adexo3
۱۹۸۵۶۳
۲۵ نظر
۵۰۱۰
۲۵ نظر
۵۰۱۰
پ

متوسط درآمد پزشکان متخصص در ایران

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با هر گونه افراط و تفریط در مورد تعرفه‌های پزشکی مخالفیم، در زمان حاضر متوسط کل درآمد یک پزشک متخصص در ایران ۱۲.۵ تا ۱۲.۷ میلیون تومان و متوسط کل درآمد یک پرستار حدود ۲.۴ میلیون تومان است.

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با هر گونه افراط و تفریط در مورد تعرفه‌های پزشکی مخالفیم، در زمان حاضر متوسط کل درآمد یک پزشک متخصص در ایران ۱۲.۵ تا ۱۲.۷ میلیون تومان و متوسط کل درآمد یک پرستار حدود ۲.۴ میلیون تومان است.

ایرج حریرچی افزود: طی روزها و هفته‌های اخیر مطالبی در رسانه‌ها درباره درآمد جامعه پزشکی و تعرفه‌های این حرفه منتشر شده است که حاوی افراط و تفریط است، این افراط و تفریط ها نظر وزارت بهداشت نیست و نه به نفع سلامت مردم است و نه به نقع جامعه پزشکی.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ این بحثهایی که به صورت غلوآمیز مطرح می شود،باعث می‌شود که مخالفین در هر دو طرف به همدیگر تهاجم بیشتری بکنند و دودش به چشم مردم و جامعه می‌رود.

وی ادامه داد: اینکه مثلاً می‌گویند درآمد یک ساعت کار پزشک ایرانی معادل ۲۰۰ ساعت کار یک پزشک اروپایی است یا یک پزشک ایرانی ۷ برابر یک پزشک متخصص آمریکایی درآمد دارد یا تعرفه پزشکان ایران یک سوم یا یک ششم تعرفه کشورهای فقیر است و باید چندین برابر شود،‌هیچکدام درست نیست.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در هر قشری از جمله پزشکان یا وکلا یا ورزشکان افراد معدود و انگشت شماری هستند که درآمدهای خیلی بالا دارند،‌اینها کمتر از یک دهم یا یک صدم کل آن جامعه هستند و قطعاً وضعیت و درآمد آنها ملاک عمل کل آن جامعه و صنف نیست و باید درآمد متوسط یک صنف برای مقایسه مد نظر قرار گیرد.

حریرچی اضافه کرد: یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد.

وی گفت: بر اساس محاسبات دقیق وزارت بهداشت متوسط درآمد پزشکان متخصص در ایران بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. جامعه حدود ۲۱هزار نفری پزشکان متخصص در بخش دولتی که حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد آنها تمام وقت فقط در بخش دولتی کار می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود:‌ بر همین اساس متوسط درآمد یک پرستار در ایران حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با درآمد یک پزشک حدود ۶ برابر کمتر است و این فاصله زیادی نیست ضمن اینکه درآمد یک پزشک عمومی به مراتب از متوسط درآمد یک پزشک متخصص کمتر است.

حریرچی اضافه کرد: چنین درآمدهایی در بین پزشکان متخصص ایران در حالی است که ۸۰ درصد خدمات بستری به مردم در بخش دولتی و با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و به خصوص از آبان سال ۹۳ که تعرفه‌های جدید ابلاغ شده است بیش از ۹۹ درصد جامعه پزشکی به تعرفه‌ها پایبند هستند و ریالی بیش از رقم های مصوب دریافت نمی‌کنند.

وی گفت:‌ حتی بعد از تصویب کتاب جدید ارزشهای نسبی خدمات سلامت و از آبان سال گذشته تعداد زیادی از گروههای پزشکی در بخش خصوصی به احترام وزارت بهداشت از درآمدهایی که قبل از این کتاب داشتند و بیشتر از تعرفه‌های مصوب بود؛ گذشتند و اکنون با تعرفه و ارقامی کار می‌کنند که کمتر از قیمت سال ۹۲ است و دیگر حتی در بخش خصوصی نیز خبری از جراحی قلب با تعرفه ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی نیست در حالی که در سال ۹۲ چنین درآمدهایی وجود داشت.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در چنین فضایی اگر پزشکی هست که بر اساس تعرفه‌های مصوب کار می‌کند و درآمد بالا دارد نباید مورد توهین و تحقیر قرار گیرد، ضمن اینکه مکانیزم مالیات هم وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      12 ميليون كمه؟ اونم تو جامعه اي كه حقوق كارگز 600-700 تومنه؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هرچيزي رو با خودش مقايسه بكن
        اين مبلغ با توجه به زحمتي كه كشيده اند خيلي هم كم هست

    • هستی

      پزشکا 14پونزده سال حسابی درس خوندن کلی شیفت وایسادن و بی خوابی کشیدن همش سر وکارشون با خون و میکروب و جنازه واین چیزاست هرکسی این توانایی هارو نداره.به نظر من که درامدشون زیاد نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هزاران مثبت به شما كه درك داريد

      • بدون نام

        14 - 15 سال بدون وقفه بعد از اخذ مدرك ديپلم ...
        تازه به اين طرح و خدمت سربازي هم اضافه بشه ميشه 20 سال

    • بدون نام

      عزیزان فکر کنم این آمار(حتما)دروغه.
      آخه ما توی شهر کوچیکمون دکتر عمومی با ویزیت و تزریقاتش روزی روی هم رفته توی کل سال 1000000تومن کار میکنه اونوقت متخصص با این مبلغ؟مگه میشه ملت؟اینیو که گفتم خودم هرروز دارم میبینم.

    • بدون نام

      درامد ۲۳۰ هزار دلار در ماه پزشک امریکایی!

    • Ziba

      من يكي از اقوام نزديكمون متخصص هست وقتي ميره بيمارستان هاي مناطق محروم حقوق ماهيانه ٤٠٠ ميليون ميگيره فقط بخاطر يك هفته در ميان رفتن و حقوق پزشك عمومي كه خواهرم هست در منطقه محروم كه ميره حدودا ١٥ ميليون ماهيانه ميگيره تازه هم فارغ التحصيل شده اما من مهندسي كامپيوترم ارشد مهندسي كامپيوتر از دانشگاه ملي گرفتم و ٢ شيفت كار ميكنم حقوقم ١٥٠٠٠٠٠هزار تومان هست من هم 4سال واسه كارشناسي ودوسال براي ارشد سختي كشيدم ولي اين إنصافه كه حقوق جامعه پزشكي چه تخصص وچه عمومي قابل قياس با جامعه مهندسي نيست وفقط اين همه اختلاف بين جامعه مهندسي وجامعه پزشكي در ايران هست .منطقه محروم كه لقب مي زنن وبابتش ميليونها پول ميدن من رفتنم و ديدم خيلي هم اباده ولي نميدونم چرا ميگن منطقه محروم ووقتي توي شهرخودمون كار ميكنن باز حقوق خواهرم از ٥ميليون كمتر نيست در عجبم وزير بهداشت چرا إنكار ميكنه حتي خود پزشكان و حتي خواهرم بارها گفتن كه حقوق پزشكاي إيراني از أمريكا هم بالاتره وچقدر هم خوشحال وخرسند هستن !!!

    • مستند

      برترینها ممنون که نظر صبح من رو منتشر کردین!!!
      مگهایرادی داشت؟

    • یک پرستار

      من یک پرستارم . حقوقم 1 میلیون در ماه در بخش خصوصی است. پزشکان عمومی همکار در بیمارستان محل کارم به ازای ویزیت هر بیمار 7500 می گیرند. که در یک شیفت 12 ساعته تقریبا 100 بیمار ویزیت می کنند.
      پزشکان متخصص در بیمارستان ما به ازای یک جراحی معمولی 1 ساعته حدود 1.5 میلیون می گیرند.
      من بواسطه مسوولیتی که دارم تمام مدارک مربوط به حرفهایم را مستند دارم.

      پاسخ ها

      • اعظم

        تو 4 سال تزریقات خوندی اون پزشکی باهم فرق ندارید یعنی؟؟

      • بدون نام

        ببخشید زحمت پرستار خیلی بیشتر از یه دکتریه که میاد یه سر عجله ای به بیمار میزنه ومیره

    • محمد

      درآمد مطب هاشون رو حساب نميكني؟دهها برابر اين مبلغه

    • بدون نام

      خب بنظر شما دکتر سونوگراف از ساعت 4 تا 8 که میاد چند ویزیت انجام بده خوبه؟
      طبق قانون اگه برا هر مریض ده دقیقه نه بیشر وقت بزاره میشه 24 نفر،، ولی تو این 4 ساعت بالای 80 نفر ویزیت میشن هر نفری هم متوسط 30هزار تومن در نظر بگیرین میشه 2میلیون و400 تومن اونم فقط ی روز
      چی میگین شما ...

    • بدون نام

      والا بنده دوست صمیمی پدرم همین هفته گذشته بیمارستان دی قلبشون رو عمل کردند و 56 میلیون تومن شد.

    • علی شریفی

      این آمار شما غلط است بطور متوسط روزی سی بیمار ویزیت میشود که معادل نهصد هزار تومان در چند ساعت است روزی چند آنژیو پزشگ قلب انجام می دهد که اگر صه نفر باشد میشود پانزده میلیون تومان اگر نصف مبلغ را پزشگ بدارد حساب کنید در ماه حدود پانصد میلیون تومان میشود آقای خواب بیدار شو پزشگان حسابی از مردم می گیرند برخی تا دو میلیارد در آمد در ماه دارند

    • بازنشسته

      بایدبین پزشکانی که درداشگاههای دولتی ودانشگاهها ی غیردولتی درس خوانده اند
      ازحیث درامدفرق باشد.

    • بدون نام

      چرا باید حقوق پزشکان اینقدر بالا باشه همه برای درس خوندن زحمت میکشن برادر شوهرم با بهترین رتبه مهندسی الکترونیک خونده الان داره ماهی 3 تومن در یه شرکت کارمیکنه...حالا خیلیم پزشکان درس ویزیت میکنن..خواهرم چندتا دکتر عوض کرد دکتر پنجمی فهمید که کیسه صفراش مشکل داره یا چه خبره یه زایمان طبیعی تو بیمارستان مهرمشهد که دکترم میشینه 2تومنه

    • پارسا

      دوستان اگه درآمد پزشکان کمه یارانه کشاورزان را به آنها بدهید آصلا ایران به این قشر نیاز نداره

    • بدون نام

      پزشکان متخصص روزی 12میلیون درآمد دارند

    • بدون نام

      هر پزشک متخصص فقط در مطب خود بطور متوسط ۵۰ بیمار رو ویزیت میکنه که میشه ۵۰*۳۰۰۰۰=۱۵۰۰۰۰۰ در روز و برای ۲۰ روز کار در ماه میشه ۳۰ میلیون. این فقط از ویزیت در مطب هست. حالا اگه عملهای جراحی و تست های مختلف مثل تست ورزش و نوار قلب و ... بهش اضافه کنید رقمها چند صد میلیون و حتی به میلیارد میرسه. چطور متوسط این درآمدها میشه ۱۲/۵ میلیون؟!!!! ضمنا توی آمریکا درآمد سالانه یه پزشک هم ۲۳۰۰۰۰ دلار نیست چه برسه به ماهیانه!

    • amir

      درآمد230000دلاری پزشکان متخصص آمریکایی که فرمودیدازکدام منبع اخذشده

    • هادی

      همه پرستارا یه روز دوست داشتن پزشک باشن, حالا که قبول نشدنفک میکن مقصر اویی هست که قبول شدن :) با هم مهربون باشید و حرص نخورید . من mbaمیخونم و راضیم:)

    • الناز

      درامد پزشکان حقشونه ...شما حتی ۱روز هم نمیتونید شرایط سخت اونها رو تحمل کنید

    • بدون نام

      دوستان لطفا کمی واقع بین باشین در جامعه پزشکان همه میلیاردر نیستند کی افته هرکی پزشکه میلیاردره اکثر داوطلبین با این تصور در کنکور تجربی برای قبولی در پزشکی شرکت می کنند به همین دلیل هست که اکثر پزشکان بد تشخیص میدن. سرآخر ناچاری که بری دکتر دیگه. چونکه مال پزشکی نیستند راه رو اشتباه اومدن. به هر حال مهندس میلیاردر هم داریم قابل توجه زیبا خانم شما هم مثل خواهرت می تونی درآمد 15 میلیونی داشته باشی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج