۱۹۸۶۷۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فقط لباس تن ژولیت بینوش پوشاندند

ساخته عباس کیارستمی که در سال ۲۰۱۰ برای ژولیت بینوش جایزه نخل طلایی کن را به همراه داشت، این روزها در ۴ سالن سینما در تهران روی پرده رفته است.

فقط لباس تن ژولیت بینوش پوشاندند





هفته نامه تماشاگران امروز - مهدیه جباری: ساخته عباس کیارستمی که در سال 2010 برای ژولیت بینوش جایزه نخل طلایی کن را به همراه داشت، این روزها در 4 سالن سینما در تهران روی پرده رفته است. گروه سینمایی هنر و تجربه به اصرار توانستند هم کیارستمی را راضی به اکران این فیلم کنند و هم با کمک گرفتن از تکنولوژی جدید تصویرسازی، مشکل پوشش ژولیت بینوش را برای پخش فیلم از سینماهای ایران حل کنند. کیارستمی آخرین بار و در سال 1388 فیلم شیرین را روی پرده سینماهای ایران داشت.

عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس ایرانی برای اکران فیلمش در ایران، خودش بر تغییرات فیلم نظارت کرد. «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی با هنرنمایی ژولیت بینوش سرانجام در تهران در4 سالن روی پرده رفت. 4 سالن نمایش وابسته به گروه سینمایی «سینما تجربه» که حمایت مالی از فیلم های خاص را برعهده می گیرد اکران این فیلم را بر عهده دارند.

جمع کارشناسان خبره این گروه سینمایی متشکل از هوشنگ گلمکانی، جمال امید، صانعی مقدم و علم الهدی بعد از تجربه موفق حمایت از فیلم های ماهی و گربه و پرویز که به فروش های 500 و 300 میلیون تومانی رسیدند، این بار 4 سالن 100 نفره شان را به فیلم عباس کیارستمی اختصاص داده اند تا بعد از شرین، یکی دیگر از فیلم های او را روی پرده سینماهای تهران ببرند. فیلمی که این بار هنرپیشه سرشناسی چون ژولیت بینوش در آن نقش آفرینی کرده.

فقط لباس تن ژولیت بینوش پوشاندند

برنده جایزه اسکار سال ۲۰۰۰ برای فیلم شکلات و برنده جایزه نخل طلایی جشنواره کن برای بازی در همین فیلم عباس کیارستمی. کیارستمی در این فیلم رابطه بین یک نویسنده و یکی از علاقه مندانش را در شهر زیبای فلورانس ایتالیا به تصویر می کشد.

پوشش بینوش در فیلم «کپی برابر اصل» اما خط قرمز اکران در سینماهای ایران است. مشکلی که سبب می شد تا در این چند سال امکان اکران فیلم وجود نداشته باشد اما تکنولوژی های جدید سانسور که به تازگی در صدا و سیما هم استفاده می شود، این مشکل را حل کرد و با ساختن لباس های بینوش توانستند مشکل فیلم را حل کنند و مجوز اکرانش را بگیرند. این ساخته کیارستمی در بخش ممیزی کمترین مشکل برای سانسور را داشته است و تنها مشکل اساسی فیلم، همین ادیت تصاویر مربوط به لباس های بینوش بوده است.

با این وجود کیارستمی که با درخواست اعضای شورای مرکزی گروه هنر و تجربه تصمیم گرفت فیلمش را در این گروه سینمایی روی پرده ببرد، در طول ایجاد تغییرات روی نسخه ارائه شده به ارشاد برای گرفتن مجوز، نظارت مستقیم داشته است. کیارستمی حساسیت ویژه ای داشته تا بخش های کلیدی فیلمش حذف نشوند و کمترین اصلاحات روی فیلم انجام گرفته تا او بعد از شیرین، فیلمی که واکنش های ۱۰۰ چهره سرشناس بانوی سینمای ایران را در حال تماشای فیلم رومئو و ژولیت به تصویر کشیده بود، باری دیگر روی پرده سینماها برود. در شیرین تصاویر هنرپیشه های زنی به تصویر کشیده شده بود که بعد از آن دیگر هیچ گاه اجازه نمایش پیدا نکردند. از پوری بنایی تا معتمد آریا و گلشیفته فراهانی.

شاید اگر انتقاد صریح حاتمی کیا درباره ویدئوی حرف های کیارستمی نبود، پیش از این فیلم کپی برابر اصل در تهران روی پرده می رفت اما سرانجام چندماه بعد از فروکش کردن تب حرف های جنجالی حاتمی کیا علیه کیارستمی، این فیلم از چهارشنبه گذشته روی پرده رفت.

فیلمی که حالا هرچه بفروشد، مستقیم به کارگردان و تهیه کننده اش می رسد چون سهم سینماداران و پخش کننده فیلم از بودجه حمایتی دولتی پرداخت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج