۲۰۱۲۴۰
۱ نظر
۵۱۲۰
۱ نظر
۵۱۲۰
پ

۱۰ فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

کمپانی مارول در سال های اخیر پیشروی ساخت فیلم های اَبر قهرمانی بوده است که همه ی آنها توانسته اند در گیشه موفقیت های چند صد میلیون دلاری کسب کنند.

سایت زومجی - مرتضی تقوی: کمپانی مارول در سال های اخیر پیشروی ساخت فیلم های اَبر قهرمانی بوده است که همه ی آنها توانسته اند در گیشه موفقیت های چند صد میلیون دلاری کسب کنند. اما آیا منتقدان هم به این فیلم ها امتیازات خوبی داده اند؟ در ادامه با لیست ده فیلم پر سر و صدای این کمپانی از دید منتقدین همراه باشید.

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

در اینجا قصد داریم ده فیلم پر سر و صدای کمپانی مارول را به ترتیب معرفی کنیم؛ آنهایی که توجهات زیادی را به سوی خود جلب کردند ولی برخی توانستند نظر منتقدان را جلب کنند وبرخی امتیازات پایینی دریافت کردند. بدون صحبت بیشتر به سراغ این لیست ده تایی می رویم

Thor The Dark World -۱۰ (امتیاز از سایت متاکریتیک ۵۴ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

ثور بیچاره! این فیلم از دید پذیرش از سوی منتقدین در انتها ی این لیست از فیلم های Marvel Universe قرار می گیرد. این فیلم با بازی کریس همزوُرث و ناتالی پورتمن در آبان ۹۲ در سینما ها اکران شد. جدای از این موضوع که تنها هدف شخصیت ها نجات کیهان نشان داده می شد، وقتی کار به سرگرم کردن با استفاده از جلوه های ویژه می رسید دیگر واویلا بود! این فیلم که با بودجه ی ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شد توانست به فروش کلی ۶۴۴ میلیون دلاری دست پیدا کند.

۹- Iron Man ۲ (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

پس از اینکه مرد آهنی در عرصه ی بین المللی خوب فروخت، دنباله ی آن با پایانی بی روح همه را نا امید کرد. بیایید مرورش کنیم: پس از جنگیدن با جف بریج به عنوان یک ضد قهرمان کاریزماتیک در نسخه ی اول، شخصیت مایکی رورک (ایوان وانکو در فیلم) و یک ارتش هواپیما خیلی شسته رفته و غیر جذاب به نظر می رسید. این فیلم با بازی رابرت داونی جی آر، مایکی رورک و گویینث پالترو در اردیبهشت ۸۹ در سینما ها اکران خود را آغاز کرد و با بودجه ی ۲۰۰ میلیون دلاری توانست نزدیک به ۶۴۴ میلیون دلار بفروشد.

۸- Thor (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

برای ساختن فیلم از فرزند افسانه ای ماجرا های Odin، ثور یک اکشن شاخص و جذاب است که به خاطر به تصویر کشیدن دنیای تخیلی آزگارد یک نمونه ی برجسته به شمار می رود. اگرچه که در لیست ما در کنار دوستان ماروِلی دیگرش جای گرفته است، ولی در خصوص ایراد این فیلم باید گفت که داستان اصلی در تاریخچه ی داستان و توضیحات آن محو شده است. اما به هرحال این فیلم هنوز ارزش تماشا کردن را برای طرفداران این ایزد چکش به دست در اساطیر اسکاندیناوی دارد. این فیلم نیز با هنر نمایی کریس همزوُرث، آنتونی هاپکینز و ناتالی پورتمن در اردیبهشت ۹۰ بر روی پرده ها رفت و با بودجه ی ۱۵۰ دلاری به فروش ۴۴۹ میلیون دلار دست پیدا کرد.

۷- The Incredible Hulk (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۶۱ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

شاید برای ادامه ی نسخه ی خام اَنگ لی کارگردان نسخه ی اول، هالک شگفت انگیز ادامه ی خوبی بود و با استقبال خوبی هم مواجه شد. این نسخه ی جدید از فیلم در پرداختن به شخصیت و روحِ آن بهتر عمل کرد و جلوه های ویژه اش در زمان خودش قابل مقایسه با فیلم های هم دوره نبود. این فیلم با بازی اِدوارد نورتون، لیو تایلر و تیم راث در خرداد ۸۷ به روی پرده رفت و با هزینه ی ۱۵۰ میلیون دلار توانست به فروش ۲۶۳ میلیون دلار دست یابد.

۶- Iron Man ۳ (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۶۲از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

پس از نسخه ی نا امید کننده ی Iron Man ۲، مارول در فیلم سوم دوباره به ماهیت اسطوره ای Stark بازگشت. گرچه که نمایش مرد آهنی با ویروس Extremis زیاد به حد و اندازه های فیلم اول نرسید ولی توانست آنهایی را که از فیلم دوم دلخور بودند را تا حدودی راضی کند. تاریخ اکران این فیلم با بازی رابرت داونی جی آر، گای پییِرس و گویینث پالترو اردیبهشت ۹۲ بود و با بودجه ی ۲۰۰ میلیون دلاری توانست رکورد فروش فوق العاده ی ۱‍ میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلاری را از خود بر جای بگذارد.

۵- Captain America: The First Avenger (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

کاپیتان آمِریکا قطعا نظر بسیاری از کسانی که به دنبال یک داستان کمیک بوکی کلاسیک از جنگ جانی دوم بودند جلب کرد. کاپیتان آمِریکا با سبکی جالب و یادآور ایندیانا جونز، توانست توازنی عالی بین یک فیلم اکشن-هیجانی و نوستالژی برقرار کند. اکران این فیلم با بازی کریس اِوانز، یوگو ویوینگ و ساموئل اِل جکسون در اواخر تیر ماه ۹۰ بود و با هزینه ی ۱۴۰ میلیون دلاری توانست نزدیک به ۳۱۷ میلیون دلار بفروشد.

۴- The Avengers (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۶۹ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

قطعا مشخص بود که ایده ی جمع کردن ستاره های مستقل هالیوود توسط جاس وِدون (کارگردان) به صورت گروهی از شخصیت های منتخب کمپانی مارول به نتایج خوبی می انجامد. انتقامجویان با داستان دوست داشتنی و خوشمزگی خاصش، شانه به شانه در کنار فیلم نگهبانان کهکشان به عنوان جالب ترین فیلم مارول حرکت می کند. این فیلم با بازی سوپر استار هایی همچون رابرت داونی جی آر، کریس اِوانز و اسکارلت یوهانسون در اردیبهشت ۹۱ اکران خود را آغاز کرد و با بودجه ی ۲۲۰ میلیون دلاری توانست به فروش خیره کننده ی ۱ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلاری دست پیدا کند.

۳- Captain America: The Winter Soldier (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

آخرین فیلم کاپیتان آمِریکا با پشت سر گذاشتن انقام جویان توانست نظر منتقدان را نسبت به این فیلم جلب کند. اِستیو راجرز (کاپیتان آمِریکا) شاید یک اَبر قهرمان با یک اسم ساده ی کلاسیک است، اما سرباز زمستان با پیچیدگی های ذهنی و اکشن های فوق العاده ای که به مخاطب ارائه می کند خودش را یکی از پرفروشترین فیلم های مارول در سطح جهانی معرفی کرد. این فیلم نیز با بازی کریس اِوانز، ساموئل اِل جکسون و اسکارلت یوهانسون در فروردین ۹۳ به نمایش در آمد و با هزینه ی ۱۷۰ میلیون دلاری توانست به فروش باور نکردنی ۷۱۴ میلیون دلار دست پیدا کند.

۲- Guardians of the Galaxy (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

نگهبانان کهکشان حال و هوایی تازه به دنیای بیش از حد جدیِ فیلم های کمیک بوکی بخشید. نمایشی از یک مشت افراد تو سَری خور و بی عرضه و با جوک های با مزه ی بی پایانی که در طول فیلم با آن مواجه بودیم، این فیلم را به یک گزینه ی دوست داشتنی برای تماشا تبدیل می کرد. موسیقی جذاب و موفقی که توانست روح پر انرژی فیلم را منتقل کند، نگهبانان را به سمت یک کلاسیک جدید سوق داد. اکران این فیلم با هنرنمایی کریس پرَت، ون دیزل (صدای شخصیت گروت) و بردلی کوپر (صدای شخصیت راکت) در مرداد ۹۳اتفاق افتاد و با بودجه ی ۱۹۶ میلیون دلاری توانست ۷۷۴ میلیون دلار برای ماروِل به ارمغان آورد.

۱- Iron Man (امتیاز از سایت متاکریتیک: ۷۹ از ۱۰۰)

10 فیلم پر سر و صدای ابرقهرمانی؛ از بدترین تا بهترین

و اما رتبه ی یک لیست ما، مرد آهنی، فیلمی که آغازگر این مسیر کمپانی ماروِل سینماتیک یونیوِرس بود به صورت یک مجموعه بعد ها ادامه یافت. اولین فیلم مرد آهنی نه تنها موقعیت کاری رابرت داونی جِی آر را احیا کرد، بلکه به همراه فیلم بتمن آغاز می کند، فیلم های کمیک بوکی را دوباره جذاب و پرطرفدار ساختند. حتی اگر ده فیلم دیگر هم ساخته شود باز هم این فیلم مرد آهنی دیگر فیلم های کمپانی مارول را از نظر جلب نظر منتقدین به چالش خواهد کشید. این اثر هم با بازی رابرت داونی جِی آر، گویینث پالترو و تِرنس هوارد در اردیبهشت ۸۷ به روی پرده ی سینماها رفت و با بودجه ی ۱۴۰ میلیون دلاری توانست به فروش ۵۸۵ میلیون دلاری دست پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاطره

      به نظرم میشدhunger games هم تو این رده بندی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج