۱۹۶۵۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

هنرپذيرايي-۹

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

در اين مطلب و مطالب آينده، ايده‌ها و راهكارهايي را براي چيدمان مختلف ميز در مناسبت‌هاي گوناگون، ارائه خواهیم داد؛ از چيدمان‌هاي رسمي و شيك گرفته تا چيدمان مناسب براي ميهماني‌هاي كودكانه.

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

برترین ها: در اين مطلب و مطالب آينده، ايده‌ها و راهكارهايي را براي چيدمان مختلف ميز در مناسبت‌هاي گوناگون، ارائه خواهیم داد؛ از چيدمان‌هاي رسمي و شيك گرفته تا چيدمان مناسب براي ميهماني‌هاي كودكانه.

به خاطر داشته باشید که در ضيافت‌هاي رسمي، آداب و رسوم است که تعيين مي‌كند چه چيزهايي بايد در كدام قسمت ميز غذاخوري قرار بگيرند. البته اين آداب و رسوم، خشكي و صلابت گذشته خود را از دست داده‌اند و همه چيز تا‌حدودی راحت‌تر شده است. در حال حاضر، چیزی که جای عناصر را روی میز تعیین می کند، این است که صرف غذا و گفت‌وگوهاي افراد مختل نشود. در مورد چيدمان‌ غير رسمي نيز، راحتي و آرامش از جمله مهم‌ترين عوامل است. خوشبختانه، تغييرات كوچكي كه امروزه در چيدمان رسمي ميز غذاخوري متداول شده است، جای را برای بروز خلاقيت و ابتكار افراد در چيدمان ميز باز گذاشته است.

از این رو، سعی داریم تا افزون بر چيدمان ميز غذاخوري كه صرف غذا دور آن انجام می‌شود، به چيدمان ميزهاي بوفه نيز بپردازيم و ايده‌هايي مبتكرانه را در این زمینه و با توجه به نوع ضيافتي كه در پيش داريد، ارائه دهيم.

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

يكي از تفاوت‌هاي اساسي ميز بوفه با ميز غذاخوري معمولي اين است كه افراد، تنها براي كشيدن غذا و خوراكي‌های دیگر و به‌صورت سلف سرويس به آن مراجعه مي‌كنند و ميل كردن غذا دور آن انجام نمی‌شود. از اين رو، مي‌توان روي ميزهاي بوفه از شمع‌ها و شمعدان‌ها و همچنين دسته گل‌هاي بلند استفاده كرد زيرا مشكل ايجاد اختلال در گفت‌وگو براي ميزهاي بوفه مطرح نیست. همچنين روي ميزهاي بوفه، بشقاب‌ها را بايد به‌صورت گروهي یا ستوني و قاشق و چنگال‌ها را نيز به‌صورت دسته‌اي و منسجم در ظرفي مناسب قرار داد.

استفاده از رنگ از اصول مهم و تاثيرگذار در چيدمان ميز غذاخوري است. اجازه دهيد تا يك سرويس غذاخوري به اشكال مختلف در چيدمان ميز قرار بگيرد. دستمال سفره‌ها و روميزي‌ها با طرح‌ها و رنگ‌هاي گوناگون نيز مي‌توانند براي تكميل جلوه نهايي و ایجاد طرح‌هاي جديد در چيدمان ميز غذاخوري مورد استفاده قرار گيرند. افزون بر این، شما مي‌توانيد با استفاده از زير بشقابي‌هاي زيبا و استارترهاي رنگارنگ درون بشقاب ميهمانان پیش ازدعوت آنها بر سر ميز، رنگ‌هايی بيشتر و جديدتر را در چيدمان ميز غذاخوري خود به‌کار ببرید.

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

اگر از رنگ‌ها صحيح استفاده کنید و تلفيق سبك‌ها نيز بطرزی چشمگير انجام شود، در نهايت، میز شما جلوه‌ای رنگارنگ و بسيار جذاب خواهد داشت. مانند اين كارد و قاشق‌هاي مدرن و آنتيك با رنگ‌هاي متنوع كه بسيار زيبا كنار هم چیده شده‌اند.

هر سبكي كه براي چيدمان ميز غذاخوري خود انتخاب مي‌كنيد، بازي با ارتفاع را فراموش نكنيد. شما مي‌توانيد با عناصری که ارتفاع و مقياس‌هاي متنوع دارند، بازي کرده، به خلق جذابيت بصري بپردازيد.

قرار دادن بشقاب‌هاي مورد نياز براي پيش غذا، غذاي اصلي و دسر به ترتيب اندازه روي یکدیگر مي‌تواند به چيدمان ميز غذاخوري بعد دهد. در این حالت، میز شما بسيار زيباتر از زماني خواهد بود كه تنها يك بشقاب تخت براي هر فرد روي ميز قرار داده شده، بشقاب‌هاي ديگر در مواقع نياز به ميز منتقل می‌شود. براي مثال، توصيه مي‌كنيم که بشقاب سوپ‌خوري را روي بشقاب دسر و اين دو را روي بشقاب بزرگ و تخت غذاي اصلي قرار دهيد.

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

قرار دادن يك استارتر زيبا و متمايز روي بشقاب هر فرد، پیش از دعوت ميهمانان براي صرف شام، جلوه چيدمان ميز را از نظر بافت و كيفيت دوچندان مي‌كند. در اين تصوير، مشاهده مي‌كنيد كه بشقاب‌هاي پيركس دودي رنگ روي زير بشقابي برنجی با هماهنگي زيبايي قرار داده شده و گل مگنولياي مصنوعي زيبا نيز به‌عنوان استارتر در بشقاب‌ها گذاشته شده است.

شمع‌ها و شمعدان‌ها، عناصری مناسب براي بازي با ارتفاع در چيدمان ميز هستند. شمع‌هايي كه در ارتفاع کمتری از شمعدان قرار دارند، روشنايي ملايمي را براي سطح ميز فراهم مي‌كنند. شمع‌هايي كه در بخش‌های بالایی شمعدان قرار مي‌گيرند نیز مي‌توانند بر جذابيت بصري چيدمان ميز بيفزايند. البته فراموش نكنيد كه بلندترين شمع نبايد از سطح ديد افرادي كه دور ميز نشسته‌اند، بالاتر باشد زيرا سبب ايجاد اختلال در گفت‌و‌گوی آنها مي‌شود.

ايده‌ها و تزئيناتي كه از این پس به شما توضيح خواهيم داد، تنها تعدادي از حالات ممكن موجود است. در حقيقت، ايده‌های بسیاری در اين مورد می توان ارائه داد که مي‌توانيد از آنها براي تكميل و ارتقای ايده‌اي كه در ذهن خود داريد، از آن بهره ببرید، علايق شخصي خود را به آن اضافه كنيد و سبكي منحصر به فرد و مبتكرانه براي چيدمان ميز غذاخوري خود خلق كنيد.

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

چيدن چند دانه انجير بنفش در بشقاب چيني پایه دار و سفيد رنگ، مي‌تواند عنصر مركزي زيبايي براي ميز غذاخوري باشد. استفاده از چنين عنصر ساده اما غير معمولي حتي در يك چيدمان كاملا رسمي و پر زرق و برق، زیبا و چشمگير خواهد بود.

انواع چيدمان‌ ميز برای نوروز

استفاده از يك جفت مجسمه پرسليني زيبا به شكل فرشته‌هاي كوچك نیز ايده‌ای بسيار زيبا براي قرار دادن كارت نام عروس سر ميز شام عروس و داماد و تعيين جايگاه عروس در شب عروسي است كه مي‌تواند چيدماني متفاوت و خاطره‌انگيز را براي چنين شبی به ارمغان آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج