۱۹۷۲۵
۷۰ نظر
۷۱۹۸
۷۰ نظر
۷۱۹۸
پ

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

این خودروها به چه صورت وارد کشور می شود؟ مدت زمان تردد آنها در ایران چقدر است؟ شرایط واردات آنها چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها، این نوشته را بخوانید

روزنامه هفت صبح: این خودروها به چه صورت وارد کشور می شود؟ مدت زمان تردد آنها در ایران چقدر است؟ شرایط واردات آنها چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها، این نوشته را بخوانید

پلاک گذرموقت در ابتدا برای افرادی در نظر گرفته شده بود که قصد داشتند برای مدت زمان کوتاهی با اتومبیل خود به ایران سفر کنند. تعیین مدت تردد آنها در کشور به عوامل مختلفی بستگی داشت و گاهی اوقات تحت شرایط خاصی این مدت تمدید می شد اما بعدا عده ای از هموطنان تصمیم گرفتند که از این رویه به عنوان یک تفریح و تجارت سودآور استفاده کنند!

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

قضیه از این قرار است که خودروهای گذرموقت مشمول قانون پرداخت عوارض گمرکی نیستند، بنابراین بعضی ها به این فکر افتادند که اتومبیل های خاص و مورد علاقه شان را از این طریق با قیمتی مناسب و البته مدت زمان محدود، به کشور وارد کنند و همین امر موجب شد تا تعریف و کاربرد پلاک گذرموقت در ایران، دچار تغییرات زیادی شود.

طبق قانون، هر شخصی که حداقل دارای سه ماه اقامت از یک کشور خارجی باشد، می تواند اتومبیل گذرموقتی را از آن کشور به ایران بیاورد و بعد از اتمام مدت تردد نیز باید حتما خودرو را از ایران خارج کرده و به کشور مبادا بازگرداند. هر اتومبیل گذرموقت حداکثر تا شش ماه می تواند در کشور تردد داشته باشد که این مدت زمان باتوجه به شرایط اعلام شده در اداره عبور موقت و وضعیت کشور مبدا ممکن است به صورت دو دوره سه ماهه (تمدید بعد از سه ماه اول انجام می گیرد) یا گاهی به صورت یک دوره پیوسته شش ماهه تعیین شود.

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

بعد از اتمام مدت پلاک، مالک خودرو یک ماه فرصت دارد که اتومبیل را از کشور خارج کند و در این یک ماه به ازای هر روز دیرکرد باید مبلغ مشخصی را بابت جریمه پرداخت کند اما بعد از اتمام این فرصت یک ماهه اگر خودرو از کشور خارج نشده باشد به عنوان کالای قاچاق توقیف می شود. حال اگر بخواهید دوباره از خودروی موردنظر استفاده کنید باید بعد از خروج آن از کشور دوباره مراحل قانونی را طی کرده و پس از گذشت مدت زمانی مشخص برای واردات مجدد آن اقدام کنید.

باید توجه داشت که پلاک گذرموقت کاملا متفاوت از پلاک مناطق آزاد (کیش، قشم، اروند و...) بوده و علاوه بر شکل ظاهری، از نظر شرایط تردد نیز با هم فرق دارند. طبق قانون اخیر، خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد فقط می توانند در همان منطقه تردد داشته باشند و درصورتی که قرار باشد از منطقه خود خارج شوند باید پلاک گذرموقت را دریافت کنند که ظاهرا تصمیم بر آن گرفته شده تا به این دسته از خودروها فقط برای یک ماه در سال، پلاک گذرموقت داده شود. بعضی از افراد نیز تصور می کنند که پلاک گذرموقت همان پلاک سیاسی است که کاملا در اشتباهند. خودروهای پلاک سیاسی برای سفارتخانه ها و جا به جایی پرسنل آنها وارد شده و هیچ ارتباطی به قضیه پلاک گذرموقت ندارد.

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

چند سالی است که واردکنندگان و شرکت های مختلفی در زمینه واردات اتومبیل های گذرموقت فعالیت می کنند تا افرادی که از کشورهای خارجی اقامت ندارند نیز بتوانند از این طریق، یک خودروی گذرموقت را برای خود سفارش دهند. متاسفانه فعالیت تعداد زیادی از این شرکت ها غیرقانونی بوده و گرفتن اتومبیل از آنها ممکن است دردسرهای زیادی را برای مشتریان درپی داشته باشد. در حقیقت باید بگوییم که طبق قانون خرید و فروش اتومبیل گذرموقت ممنوع بوده و انتقال وکالتی آن نیز کاملا غیرقانونی است.

ضمنا باید به این نکته اشاره کنیم که طبق قانون راهنمایی و رانندگی، فقط مالک خودرو می تواند پشت فرمان این اتومبیل ها بنشیند و درصورت مشاهده تخلف، اتومبیل توقیف می شود (هرچند که در حال حاضر انجام این تخلفات به امری عادی تبدیل شده است!) پس روش معمول و صحیح این است که اتومبیل مورد نظر را به شرکت های معتبر سفارش داده و بعد از اتمام مدت تردد نیز از طریق همان شرکت ها برای خروج خودرو اقدام کنید.

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

معمولا شرکت های پس از اتمام مدت پلاک، درصدی از قیمت اولیه خودرو را کم کرده و آن را از شما می خرند تا برای فروش آن نیز با مشکلی مواجه ن شوید. اگر قرار باشد فرد دیگری اتومبیل را خریدرای کند باید اتومبیل را از کشور خارج کرده و بعد از طی شدن مراحل قانونی مجددا اتومبیل را با اسم ایشان به کشور وارد کنید که این کار نیز به کمک شرکت ها قابل انجام است. حتما با خود می پرسید که مالکیت این خودروها چگونه تعیین می شود؟

باید بگوییم که برای واردات هر اتومبیل گذرموقت مبلغی بابت دیپوزیت (ضمانت) از شما گرفته شده و در ازای آن برگه ای با نام دیپوزیت کارنت به اسم شما صادر می شود که نشان می دهد خودرو برای مدت معینی تحت مالکیت شما قرار دارد اما سند اصلی خودرو نزد صاحب آن (شخص حقیقی یا یک نمایشگاه اتومبیل) در کشور مبدا محفوظ می ماند. در واقع شما با پرداخت مبلغ دیپوزیت ضمانت می دهید که پس از اتمام مدت تردد، اتومبیل را به مبدا خود بازمی گردانید. البته خیالتان راحت باشد که مبلغ دیپوزیت (این مبلغ باتوجه به نوع خودرو و کشور مبدا متفاوت است) بعد از بازگشت خودرو، به شما پس داده می شود.

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

قیمت خودروهای گذرموقت باتوجه به نرخ ارز کشوری که از آن خریداری می شوند تعیین می گردد و سپس هزینه حمل و نقل، مبلغ دیپوزیت و هزینه های مربوط به دریافت پلاک نیز به آن اضافه می شود. بدین ترتیب این خیلی مهم است که شما اتومبیل را با چه قیمتی از کشور موردنظر خریداری می کنید و بهتر است که این کار را به افراد باتجربه یا شرکت ها واگذار کنید. معمولا اتومبیل های کارکرده و دست دوم برای واردات گذرموقت انتخاب می شوند زیرا خرید نمونه صفر کیلومتر آنها به صرفه نبوده و باتوجه به اختلاف نرخ ارز، افت قیمت زیادی پیدا می کنند. تا به حال نیز به غیر از چند نمونه انگشت شمار، خودروی صفر کیلومتری به صورت گذرموقت به کشور وارد نشده است.

کدام خودروها محبوب ترند؟

در میان اتومبیل های گذرموقت وارد شده به ایران، خودروهای آمریکایی بیشترین سهم واردات را به خود اختصاص داده اند زیرا ویژگی هایی چون سرعت، قدرت، هیجان رانندگی و زیبایی ظاهری را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهند و نمونه کار کرده آنها نیز به وفور در کشورهای حاشیه خلیج فارس یافت می شود. در این میان، دوج چارجر و فورد موستانگ به عنوان ارزان ترین و محبوب ترین عضو گروه اتومبیل های آمریکایی گذرموقت شناخته می شوند و پس از آنها نیز شورولت کامارو، کرایسلر 300، هامر و کوروت بیشترین میزان واردات را به نام خود ثبت کرده اند. آن دسته از افرادی که از کیفیت مونتاژ و سطح امکانات رفاهی این خودروهای نسبتا ارزان قیمت راضی نبودند به سراغ مدل های مختلف کادیلاک رفته که ارزان ترین نمونه وارداتی آن مدل STS و گران ترین مدل نیز CTS-TV کوپه (حدود 130 میلیون تومان) بوده است.

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

شایان ذکر است که کادیلاک به عنوان یک اتومبیل لوکس آمریکایی، کیفیت مطلوب و آپشن های زیادی را به شما هدیه می دهد. تا سال گذشته نیسان 350Z نیز در میان واردکنندگان اتومبیل های گذرموقت از محبوبیت خاصی برخوردار بود زیرا مانند فورد موستانگ، یک اتومبیل کوپه اسپورت و ارزان قیمت بوده و توانایی فنی قابل توجهی دارد اما کم کم چهره آن تکراری شد و با ورود مدل 370Z محبوبیت آن کاهش پیدا کرد. از بحث اتومبیل های پرطرفدار و ارزان قیمت گذرموقت که بگذریم نوبت می رسد به خاص ترین و گران ترین گذرموقت های وارداتی که قاعدتا شامل اتومبیل های لوکس یا سوپراسپورت اروپایی بوده اند.

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

یکی از خاص ترین اتومبیل های وارداتی گذرموقت، مرسدس بزن SLS AMG است که اصلا تصور نمی کردیم یک روز در خیابان های کشور تردد کند اما تا به حال دو دستگاه از آن به رنگ های قرمز و سفید به صورت گذرموقت وارد ایران شده است. در میان فهرست اتومبیل های لوکس و مجلل گذرموقت نیز رولزرویس فانتوم، فانتوم کوپه و گوست به عنوان خاص ترین اتومبیل های واردشده شناخته می شوند. علاوه بر این خودروها اگر بخواهیم گران ترین یا خاص ترین اتومبیل های وارداتی گذرموقت را نام ببریم باید به خودروهایی چون لامبورگینی مورسیه لاگو LP640 هامان، لامبورگینی گالاردو LP560، ب.ام.و X5 هامان، مازراتی گرن توریسمو، مازراتی کواتروپوت، مرسدس بنز AMG CL63، رنج روور Evoque، پورشه 911 توربو، نیسان GTR، فراری F430 و آئوری R8 اشاره کرد.

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

از سیر تا پیاز واردات خودروهای گذر موقت

در خاتمه باید بگوییم که آنچه در این نوشتار گفته شد حاصل تجربه و تحقیق روزنامه نگاران حوزه خودروی روزنامه «هفت صبح» در زمینه واردات اتومبیل های گذرموقت بوده و برای به دست آوردن این اطلاعات سعی کردیم که از شرکت های معتبر، واردکنندگان مختلف، مالکین خودروهای گذرموقت و مراجع قانونی پرس و جو کنیم. با این حال ممکن است این شرایط همین امروز که شما مطلب را مطالعه می فرمایید تغییر کرده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی عالی و کامل بود

      پاسخ ها

      • محمد

        خيلي چرت بود

      • محسن

        وقتی نمیدونی نگو چرته ، کاملا درسته مغز فندقی

    • صدف

      فكم افتاد خيلي باحال بود ماشيناش،كي بشه ايران به جاي پرايد از اين ماشينا توليد كنه

    • tik7

      مرسدس بزن SLS AMG است

    • titan

      یه سری ماشینهایی هست که با پلاک خود همون کشور میاد کی می دونه چطوری وارد ایران میشن مثلا من چندتا ماشین با پلام آذربایجان(باکو) و اربیل دیدم اینا چطوری میان ؟!!

    • محمد

      ضمن سلام و خسته نباشید.
      مطلبتون خیلی جالب بود.ممنون.
      راستش میخوام بدونم لیست این شرکتهایه معتبرو از کجا میشه پیدا کرد واسه وارد کردن اتومبیلهایه عبور موقت؟؟!
      و چند درصد میره روو قیمت خودرو توو مقصد تا برسه اینجا؟!
      و در آخر این شرکتها خودشونم مدت ترددو تمدید میکنن؟!
      با تشکر

      پاسخ ها

      • صبا

        09122175176یکی از معتبرترین شرکت های واردات و گذر موقت خودرو در ایران

    • محمد احسان نصیری

      سلام من می خواستم اسم و آدرس این شرکت ها که می تونند ماشین گذر موقت وارد کنند را بدونم آخه تا حالا هر چی دنبال این شرکت ها می گردم پیدا نمی کنم مرسی از زحمات شما

    • علی

      سلام. ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه دادید.
      لطفا بگید اگه کسی که خارج از ایران سکونت داره خودروی خودش را با پلاک کشور محل سکونت وارد ایران کنه، هزینه ای که بابت پلاک گذر موقت باید پرداخت کنه چقدره و بابت تمدید گذر موقت چقدر باید پرداخت کنه؟

    • اگه نگیرنمون سام

      سلام
      خسته نباشید
      ممنون از مطالبتون
      یکی از اشنایان ما حدود 6ماه پیش از مرز عراق وارده کشور شده بود
      متاسفانه تنها 1ماه اجازه تردد دادن
      هرکاری هم که کردیم بیشتر اجازه ندادن
      ممنون

    • مجتبی

      عشق است پراید ... هیچ ماشینی مثل پراید نمی تونه جمعیت ایران رو کم کنه

    • saeed

      میزون بود ماشیناش من عشق ماشین دارم اونم خارجی

    • مصطفی

      عالیی عالی

    • حسین

      آقا یه سوال:
      کلا میشه پول گمرکی رو داد اما هر ماشینی رو وارد کرد؟

      پاسخ ها

      • آرمان هیچکده

        نه
        امکانش وجود نداره...
        ماشین های ساخت آمریکا به هیج وجه نمیتونن پلاک ملی دریافت کنن

    • رزگار

      اطلاعات خیلی خوبی بود ممنون /واقعا ماشینهای خیلی قشنگی گذاشتین

    • mary

      salam bebakhshid mikhastam beporsam az koja mitonam etelaate bishtari begiram. man holand zendegi mikonam va baraie ye modat mikham biam iran. mikhastam bedonam chetori mitoanam ba mashin varede iran besham. va ta che modat mitonam ba mashin iran bebonam.

    • امیر رضا

      واقعا عالی و کامل بود من توی کیش زندگی میکنم و می خوام یه لامبورگینی گلاردو 2014 بخرم که این مطالب خیلی راهنماییم کرد بسیار از شما ممنونم

    • احد

      سلام ممنون از مطالب مفيدتون من اهل زنجانم اي كاش مسئولين يه فكرى ميكردن يه راهى ،كه ماهاهم بتونيم با قيمت مناسب از ماشيناى لوكس و عالى استفاده كنيم فك كنم اين آرزوى خيلى از جوانها و حتي مسن ها باشه ولى افسوس كه من خودم عمرا نميتونم دعا ميكنم بقيه مردم مهربون ايران به آرزوهاشون برسن

      پاسخ ها

      • F*B*I

        انشاءالله همه به آرزوهاشون برسند

    • سهراب

      مرسی سایتتون خوبه.کاش یه روزی منم از این ماشینا سوار شم

    • علي

      بنظروم من هيچ ماشيني مث رنجرور نميشه خيلي علاقه زيادي ب رنجرور دارم

    • نیما

      سلام من میتوانم از کیش ماشین بخرم متلا فورد موستانگ بعد بلاکشو گذر موقت کنم تو تهران سوار شم ؟

    • سحر

      منم از اینا یکی می خوام، مگه ما آدم نیستیم؟ ها؟!!!

      پاسخ ها

      • Mohammadsalar

        نه متاسفانه ایرانی جماعت توی ایران آدم حساب نمی شه!!!

    • mobi

      سلام دوستان

      من مقيم كشور قطر هستم ميخوام ماشين كذرموقت بيارم جقدر بايد بابت خرج كمرك كنم
      در كل جقدر ازم بول ميكيرن

    • امیر

      سلام.مرسی از توضیحات کاملتون.یک سوال داشتم.خودرو بعد از تموم شدن ترددش در ایران و برگردوندنش به خارج از کشور.دو باره باید شش ما خارج از کشور بمونه؟و اینکه آیا خودمونم باید بعد از این سه ماه اول دوبار در کشور مبدا اقامت کنیم؟منظور کلی من اینه که میشه اونطرف دو تا ماشین خرید و هر شیش ماه یکیش رو ببری و بلافاصله اون یکی رو بیاری؟ممنون میشم اگه جوابش رو برام ایمیل کنید

    • فربد

      خیلی ممنون دمتون گرم اگه میشه شماره یا ادرس چند تا از اون شرکتای وارد کننده رو بهمون بگی

    • محسن

      خیلی عالی بود .واقعا استفاده کردیم.

    • نيما

      خيلي مفيد بود ولي ميشه همه ماشيني مثلا جگوار رو آورد؟؟

    • اذین

      کاش بشه روزی برا این ماشینا پلاک ملی گرفت

    • میلاد

      مرگ بر آمریکا با این ماشیناشون...فقط پراید،وطنم ایران....

    • علی

      میگه با 100 ملیون سوار یه ماشین دوج میتونی بشی،الان داشتم فکر میکردم با 100 ملیون بدم یه ماشین چینی بخرم سواری کنم حالشو ببرم ولی با این قیمتی که دیدم کلا بیخیال زندگی شدم

    • بهاره

      به نظر من باید گمرک را آزاد کنند و خودرو با درصد مشخص مالیاتی مثل تمام دنیا وارد بشه
      تمام دنیا زا همین روش استفاده میکنند و ما در ایران تافته جدا بافته هستیم مثلا کشور کره خودرو تولید میکنه اما هر کسی میتونه از هر کشوری خودرو داشته باشه آخه امنطقیه که برای حمایت تولید داخل خودرو را تا 300 درصد یا بیشتر ارزش وارد خودرو وارد کنیم بعد خودروی داخلی با قیمت بسیار بالا کشنده و با امکانات بسیار پایین بفروشیم این یک خیانت بزرگ است

      پاسخ ها

      • Ehsan Paydar

        خاانوم واقعا حرفه دله مارو زدی دمت گرم ..!!

    • مجتبي اصلاني

      با سلام اينجانب داراي مليتهاي ايراني و گرجستاني هستم و در ايران زندگي ميكنم .خواستم بدونم اگه بخوام ماشيني از گرجستان بيارم تو ايران زير پام باشه چه كار بايد بكنم .با تشكر

    • sepehr

      یعنی وقتی ما ی ماشین فورد موستانگ رو 130 میلیون خریداری میکنیم به مدت 6 ماخ بعد از 6 ماه دوباره میتوانیم اون 130 میلیون را دوباره دریافت کنیم

    • محمد

      سلام به دوستان عزیز.میخواستم ببینم من اگه بخوام یه موستانگ از مناطق ازاد وارد تهران کنم داستانش چجوری میشه
      اصلا میشه اورد با پلاک گذر موقت بعد داستان این نوع پلاک ها چجوری
      ممنون از کمکتون

    • بدون نام

      سلام ميخواستم بدونم اگر بخوايم يه تخلف راجع به يه خودروي گذرموقت گزارش بديم بايد با كجا و چه شركتي تماس بگيريم ؟اين خودرو الان در استان فارس ميباشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خدا مرگت بده
        تو چرا گزارش بدی شبا میاد. خونتون؟

    • محمد

      سلام .ماشینی که من میخوام در مناطق ازاد ایران موجود نیست میخواستم از امریکا یکی بیارم داخل کیش و پلاک کیش کنم که داخل کیش بمونه و هر وقت خواستم گذر موقتش کنم بیارم داخل ایران ایا این کار شدنیست لطفا راهنمایی کنید با تشکر.

    • میلاد راد

      اینارو همه با زبون ساده وقتی مکیگی کاپتاژ برات شرح میدن

    • یاسر

      خیلی عالی بود ایا می توانیم یه دوج چارجر مدل 2013 به اردبیل گذر موقت بیاریم؟چقد پول نیازه؟

    • بدون نام

      ممنونم

    • رضا

      رضا
      0

      با سلام به دوستان
      من هم در دام شرکت به اصطلاح معظم و پر زرق و برق داتیس خودرو گرفتار شدم و یک تویوتا کرولا ثبت نام کردم که در زمان تکمیل وجه دقیقا" با تغییر رفتار و عملکرد پرسنل شرکت و دروغ ها و وعده های واهی و بهانه های الکی و دروغین مواجه شدم!!!
      کلا" سیستم این شرکت به گونه ایست که انقدر مشتری را سرگردان و خسته کنه تا به سود انصراف ناچیز 16% راضی بشه و با بدبختی سودشو پس بگیره!!!!
      تمام این شرکتها ظاهر آراسته و مجلل و مردم فریبی دارن ؛ اما از تنها چیزی که خبری نیست عمل به تعهدات و تحویل خودرو می باشد!!!!
      دوستان مراقب باشید تا در دام این شرکتها اسیر نشید!!!
      به تازگی هم در سایت باما اقدام به پیش فروش تویوتا پریوس نموده!!!!!!

    • رضا

      رضا
      0

      با سلام به دوستان
      من هم در دام شرکت به اصطلاح معظم و پر زرق و برق داتیس خودرو گرفتار شدم و یک تویوتا کرولا ثبت نام کردم که در زمان تکمیل وجه دقیقا" با تغییر رفتار و عملکرد پرسنل شرکت و دروغ ها و وعده های واهی و بهانه های الکی و دروغین مواجه شدم!!!
      کلا" سیستم این شرکت به گونه ایست که انقدر مشتری را سرگردان و خسته کنه تا به سود انصراف ناچیز 16% راضی بشه و با بدبختی سودشو پس بگیره!!!!
      تمام این شرکتها ظاهر آراسته و مجلل و مردم فریبی دارن ؛ اما از تنها چیزی که خبری نیست عمل به تعهدات و تحویل خودرو می باشد!!!!
      دوستان مراقب باشید تا در دام این شرکتها اسیر نشید!!!
      به تازگی هم در سایت باما اقدام به پیش فروش تویوتا پریوس نموده!!!!!!

    • بابک

      سلام
      خانم من تابعیت کشور عراق رو داره و خودمم مقیم عراق هستم اگه بخوایم با ماشین خودمون بیایم ایران تا چند ماه میتونیم بمونیم و هزینش چقدره؟ ممنون میشم جواب بدید

    • مسعود

      سلام اگر خودرو پلاک موقت اوردی و پلاک ماشین حودت را زدی بهش چی میشه توقبف یا جریمه البته به خودروی معمولی

    • حسام

      الان که بوگاتی رو هم پلاک ملی می کنن. البته ناقابل 11میلیارد!!!
      چون که اروپاییه وگرنه آمریکایی ها پلاک ملی نمیشن !

    • بدون نام

      باید گمرک برداشته بشه

    • همشهري

      سلام لينكلن نويگيتور با پلاك ازاد و گذر قيمت ميخوام كسي ميتونه كمك كنه

    • بدون نام

      ایران ک ماشینای خوب بلد نیست بزنه با این وضع هم این دوتا کارخونه لگن ساز انگاری حال ندارن بسازن لااقل گمرکو بردارین ملت ماشینه خوب سوارشن بلکه این دو تا لگن سازم ب فکر بیفتن تا ی ماشین خوب بسازن...
      تا کی سوار پراید و پژو دو قرن پیش بشیم خسته شدیم ب والله....

    • بدون نام

      چرا ما میخواییم بریم به کشور خارجی باید کاپتاژ کنیم ولی اونا می یان به کشور ما با پلاک خودشون میان؟

    • بدون نام

      ای کاش راجع ب شماره های روی پلاک گذر موقت هم توضیح میدادین ...ک بر چ اساسی زده میشه

    • امیر محمدی

      سلام من می خوام یک خودروی پرقدرت بصورت گذر موقت واردکنم اولا از کدام مبادی ورودی مقرون به صرفه است ثانیا برای این کار نیاز به کارت بازر.انی هست بگیرم یاخیر ثالثا بعد اتمام دوره 6ماهه گذر آیا میشود آنرا درهیمینجا اوزاق کرد وبه کشور مبداء نبردسر آخر هربار ورودبه کشور چقدر هزینه گذر موقت میشود؟متشکرم از پاسخ مناسب تون

    • بدون نام

      سلام کسی هست اطلاعات کامل در مورد گذر موقت داشته باشه به ما راهنمایی کنه اخه سرما کلاه کذاشتن و 130 میلیون پولمونو خوردن باید چکار کنیم

    • بدون نام

      لعنت برایران خودرو .وسایپا.....وگمرک...پول زور میگیرن البته از ملت میگیرن..ازآقازاده ها نمیگیرن

    • Amirhosein

      من میخوام ماشین گذر موقت خریداری کنم البته سه سال دیگه بعد از مدت ۶ ماهه میشه دوباره مدت خرید یا نه مثلا داشتم اگهی نگاه میکردم نوشته بود قابل تمدید با قیمتی اندک

    • بدون نام

      سلام
      ببخشید میخوام بدونم این ماشین هایی که پلاک منطقه ازاد مثل ارس و اینا میخورن به هیچ وجه نمیشه وارد شهر های دیگه شون کرد مثلا بیاریمشون تهران
      باتشکر

    • بدون نام

      میشه ماشین هایی که وارد می کنیم پلاک اصلی بزنیم مال خودمون الیته پول کل ماشینو بدیم

    • Farhad

      ببخشید میخواستم بدونم فورد موستانگ بخوای شیش ماه گذره موقت بیاری ایران باید چقد پوله گمرک بدی

    • Awat

      سوال اول اینکە معمولا درکدام استانها میشود کە خودرو را کاپ وتاژ نمود و دوم اینکە چگونە از روی شمارپلاک کاپتاژی میتوان دریافت کە خودرو مال کدام شهرستان میباشد؟

    • صادق

      سلام .من نمیدونم اخه د نونت کمه آبت کمه اخه چه کاریه مرگ بر امریکا زرنگ اونیه که دوستی کنه چرب زبون باشه همه دوسش داشته باشن یه مشت دهاتی شدن سیاستمدار بالا دستان اخه این چه کاریه با ملت ایران میکنید اخه دارید چیکار میکنید این همه آدمو جانباز شهید کردید بست نیست یه کم به فکر مردم باشید بزارید همه در رفاه باشن تمام کشورها این خودرو ارزان حال به خاطر اینکه شما اینکارو کردید جواب تحریم و کلیه اتفاقاتشم بگبر متاسفم با این مملکت و وضعی که داریم

    • علی

      کاربر صادق کاری به بقیه حرفات ندارم.ولی اون قسمتی که گفتی یه مشت دهاتی بعضی ها رو ناراحت میکنه مثله خود من مگه در روستا زندگی کردن یه عیب و ننگه

    • رشیدی

      سلام
      میخوام اینو بپرسم:
      یعنی ما ۸سال جنگ کردیم و کشته دادیم که سوار پراید و پژوی از رده خارج بشیم؟!! واقعیت اینه کاری که صدام حسین و یزید نتونستن تموم کنند پراید و امثال پراید به لطف فساد گسترده و بی کفایتی مسعولین دارن ادامه میدن و سرمون میارن. یعنی لیاقت ما این بود؟
      البته این وسط خودمون بیشتر مقصریم چون قبول کردیم این رفتار باهامون بشه. بقول معروف کسیکه ظلم قبول میکنه به اندازه ظالم مقصره. ماشین دو میلیونی رو ۴۰میلیون میفروشن و جالب اینکه مردم هم میخرن! کلاه خودتون رو بکنین قاضی: بنظرتون اگه امثال پراید رو نخرید میمیرید یا اگه بخرید ؟!!
      والا با اسب رفت و امد کنیم بهتر از این ماشینای داخلیه. از قدیم گفتن تا یه بی عقل نباشه یه عاقل سیر نمیشه. من شخصا ماشین مدل پایین خارجی مثل بیوک و شورلت رو میخرم ولی بابت ماشین داخلی پول نمیدم. خب ببخشید سرتون رو درد اوردم.

    • erfan

      ببخشید میخواستم بدونم اگه مدت پلاک گذرموقت تموم بشه وقتی ماشینو به کشورش برگردونی ماشین از دستت میره ؟

    • دانیال

      افغانستان هم میشه گذر موقت وارد کرد خیلی تو فکرشم کسی میدونه جواب بده این شمارم اس بده واسه چی میزنگه
      09225026278

    • خسته

      عالی بود

    • بدون نام

      سلام اگه ما بخواهیم خودرویی با قیمت 500 میلیون تومان به ایران وارد کنیم و پلاک گذر موقت بگیریم 1.چقدر هزینه دارد 2.بعد از شش ماه چقدر باید هزینه کنیم که اجازه شش ماه تردد دوباره را به ما بدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج