند با چه تعداد مهمان چند کیلو کیک یا شیرینی نیازدارید. در تهیه کیک معمولا مواد مختلفی به‌عنوان مخلفات اضافه می‌شود که طعم و مزه خاصی به کیک می‌دهد؛ این مواد می‌تواند موز، آناناس، گردو یا شکلات باشد. توجه کنید میوه‌هایی مثل موز و آناناس ممکن است به‌دلیل برش خوردن و فاصله زمانی تهیه تا مصرف تغییر رنگ دهند پس بهتر است از قید آن‌ها بگذرید و انواع مغز‌ها یا شکلات‌ها را انتخاب کنید.

در آلبوم مدل کیک گاهی نمونه‌هایی را می‌بینید که با گل طبیعی تزئین می‌شوند؛ شما می‌توانید برای این کار گلی هماهنگ با گل دست‌تان به شیرینی‌فروشی سفارش دهید تا هارمونی زیبایی داشته باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برگ‌های گردی جزو این گل‌ها نباشد، چون با هر حرکتی میزان زیادی از آن روی سطح کیک پخش می‌شود و آن را غیرقابل خوردن می‌کند. توجه داشته باشید که کیفیت کیک را فدای زیبایی‌اش نکنید.

اگر میزان کیک شما زیاد باشد، می‌توانید از آن به‌عنوان دسر بعد از غذا استفاده کنید. یعنی دسر را از منوی غذایی‌تان حذف کنید و بخواهید که مهمانداران کیک را بین مهمانان تقسیم کنند.
غیر از کیک عروسی، شیرینی هم جزو جدایی‌ناپذیر میز‌های پذیرایی است ولی این‌که این شیرینی‌تر باشد یا خشک به سلیقه و تمایل میزبان بستگی دارد. هرکدام از این ۲ نوع شیرینی مزایا و معایبی دارد که با یادآوری آن می‌توانیم به شما کمک کنیم.

شیرینی تر: استقبال کم

شیرینی تازه یا‌تر تنوع زیادی دارد وسرو آن می‌تواند در کنار چای یا بدون آن لذت‌بخش باشد که براساس فصل و نوع میوه‌ها، می‌تواند تزئین متفاوتی داشته باشد. این نوع شیرینی‌ها سبک‌تر است، ولی نقل و انتقال و نگهداری آن بسیار سخت و دردسر آفرین است و وجود یخچال برای حفظ تازگی آن لازم است. اگر برای روز بعد از عروسی برنامه خاصی دارید، نمی‌توانید صد در صد روی باقی‌مانده آن حساب کنید. معمولا در مجلس عروسی به دلیل وجود کیک در کنار آن، استقبال کمی از شیرینی‌تر می‌شود.

شیرینی خشک: برای چند روز

شیرینی خشک تنوع بیشتری دارد و می‌تواند هر نوع سلیقه‌ای را راضی کند. شاید به دلیل استفاده همگانی این نوع شیرینی خیلی به چشم نیاید و کمی بی‌اهمیت جلوه کند. یک حسن بزرگ این نوع شیرینی این است که حمل‌ونقل آن خیلی آسان است و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. البته کمی سنگین است و ممکن است با توجه به وزن، تعداد کمتری را شامل شود که این مورد هم با مشورت با قنادان کاملا قابل حل است. شما برای برنامه‌های روز آینده نیازی به سفارش مجدد ندارید و می‌توانید از باقی مانده آن برای پذیرایی مجدد استفاده کنید.

دسته گل و ماشین عروس

نقشه کشیدن برای زیباتر شدن مراسم عروسی یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این مراسم است. درکنار این هیجان شیرین ممکن است اضطراب‌هایی نیز برای شما به وجود بیاید و به دغدغه‌های شما اضافه شود. گل خود به تنهایی سمبل هزاران معنی و مفهوم خاص است و می‌تواند به تمام این دوران یک حس زیبا بدهد و این ساعات را برای شما خاطره‌انگیز کند.

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها


دسته گل استراتژیک

دسته گلی که در دستان عروس خانم قرار می‌گیرد اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا از اولین ساعات روز عروسی تا آخرین لحظات همراه اوست و همه به زیبایی این دسته گل نگاه می‌کنند و آن را نشانه‌ای از سلیقه و هنر عروس می‌دانند؛ این دسته گل بهتر است با آرایش و لباس عروس همخوانی داشته باشد تا در زیباتر شدن او کمک کند. دسته گل‌ها به شکل‌های مختلفی تزئین می‌شوند، پس بهتر است از قبل با شکل‌های مختلف این دسته گل‌ها آشنا شوید تا هنگام انتخاب مجبور نشوید یک تصمیم بگیرید.

گل‌آرایی مجلس

گل‌هایی که در جشن و سالن عروسی دیده می‌شوند، نه‌تن‌ها در داشتن یک حس خوب به مهمان‌ها کمک می‌کنند بلکه در همه عکس‌ها و فیلم‌ها جلوه کرده و برای همیشه ثبت می‌شوند، وقتی که مهمان‌ها وارد سالن می‌شوند، اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌کند زیبایی گل‌هایی است که سالن با آن‌ها تزئین شده. این اولین چیزی است که برای همیشه در ذهن آن‌ها و شما ثبت می‌شود، شما می‌توانید با توجه به فصل، گل‌های متفاوتی داشته باشید.

ماشین عروس

راهنمای برگزاری جشن عروسی از ابتدا تا انتها

این روز‌ها دیگر خبری از آن اسب سفید که قرار بود بیاید و عروس خانم را با خود ببرد نیست، الان همه دوست دارند یک ماشین زیبا سوار شوند و با آن به خانه آرزوهایشان بروند، این ماشین می‌تواند قدیمی باشد. حتی می‌تواند از ماشین‌های گران و مطابق روز باشد یا می‌تواند یک ماشین ساده و معمولی باشد، اما هرچه که باشد گل‌آرایی آن اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند آن ماشین را به آن اسب سفید تبدیل کند.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید یک جشن عروسی زیبا و به‌یادماندنی داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه هنوز عروسی میگیرن

      پاسخ ها

      • Dr. setayesh

        ترجیح می‌دم ب‌ جاي اين خرجای الکی و بیخود ک باعث بيچاره شدن اقا پسر و کم آوردنش اول‌ زندگی میشه درکش کنم و ب‌ یک عقد ساده با ی سفرة عقد کوچولو تو خونشون یا خونمون رضایت بدم.تا زندگی طعمش تلخ نشه واسه اقا پسر. کاش همم درک کنیم بیشترین. لیل فرار اقایون از ازدواج ب‌ خاطر هین خرجای بالایی ک دختر خانم و خانوادشون میتراشنه! خب بنده‌ خدا شادی بتونه ی زندگی کوچولو و نقلی درست کنه برا خودشون. خانومش ولی انقد خرج درست میکنن ک میگه برو بابا کی‌ زن خواست یا مثلا میگن غلط بکنم زن بگيرم و اين‌ حرفا از طرفی بعد از ازدواج انقد مرد و محدود میکنن و برای خودشون عذر میخوام برادرای گلم(حمال می‌خوان) ک طرف زده میشه از زندگی زناشویی....
        کاش همو درک کینم.

      • بدون نام

        dr.setaysh کاش همه دخترا این طوری فکر میکردن مهم اینه که دخترا چیزهای نداشته خونه باباشون رو از شوهرشون میخوان

      • بدون نام

        حالا مثلا آینه و شمعدان و... نباشه ازدواج شکل نگرفته؟
        ول کنید این رسومات بی معنی و دست و پاگیرو که صدها ساله عین مار پیچیده روی تمام زندگیتون
        با اینکه می بینید داره بهتون ضربه می زنه
        هنوز هم حاضر نیستین رهاش کنید

      • رضا

        خاک عالم بر سر کسی که با این خبرهای چرت و مسخره ، مردم را سر کار میگذارند و برترین ها متاسفانه از همه بیشتر به این مطالب یی خاصیت می پردازه ، بنظر من خبرگزاری ها و سایت های خبری که چنین اخباری رو منتشر می کنند در واقع، شریک تبلیغات این کار هستند زیرا برای منافع خودشون دست به این کار می زنند

      • بدون نام

        بدون نام وقتی دنبال یه دختر پلاستیکی داف میری هزینه داره براش که باید از تو بگیره این به اون در

    • مهرداد

      فقط تله پول!! و تشکر از شما که به اونهایی هم که بلد نیستند اموزش تجمل گرایی میدید!!! فقط تبلیغ زندگی لاکچری !!!

    • مهرداد

      یه زمانی که رفته بودیم توحسِ تشکیل خانواده وزندگی و زناشوییِ حلال، چه فکرهاکه نمی کردیم چه نقشه هاکه نداشتیم!!! اماافسوس که دست روزگارنذاشت.جوری ولمون کردکه ولگرد شدیم.

      پاسخ ها

      • فاطمه

        اگر سالم بودی کلی دختر با اصل و نسب باهات حاضر بودن ازدواج کنن حتی اگر یه کار ساده داشته باشی با حداقل درآمد ولی هیچ دختر با اصل و نسبی حاضر نیست با پسر ولگرد خیابونی ازدواج کنه

      • بدون نام

        فاطمه خانم هیچ کسی به ادم سالم و ساده بی کار و بی پول زن نمیده همه پول میخوان ، هممممه پوللللللل براشون مهمه

      • بدون نام

        من از یه خانواده ی ثروتمندم ، همسرم اینطور نبود و من تا الان اصلا به این موضوع توجهم نکرده بودم

    • دریا

      اووووو چقد توضیح!!!
      بابا هرکی به اقتضای شرایط مالی و زندگیش برنامشو میریزه
      حالا شما چ بگید چ نگید
      آسون بگیر تا خداهم آسون بگیره!
      منم چن ماه پیش تو اوج گرونی عروسیم بود،بسم الله گفتیم و بهترین کیفیت با حداقل هزینه
      زیباترین لباس عروس با کرایه۳۰۰تومن!
      ارایشگاه عروسیمم۲۸۰تومن
      حتما میگین تو کدوم روستا بودم؟؟!!من شیرازیم تو همی شیراز خودمم ارامو انجام دادم و فقط از لطف خدا و نیت خوب همسرم بود ک کارامون انقد خوب پیش رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشاله خوشبخت باشید و پابه‌پای هم پیرشید

      • Dr. setayesh

        خوشبخت بشين

      • بدون نام

        تو تهران آرایش عروس تو زیرزمین اقدس خانوم دو ملیون میگیرن با دویصتو پنجاه تف هم نمیکنن رو صورتت

      • بدون نام

        درود به شما خواهر گلم خوشبخت و خرسند و خرم باشید درکنارهمسر گرامیتان

    • زهرا باقری

      خدایی تو این گرونی واقتصاد خراب عجب چرت وپرتی نوشته بودید مردم نون ندارن بخورن بعدعکسها ومتن های بقول معروف لاکچری به چه درد مردم میخوره دردشون وزیادتر کردید آیا اون چیزهایی که نوشتی همه میتونن تهیه کنن یا الان دیگه مولدارهاهم نمی تونن همچین کارهایی بکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        باید به جاش مطلب میزدن چطوری یه عقد و عروسی ساده بگیریم

    • بدون نام

      دلم عروسی خواست (البته به عنوان مهمان)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دلم خواس

    • بدون نام

      بسیار عالی وجالب وکامل بود.تشکر

    • بدون نام

      دست اندر کاران برترین ها یا خیلی رمانتیک و رویایی اند یا پولدارند و همه ش خارج میرند .

    • بدون نام

      کاش عکس عروسیهای ساده اما زیبا رو نشون میدادید. من دوستان خارجی زیادی دارم عروسیهاشون ساده ست اما با ظرافت و زیبایی. یه سری عکس با لباس عروسی ساده و آرایشی کم و ارزان. توی کشورهای دیگه شرکتهایی هستند که کل مراسم عروسی و محضر همه چیز رو بر عهده دارند با قیمتهایی پایین و هر چقدر خرجی کنی همونقدر برات هزینه میکنند اما هر کسی بنا بر وسعش میتونه استفاده کنه جوری نیست که اصلا نشه برگزار کرد

      پاسخ ها

      • خوشبخت

        تو ایران هم ما عقد و عروسی مون ساده و کم خرج اما عالی برگزار شد و به همه مهمانان خوش گذشت.
        نیاز نیست ازدواج های ساده خارجی رو الگو قرار بدیم تو همین خارج ازدواج های لاکچری گرون قیمت هم فراوانه

    • بدون نام

      منکه از این رسم ورسومهای دست وپاگیر بیزارم وهمون بیست سال پیش که ازدواج کردم هیچ کدوم اینکار هارو انجام ندادم و الان جز مشکلات کوچکی که تو هر خانواده هست،هیچ مشکل بزرگ وغیر قابل حلی ندارم،همون روزا که نوار عقد ساده من یک ساعت بیشتر نبود،نوار عروسی دوستم 6ساعت بود اما چند سال بعد از شوهرش جدا شد،تشریفات اصافی وولخرجی صامن خوشبختی نیست

      پاسخ ها

      • ساده

        دقیقا
        منم حدود 8 سال پیش عروسی ساده تو تالاری ارزون گرفتم اما دوستم چند تا مراسم حنابندون و عروسی و پاتختی گرفت همه اش رو هم گران قیمت و زود هم طلاق گرفت و جداشد.
        خوشبختی به مراسم گران نیست

    • بدون نام

      تو این گرونی مگه کسی هم بفکر عروسی هست .
      خجالت نمیکشین خاک بر سرتون

    • بدون نام

      عالی بووووود

    • بدون نام

      استرس گرفتم با اینکه خاستگار هم ندارم(:(:(:(:(:(:(:(:(:

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسرا معمولا میرن خاستگاری داداش وگرنه دختر امروزی منتظر خاستگار نمیشینه

      • بدون نام

        بیا بگیرمت برادر عزیزم

      • علیرضا

        بیا با من ازواج کن

      • بدون نام

        خخخخخ

    • معصومه

      برترین ها به جای این مطلب باید تو این شرایط اقتصادی کشور مطلب میزد چطوری با هزینه کم مراسم های ازدواج رو برگزار کنیم نه اینکه از آینه شمعدان نقره گران قیمت بنویسه!! که به هیج دردی نمیخوره برا من مسی بود با رنگ نقره ای که همه فکر میکنن نقره است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نخریدم یه وسیله ی بیکاره فضا اشغال کن

    • بدون نام

      فقط یه دختر احمق تو ایران ازدواج میکنه

    • بدون نام

      جالبه همه دلشون برای آقا پسر ها میسوزه! اونی که جهیزیه میدیه پسره حتما! شما که ظاهر پرست و اندام پرستی دختر پول پرست گیرت میاد

    • بدون نام

      این خانومای که میگن ما انقدر دادیم اونقدر دادیم مسخره کردن مارو؟ این قیمت ها که گفتین بیشتر توهم بود یا دروغ یکی از فامیلای بدبختمون عروس شد اونم تو روستا فوق العاده فقیر فقط دویست تومن پول آرایشگاه شد! یه کرم پودر یه مژه مصنوعی با رژ لب همین!چه چرندیاتی که نمیگید خجالت آوره حتما پول جهیزیت هم هزارتومن بود!

    • رضوان

      چقدر تجمل!!!

    • بدون نام

      راهنمایی نکنین صد سال

    • کیا

      با سلام جالب بود برترینها همین متن رو پارسالم گذاشته بود بی کم کاست و جالبتر و خنده دار تر اینکه نظراتش هم حالا نگیم دقیقا چون مطمئن نیستم ولی نود در صد هموناست. جون مادرت بچاپ.راستی اول صبحی واقعا شکه شدم بنظرتون واکنش ایران به شهادت سردار عزیزمان چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند تا راکت تو هوا پرت میکنن هر جا خورد زمین دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج