۱۹۷۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قبل از طلاق حتما اين مطلب را بخوانيد

به نظر می رسد با در نظر گرفتن بسیاری از مسائل پیش از انتخاب همسر و اقدام به ازدواج می توان آمار طلاق را در جامعه کاهش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر می رسد با در نظر گرفتن بسیاری از مسائل پیش از انتخاب همسر و اقدام به ازدواج می توان آمار طلاق را در جامعه کاهش داد.

مهمترین و تاثیر گذارترین علل پدیده طلاق توقعات نادرست است که طرفین از یکدیگر دارند که از مسائلی همچون عدم آگاهی جنسی، بیماری یا نقص جسمانی، تضاد فرهنگی وفقر مالی و عدم درک مقابل از یکدگر ناشی می شود.

البته یکی از اصلی ترین عوامل که زوجین را به سمت طلاق سوق می دهد بحران شخصیت است بحرانی که سبب می شود افراد برای خلا از تنهایی با یک خلا عاطفی ازدواج کنند.

چنین افرادی هنوز به بلوغ روانی کامل نرسیده اند و آگاهی کامل و لازم جهت ازدواج را ندارند و فقط برای این که تنهایی خود را پر کنند به سراغ ازدواج می روند و تنها توجهشان به تشکیل زندگی تازه و استقلال فردی در نتیجه جدا شدن از خانواده است.

این بحران شخصیت باعث می شود فرد به تفاوت های فرهنگی خود با طرف مقابل توجه نکند تا بتواند به استقلال فردی خود دست یابد.

لذا می توان نتیجه گرفت که بحران شخصیت به طور غیر مستقیم طلاق را نیز برای فرد رقمی می زند .

غلامعلی نوایی روانشناس در این باره گفت: مواردی همچون اختلاف فرهنگی و تفاوت سطح طبقات میان خانواده های زوجین موجبات طلاق را فراهم می آورد.

وی تاکید کرد: ازدواج هایی که در آن هماهنگی بیشتری میان زوجین وجود دارد بیشتر احتمال موفقیت دارند و کمتر به طلاق منجر می شوند.

نوایی بیان داشت: شباهت های همچون سطح تحصیلات، نژاد، دین، زبان و طبقه اجتماعی مسائلی هستند که یک ازدواج موفق را رقم می زنند .

وی گفت: مسائلی چون بالا رفتن سطح انتظارات جوانان نبود و یا ضعف فرهنگ گفتگو و تعامل در اجتماع تسلط و فرهنگ مردم سالاری و تغییر ساختار جنسی از دیگر مواردی است که موجب نداشتن زندگی موفق و در نهایت بروز طلاق می شود.

نوایی گستترش و شیوع نامناسب استفاده از وسائل ارتباط جمعی و تغییرو تحولات شدید اجتماعی و گسترش سایر آسیب های اجتماعی جوانان به روش های پسندیده انتخاب همسر و جایگزینی ازدواج های حاصل از آشنایی خیابانی، تلفنی، و اینترنتی به جای روش های پیشین ازدواج و کاهش نقش مشورت والدین و انتخاب همسر را از دیگر عوامل طلاق برشمرد.

این روانشناس اظهار داشت: مهاجرت های بی رویه از روستاها به شهر، رشد فرآیند کلان شهرها و کاهش سیستم های کنترل اجتماعی غیر رسمی در جامعه کاهش پیوندهای اجتماعی و به ویژه فروپاشی منابع سرمایه اجتماعی و ازدواج مجدد از دیگر متغیرهای موثر بر پدیده طلاق است .

گفتنی است آنچه مسلم است این است که مشاوره افرادی که قصد ازدواج دارند و افزایش سطح آگاهی مساله است که می تواند از آمار طلاق کم کند همچنین تغییر ساختار آموزش کشور و گنجاندن آگاهی های در خصوص شناخت روحیات و نیازمندی های طرف مقابل از یکدیگر از دیگر مواردی است که در کاهش طلاق موثر است.

این در حالی است که با در نظر گرفتن مسائلی که بیان شد قبل از اقدام به ازدواج می توان شروع زندگی را رقم زد که منجر به طلاق شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج