۱۹۶۹۱
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت پراید چرا ۱۰ میلیون شد؟

هفته گذشته اتفاقی بی‌سابقه در بازار خودرو کشور رخ داد و طی آن، قیمت پراید هم دو رقمی شد، تا بازار عملا با خودروهای زیر ۱۰ میلیون تومان خداحافظی کند.

دنیای اقتصاد: هفته گذشته اتفاقی بی‌سابقه در بازار خودرو کشور رخ داد و طی آن، قیمت پراید هم دو رقمی شد، تا بازار عملا با خودروهای زیر ۱۰ میلیون تومان خداحافظی کند .

هرچند هنوز قیمت پراید در نمایندگی‌ها زیر ۱۰ میلیون تومان است، اما از آنجاکه سایپا درخواست افزایش قیمت برای این محصول داده و چندی دیگر باید کیسه هوا (ایربگ) نیز روی آن نصب شود، به احتمال فراوان این خودرو طی سال آینده در نمایندگی‌ها نیز افزایش قیمت خواهد داشت .

اما چرا و چگونه قیمت پراید دو رقمی شد؟

به نظر می رسد اصلی ترین دلیل افزایش قیمت پراید به ۱۰ میلیون تومان، نامتعادل بودن عرضه و تقاضای آن در بازار است، به نحوی که با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش تقاضا از سویی و نگرانی مشتریان از افزایش قیمت این خودرو در سال آینده، از سوی دیگر، به نوعی تقاضا برای تنها خودروی زیر ۱۰ میلیونی را افزایش داده است. به تعبیری دیگر عرضه نمی‌تواند به پای تقاضای موجود در بازار برسد و همین عامل سبب شده پراید هم قیمتی دو رقمی را تجربه کند .

هرچند سایپایی‌ها عنوان کرده‌اند عرضه پراید ادامه دارد و افزایش قیمتی نیز در نرخ کارخانه‌ای آن اعمال نشده، اما به هر حال اوضاع به شکلی پیش رفته که این خودرو هم اکنون ۱۰ میلیونی شده است. آن طور که کارشناسان می‌گویند، اگر عرضه پراید در این روزهای پایانی سال متناسب با میزان تقاضای آن بود، این خودرو به این زودی‌ها قیمت دو رقمی را تجربه نمی‌کرد .

البته سایپایی‌ها به تازگی اعلام کرده‌اند تمام سعی خود را انجام می‌دهند تا قیمت رسمی پراید، زیر ۱۰ میلیون تومان بماند. در حال حاضر به گفته خودروسازان هزینه تولید افزایش یافته و سال آینده نیز بیشتر خواهد شد و همچنین استاندارد کیسه هوا هم برای پراید به اجرا در خواهد آمد، که مجموع اینها نشان می‌دهد سایپا کار بسیار سختی برای تثبیت قیمت پراید در محدوده زیر ۱۰ میلیون تومان دارد .

همچنین اگر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با روش تعیین قیمت خودرو بر اساس حاشیه بازار موافقت کند، آنگاه نرخ کارخانه‌ای پراید متناسب با قیمت بازار آن تعیین می‌شود و این موضوع در نهایت، ورود رسمی پراید به جمع دورقمی‌ها را رقم خواهد زد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تورج

      خوده سایپا گفته افزایشی نیست اما شما عملا دورقمی شدنه قیمت پراید رو به مردم گزارش میدید...فکرنمکنید .......

      پاسخ ها

      • maryam

        شما یه سر به نمایشگاههای ماشین و نمایدگی سایپا بزن.قیمت میاد دستت اونوقت میدونی کی راست میگه..

    • عادل

      علاوه بر اینها باید این نکته رو هم اضافه کنم که این روزاها به شدت میزان تولید سایپا کاهش یافته، من در شرکتی کار میکنم که قطعه ساز سایپا هست، الآن 7 ماهه که از سایپا پول نگرفتن تا الآن سایپا بیش از 1000 میلیارد تومان به سازنده هاش بدهکاره، از اونورم دیگه قطعه سازها بهش قطعه نمیدن و خط تولید سایپا عملاً به جای سه شیفت یک شیفت هم کار نمیکنه.

    • میثم

      الان همین خودروی پراید افت قیمت پیدا کرده ؟ لذا قیمت پراید نباید بیشتر شده باشه!

    • آتنا

      هينجور كه دوستمون گفتندميزان توليد سايپا و ايران خودرو كم شده چون قطعه ندارند كه توليد كنند . يكي از همكاران من مي گفت تو ايران خودرو هشتاد تا ماشين همشون ناقص بودند يعني يكي دو قطعه كم داشتند در نتيجه قيمت ماشين ها را رو بالا مي برند. خدا آخرعاقبت ما رو بخير كنه

    • عاشق خودرو

      با گذاشتن کیسه هوا و ترمز ای بی اس در این خودرو کارآمد قیمت آن تا 20میلیون تومان هم برسد مناسب میباشد.

      پاسخ ها

      • روزبه

        تو هم که اصلا نسبتی با مدیر عامل سایپا نداری...؟!!!
        در ضمن خیلی مشتاقم که بدونم دقیقا تعریف شما از کلمه "کار آمد" چیه؟؟؟؟؟!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج