۱۹۵۸۷۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

قیمت مسکن امسال افزایش نمی یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در باره وضعیت قیمت مسکن در سال جاری گفت: آنچه از وضعیت بازار مسکن می‌توان با قاطعیت از آن سخن گفت، این است که امسال جهش قیمت نخواهیم داشت.

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه پرونده تحویل مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان امسال بسته می‌شود، گفت: از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که تکلیف بود، تاکنون ۸۴ درصد محقق شده و مابقی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

فریبرز واحدی گفت:‌ کل واحدهای مسکن مهر استان تهران حدود ۳۳۰ هزار واحد بود که شامل شهرهای جدید پرند، پردیس، اندیشه، شهرهای زیر ۲۵ هزار و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌شد.

وی ادامه داد: از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که تکلیف اداره کل راه و شهرسازی تهران بود، تاکنون حدود ۸۴ درصد یعنی بیش از ۸۶ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.

واحدی اضافه کرد: مابقی این ۱۴ هزار واحد مسکونی باقی مانده که در مرحله نازک‌کاری هستند، تا پایان امسال واگذار می‌شوند و پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان تهران بسته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: کارهای ساختمانی این واحدهای مسکونی باقی مانده به اتمام رسیده و تأسیسات زیربنایی آن‌ها در حال انجام است.

به گفته وی، پرونده واحدهای مسکونی مهر در پاکدشت، ضیا‌ءآباد، اسلامشهر، فیروزکوه و امام رضا (ع) به اتمام رسیده و بسته شده است.

*واحدهایی که قرارداد میان تعاونی‌ و سازنده ها بسته شده هنوز تمام نشده

واحدی تأکید کرد: واحدهایی که قراردادهای آنها به شیوه تفاهم‌نامه سه جانبه بسته شده است، پارسال تحویل متقاضیان مسکن مهر شد و واحدهایی که به روش تفاهم‌نامه‌های دو جانبه میان سازنده‌ها و شرکت‌های تعاونی بسته شده بود باقی مانده است.

*قیمت مسکن امسال گران نمی شود

وی در باره وضعیت قیمت مسکن در سال جاری گفت: آنچه از وضعیت بازار مسکن می‌توان با قاطعیت از آن سخن گفت، این است که امسال جهش قیمت نخواهیم داشت.

وی افزود: براساس آمارهای رسمی اعلام شده سال گذشته افزایش قیمت مسکن حد ۶ درصد بود، بنابراین امسال نیز این افزایش قیمت از شرایط تورمی جامعه بالاتر نخواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت:‌ اگر از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن که همانا تقویت طرف تقاضا است، حمایت شود اتفاق خاصی در قیمت مسکن حتی در نیمه دوم سال ۹۴ نیز رخ نمی‌دهد.

واحدی ادامه داد:‌ اگر بتوانیم هم در حوزه توانمندسازی بخش تقاضا و هم در حوزه توانمندسازی مالی بخش عرضه، سیاست‌های تنظیم شده را دنبال کنیم و تسهیلات در اختیار متقاضیان بگذاریم و صندوق‌های زمین و ساختمان هم فعالیت‌های خود را دنبال کنند، مسکن از حالت رکود خود خارج و شاهد فعالیت انبوه‌سازان و سازندگان در حوزه ساخت و ساز می‌شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئن باشيد مسكن گران نخواهد شد چون فعلا عرضه شايد 10 برابر تقاضا باشد و از طرفي قدرت خريد مردم 100 درصد كاهش يافته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج