۲۰۰۰۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درگیری مردم در نپال بر سر امکانات زندگی

سخنگوی دفتر سازمان ملل در محل هشدار داده است که اگر کالاهای مورد نیاز نابرابر تقسیم شود و وضع کنونی تغییر نکند، خطر ناآرامی‌ها و درگیری‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

خبرآنلاین: سخنگوی دفتر سازمان ملل در محل هشدار داده است که اگر کالاهای مورد نیاز نابرابر تقسیم شود و وضع کنونی تغییر نکند، خطر ناآرامی‌ها و درگیری‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

به گفته او در حال حاضر نخستین نشانه‌های پرخاشگری و درگیری بر سر آب آشامیدنی بروز کرده است.

به نوشته دویچه وله،یک مامور دولت، که مسئول تقسیم وسایل امدادی است، اعتراف می‌کند که کمبودهای زیادی وجود دارد. تنها ۵۰ سرباز و مامور پلیس مشغول رسیدگی به وضعیت هزاران نفری هستند که ابتدایی‌ترین وسایل مورد نیاز را در اختیار ندارند.

به گفته سازمان ملل بیش از هر چیز نیروهای امداد، چادر، کمک‌های پزشکی، ژنراتور و کیسه‌های پلاستیکی مخصوص اجساد کم است.

شمار اجسادی که از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود دم به دم افزایش می‌یابد. دولت آمار قربانیان را تا کنون ۵ هزار تن اعلام کرده و گفته که بیم آن می‌رود این رقم آشکارا فزونی یابد، زیرا نیروهای امداد هنوز کار خود را در محل‌های پرت و دورافتاده آغاز نکرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش کرده است در کاتماندو پایتخت این کشور درگیری‌هایی میان مردم خشمگین آواره و ماموران مسلح پلیس روی داد.

سوشیل کویرالا، نخست وزیر نپال تلاش کرد در یک سخنرانی مردمی را که هر لحظه خشمگین‌تر می‌شوند آرام کند. او گفت که ذخایر و تجهیزات دولت برای مهار کردن پیامدهای چنین فاجعه‌ای محدود است، ولی همه تلاش خود را خواهد کرد. او وعده داد که دولت از اشتباهات خود خواهد آموخت.

به گزارش رسانه‌ها، مقامات نپال روز چهارشنبه ناچار شدند فرودگاه کاتماندو را که ظرفیت محدودی دارد ببندند. علت این اقدام پیدایش شکاف در باند فرود و پرواز ذکر شده است. از قرار معلوم مقامات نپال این شکاف‌ها را به سرعت برطرف کرده‌اند.

در روزهای گذشته هواپیماهای زیادی که حامل کمک‌های جنسی و نیروهای امداد خارجی بوده‌اند، به دلیل محدودیت ظرفیت فرودگاه کاتماندو نتوانستند در آنجا فرود آیند و ناچار به بازگشت شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج