۱۹۸۸۱۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

اجبار ایرانی ها به خرید یک سیم کارت؟!

هفته نامه عصر ارتباط: آنطور که مدیرعامل اپراتور رایتل وابسته به سازمان تامین اجتماعی می گوید از سال جاری سیم کارت های این اپراتور جایگزین دفترچه های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی می شود.

اجبار ایرانی ها به خرید یک سیم کارت؟!





هفته نامه عصر ارتباط: آنطور که مدیرعامل اپراتور رایتل وابسته به سازمان تامین اجتماعی می گوید از سال جاری سیم کارت های این اپراتور جایگزین دفترچه های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی می شود.

مجید صدری گفته، شرکت رایتل باتوجه به این که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است بر این اساس از امکانات این شرکت و اپراتور در راستای خدمات رسانی به حوزه بیمه شدگان تامین اجتماعی استفاده می کند.

وی گفته براساس برنامه ریزی های صورت گرفته سیم کارت های رایتل جایگزین دفترچه های درمانی می شوند و با این اقدام ارایه خدمات درمانی برای بیمه شدگان تسهیل می شود. صدر در پاسخ به این پرسش که سازمان تامین اجتماعی بیش از 40 میلیون نفر بیمه شده را تحت پوشش خود دارد و چگونه سیم کارت ها در اختیار بیمه شدگان قرار می گیرد، گفت: قطعا سازوکاری در نظر گرفته می شود که بیمه شدگان به راحتی بتوانند سیم کارت های موردنظر را به راحتی تهیه کنند و با آن سیم کارت می توانند از سایر امکانات اپراتور استفاده کنند.

اگرچه پیش از این نیز صحبت هایی مبنی بر جایگزینی سیم کارت های رایتل با دفترچه های بیمه، شده بود و اینطور گفته شد که قرار نیست مردم پولی بابت خرید این سیم کارت ها بدهند. به فرض صحت این موضوع که مدیرعامل رایتل درباره آن سخنی نگفته، طبعا مردم برای استفاده از خدمات این سیم کارت ها باید مبالغی را در آن شارژ کنند تا امکان استفاده از خدمات احتمالی را داشته باشند. موضوع دیگری که درخصوص سیم کارت های مذکور مطرح می شود، عدم پشتیبانی گوشی بخش زیادی از مردم کشور از نسل 3 و بالاتر است. موضوعی که این نگرانی را ایجاد می کند که آیا این دسته از کاربران باید اقدام به خرید گوشی های جدید نیز بکنند یا نه؟

از سوی دیگر رایتل هنوز شبکه فروش و ارایه خدمات به این حجم از مشترکان در کشور را نیز ندارد. موضوع دیگر به چرایی عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی یا دو اپراتور اصلی کشور و عدم الزام 40 میلیون ایرانی به استفاده انحصاری و اجباری از خدمات رایتل مربوط می شود. به هر تقدیر پرسش های بی پاسخ زیادی پیرامون طرح جایگزینی دفترچه های بیمه با سیم کارت رایتل وجود دارد که مدیرعامل این اپراتور هم به شکل کلی تنها به این پاسخ بسنده کرده که سازوکاری برای آن در نظر گرفته خواهدشد.

این نخستین باری نیست که اپراتور سازمان تامین اجتماعی با استفاده از ایجاد انحصار سعی در توسعه شبکه خود دارد. در سال های گذشته نیز ایجاد انحصار نسل 3 برای رایتل و تمدید مجدد آن موجب شد تا کشور نزدیک به 10 سال از دنیا و کشورهای منطقه در دسترسی به خدمات نسل پیشرفته موبایلی محروم شود. بعد از پایان انحصار رایتل که در نهایت توانست یک درصد از مشترکان تلفن همراه را تحت پوشش نسل سوم تلفن همراه قرار دهد، سال گذشته دو اپراتور اصلی کشور یعنی همراه اول و ایرانسل نیز توانستند به سرعت کار پوشش به 99 درصد مشترکان تلفن همراه را انجام دهند و جبران عقب ماندگی کشور را آغاز کنند.

رایتل پیش از این توانسته بود انحصار ارایه خدمات وای فای شهری و ارایه اینترنت در معابر پرتردد شهرها را نیز از آن خود کند که با پایان یافتن این انحصار، دستاورهای روشنی در دست نیست. حالا انحصار جایگزینی دفترچه های بیمه 40 میلیون ایرانی با سیم کارت های رایتل برای حمایت و کمک به این اپراتور سازمان تامین اجتماعی، مطرح است و باید منتظر پاسخ مسوولان مربوطه و سرانجام این رانت جدید ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر قرار باشه همراه اول مگر چند نفر رایتل دارن همون کارت ملی که قرار بود بهتره که شاید بعضی همراه اولم نداشته باشن !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج