۲۰۰۰۵۹
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

ریزه کاری‌های ارتباط با اساتید جهت اخذ بورس تحصیلی

حتی ارتباط با اساتید جهت اخذ فرآیند پذیرش و بورس تحصیلی، دارای اسلوب و اصول خاصی است که با تجربه ها و فعالان این حوزه، آن ها را با شما در این گفتار کوتاه، در میان خواهند گذاشت.

ریزه کاری‌های ارتباط با اساتید جهت اخذ بورس تحصیلی





برترین ها: بخش سبک زندگی مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتوا ها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.


ریزه کاری‌های ارتباط با اساتید جهت اخذ بورس تحصیلی

بله! درست متوجه شدید. حتی ارتباط با اساتید جهت اخذ فرآیند پذیرش و بورس تحصیلی، دارای اسلوب و اصول خاصی است که با تجربه ها و فعالان این حوزه، آن ها را با شما در این گفتار کوتاه، در میان خواهند گذاشت.

همان طور که می دانید، بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های اروپا و حتی آمریکا، از دانشجو درخواست می کنند تا پیش از ارسال مدارک، موافقت یکی از اساتید این دانشگاه را در زمینه ای که قصد تحصیل یا تحقیق در دانشگاه دارند جلب کرده و نامه سرپرستی را به انضمام مدارک درخواستی ارسال کنند. بی شک در چنین دانشگاه هایی، در صورتی که دانشجو نتواند نظر استادی را برای همکاری کوتاه مدت جلب کند، شانسی برای پذیرش در دانشگاه نخواهد داشت. این قضیه برای دوره های دکترا و پسا دکترا بسیار شدت می گیرد به گونه ای که اساتید بر اساس بودجه و پروژه های مشخص مصوب خود، نسبت به جذب شمار محدودی دانشجو در ترم های مختلف تحصیلی اقدام می کنند و رایزنی با اساتید جهت جلب نظر آن ها برای دریافت نامه مذکور، کار دشوار و زمان بری خواهد بود. در گفتار پانزدهم ، نکاتی درباره شیوه های تعامل بهتر با اساتید و محققان دانشگاهی جهت بستر سازی برای اخذ پذیرش و دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه ها ارائه می شود.

نکته ۲۴۲: اگر قصد ارسال مدارک خود جهت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد یک دانشگاه ممتاز و خوب اروپایی را در آینده نزدیک دارید و الزامی به دریافت نامه توافق با استاد ندارید، برای افزایش شانس پذیرش خود، با گروهی از اساتید رشته مورد نظر خود در تعامل هدفمند باشید. شما می توانید با ارسال رزومه و اظهارنامه هدف خود جهت تحصیل در مقطع مورد نظر به اساتید مربوطه، با شماری از آن ها حهت رسیدن به یک نقطه مشترک علمی و تحقیقاتی رایزنی کنید و در نهایت با یکی از اعضای هیات علمی، جهت همکاری با پروژه تحقیقاتی مستند و مکتوب خود به توافق نهایی برسید. این توافق می تواند کلی باشد و تنها نظر اجمالی استاد مربوطه را جهت قبول پشتیبانی علمی و نظری بر روی موضوع تحقیقاتی شما در صورت پذیرش در دانشگاه، شامل شود. در صورتی که به چنین مرحله ای دست یافتید و نامه ای از استاد مربوطه دریافت کردید، آن را ضمیمه پرونده تحصیلی خود کنید. کمیته پذیرش دانشگاه، این نامه را به عنوان یک امتیاز رقابتی برای شما محسوب و منظور خواهد کرد که حتی احتمال اعطای بورس تحصیلی را نیز تقویت می کند.

نکته ۲۴۳: معمولا اعضای هیات علمی گروه ها و دپارتمان های مختلف دانشگاه ها، پروژه های تحقیقاتی و فرصت های پژوهشی مشترکی را با نهاد ها و شرکت های بین المللی در زمینه های گوناگون در دستور کار دارند. شما می توانید با آگاهی از چنین فرصت های تحقیقاتی، هم اظهارنامه هدف خود را تا حدودی همراستا با نیازهای تحقیقاتی و اولویت های پژوهشی اساتید مربوطه کنید، هم دلایل کافی و مستدلی نسبت به علاقه خود جهت مشارکت در پروژه های موجود دانشگاه ارائه کنید. این دلایل در صورتی که به مدیر گروه یا مدیر پروژه مربوطه ارسال شود و وی را نسبت به علاقمندی شما متقاعد کند، می تواند به نامه پذیرش منتهی شود که در انتخاب نهایی شما در دانشگاه تاثیر بسزا خواهد داشت.

این که شما نسبت به یک موضوع تحقیقاتی یا عملیاتی خاصی علاقمند هستید، دلیل خوبی برای ارتباط با مدیر چنین پروژه های در دانشگاه ها نیست. شما باید دقیقا بر اساس تجربه قبلی و رزومه مدونی که آماده کرده اید، اظهارنامه هدف خود را بر اساس توسعه محورهای پژوهشی مصوب دانشگاه تنظیم کرده و به صورت حرفه ای و منطقی، قابلیت ها و ظرفیت های علمی و تجربی خود را جهت مشارکت در طرح های دانشگاهی و پژوهشی موجود، کتبا اعلام کنید. اگر قصد دارید در رشته دکترای مدیریت ساخت در دانشگاهی پذیرفته شوید و دانشگاه هدف شما در زمینه توسعه پایدار در مهندسی سبز طرح ها و اولویت های پژوهشی دارد و شما نیز به این موضوعات علاقمند هستید، بهتر است اظهارنامه هدفی بر محوریت یکی از این اولویت ها تهیه و به صورت حرفه ای تنظیم کنید و مستنداتی هم برای توجیه طرح و قابلیت های خود ضمیمه اظهارنامه کنید. مستندات می تواند : واحدهای گذرانده شده شما در دوره های قبلی باشد، مقالاتی که پیش تر در حیطه این موضوع تحریر و منتشر کرده اید یا سابقه کار عملی در زمینه مدیریت ساخت ، مسئولیت اجتماعی شرکت ها و توسعه پایدار . اگر برنامه نویس هستید و برای کارشناسی ارشد یا دکترای کامپیوتر یا تجارت الکترونیک می خواهید اقدام کنید و مثلا به زمینه بازیابی اطلاعاتی تصاویر پزشکی علاقمند هستید، رایزنی با اساتیدی که در زمینه هوش مصنوعی و مدیریت اطلاعات حوزه سلامت فعالیت می کنند ، می تواند بخشی ازجامعه هدف شما را تشکیل دهد.

نکته ۲۴۴: بسیاری از رشته های علمی و حوزه های پژوهشی، میان رشته ای هستند. مانند حوزه بازیابی اطلاعات پزشکی که در نکته قبلی به آن اشاره شد. یعنی شما می توانید از بیش از دو استاد در زمینه های پزشکی و مدیریت فناوری اطلاعات و حتی کامپیوتر، جهت حمایت از طرح تحقیقاتی خود، توافق نامه دریافت کنید و آن ها را نسبت به ضرورت انجام طرح تحقیقاتی آینده خود مجاب و ترغیب کنید. برای این کار نیاز است تا طرح تحقیقاتی و رزومه خود را به چند استاد در دپارتمان های مختلف ارسال کنید تا نظر آن ها را نسبت به آن بخشی که می توانند سرپرستی یا مشاوره پژوهشی طرح شما را بر عهده بگیرند، دریافت کنید. پس از دریافت این نظرات و رسیدن به یک نقطه مشترک با جمعی از اساتید، طرح مسنجمی را با سرپرستی ارشد یک استاد آماده و امضا و تایید ایشان را بر روی این طرح منعکس کنید. این فرآیند سبب می شود تا شما پس از آغاز تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مورد نظر، از کلیات موضوع پایان نامه خود آگاه باشید و در طول دوره، نسبت به ویرایش و تکمیل آن برای رسیدن به پروپزال نهایی جهت پیش دفاع اقدام کنید.

نکته ۲۴۵: همان طور که پیش تر نیز متذکر شدیم، اساتید دانشگاه ها به دلیل دریافت حجم زیادی از درخواست های دانشجویان که اکثرا توسط پست الکترونیک ارسال می شود، فرصت مطالعه طرح های ارسالی و بررسی راه های همکاری با دانشجویان و حتی پاسخ دادن به تک تک ای میل ها را ندارند. بهترین راهکار برای شما آن است که طرح های تحقیقاتی مدون خود را پس از شناسایی جامعه هدف خود ، به صورت مکتوب به دفتر آن ها ارسال کنید و شانس دیده شدن کار خود را افزایش دهید.

نکته ۲۴۶: وقتی شما برای متقاعد کردن (motivation) یک یا چند استاد، رزومه خود را شامل چندین فایل الکترونیکی به نشانی پست الکترونیک اساتید هدف ارسال می کنید، فارغ از آن که پست الکترونیک شما در فولدر هرزنامه رفته است یا خیر، امکان باز شدن صحیح فایل ها نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. معمولا دانشجویان حدود ۱۰ فایل شامل : رزومه ، اسکن ترجمه مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد، اسکن ترجمه ریز نمرات خود، اظهارنامه هدف، توصیه نامه ها از اساتید قبلی، خلاصه یا متن کامل پایان نامه خود ، مدرک زبان، مدرک GRE-GMAT در صورت لزوم، اصل مقالات منتشر شده خود و مسائلی در این حوزه را به پست الکترونیکی خود ضمیمه می کنند. قطعا بررسی و مطالعه دقیق این حجم از فایل ها و اطلاعات، بر روی کامپیوتر شخصی و با توجه به مشغله کاری اساتید، روش مطلوب و اثربخشی نخواهد بود. اگر بتوانید بسته پیشنهادی مکتوب خود را که حاوی چنین مدارکی می باشد آماده کرده و به دفتر اساتید مربوطه پست کنید، به شکل زیباتری فیدبک خواهید گرفت و این امر نشان از جدی بودن شما دارد.

نکته ۲۴۷: یکی از بهترین راهکارهای ارتباط اثربخش با اساتید جهت متقاعد کردن آن ها برای مشارکت بر روی طرح پژوهشی شما، مطالعه مطلوب مقالات منتشر شده آن ها در جورنال های آکادمیک می باشد. از این طریق می توانید شناخت منطقی از حوزه مورد علاقه استاد مربوطه به دست آورید و با آگاهی از زمینه های تحقیقاتی و تجربی وی، نسبت به تنظیم اظهارنامه هدف و تلاش برای رایزنی هدفمند و منطقی با وی در آینده اقدام کنید.

نکته ۲۴۸: اگر شما در ترم پایانی مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود هستید و بر روی پایان نامه خود مطالعه می کنید و علاقمند به تحصیل در مقطع بالاتر در دانشگاه خاص هستید، بهتر است اساتیدی که در زمینه پایان نامه شما می توانند مشورت کنند، شناسایی کرده وبا آن ها بر روی موضوع تز خود رایزنی کنید. این رایزتی می تواند جنبه های گوناگون داشته باشد. با این عمل، استاد یا اساتید مربوطه کار تحقیقاتی شما را در ذهن خواهند داشت و در صورتی که شما ماحصل کار پایان نامه را نیز به ضمیمه بسته پیشنهادی به آن ها ارسال کنید ، شانس دریافت نامه سرپرستی خود را افزایش می دهید.

نکته ۲۴۹: بسیارند نویسندگان مقالات آکادمیک که در مقالات خود، به یافته های پژوهشی مندرج در مقالات استاد یا اساتید دانشگاه هدف خود در آینده، استناد کرده و با این راهکار، فواید زیادی را کسب می کنند. یکی از این فواید ، ارتقای ضریب استناد دهی مقالاتی است که در مقاله خود از آن ها استفاده کردند که برای صاحبان آن مقالات امتیاز خواهد بود. از سوی دیگر، وقتی شما در مقاله منتشر شده خود، از مقالات استاد یا اساتید آینده خود استفاده کنید، این عملکرد، بازدهی مثبت غیر مستقیمی بر روی بسته پیشنهادی شما برای پذیرش و اخذ بورس تحصیلی خواهد داشت.

نکته ۲۵۰: ارتباط تلفنی یکی از موثرترین راهکارها برای ارتباط با اساتید در دانشگاه های هدف شما می باشد.از این موضوع غافل نشوید و تلاش کنید تا بعد از یک سری تبادلات الکترونیکی و حتی مکتوب با اساتید مورد نظر خود ، قرارهایی برای تماس تلفنی با آن ها و رایزنی مستقیم بر روی مسائل مورد علاقه اقدام کنید. این قضیه جدی بودن شما را بر مخاطب ابراز کرده و ذهنیت مثبتی از شما در خاطره مخاطب ایجاد می کند.

نکته ۲۵۱: اگر متوجه شدید که کارشناسان یا اساتید مورد نظر شما در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک یا لینکدین، نرم افزارهای ارتباطی و اطلاع رسانی مانند یاهو و اسکایپ و گوگل تاک و امثالهم دارای کد کاربری هستند، از این فرصت استفاده کنید و در محیطی مالتی مدیا و رایگان، با آنان در تعامل باشید. قطعا هم هزینه های شما کاهش می یابد، هم راه مستقیم الکترونیکی برای ارتباط با آنان و مطرح کردن قابلیت های علمی و تجربی خود را خواهید داشت.

نکته ۲۵۲: دسترسی به شماری از اساتید و محققان برجسته دانشگاه ها، از طریق گروه ها یا مجموعه های فعال در اینترنت، بسیار آسان تر و سریع تر از شیوه های سنتی می باشد. حتی الامکان، انجمن ها و گروه هایی که محققان و اساتید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اروپا در آن فعال هستند و به تبادل اطلاعات با یکدیگر می پردازند را شناسایی کنید و با عضویت در آن، به مطرح کردن قابلیت های خود بپردازید. یکی از فواید این قضیه آن است که شما با دانشجویان و محققان دیگری که از کشورهای مختلف جهان در این محیط های علمی فعال هستند آشنا شده و می توانید از طریق پتانسیل ارتباطی و اطلاعاتی آن ها، به طرح خواسته های خود و پیگیری پرونده خود توسط این افراد اقدام کنید.

نکته ۲۵۳: برای ارتباط با استاد یا گروهی از اساتید فعال در یک یا چند زمینه تخصصی، نیاز نیست که حتی مستقیم با این مجموعه ها در ارتباط باشید از کشور خودتان. بعضی ها تلاش می کنند تا دوستی، رفیقی یا آشنایی در کشور مقصد و حتی دانشگاه مورد نظر پیدا کرده و با ارسال پرونده و طرح تحقیقاتی خود به نشانی وی، از ایشان بخواهند تا با مراجعه به دفتر اساتید، موضوع پرونده شما را به طور مستقیم با اساتید هدف مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند. قطعا این روش ارتباط با اساتید، که مخصوصا از طرف یک دانشجوی همان رشته نیز صورت پذیرد، تاثیر بسزایی در ارتقای شانس پذیرش ما خواهد داشت.

نکته ۲۵۴: به جای آن که میلیون ها تومان هزینه استفاده از مشاوران تحصیلی مجاز یا غیر مجاز امروزی را بکنید !، از دوستان و رفقایی که احتمالا از طریق اینترنت با آن ها آشنا شدید در سراسر جهان، درخواست کنید تا با شناخت خود از دانشگاه مقصد شما، پرونده تحصیلی تان را مستقیم با استاد یا دپارتمان مربوطه مطرح کنند و برای پذیرش شما در رشته و دانشگاه خاص، بستر آفرینی و فرصت سازی اثربخش کنند.

نکته ۲۵۵: استادی که یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترایش، پرونده تحصیلی و طرح تحقیقاتی شما را با ایشان مطرح و بررسی کند و به صورت حضوری از پتانسیل علمی و تجربی شما جهت تحصیل در آن دانشگاه حمایت و دفاع کند، بیش تر با پرونده شما آشنا می شود و نسبت به حمایت از کیس ارسالی شما ترغیب و تشویق می شود. این موضوع را همیشه در ذهن داشته باشید.

نکته ۲۵۶: بعضی از اساتید در برخی از دانشگاه های اروپا مانند پرتغال، اسپانیا، فنلاند و حتی فرانسه و آلمان، علاقمند هستند تا به زبان کشور خودشان به رایزنی درباره پرونده های تحصیلی دانشجویان متقاضی تحصیل در آن دانشگاه بپردازند. حتی اگر زبان تدریس و تحصیل در آن دانشگاه اکثرا زبان انگلیسی باشد. در این حالت تلاش کنید تا با شناسایی فارغ التحصیلان یا محققان فعال در آن دانشگاه که به زبان انگلیسی آشنایی دارند و به زبان کشور مقصد نیز تسلط دارند یا بومی همان کشور هستند، از آنان برای ارتباط با اساتید هدف شما درخواست کنید. این افراد می توانند به زبان مادری استاد یا اساتید مربوطه، پرونده شما را در محیطی دوستانه و راحت و به طور مستقیم، با آنان در میان گذاشته و استاد و دپارتمان مربوطه را نسبت به حمایت از پرونده تحصیلی شما ترغیب کنند. نمونه های زیادی از این تجربه موفق را برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشورهای مورد اشاره در سال های اخیر مشاهده شده است که در این نکته به آن اشاره کردیم.

نکته ۲۵۷: به این نکته توجه کنید که اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اروپا و آمریکا، به شیوه های عادی مانند ارتباط با پست الکترونیک و ارسال پرونده تحصیلی به نشانی دپارتمان پذیرش دانشگاه مقصد اکتفا می کنند. اگر شما خواهان ارتقای شانس پذیرش خود هستید، باید از همه امکانات موجودی که در نکات قبلی به آن اشاره کردیم استفاده کنید تا با معرفی ظرفیت های خود، تیم تحقیقاتی دپارتمان هدف یا اساتید مورد نظر خود را نسبت به آشنایی با پرونده تحصیلی پیشنهادی خود ، آگاه و ترغیب کنید. این برگ برنده شما به نسبت دیگر پرونده های تحصیلی ارسالی خواهد بود.

نکته ۲۵۸: اگر قصد تحصیل در مقاطع تخصصی رشته های پزشکی و مهندسی را دارید و بخشی از تجربه و سابقه کار شما به صورت عملی و تجربی قابل نمایش است، لوح فشرده حاوی معرفی پروژه یا فعالیت تجربی خودرا نیز ضمیمه پرونده کرده و از دوست و آشنای خود در دانشگاه هدف بخواهید تا بخش هایی از این لوح را به اساتید هدف نشان دهد. مثلا شما یک سازه را با تجهیزات خاصی درست کرده اید و در آزمایشگاه آن را مورد تست های مختلف قرار داده اید. اگر این فعالیت در دو پاراگراف در روزمه شما معرفی شود ، ارزش کم تری نسبت به معرفی این فعالیت در قالب یک فیلم چنددقیقه ای خواهد داشت. یا اگر در استفاده از یک ابزار پزشکی و حضور در یک عمل خاص با گروه و مجموعه ای فعالیت برجسته داشته اید، فیلمی از این فعالیت را در قالب یک لوح فشرده ضمیمه پرونده کنید . همه ارتباطات شما با اساتید، نباید مستقیم باشد. ارتباطات مالتی مدیای غیر مستقیم نیز می تواند تاثیرات قابل ملاحظه ای را برای پرونده تحصیلی شما به ارمغان آورد.

نکته ۲۵۹: فرآیند ارتباط با اساتید هدف و ترغیب آن ها برای حمایت از پرونده تحصیلی و تحقیقاتی شما، فرآیندی نیست که در یک هفته یا حتی یک ماه به نتیجه قابل انتظار برسد. باید برای این فرآیند، سیستماتیک برنامه ریزی و فعالیت مدون با پشتکار داشته باشید تا به هدف خود دست یابید.

نکته ۲۶۰: در ارتباط با اساتید، همیشه خود را جای استاد مربوطه تلقی کنید. از خود بپرسید چرا باید از این دانشجو با این قابلیت ها حمایت کرد و به وی بورس تحصیلی یا پذیرش تحصیلی اعطا کرد یا چرا این پرونده منسجم و شکیل نیست؟ از دید یک استاد به پرونده خود نگاه کنید و وضعیت خود را مدام نقد و اصلاح کنید. شاید یه استاد در اسپانیا علاقمند باشد رزومه شما را در اسرع وقت به زبان اسپانیایی در یک صفحه بخواند و خلاصه پایان نامه شما را نیز به همین زبان مطالعه کند. بد نیست این فرمت را هم در داخل پرونده خود قرار دهید. یا استادی نتواند رزومه شما را که با فونت های ریز نوشته اید به خوبی و به سرعت مطالعه کند. بهتر است از فونت های بزرگ و در ساختار ساده و مطلوبی جملات را قرار داده و از اضافه گویی پرهیز کنید. یا از خود بپرسید، اگر استاد مربوطه بخواهد پرونده تحصیلی مکتوب شما را به ده تن از همکارانش نیز نشان بدهد برای جمع بندی نهایی، آیا فرصت و امکان کپی گرفتن از ۱۰ یا ۵۰ صفحه را خواهد داشت؟ پس یک لوح فشرده حای فایل های الکترونیکی پرونده خود نیز ضمیمه درخواست کنید تا امکان به اشتراک گذاری آسان و سریع اطلاعات پرونده شما در دانشگاه هدف میسر باشد.

نکته ۲۶۱: اکثر اساتید از دانشجویان سوال می کنند که چگونه با این دانشگاه و رشته مربوطه آشنا شدید و دلیل علاقمندی شما به تحصیل در این دانشگاه چیست؟ هیچ گاه نگویید که از طریق اینترنت این دانشگاه را پیدا کرده و این مرکز تحقیقاتی و علمی یکی از ده ها مرکزی است که در اروپا یا آمریکا درخواست نامه خود را به آن ارسال کردید . یا این که بگویید از محیط فرهنگی و اجتماعی کشور مقصد خوشتان آمده است و دوست دارید در آن جا تحصیل کنید. این ها پاسخ های دانشگاه پسند و موثر نیست. بهتر است به استاد مربوطه بگویید که از طریق یکی از دوستان خود که در دانشگاه و رشته مورد نظر شما تحصیل می کند با این دانشگاه و ظرفیت های علمی و تحقیقاتیش در زمینه خاص آشنا شدید و مقاله یا مقلات فلان استاد یا اساتید این دانشگاه را نیز در زمینه خاص مطالعه کرده اید. این ها پاسخ های منطقی تر به پرسش روتین مطرح شده می باشد که نشان دهنده رویکرد حرفه ای شما به انتخاب این رشته و دانشگاه می باشد.

نکته ۲۶۲: ارتباط با اساتید و محققان دانشگاه ها برای ترغیب آنان جهت حمایت از پرونده تحصیلی شما ، فرآیندی نیست که بخواهند مفت از دست بدهید یا مفت بدست بیاورید. با برنامه ریزی دقیق و شناخت قوی تر ظرفیت های علمی و تجربی استاد یا اساتید هدف خود ، با آنان در تعامل هدفمند باشید تا مقصود حاصل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      نویسنده محترم مقاله
      باید به عرض برسانم که هر کاری برای موفقیت نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد
      اینکه نوشته اید میلیونها تومان خرج موسسات قانونی و غیرقانونی کنید و اصل مجوزهای صادره از وزارت علوم رو به نوعی زیر سوال برده اید،موردی است که کانون موسسات اعزام دانشجو در صورت صلاحدید میتواند از شما شکایت کند
      ولی باید عرض کنم بعنوان یک فعال در این زمینه،بسیاری از نکاتی که به شما آنها را درج کردید دارای اشکالات علمی و اطلاعات نادرست است

    • javad

      خانم محترم حرفه حقیقت تلخه بنده هم چند سال در این زمینه فعالیت میکنم این مقاله کاملا درست میگه شما هم برو شکایت کن از این حرفا زیاد شنیدیم احتمالا شما هم یکی از همون موسسات قانونی یا غیر قانونی هستید

    • علیرضا

      اتفاقا حرفهای درست و مفیدی بود و به شخصه از نویسنده تشکر می کنم

    • سعیده

      منم به عنوان کسی که مدت هاست دنبال رفتن به خارج از کشور هستم و تحقیقات زیادی کردم، کاملا این مقاله را تایید و تحسین میکنم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج